alles wat jij mij had opgedragen maar ik hoef niet zelf dingen te gaan halen.. Ik ga volgende week naar de ha en die zoekt alles uit en dan zorgt hij dat ik krijg wat ik hebben moet zei hij.. En deze ha heb ik heilig vertrouwen in! Dit is zo'n vreselijke topper!!
Oke. Maar je ha gaat hetzelfde zeggen . Vraag je alle waarden op? Wel gek trouwens, een D-tekort. Komt erg weinig voor. Ben benieuwd wat volgens hem de oorzaak is. Suus
ik hoor net van iemand dat het passen kan bij b12 tekort (die blijft in mijn hoofd zitten) Dus ik zal iig aangeven dat ik deze waarde heb met een supl. misschien dat dat duidelijkheid geeft.. Aan de andere kant heb ik ivm een hernia van september tm december binnen gezeten.. Weinig zonlocht.. heel heel heel veel medicatie.. Dus misschien speelt dat mee.. (zonlicht helpt bij de aanmaak volgens mij) Ik moet dit weekend gewoon even goed googlen op oorzaken d tekort
Klopt, en beide tekorten passen bij auto-immuunproblemen, maar daar zal je ha niet 1, 2, 3 mee komen vermoedelijk. Ben benieuwd wat er verder nog uitkomt. Sowieso goed om er iets aan te doen, dus goed dat je dit weet. Suus
hoe bedoel je dat beide passen binnen auto-immuunproblemen? En welke onderzoeken zouden daar dan nodig voor zijn? Of welke bloedwaarden passen daar binnen?
Een B-12 tekort en een D-tekort kunnen symptomen zijn van immuunproblemen. De immuunonderzoeken uit mijn lijstje zou ik dus wel laten doen, ook al zijn dat slechts globale onderzoeken. Ga nu pitten. Giga koppijn. Suus
sorry, te snel op enter gedrukt, maar dacht dat het goed is gegaan. ik vroeg me ook af wat voor bloedonderzoeken je dan zou laten doen. Maar goed, ging niet helemaal goed. Slaap lekker
Is een hele verslag geworden en vanavond een hele diepe gesprek met man erover gehad en voor nu tot een besluit gekomen.. ff copy pasten Zij belde ook later, 13.40. Dus was mijn baas niet zo blij mee maar ja wat kan ik doen, was een belangrijk afspraak en heb uiteindelijk een uur pauze gehad Zij kende mij idd nog. En vond het niet leuk te horen dat ik inmiddels nog 3 vmk's hebt gehad na de lange sleep van de MA. Ik legde uit dat ik erg onzeker en bang was en dat ik graag op mijn Progesteron waardes wou prikken. Dat ik niet zei dat ze te laag waren maar ik wou dit iig uitsluiten. Want gezien mijn termijn met mk's was het nu wel cruciaal. Want waren ze te laag moest ik aan de Utrogestan. En dat ik gisteren de ass vroeg of ik niet kon prikken maar die wou mijn pas maandag plannen met mijn gyn en ik kreeg het gevoel vervelend te zijn. En pas later hoorde ik via mijn HA dat Linden er helemaal niet was. En dat ik blij was dat ik nu toch mijn vragen en onzekerheden bij een gyn kon leggen. Ze probeert mij wijs te maken dat je nu niet meer op mijn Prog. waardes kon prikken want ik was nu eenmaal zwanger. Dus kon het geen waarde meer krijgen en daarom kon ik geen utrogestan krijgen. Mijn uitslagen waren goed. Dus er ook nog geen reden. Ik heb nog een hele grote kans dat deze zwangerschap lukt. Ik noemde Geertgen op en dat ik weet dat ze deze onderzoeken nu doen in AMC en Acd. zkh Utrecht. Dat klopte. Maar de resultaten waren nog niet toonbaar dat het gebruik ervan bij herhaalde miskramen idd hielp. En in NL gaan ze niks doen wat niet aantoonbaar is. Dat deel snap ik dan ook wel. Maar