Wie heeft er ook meerdere miskramen gehad?

Discussie in 'Miskraam' gestart door Jannne, 9 mrt 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mamatje77

mamatje77 Fanatiek lid

14 aug 2008
    3.050
    1
    0
    Wat een verhaal meis,

Maar wel heel fijn dat het een goed gesprek was en je bij haar je op je gemak voelt en begrepen!!

Dikke xxx van mamatje

2. Flavour

Flavour Niet meer actief

Angelica, wat fijn dat het toch posi was. Met die 'cocktail' worden wereldwijd juist hele goede resultaten bereikt. Maar die bollen... die neem je toch al?

Ik zou er zeker bij gaan spuiten, dat doe ik dus ook! Zij hoeft toch niet te weten dat je ook bollen en pred gebruikt? Als De Sutter maar weet dat je het allemaal gebruikt, en die is het er zeker mee eens om ook heparine erbij te proberen.

Vanaf wanneer zou je dan moeten spuiten? Vanaf hartactie?

Suus

3. butterfly stars

butterfly stars VIP lid

14 jan 2008
    6.766
    0
    0
    HR
    Zuid-Holland
    dat weet ik eigenlijk niet dat moeten we met de ivf arts bespreken volgende week

Prednison zijn ze ook aan het onderzoeken in het LUMC en 30 mg kon zeker geen kwaad

Mijn man is bang dat die spuit invloed heeft op ivig

4. Flavour

Flavour Niet meer actief

Dat laatste moet je even aan Noens vragen, maar ik weet wel zeker van niet. Ik ken iemand die ook bij Noens IVIg kreeg, en ook heparine (en aspirine, en prednison en utrogestan) gebruikte. Maar vraag het even na bij Lucien. Als je heparine kan krijgen, zou ik het zeker gebruiken!

En als ze Prednison onderzoeken in het LUMC, waarom kreeg jij het dan niet aangeboden? Of waren ze nu wél bereid om het je te geven?

En kijk het maar even na in het onderzoek dat ik je ooit gestuurd heb. Een van die onderzoeken ging juist over die hele cocktail, en daar kwamen verbluffend hoge slagingspercentages uit vergeleken bij de controlegroep.

Suus

5. Babss

Babss Actief lid

23 feb 2011
    471
    0
    0
    NULL
    NULL
    mamatje wat fijn dat de echo goed was!

Angelica, fijn dat er in Nederland ook nog iets ruimdenkendere artsen zijn dan die we regelmatig tegen komen... En verder doen waar je een goed gevoel bij hebt en inderdaad dr de sutter op de hoogte houden!

Babss

6. butterfly stars

butterfly stars VIP lid

14 jan 2008
    6.766
    0
    0
    HR
    Zuid-Holland
    ik ga morgen gelijk bellen voor die spuit en ze wilde het ook met de ivf arts bespreken om het voor te schrijven.
    dat komt goed

ze zijn prednison nu weer aan het onderzoeken, zij is nu hoofd van de mk poli en dat was ze nooit

7. Angelica wat heerlijk, eindelijk een gyn die zich in heeft gelezen, mee wil denken én mee wil werken!! Kan me voorstellen dat het emotioneel was, een soort ontlading...

En Suus hiet ook gestemd hoor;)

8. Flavour

Flavour Niet meer actief

Jeetje, dat biedt perspectieven. Dus in principe wil ze jou ook die prednison wel voorschrijven?

Hoe heet ze, voor de meiden hier die misschien ook wel interesse hebben in prednison en bloedverdunners?

Suus

9. Flavour

Flavour Niet meer actief

Ik had niet anders verwacht! :)

Suus

10. Meleka

Meleka Fanatiek lid

15 aug 2010
    1.743
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ook ik heb gestemd, Suus :D En met een islamitische echtgenoot is het vast niet moeilijk te bedenken waar ik niet op heb gestemd :)

Angelica, fijn dat er met je meegedacht wordt!

Wij zijn maandag naar Gent geweest. Pfff, pas om half acht gingen we naar binnen. Om half 11 waren we thuis. Met weinig nieuws, maar goh wat weet dokter de Sutter me telkens weer op te beuren. De prognose is niet opeens beter, maar gewoon door haar manier van doen en haar betrokkenheid.

