Wie heeft er ook meerdere miskramen gehad?

Discussie in 'Miskraam' gestart door Jannne, 9 mrt 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Flavour

Flavour Niet meer actief

Goed werk. Hoop dat je snel terechtkunt.

Suus

2. Hee meiden, even een update van mn gesprek bij de gyn.
    Het blijkt dus dat het friemeltje waar hij het steeds over had helemaal geen friemeltje is. waarschijnlijk was hetgeen hij gezien had gewoon een van de banden van mn baarmoeder, tenminste dat denkt hij nu.
    Verder blijkt dus dat ik een uterus unicornis heb. als je wilt weten wat dat is, kun je het zo bij google even intypen. Hij denkt dat de miskramen komen door mijn afwijking. Doordat ik een kleinere baarmoeder heb en deze waarschijnlijk ook minder goed doorbloed is kan het zijn dat een vruchtje minder goed nestelt, dus dat zou de miskramen verklaren. Maar goed ik ben in totaal 4 x zwanger geweest en 2 x is de innesteling gelukt, dus ik heb goede hoop.;) Verder konden ze niet met zekerheid zeggen of ik links wel of geen eierstok heb. Maar stel dat ik er daar wel een heb en ik daar een eisprong zou hebben, dan zou het eitje door de zwaartekracht toch naar beneden komen, dan zou het toch bevrucht kunnen worden en dan zou de rechter eileider het eitje toch op kunnen zuigen en zou er toch een zwangerschap kunnen ontstaan. Ik vond het wel enigszins vergezocht, maar blijkbaar kan dat dus wel. Dus geen rondes met 0 kansen dus, al voelt dat wel anders moet ik zeggen, maar goed.

Ook gaan ze ons niet helpen om zwanger te worden. Na mn miskraam moet ik opnieuw beginnen met tellen, dus dit is dan maand 3:( Tenzij ik weer een miskraam krijg, dan moeten we ons melden en krijgen we allerlei onderzoeken: prius onderzoeken. Ik heb gevraagd of we die niet nu al mogen krijgen, maar dat moest hij overleggen dat hoor ik dus nog. Maar ik denk zelf van niet, ook omdat de miskramen wel door mijn afwijking zijn te verklaren.

@Meleka, goed dat je actie hebt ondernomen meid! Ben benieuwd wat er allemaal uit gaat komen!!! Spannend!

3. Flavour

Flavour Niet meer actief

Je arts klinkt wat weifelend, of begrijp ik dat nou verkeerd? Als je zelf ook twijfelt, dan kun je je zelf ook aanmelden voor PRIUS bij het Radboud. Daar is geen toestemming van je arts voor nodig. Aangezien daar ook weer wachttijden voor zijn, kan dat geen kwaad, lijkt me. Als je in de tussentijd weer zwanger bent, kun je altijd nog afbellen.

Suus

4. De arts moest het inderdaad even overleggen en gaf aan dat ze het eigenlijk pas doen na 2 miskramen. Nou heb ik die wel, maar niet na elkaar natuurlijk. En het feit dat de miskramen waarschijnlijk door mijn afwijking komen, speelt denk ik ook mee dat hij twijfelt wat de meerwaarde ervan is. Ik wist niet dat je je hier gewoon voor kan aanmelden?! De gyn zou het overleggen en het me dan laten weten. Ik loop namelijk al bij het radboud!?

5. Flavour

Flavour Niet meer actief

Sorry, je loopt al bij het Radboud, was me even ontgaan. Hoop dat ze verder willen kijken. Faith is laatst helemaal PRIUS-onderzocht en dat klonk echt heel goed en grondig. Ik zou dat ook willen als ik jou was. (Sterker nog, misschien wil ik dat ook wel als het nou nog eens fout gaat.) Van jouw aandoening weet ik niet veel. Wat zijn de prognoses als je weer zwanger wordt?

Suus

6. Tja de prognoses als ik weer zwanger wordt...

Kans op miskramen, ook late miskramen, kans op vroeggeboorte, baarmoederhals die niet sterk genoeg kan zijn door de vergrote druk in de baarmoeder, kindje dat wrs in stuit komt te liggen en dus weer een keizersnede, kans op laag geboortegewicht van een kindje, kans oo weinig vruchtwater.

dat waren de voornaamste risico's. Het is maar goed dat ik dit niet allemaal geweten heb tijdens mijn 2e zwangerschap, want die was na het verlies van Luna* zo ook al een hel.
    En nu durf ik het aan, juist omdat ik mijn tweede dochtertje gezond ter wereld heb gebracht zonder extra begeleiding of hulp en met natuurlijk een hele grote berschermengel!!

En wat betreft dat prius onderzoek, wel vreemd dat ik er dan wel toestemming voor moet hebben. Nouja, ik wacht het mailtje van de gyn wel even af, misschien geven ze er wel akkoord voor...

