Wie heeft er ook meerdere miskramen gehad?

Discussie in 'Miskraam' gestart door Jannne, 9 mrt 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Aowyn

Aowyn VIP lid

16 dec 2007
    15.763
    1
    38
    Als ik dan toch getest wordt op Pro, heeft dit invloed op de test? als ik Ugesteron zou bestellen?

2. Aowyn

Aowyn VIP lid

16 dec 2007
    15.763
    1
    38
    zie da tik het de hele tijd verkeerd spel (utrogestan) pff hihi

Wat ik vanmiddag bij de HA ga zeggen den kik is dat ik mijn huis werk gedaan hebt bla bla bla en dat ik weet dat ik 3x daags 200 Utrogestan moet inbrengen (voor hoe lang moet ik dit eigenlijk doen ook tot 32 week of tot de 12e?) En dat ik kan ook naar Gent toe en ik zal het krijgen en ik kan het ook anders zelf bestellen via het internet maar ik doe het liever via hun.

Hoe klinkt dat?

3. Flavour

Flavour Niet meer actief

Ja, wel enigszins, al is het effect van Utrogestan die je vaginaal inbrengt niet helemaal terug te zien in het bloed. Maar het belangrijkst is dat je geen tekort krijgt, en tijdens een zwangerschap wil je dat liever niet afwachten toch? Dus nu starten is sowieso de beste optie.

Suus

4. Flavour

Flavour Niet meer actief

Dat klinkt heel goed.

Je kunt zeggen dat je meerdere vrouwen van het forum kent die dankzij Utrogestan na talloze miskramen eindelijk zwanger bleven. En dat er is het AMC en het Academisch ziekenhuis van Utrecht nu groot onderzoek hiernaar loopt, omdat ze denken dat extra progesteron miskramen voorkomt. En dat ze dat in het buitenland allang weten, en je daar dus wel progesteron krijgt na twee of meer miskramen.

Je gebruikt het tot de twaalfde week. En het is echt zonder gevaar, er zijn geen ernstige bijwerkingen. Bij ivf gebruiken ze het al tientallen jaren, vaak ook een flink aantal weken.

Dat je al een kind hebt, zegt niks. Een progesterontekort kan later ontstaan. (Ik zeg het maar vast, voor als je dat weer te horen krijgt.)

Suus

5. Aowyn

Aowyn VIP lid

16 dec 2007
    15.763
    1
    38
    even opschrijven hoor :) Ja ik wou ook PROMISE etc opnoemen en ook vertellen dat ik Aspirine slik 100mg

6. Aowyn

Aowyn VIP lid

16 dec 2007
    15.763
    1
    38
    oh ja dit zijn dan ook vrouwen van waar er niks uit de standaard onderzoeken kwam toch?

7. Flavour

Flavour Niet meer actief

Ja, dat klopt!

8. Aowyn

Aowyn VIP lid

16 dec 2007
    15.763
    1
    38
    ok ff alles noteren dan kan ik erop kijken en weer sterk voelen zoals jullie eerder aan de anderen zei ;)

9. Aowyn

Aowyn VIP lid

16 dec 2007
    15.763
    1
    38
    ok opgeschreven. En hoe kan ik beter overtuigen dat ik dit nu wilt hebben en niet maandag op de gyn wachten? door o.a te zeggen dat de ass zei dat de gyn hoogst wss niet min visie zou delen wbt op progesteron slikken? Waarmee kan ik hem/haar nog meer proberen over te halen?

10. butterfly stars

butterfly stars VIP lid

14 jan 2008
    6.766
    0
    0
    HR
    Zuid-Holland
    dat klopt dat zei de arts ook gisteren alle problemen kunnen ook ontstaan nadag je zonder problemen een kind op de wereld hebt gezet

Normaal is mijn man ook niet zo moeilijk, maar hij was gisteren het hele gesprek opnieuw aan het beleven.

Bij ons helpt het als mijn man belt. Tipje van Suus en het werkt echt

is het al 11 maart?

11. Flavour

Flavour Niet meer actief

Met name met het argument dat als je een progesterontekort hebt, en dat is niet heel onnaannemelijk omdat het steeds zo vroeg misgaat, je maandag al te laat bent.

Suus

12. Flavour

Flavour Niet meer actief

Bijna, 3. Scheelt niks ;).

13. Aowyn

Aowyn VIP lid

16 dec 2007
    15.763
    1
    38
    dankjewel!! ooh ik hoop zo dat zij het geeft! En als mijn gyn zeurt dan geef ik hem mijn man ;) en anders ben ik nu erg geneigd dit zelf te bestellen.
    Als je het zelf bestelt, wordt het vergoed?

14. Aowyn

Aowyn VIP lid

16 dec 2007
    15.763
    1
    38
    en als ik het zelf bestel welke heb ik nodig? nr.3 or 4 op de lijst?

15. Flavour

Flavour Niet meer actief

Nee dat niet. Maar dan heb je even de tijd om een arts te vinden die het wil voorschrijven.

16. Flavour

Flavour Niet meer actief

Heb je een link van de pagina?

17. Aowyn

Aowyn VIP lid

16 dec 2007
    15.763
    1
    38
  18. Flavour

Flavour Niet meer actief

Ik zou 1 nemen, en er dan driemaal daags 2 van inbrengen. Dat is goedkoper.

Suus

19. butterfly stars

butterfly stars VIP lid

14 jan 2008
    6.766
    0
    0
    HR
    Zuid-Holland
    Ik heb het zkh gebeld voor heparine en ik word terug gebeld

20. Flavour

Flavour Niet meer actief