Wie heeft er ook meerdere miskramen gehad?

Discussie in 'Miskraam' gestart door Jannne, 9 mrt 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Faith88

Faith88 Fanatiek lid

7 jun 2008
    1.037
    0
    0
    friesland
    ben ik idd helemaal vergeten te vragen! Ga morgen nog maar even bellen

2. Flavour

Flavour Niet meer actief

Volgens mij zijn er wel onderzoeken die zeggen dat aspirine de doorbloeding vd baarmoeder bevordert. En wellicht heb je ook iets aan andere antistollingsmiddelen, zoals heparine? Ik roep maar wat, maar alles wat de doorbloeding mede bevordert is mooi meegenomen...

Suus

3. Faith, hier kom ik je ook tegen... Had net op een ander topic ook op een berichtje van jou gereageerd. Maar ik heb inderdaad ook kans op miskramen als gevolg van het feit dat de bloedtoevoer naar de baarmoeder niet optimaal zou kunnen zijn als gevolg van de afwijking aan mijn baarmoeder... Heb je enig idee hoe ze dit bij jou hebben gemeten? Ik heb vorige week een mri scan gehad en over 2 weken gaan we de uitslagen bespreken, maar ik zou het ook fijn vinden als ze het bij mij meten... Sporten ed is dus juist goed in zo;n situatie??

4. kaboutertje

kaboutertje VIP lid

10 jul 2008
    5.651
    0
    36
    in mijn droompaleis
    Faith wat "fijn" dat ze iets gevonden hebben.

Ik heb weleens iets gelezen over koude baarmoeder.
    Moet je maar eens googlen.

( ik moet dus gaan sporten? Ik hou niet van sporten :):), maar ja toch maar eens iets actiefs gaan doen dan)

5. Faith88

Faith88 Fanatiek lid

7 jun 2008
    1.037
    0
    0
    friesland
    #605 Faith88, 4 aug 2010
    Laatst bewerkt: 4 aug 2010
    hoe ik het begreep is mijn perifere vaatweerstand veel te laag? 1100 dyne.cec/cm5

en mijn hartminuut volume is te hoog. en de ECG is afwijkend ivm een hartafwijking die ik heb.
    en hij zei waarschijnlijk toen je de vorige keren zwanger was en je 30 kilo zwaarder was mijn lichaam nog veel meer moeite had om het bloed rond te krijgen en alles te voorzien. nu ik 30 kilo lichter ben ben ik ook niet meer zwanger geweest.

en ze hebben een echo gemaakt 2D & 3D en toen hebben ze de doorbloeding bekeken dan zie je allemaal blauwe en rode vlekken en toen zagen ze dat het te weinig doorbloed was.

Kaboutertje ow dat ga ik eens even bekijken! bedankt!

marjolein hoe zijn ze daar bij jou achter gekomen dan? en wat heb je voor advies gekregen

ik had wel al het gevoel dat het zoiets zou zijn, want als ik zwanger ben heb ik het gevoel of mijn hart "overuren" maakt! ik heb dan een gejaagd gevoel, hartkloppingen en heb vanaf week 5 al verschrikkelijk last van kortademigheid!

ik las op internet ook iets over frambozenbladthee dat dat erg goed is voor je baarmoeder! maar ik lees ook veel verhalen dat ze het gebruiken om weeen op te wekken en dat is natuurlijk weer niet de bedoeling.
    ik ga zo gelijk even alle vitamines halen die ik nog nodig heb, heb via die online drogist die foliumzuur besteld maar nog niks binnen gekregen?!

dan gaan we er weer voor!

6. Faith, bij mij zijn ze achter de afwijking gekomen bij de keizersnede. Maar omdat ik een afwijking heb die ze eigenlijk nog niet kennen, is nader onderzoek nodig. Maar op basis van vergelijkbare afwijkingen hebben ze me verteld dat ik verhoogde kans heb op allerlei complicaties, maar ook op (latere)miskramen o.a. als gevolg van het feit dat mijn baarmoeder maar van 1 kant door bloed wordt voorzien en dus onvoldoende doorbloed zou kunnen zijn.

Maar ik neem jou verhaal zeker mee naar het gesprek. Ben benieuwd wat ze ervan vinden! (Misschien dat ze het bij mij niet meten, omdat ik al een gezond dochtertje heb mogen krijgen, maar ik ga er zeker naar vragen!)

7. Faith84

Faith84 Actief lid

5 jul 2009
    174
    0
    0
    @Faith
    Toch goed dat er iets is gevonden toch? Ik vind het wel fijn, want heb nu het gevoel dat ik toch iets extra´s kan doen ;)

@Marjolein
    Wanneer is je gesprek met de gyn?

Hier was de progesteron trouwens goed, dus ben er niet mee begonnen ;) Verder hier veel last van kwaaltjes, maar goed hoort erbij! Ben allang blij dat ik ze nog mag hebben :p Hier nog steeds geen bloedverlies ivm de vorige keren dus begin hoopvol te worden :D

8. Flavour

Flavour Niet meer actief

Wij hebben gisteren gehoord dat onze laatste zwangerschap een meisje was en dat er niets mis wat met de chromosomen. Het 'u heeft gewoon pech'-verhaal van de artsen dat ik al 1,5 jaar hoor is dus nu officieel klinkklare onzin. Er is niets mis met onze kindjes, maar wel met mij. Nu maar hopen dat het de zwangerschapsrest/goedaardig gezwel was die de laatste 4 miskramen heeft veroorzaakt, en dat ik weer zwanger kan worden...

Suus

9. kaboutertje

kaboutertje VIP lid

10 jul 2008
    5.651
    0
    36
    in mijn droompaleis
    * slik*

ik hoop voor je mee Suus, hoop zo dat dat de oorzaak was/is.