omdat het in B, VK en D wel aantoonbaar is, maar zij vond dat er juist slechte resultaten waren heel tegenstrijdig zo :x Ik moest door gaan met slikken van de vit B complex (oftewel foliumzuur want ze zei nou als dat erin zit dan gewoon slikken). We hadden over mijn temp chart, mijn afscheiding deze ronde en dat mijn ei 3dgn later was. Zij vond dit alle 3 heel goed klinken. Dat mijn temp nu ook anders stijgt dan voorheen. Ik vroeg haar over mijn testen. Dat ik vorige maand 1 dag voor NOD met de 2v5 testte en had een licht roze streep. En op NOD met DA en was wat duidelijker. En dat ik op mijn NOD testte gisteren met DA en dat de streep donkerder was dan toen, niet veel meer maar wel zichtbaar. En dat ik vandaag weer met 2v5 testte en hij knalde. Of dit ook iets goed betekende. Zij vond van wel, want dan heb ik zat hcg in mijn lichaam en dat was een goede teken. Mijn lichaam stoot nu nog niks af. Zij legde uit dat jouw temp hoog kan blijven en je kan positief testen, dan wel licht maar dat je allang een mk kan hebben gehad. maar het duurt ff voordat de lichaam reageert. Dus de feit dat ik nu een knal test had in vergelijking met afgelopen maand was een positief iets. Zij snapte dat ik heel onzeker was en bang wat 5 mk is niet niks. Maar ik moest proberen positief te zijn en ervoor gaan dat deze zwanger wel goed blijft gaan. Want de kans is heel groot. En ik zei dat ik dat wel snapte maar in mijn ogen is de kans niet heel groot. Ik heb 1 gezond kind en vervolgens een boel mk. Als ik zwanger blijf moet ik met 7 weken een echo komen maken (bij mij dus 25 maart). Kon eerder maar doen ze eigenlijk niet want je ziet niks en dat maakt de vrouw juist onzeker en bang (mij niet trouwens want bij alle 5 echo's kreeg ik niets te zien, of weer leeg of een lege zak dus al geen knipperlicht ben ik blij iets te zien , maar ik snap hun redenen wel). Gaat het toch mis dan moet ik bellen en dan doen ze mssn wat andere onderzoeken of ik word wss doorgestuurd naar de speciale poli voor herhaalde miskramen in A'dam. Dus ik moest afwachten hoe moeilijk het ook was De chromosomen test was nog niet terug, logisch ook omdat het maar 4 weken geleden is uitgevoerd en moet nog wel ff kweken. maar zij ging het mailen naar Linden. Ik kon maar heel snel mijn man bellen en kort mededelen hoe en wat en moest gauw aan het werk omdat het retedruk was. Thuis hebben we heel diep erover gehad. Mijn man wilt liever nu gewoon afwachten want het stress en gedoe om nu aan de pillen te komen is wel heel erg en hij wilt mij rustig hebben. Hij wilt zeker niet dat het nu weer fout gaat. Maar als het nu fout ging dan moest ik wel alvast die pillen bestellen of met Geertgen mailen met dr. Sutter. (laatste optie beter ivm vergoeding vz). Hij snapte dat ik nu tussen hemel en hel zweef en hij wou dat hij daar iets aan kon doen. Hij vond het wel zeker goed toen hij de test van vanochtend zag ivm vorige maand. Ik blijf dus de wel aspirine slikken Zij moestdat wel weten maar niks over gezegd iig. En duimen, heel hard duimen dat met deze combi van alles (temp stijging, afscheiding, knaltest, late ei) iets betekent.. ben nu helemaal brak en ga het proberen iets los te laten en laat het maar op mij af komen... Hier mijn testen Deze is om te vergelijken, (allemaal 2v5 KV) 1 dag voor NOD vorige ronde (5e mk) http://www.zwangerschapspagina.nl/members/14838-albums5992-picture30902.jpg Deze is van vanochtend, 1 dag na NOD http://www.zwangerschapspagina.nl/members/14838-albums6370-picture33426.html en ik was benieuwd wat voor streep ik zou plassen voordat ik naar bed ging vannacht (1.30 of zo ) omdat ik heel veel al geplast had en vond het al een beste streep http://www.zwangerschapspagina.nl/members/14838-albums6370-picture33425.html
