Wie heeft er ook meerdere miskramen gehad?

Discussie in 'Miskraam' gestart door Jannne, 9 mrt 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Flavour

Flavour Niet meer actief

Succes, Angel! Geef 'm van Jetje!

Suus

2. Succes Angelica!! Ben benieuwd...

Mamatje is zou ook bellen. Niet dat ik denk dat er iets mis is, maar puur voor je eigen geruststelling!

3. Flavour

Flavour Niet meer actief

Ik heb precies hetzelfde. Ik voel me hartstikke zwanger, moe, misselijk en (.)(.)-pijn volop, maar ik heb ook die steken en een wee gevoel af en toe (vooral 's avonds) in de onderrug en dan ben ik ook zoooo bang! Ik ben ook echt bang dat dit zo blijft.

Ik ga denk ik toch een doppler kopen over een paar weekjes, want dit hou ik geen 40 weken vol.

Suus

4. mamatje77

mamatje77 Fanatiek lid

14 aug 2008
    3.050
    1
    0
    succes angelica! Zet hem op!!

Ik heb voor 8 maart een gewone conrole staan, maar dan wil ik zo en zo om een echo vragen aangezien me mannetje dan ook mee is.

Ik mag al 2 weken eerder komen dan normaal.
    Ik denk dat ik pas echt gerust ben als wanneer ik de kleine voel bewegen. Had ik ook bij mijn allereerste zwangerschap, toen kwam het besef pas echt dat ik zwanger was. Ik had toen juist helemaal geen klachtjes namelijk.

De reden dat ik ook zo bang ben is, omdat nu het hcg op zijn hoogst zou moeten zijn, maar de klachten worden juist minder. Afgelopen maandag kwam wel met het naar bed gaan me chinees eten er weer net zo hard uit....maar verder ben ik niet meer misselijk. De bandenpijn voel ik inene ook niet meer. Moeheid is nog wel aanwezig, maar val niet meer iedere avond op de bank in slaap haha. Wel veel puistjes in me gezicht en emo. En je zou vaker moeten gaan plassen.....nu heb ik naar mijn idee niet echt het idee dat ik vaker moet of zo....
    Wel heb ik al weer "het"gedaan, daarna roze afscheiding een beetje gehad alleen bij het afvegen. Maar ik denk echt dat het komt door de goede doorbloeding...Baal er vreselijk van dat ik er geen goede vertrouwen in kan hebben en er van kan gaan genieten.
    Word er depri van en sjaggie van.

Suus, Zit er toch ook aan te denken idd aan die doppler....maar aangezien ik van mezelf al een buikje heb, hoor je het minder goed...ga ik daar weer van stressen....dus ik weet het niet hoor....
    Als het jou geruststeld zou ik het idd kopen...

Ik ga zo maar weer ff bellen naar de vk. Voel me ondertussen ook een zeur daardoor.

5. Flavour

Flavour Niet meer actief

Bij mij wisselen de klachten gewoon heel erg. Ik heb nog niet een keer gespuugd trouwens, dus wat jij beschrijft, klinkt gewoon als goed-misselijk.

En die bandenpijn heb ik ook niet dagelijks, dat gezeur in de onderrug ook niet alle dagen. Je voelt gewoon nog niet zo veel.

Maar die stress wel!

Dat je minder vaak plast, komt volgens mij omdat de baby wat hoger gaat zitten onderhand, dus die drukt minder op je blaas. Ook kan je baarmoeder wat terugkantelen, daardoor heb je ook minder last.

HCG is inderdaad op z'n hoogst, MAAR je lijf raakt er ook aan gewend, dus het kan heel goed dat je er toch minder last van hebt.

Heb je wel een goed zwangerschapsboek?

Suus

6. mamatje77

mamatje77 Fanatiek lid

14 aug 2008
    3.050
    1
    0
    Ik heb van 10 jaar terug een zwangerschapsboek van week tot week...bedoel je dat?

7. mamatje77

mamatje77 Fanatiek lid

14 aug 2008
    3.050
    1
    0
    Weet het eigenlijk ook allemaal wel......maar het die angst en die stress die overheerst......:(

8. mamatje77

mamatje77 Fanatiek lid

14 aug 2008
    3.050
    1
    0
    Nou ik ga ff een broodje eten.....en dan kan ik naar het telefonisch spreekuur bellen met de vk.....tot laters

9. Flavour

Flavour Niet meer actief

Ja, lastig. Ik heb ook paniekaanvallen hoor. Zo'n echo helpt eigenlijk ook maar 2 daagjes he...

Ik heb een heel goed Amerikaans boek 'What to Expect When You're Expecting'. Veel beter en gedetailleerder dan die Nederlandse boeken :D.