Ze vindt het verstandig dat we dokter Emanuel naar de mri laten kijken ivm een mogelijk tussenschot in de baarmoeder, hoewel ze het een heel vreemd verhaal vind vanwege de goede hystero. Maar omdat alles moet kloppen bij een volgende poging moet het worden uitgesloten. Dokter Emanuel noemde ze DE hysteroscopist van Nederland en een goede keus. En ik er van tevoren maar over inzitten dat ze een third opinion misschien niet zou kunnen waarderen :p

11. Flavour

Flavour Niet meer actief

Niet op een partij waar ik ook ECHT NIET op gestemd heb, denk ik ;).

Goed nieuws van De Sutter. Ik wist wel dat ze het een goed plan zou vinden. De Sutter en Emanuel kennen goed en waarderen elkaar enorm. En terecht :).

Goed werk, Meleka!

Suus

12. Joehoe

Joehoe Bekend lid

17 mei 2008
    558
    0
    0
    Hey meiden,

Wou dat ik positief nieuws had, maar wil even mijn hart luchten.
    Ik voel me redelijk wanhopig. Ik heb dinsdag een eerste echo gehad. Ik moest volgens mijn eigen berekening minimaal 6 weken zijn. Er werd een vruchtzakje van 5 weken en 2 dagen gemeten. Voelt niet goed dus. Daarnaast al ongeveer 1,5 week elke dag wat roze verlies. Mn buik is nu ook onrustig. Mijn vriend heeft nog hoop, maar mijn hoop is al vervlogen.
    Het vervelende is nu dat we nog 2 weken moeten wachten voor we meer kunnen zien en dus meer weten. Stiekum hoop ik dat er voor die tijd wat los zal komen.
    We gaan binnenkort verhuizen en ik heb pas al mijn babyspulletjes die ik eerder al heb gekregen of gekocht ingepakt. Het is heel moeilijk om niet te weten of ik ze ooit zal gebruiken.

Ik heb het nu zo gehad met die teleurstellingen, voel me angstig en wanhopig. Wat als het nooit zal lukken?
    Ik heb nu sowiezo al de beslissing gemaakt om dkt de Sutter op te zoeken als het nu weer mis is. Ik ben het zo zat om af te wachten en constant tegen een muur te lopen.
    Heb nu nog een afspraak staan met een feriliteitsarts in het ziekenhuis, maar verwacht daar niets van.

Hoe gaat dat in Gent? Kan ik gewoon bellen voor een afspraak? Hoe heet het ziekenhuis? Zijn er lange wachttijden? Hoe zit dat met vergoeding via de verzekering (ik zit bij Menzis, iemand ervaringen?)?

Liefs een verdrietige joehoe

13. Flavour

Flavour Niet meer actief

Arme Joehoe, ze zitten er soms flink naast hoor. Ik zag met 5 weken en 1 dag nog niks. Twee weken later een piepkleintje plus hartje, maar ik werd 5 dagen teruggezet, en iets meer dan een week later weer 5 dagen vooruit. En ik heb wekenlang roze verloren en er zijn er meer hier die dat hadden en bij wie het toch goed kwam.

Natuurlijk zegt dat misschien niks over jou, dat snap ik wel, maar ik wou het toch even zeggen.

Mocht het misgaan, ga dan 'Is your body baby friendly' lezen van Alan Beer. Dan weet je wat voor oorzaken miskramen kunnen hebben en is er geen arts meer die je iets kan wijsmaken.

De Sutter kun je mailen. Ik pb je haar adres. Vertel kort je verhaal, ze zal je zeker willen zien. Maak snel een afspraak want je moet vaak twee maanden wachten.

Sterkte, en geef de moed nog niet op. Dit kan nog best goed komen!

Suus

14. Flavour

Flavour Niet meer actief

O, en de meeste zorgverzekeraars vergoeden behandeling in het buitenland. Zeker als je een restitutiepolis hebt. Neem dus eerst ff contact op met Menzis. En laat er geen second opinion van maken, want dat levert gezeur op. Hou het erop dat je een consult wilt met De Sutter.

Suus

15. nanette77

nanette77 VIP lid

11 jan 2009
    10.817
    545
    113
    Vrouw
    hey joehoe.. ow meis ik snap je zo.. ik zou precies zo in zak en as zitten,..
    Maar die paar dagen verschil is nog geen millimeter.. onder de 8 weken zeggen die metingen niet heel veel hoor meis..
    Rozebloed mag..
    Het is echt nog niet over meis!!