Maar je hebt een chromosomenonderzoek laten uitvoeren? Hier doen ze dat dus echt niet. ( niet op het kindje iig)

10. Flavour

Flavour Niet meer actief

Ja, dit was al de tweede keer. Bij de vierde zwangerschap hadden ze het kindje in de verkeerde vloeistof (formaline) gelegd waardoor het niet onderzocht kon worden.

Dit keer was het weefsel kwijt, jammer maar helaas. Tot ik een boze brief naar het ziekenhuis stuurde waarin ik schreef dat ik die uitleg niet accepteerde. Toen is de uitslag pardoes gevonden, dezelfde dag nog.

En officieel doen ze het inderdaad niet op het vruchtje, dat klopt, maar kennelijk doen ze het officieus wel als ze het zelf ook te gortig vinden worden met alle miskramen.

Zoals ze ook officieel geen progesteron mogen voorschrijven en uiterst terughoudend zijn met heparine en aspirine. Gelukkig is de werkelijkheid nogal eens anders.

En dat was inderdaad even slikken. Zeg maar brullen.

Suus

11. kaboutertje

kaboutertje VIP lid

10 jul 2008
    5.651
    0
    36
    in mijn droompaleis
    Ja slikken lukt dan niet eens meer.

Maar hier zeiden ze: nee hoor met een curettage verdwijnt alles in het apparaat, dus onderzoek is niet mogelijk. ( heb maar 1x curettage gehad, maar toch)

12. Flavour

Flavour Niet meer actief

Jemig, die artsen kletsen echt maar wat af, hè. Dat is absoluut en totaal gelul. Ik ben alle keren gecuretteerd, dus ook bij de zwangerschap die nu onderzocht is. Daar kunnen ze dus wel degelijk nog karyotypering op doen.

En ze zuigen je niet zomaar leeg, trouwens. Ze halen het vruchtje er voorzichtig uit met een tangetje, en zuigen de rest weg.

De laatste keer was ik het vruchtje al kwijt en is het onderzoek dus gedaan op het weefsel 'dat in het apparaat is verdwenen'.

Pff, hier kan ik zo boos om worden. Als de artsen er al de ballen verstand van hebben, wat moeten wij dan nog?

Suus

13. kaboutertje

kaboutertje VIP lid

10 jul 2008
    5.651
    0
    36
    in mijn droompaleis
    Dit antwoord had mij zoveel verdriet kunnen besparen ( nee dat ook weer niet, maar ik had het beter kunnen gaan verwerken).
    Ik zag altijd 100 kindjes in zo'n apparaat zitten. Hup de een na de ander erin.

Dus per patient is het apparaat dus schoon. Kom ik ooit weer voor die keus, dan wil/ sta ik er gewoon op, dat ik dat ook wil.

14. Flavour

Flavour Niet meer actief

Het is geen kindjesstofzuiger, nee. Sorry, ik wist niet dat je dat dacht. Dan had ik het eerder gezegd. Ik ben altijd bij bewustzijn geweest tijdens de curettages, dus heb alles kunnen zien. En reken maar dat ik ze goed in de gaten heb gehouden :D.

Suus

15. kaboutertje

kaboutertje VIP lid

10 jul 2008
    5.651
    0
    36
    in mijn droompaleis
    Ja ik zag het echt als een stofzuiger. Zo heeft de vk het ook tegen me verteld. En dat er geen onderzoek mogelijk is ( had dat wel gevraagd), maar het kwam allemaal in dat apparaat terecht.

Maar ik heb alleen bij de 1e mk een curettage gehad. Dus moet eerlijk zeggen, dat ik toen zo intens verdrietig was, dat ik alleen maar kon huilen en huilen. Ik denk als je al meerdere mk-en een curettage hebt gehad, dat je dan meer op je hoede bent, wat ze allemaal uitspoken daar beneden.
    En bij elke mk meer wordt je ook mondiger.

16. L78

L78 Fanatiek lid

7 sep 2009
    2.463
    0
    0
    Noord Holland
    lieve meisjes,

ook hier even een hart onder jullie riem! Jullie zijn kanjers, sterkte en ik hoop dat het tij snel mag keren voor jullie!

lfs

17. Flavour

Flavour Niet meer actief

Dank je wel, L78. Fijn dat het goed gaat met je.

@Kaboutertje: je moet jezelf niet op je kop geven, maar je verloskundige die er dus kennelijk geen verstand van heeft.
    Wat op zich ook niet zo gek is, want ze is geen gynaecoloog, maar aan de andere kant, wat is er mis mee om als paramedicus of arts te zeggen dat je iets niet weet? Mmm?

Hopelijk gaat het vanaf nu allemaal GOED :D.

Suus

18. kaboutertje

kaboutertje VIP lid

10 jul 2008
    5.651
    0
    36
    in mijn droompaleis
    L78 de hoop zakt me toch in de schoenen hoor. ( zeker nu met de MMM erbij)

Suus, weet jij trouwens hoelang het duurt eer selenium /zink uit je lijf is?
    Heb het deze ronde geslikt. Maar wil de volgende onderzoeken blanco in gaan. Dus wil weer een ronde stoppen.

19. Flavour

Flavour Niet meer actief

Houd moed, Kabouter. Je gaat nog naar België ook binnenkort, wie weet wat ze daar zeggen, over de tpo en je tussenschot.

Geen idee wat de halfwaardetijd van selenium en zink is.
    Lijkt me niet al te lang.

Over welke onderzoeken heb je het?

Suus

20. Flavour

Flavour Niet meer actief

Deel Deze Pagina