7. Loki09

Loki09 VIP lid

2 okt 2009
    7.631
    2
    38
    Brabant
    #667 Loki09, 18 aug 2010
    Laatst bewerkt: 18 aug 2010
    Meleka:
    Hou ons op de hoogte hier, ben erg benieuwd waar jij allemaal heen gaat en wat er onderzocht wordt! Prius onderzoek ga ik ook eens voor kijken... Ik volg je :) Succes!

Jeetje Marjolein, van die 'verhoogde risico's' die jij op noemt wordt ik al draaierig, laat staan hoe jij je ermee moet voelen :(. Gelukkig weet je dat het al ooit gelukt is, dus het moet gewoon goed komen! Sterkte!

Ik ga na de vakantie beginnen met de herhaalde-miskramen-molen.. Probeer via de huisarts een stel bloedwaardes te laten onderzoeken (heb de lijst van Suus, mooie houvast ;) ). De week erna naar de Gyn. Controle echo en overleg voor het chromosomen onderzoek. Ik zou graag het stollingsonderzoek ook al willen, al twijfel ik of ze die nu al willen geven, het is ook hier nogal 'netjes volgens het protecol'.
    Heb midden september de intake staan bij st Geertgen. Hoop erg dat hun de volgende zwangerschap willen begeleiden en iets aanbieden/erin toestemmen qua gebruik aspirine/progesteron.

Hier is het 2x tussen de 8ste en de 9e week misgegaan (na een sterk hartje en mooie termijn) en dat vind ik geen toeval.

Zoals Suus zo mooi zegt: "Het is een eenzame weg, maar hij is te bewandelen".

8. Flavour

Flavour Niet meer actief

Heb ik dat gezegd? Hahaha, ik weet het niet meer.

Loki, op stollingsonderzoek heb je recht, evenals op chromosomen. Je moet er zelf om vragen maar ze mogen het je niet weigeren. Twee miskramen met die termijn is niet niks. Goed dat je ook naar Geertgen gaat!

Marjolein, dat klinkt niet fijn, maar je weet dat je het kan!, een kindje op de wereld zetten!! Daar ben ik soms wel een beetje (lees: onwijs ;)) jaloers op. Ik voel me zo machteloos met mijn falende lijf...

Suus

9. Loki09

Loki09 VIP lid

2 okt 2009
    7.631
    2
    38
    Brabant
    Haha ja dat stuurde je via pb tijdje terug ;) Ik vond het wel een mooie zin. Het voelt idd eenzaam (je zoekt eigenlijk iemand die zegt: "Ik vind het zo rot, ik ga iets voor je doen!" maar het enige wat je hoort als je er niet zelf voor vecht is "Domme pech, volgende keer beter!") maar alleen al het verhaal van Truus geeft moed en kracht genoeg om zélf te vechten :). Gelukkig bewandelen er hier meerdere dezelfde weg en kunnen we elkaar tips geven en steunen. Samen staan we sterk :D

Heb je na 2 miskramen al recht op een stollingsonderzoek ja? Dat wist ik niet, dat is mooi. Dit zou ik graag vast onderzocht hebben. Liever dan het chromosomen onderzoek, mocht daar iets uitkomen is het toch zo dat er geen medicatie voor is dus alsnog 'gewoon verder proberen'?

Van de ene kant voel ik me wel een beetje ''overdreven'' om nu al naar het Geertgen te stappen, van de andere kant voel ik dat er iets mis is wat eerst opgelost moet worden en helaas heb ik niet de vertrouwen in de gewone Gyn's om dat via het plaatselijke ziekenhuis te laten lopen.

Overigens ga ik me na de vakantie ook eens laten informeren over de accupunctuur. Of het werkelijk een miskraam kan voorkomen weet ik niet maar ik geloof wel in dat soort dingen en feit blijft 'baad het niet dan schaad het niet'. Laat jij hier ook weten of je dingen merkt na de accupunctuur Suus? Ik ben benieuwd :)

10. L78

L78 Fanatiek lid

7 sep 2009
    2.463
    0
    0
    Noord Holland
    Dag ladies,

ik breek ff in! Maak zelf ook gebruik van acupunctuur met wisselend succes. Vorige zwangerschap op de juiste momenten prikken laten zetten, maar toch geeindigd in miskraam. Nu gaat het wel goed, maar ben ik ondertussen ook aan de schildkliermedicatie. Mijn gyn gaf destijds aan zij veel positieve dingen had gezien t.a.v de combi zwanger willen worden/blijven en acupunctuur. En inderdaad baat het niet, schaadt het niet!

Sterkte meiden!
    x L

11. Flavour

Flavour Niet meer actief

Trees, bedoel je :p.

Uit chromosomenonderzoek komt bijna nooit iets, maar de uitslag duurt wel maanden. Dus dat zou een overweging kunnen zijn om het toch maar vast te doen. Als er een afwijking uitkomt, dan kom je soms in aanmerking voor embryoselectie. Maar als je dat niet wil, heeft chromosomenonderzoek dus eigenlijk niet veel toegevoegde waarde.