Ik vind het wel vreemd dat ze jou met je voorgeschiedenis 2 weken laten wachten.. over een paar dagen (max een week) zou je vruchtje ook al groei moeten kunnen laten zien..
    En die stress is juist noet goed voor je!

Knuffel en ik denk aan je

16. Joehoe

Joehoe Bekend lid

17 mei 2008
    558
    0
    0
    Hey lieve meiden,

Dank voor de reacties en jullie medeleven.

@suus: mocht het niet goed gaan ga ik het boek meteen lezen en een afspraak maken met de Sutter. Thanks dan kunnen we weer ergens mee verder.

@nanette77: tja ik ben inmiddels wel gewend te moeten wachten.. en over 2 weken weet je in ieder geval heel zeker dat je verschil zou moeten zien (en een kloppend hartje), maar goed in mijn ziekenhuis zijn ze op dat gebied (zaosl in vele ziekenhuizen in NL is mijn indruk) niet echt empatisch... "tender love and care" wordt niet echt uitgevoerd zullen we maar zeggen.

Weten jullie wat ik ook moeilijk vind? Me op mijn werk volledig blijven inzetten! pfff ik heb namelijk best een stressvolle baan en heb echt zoiets van: wat is er nu eigenlijk belangrijk?
    Herkennen jullie dat?

Dikke knuf

17. nanette77

nanette77 VIP lid

11 jan 2009
    10.817
    545
    113
    Vrouw
    ja.. toen ik mijn miskraam moest afwachten (dacht 8 a 9 weken te zijn.. vruchtje was met 5 +nog wat gestopt) heb ik thuisgezeten.. Ik kon het gewoon niet..
    En toen ik in september zwanger was moest ik eigenlijk op kamp met de 2 klas.. iom mijn werk afgesproken dat niet et doen..
    (ook die zwangerschap is misgegaan)
    Dus misschien zou je kunnen overleggen met je werkgever en gewoon open bespreken wat er aan de hand is..
    Jij moet gewoon even aan jezelf denken meis

18. Flavour

Flavour Niet meer actief

Ja, herkenbaar. Toch zou ik volkomen gek zijn geworden als ik geen werk had gehad, maar rondom miskramen was het een verschrikking.

Eis gewoon een echo als ze er zelf niet mee komen. Zelfs de strengste ziekenhuizen in NL doen er elke week 1 in de eerste weken. Na 1 mk al, dus laat staan na 5!

Suus

19. Babss

Babss Actief lid

23 feb 2011
    471
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoe gaat dat in Gent? Kan ik gewoon bellen voor een afspraak? Hoe heet het ziekenhuis? Zijn er lange wachttijden? Hoe zit dat met vergoeding via de verzekering (ik zit bij Menzis, iemand ervaringen?)?

Liefs een verdrietige joehoe[/QUOTE]

Lieve Joehoe,

Hoop heel erg voor je dat dit wondertje toch blijft zitten, maar als dat (hoe oneerlijk ook) niet gebeurt moet je in het UZ Gent zijn. Ik ben er een paar weken geleden geweest. Dat ging erg snel (binnen 2 weken), via de afdeling zorgbemiddeling van mijn verzekering (interpolis) werd ik gemakkelijk doorverwezen voor een second opinion. Alle betalingen gaan rechtstreeks. Goed informeren bij je verzekering dus zou ik zeggen. Ik ben alleen niet bij dr de sutter geweest, maar bij een 'gewone' gyn, misschien dat dat nog een verschil maakt? Dat weet ik niet...
    Sterkte!

Babss

20. Aowyn

Aowyn VIP lid

16 dec 2007
    15.763
    1
    38
    mamatje kun je met de HA bespreken idd. Knuffs!! en ik vond de schopjes ook veel fijner en geruststellend!

meiden jouw lichaam raakt idd aan gewend aan de hcg en soms heb je even nergens last meer van en dan volop weer. En met onze gescheidenis blijven we toch angstig en onzeker hoor! knuffs!!

Angelicka oooh wat een fijn gesprek meid! dat lucht zeker op dat ze (bijna) op 1 lijn zit! ik duim hard!

Meleka ook een fijn gesprek gehad!

Joehoe he onzekerheden weer :( knuffs meissie! Ik vond werken met mijn miskramen ook soms fijn (afleiding) maar ook kut omdat meelevend is er niet echt dus blijf dan liever thuis in mijn bed als het kon..

Deel Deze Pagina