goedemorgen aowyn.. Wat fijn dat jij en je man er zo goed over hebben kunnen praten.. De reactie van je gyn vind ik in alle eerlijkheid erg makkelijk.. Zeker de zin je moet maar vertrouwen hebben in deze zwangerschap. Alle kans dat hij goed gaat.. Alsof jij reden hebt voor vertrouwen met jou verleden.. Wbt de progesteron.. Het is hetzelfde al s mijn gyn zie.. Maar het is behoorlijk arrogant om te zeggen dat nl het bij het juiste eond heeft en al die andere landen die doen zeker maar wat. Daarom zijn hun cijfers zeker ook veel beter.. In alle eerlijkheid moet ik je ook zeggen dat ik je testen wel hoopgevend vind. Als ik je verhaal hoor heb je hetzelfde probleem wat ik ook heb. Net een hcgpiek om de test pos. te krijgen en dan snel geen echte stijging en blijven hangen in de vage streepjes of lichte strepen. Wel duidelijk pos. maar geen knal. Nu zie ik bij jou een duidelijke stijging van je hcg waarde en dat geeft mij in ieder geval hoop voor jou meis!
Jammer Aowyn dat ze niet verder kijkt dan haar neus lang is. Ze heeft er niet veel verstand van. Ik snap je beslissing omdat je je niet gesteund voelt. Dat maakt onzeker. Ik ga heel erg voor je duimen dat het goed gaat. Die miskramenkliniek in het AMC kun je overslaan. Daar gaan ze ook niks voor je doen. Ze zijn daar net zo star als in de rest van Nederland. Mocht dit misgaan, wat ik niet hoop, ga dan echt naar het UZ Gent. En mocht je je bedenken en toch de progesteron willen, vraag dan aan De Sutter per mail (heb je het adres?) of ze je toch vast een recept willen faxen. Je weet maar nooit. Ze is heel lief en behulpzaam namelijk. Het klopt trouwens niet dat het nu geen zin zou hebben om progesteron te prikken. Dat is echt kul, want als je lichaam te weinig progesteron zou aanmaken, dan moet je dat NU in je bloed kunnen zien. Juist omdat je zwanger bent. Zo, en nu ga ik voor je duimen. Suus
Goedemorgen lieverds. Heb heel onrustig geslapen. Moest veel verwerken denk ik. Ben emotioneel moe. djw voor de lieve woordjes!
Ook djw voor de lieve woorden! Ik ga het nu week voor week leven. Hopelijk is het gauw eind maart en heb ik de echo. Heb nog 2 2v5 testen in huis. Die wil ik over een paar dagen doen en dan weer. Om te zien of de strepen nog knallen of niet. Zo en nu verder met stofzuigen.
Klopt, prog zou nu rond de 90 moeten zijn en niet veel lager. Bij Trees (7 mk's) kwamen ze er ook pas laat achter dat het progesterontekort de oorzaak van haar mk's was omdat alle gyns die ze inmiddels bezocht had zo arrogant waren om de onderzoeken in het buitenland te negeren. Ik word dus ook weer woest van jouw verhaal, maar goed. Wat zou zo'n arts doen als ze zelf 5 mk's had gehad, denk ik dan. Progesteron nemen wat misschien helpt en risicoloos is, of helemaal niets en op de statistieken vertrouwen? Ik denk dat we allemaal het antwoord wel weten. Suus