Suus

10. mamatje77

mamatje77 Fanatiek lid

14 aug 2008
    3.050
    1
    0
    Een echo helpt bij mij bijna 1 week.......en dan slaat de paniek weer toe....

11. Flavour

Flavour Niet meer actief

Da's nog lang! Vraag anders gewoon om een wekelijkse echo.

Suus

12. Meiden, ik snap jullie zooo goed. Maar echt de kwaaltjes nemen (vaak) af. Je hoort bijna van niemand dat ze de hele zwangerschap met misselijkheid ed rondlopen. Bij mijn beide (langere) zwangerschappen werd het rond week 8 a 9 echt een stuk minder. Tuurlijk maakte ik me er toen ook druk om, en heb ik nu makkelijk praten, maar dit hoeft ECHT NIKS te betekenen!!!

Als het je extra geruststelt, zou ik zeker de vk bellen!

Zo en als ik ooit nog zwanger mag worden, mogen jullie mij geruststellen!!

13. Flavour

Flavour Niet meer actief

Thanks Marjolein, je bent lief! En wij gaan je strakjes heeeel erg geruststellen.

Suus

14. mamatje77

mamatje77 Fanatiek lid

14 aug 2008
    3.050
    1
    0
    Marjolein je bent een schat!! En idd we gaan jou dan saampjes geruststellen!!

15. mamatje77

mamatje77 Fanatiek lid

14 aug 2008
    3.050
    1
    0
    Een wekelijkse echo....dat zou wel fijn zijn ja....ga ik het straks ff over hebben....Voelde bij me eerste zwangerschap de beeb al met 16 weken....Hoop dat ik het nu ook weer zo snel ga voelen.....Zou me angst denk ik wel wat verminderen. En dan ook nog de zenuwen voor die screeningsecho met 20 weken of alles wel goed is...pppffffff Ik een zenuwpees....hoe kom je erbij....

16. Meiden, ik begrijp jullie zooo goed!!! Helaas...

Ik hoop dat jullie iets hebben aan mn woorden (en ik straks ook aan die van jullie...)

17. Flavour

Flavour Niet meer actief

Ja hoor, daar heb ik zeker iets aan. Ik heb trouwens ook wel even overwogen om deze week om een extra echo te vragen, maar ik wil het gewoon toch niet. Wil proberen om op m'n lijf te vertrouwen. (Het moeilijkste wat er is voor mij op dit moment.) Echte rust krijg ik toch niet en daar moet ik misschien ook niet naar streven met mijn geschiedenis. Af en toe relatieve rust zou al heel mooi zijn.

Suus

18. Ik vind het knap van je suus. En tegelijk denk ik dat het heel goed is om niet als doel te hebben een roze zwangerschap waarin je voor de volle 100% kan genieten. Na onze geschiedenis zal dat niet (misschien nooit) lukken. Een zwangerschap is voor ons een manier om het doel te bereiken, een lief klein kindje. Het liefst zou je die 9 maanden gewoon helemaal overlaan!! (zo denk ik er tenminste wel over, helaas..)

19. Flavour

Flavour Niet meer actief

Ja, ik snap wel wat je zegt, al geniet ik toch ook wel van die groeiende buik en boezempartij. Eindelijk... En toch ook zo bang dat het je nu alsnog ontnomen wordt. Die gevoelens lopen door elkaar heen. Ik stort me maar op m'n werk en de mensen in m'n leven die me hard nodig hebben, dat helpt ook wel enigszins. Maar inderdaad, it's a means to an end.

Suus

20. mamatje77

mamatje77 Fanatiek lid

14 aug 2008
    3.050
    1
    0
    Hai meiden,

Suus, Vind het knap zoals jij hier ook mee omgaat!! Petje af!!

Ik had net de vk gebeld...Zat gewoon echt te huilen van alle emoties die eruit kwamen en alle spanning. Maar wederom mocht ik gelijk komen om ff de beeb te zien op de echo!! Ze probeerde het zelfs met een uitwendige wat helemaal lukte!! Hartje was duidelijk zichtbaar goed aan het kloppen en het was lekker aan het spartelen met de armpjes en de beentjes!!
    Ze zijn ook zo gewoon megalief daar!! Zo onwijs begripvol!!
    Ben weer helemaal gerustgesteld en ga volgende week samen lekker met manlief heen!! Zonder zorgen!!

De rugpijn zeg maar komt door de hormonen.
    Het lichtroze na "het" komt idd door een sterkere doorbloeding...
    Gebruik natuurlijk ook nog steeds de utrogestan.

Suus gebruik jij die ook nog trouwens?? Ik heb tot 12 weken gekregen.

Liefs van een opgeluchte mamatje

Deel Deze Pagina