Stolling is wel wat aan te doen. Laat ook homocysteïne prikken, want daar is ook heel eenvoudig iets aan te doen. (Extra vitamine B11, oftewel foliumzuur en ook B12 en B6.)

Ik ben alweer gestopt met acu. Het was me veel te zweverig en ik kreeg allemaal potten met kruiden mee. Daar zit ik niet op te wachten. Ik ga misschien wel binnenkort een keer naar een acu die ook een echte arts is. Dat voelt toch beter.

Suus

12. L78

L78 Fanatiek lid

7 sep 2009
    2.463
    0
    0
    Noord Holland
    Suus, waar woon je? De acupuncturiste waar ik loop, is ook arts en dat vind ik een heel fijne combinatie. Ik kan je haar gegevens pb-en als je daar prijs op stelt. Het is in Haarlem. x

13. Flavour

Flavour Niet meer actief

Lief van je. Ik woon in Adam. Heb al iemand gevonden! Gebruik jij ook Chinese pillen? En kreeg jij ook te horen dat je eerst eens 3 maanden behandeld moest worden voor je weer zwanger mocht worden? Dat staat mij namelijk gigantisch tegen, want ik sta al sinds april in de wacht door die stomme verklevingen.

Suus

14. Noukje

Noukje Fanatiek lid

14 sep 2009
    2.263
    3
    38
    Ik heb na mn 2e miskraam een stollingsonderzoek laten doen (mag je 3 maanden niet zwanger geweest zijn of de pil slikken), glucose laten prikken, schildklier en chromosomen. Dit allemaal via de gyn.

Ik ben nu weer zwanger, 3e keer voor een tweede kindje, en het ziet er naar alle waarschijnlijkheid niet goed uit. Woensdag moet ik weer terugkomen voor een echo en om hcg waarde voor de 2e keer te laten prikken.

15. Flavour

Flavour Niet meer actief

Noukje, wat afschuwelijk. Hoe ver zou je nu zijn? Wat een ellende. Het is zo'n nachtmerrie elke keer weer, juist omdat je weet wat je te wachten staat.

Ik heb altijd gehoord dat suiker alleen een oorzaak kan zijn bij mk na 12 weken, maar dat is dus niet zo? Suiker is bij mij namelijk nooit nagekeken.

In AMC doen ze al stolling na 2 maanden, trouwens. Verschilt per ziekenhuis een beetje.

Suus

16. Noukje

Noukje Fanatiek lid

14 sep 2009
    2.263
    3
    38
    @ Suus: ik zou vandaag 6 weken zijn, of 1 dagje minder. Op de echo was niet meer te zien dan een belletje/blaasje en het begin van een ring. Hcg was vandaag 839. Ik moet woensdag weer terug om te prikken en voor een echo. Maar ik verwacht er niet veel meer van ook omdat ik al vanaf maandag bruinverlies heb.

Waarom er op glucose geprikt is weet ik niet, maar dat is standaard in mijn ziekenhuis (en wat ik wel krijg, sla ik natuurlijk niet af ;) ). De gyn van datzelfde ziekenhuis zei dat ik pas 3 maanden na de miskraam mocht prikken op stolling, is dus idd weer overal anders.

17. Flavour

Flavour Niet meer actief

Hé, maar met 6 weken een zwangerschapring is toch niet heel erg ongebruikelijk? Of is het hcg veel te laag? Dat prikken ze bij mij nooit, dus daar heb ik geen verstand van...

Suus

18. Noukje

Noukje Fanatiek lid

14 sep 2009
    2.263
    3
    38
    Nouja, het was een beetje vaag. De arts assistente heeft de echo gemaakt. En zij zei dat ze enkel een belletje/ blaasje zag en onregelmatig baarmoederslijmvlies. Toen heeft ze de foto's uitgeprint en is naar de gyn gegaan ivm eventueel kans op een bbz. En die zei wel een ring of een begin van een ring te zien. HCG geprikt. Woensdag weer HCG prikken en nogmaals een echo. Maarja, zoals ik al zei, verlies ik vanaf maandag al best veel bruin slijm/ afscheiding.

19. Flavour

Flavour Niet meer actief

Ja, dat bruinverlies is niet fijn, ik heb het ook altijd gehad. Maar je hoort erg vaak dat het bij bruinverlies nog wel gewoon goed gaat.
    Maar geloof daar nog maar eens in als het al zo vaak verkeerd is gegaan. Toch hoop ik voor je!

Suus

20. Flavour

Flavour Niet meer actief

Je hcg is hartstikke goed, of ben ik nou gek? Wat tegenstrijdig allemaal. Het kan ook echt vervelend zijn, die vroege echo's. Het schept vaak alleen maar meer onduidelijkheid.

Deel Deze Pagina