Nou, in jouw tabelletje ziet het er idd wel hoopvol uit.. Ik had al gegoogeld en vond niet zoveel positiefs... Misschien dan toch nog maar een beetje hoop houden. Over het bruinverlies: andere zwangerschappen ook gehad. Maar dat was maar 1 dagje. En nu dus al 4 dagen. Voelt zo fout..!
Ik weet precies hoe je je voelt, echt. Je durft ook al niet eens meer te hopen, uit zelfbescherming. Wanneer moet je precies terug? Suus
Inderdaad, misschien is het ook wel zelfbescherming hoor. Ik mag woensdag weer terug komen. Eerst om 8.30 uur bloed prikken en dan om 10.30 uur een echo (op de verloskamers, oh zo fijn!). Dan weten ze tijdens de echo ook meteen wat mn hcg waarde is.
Suus, ik slik geen chinese pillen, alleen de acupunctuur en thyrax (schildklier). Noukje, lijkt ongevoelig dat ik hier niet op je reageer, maar we komen elkaar nu op de verschillende topics tegen, dus post niet overal zelfde soort reacties. Je weet dat ik met je mee leef en keihard voor je aan het duimen ben. X
@Noukje, vreselijk ja, op de verloskamers. Ik stond met Pasen ook weer tussen de blije vaders en opa's en oma's in de lift terwijl ik helemaal leegbloedde. Hebben ze erg goed over nagedacht in het ziekenhuis! Ha L, ik wil die pillen dus ook niet. Maar jij hoefde dus niet te pauzeren omdat je lichaam eerst 'in balans moest komen'? Suus
@ Suus: ach je bent gewoon een nummertje voor ze. Toen ik vorig jaar bij Triage zat hoorde ik de gyn zeggen, ik ga eerst even naar die miskraam kijken (volgensmij lag er ook een hoogzwangere dame te wachten).
Van wie moest je pauzeren dan? Ik heb wel 's gehoord dat vk/gyn dat adviseren maar meer om termijn van een volgende zw schap beter te kunnen bepalen. Maar bij mij zat er wel ff tussen moet ik zeggen (miskramen in jan, jun en nov 2009 en in april 2010 goed zwanger).
Ik ben inmiddels teruggebeld door de zorgverzekering, CZ in mijn geval. Goed nieuws: ik mag voor een second opion en verdere behandeling naar Gent en het wordt 100% vergoed. Het kan zijn dat er om voorschotten wordt gevraagd, maar dat zou niet moeten. Alles wordt betaald uit de basisverzekering. En ik moet een verwijskaart meenemen. CZ heeft geïnformeerd naar de wachtlijst en ik zou in oktober terecht kunnen. Eerst een intake bij een arts-assistent, indien nodig nader onderzoek en pas daarna indien noodzakelijk een afspraak met dr. De Sutter. Er werd nadrukkelijk gezegd dat het dus allemaal wel even gaat duren. Balen! Ik ben bijna 40 en de dame aan de telefoon meldde dat mijn kansen een stuk kleiner worden daardoor. Ze zei dit wel op een vriendelijke manier, dan heb ik er geen moeite mee. Verder zei ze dat dr. De Sutter geen gyneacoloog maar een vertiliteitsarts is en ze vroeg zich daarom af waarom ik deze arts wilde zien. Daar wist ik zelf het antwoord eigenlijk ook niet op. Suus, help me als je wilt. Jij had het ook over IUI. Dat kon ik al niet goed plaatsen, omdat ik snel zwanger wordt, maar het niet kan blijven. Waar is het verband met vertiliteit? Dr. De Sutter heeft jou ook behandeld toch? Niet dat ik daar kom en te horen krijg dat ik verkeerd ben. Verder heeft de dame van CZ me gewaarschuwd dat vertiliteitsbehandeling "mogen" tot de leeftijd van 40. Nog een paar maanden en ik ben het. Het moet worden aangevraagd bij CZ en zij beslissen. Ook (over)gewicht en andere zaken worden in die beslissing meegenomen. In uitzonderlijke gevallen en met een goede en overtuigende motivatie van de arts wordt wel eens toestemming gegeven 40+-ers. Verder heb ik nog even gevraagd naar het Geertgen. Ook daar kan ik heen. Staat goed aangeschreven bij het CZ. Ik ga het er maar eens met mijn man over hebben vanavond.
Jemig Noukje, je zou zo'n mens toch op haar bek slaan? Vreselijk! L, de acu waar ik kwam zei meteen dat ik drie maanden moest pauzeren om mijn lichaam in balans te brengen mbv Chinese kruiden. Toen had ik al meteen de schurft in, want we hadden na de laatste mk al 4 maanden moeten wachten om medische redenen. Op dit moment is er medisch gezien geen enkele reden om een zwangerschap uit te stellen. In tegendeel, ik ben bijna 36. Maar goed om te horen dat dat niet overal zo gaat bij de acu, want dan is het niks voor mij. Ik zit sowieso niet op kruiden te wachten en het leek bij deze acu net alsof het alles of niets was. Zonder kruiden zou het allemaal niet veel zin hebben, kreeg ik de indruk. Suus
@ Meleka: fijn dat CZ zo zn best voor jullie doen. Hopelijk kan je zo snel mogelijk terecht in Gent. Of kies je toch voor Geertgen? @ Suus: wat voor kruiden zou je moeten gebruiken dan? Vaag verhaal zeg.
Ik kreeg van mijn buurvrouw ook de suggestie van accupunctuur. Een vriendin van haar had dat gedaan en kreeg een kindje. Haar baarmoeder zou "koud" zijn. Ze moest ook aan de Chinese kruiden. Grappig dat dat hier ook aan de orde komt. Ik kan er niet zoveel mee, ben meer down to earth. Aan de andere kant baadt het niet dan schaadt het niet. Maar ik slik niet zomaar alles. Ik wil graag weten wat ik binnen krijg.
Meleka, ik heb je gepb't. Maar de CZ mevrouw vergist zich, De Sutter is ook gewoon gynaecoloog en ziet allerlei patiënten. Mijn baarmoeder is ook 'koud', en ik denk dat ze dat tegen iedereen zeggen die meerdere miskramen heeft gekregen. Alleen daar werd ik al vrij agressief van, alsof het allemaal zo simpel is. Ik moest van alles slikken, ook vage paddestoelen en zo. Kost trouwens nog een godsvermogen ook en ik heb er echt geen zin in. Ik durf die kruiden dus echt niet aan en vind het hocus pocus. Naalden prima, kruiden nee. Suus
Hmm apart wereldje... Nu hier helder rood bloedverlies, dus denk dat mn gevoel gelijk heeft gekregen. Helaas..
Hè shit Noukje! Combi van arts/acu is wat dat betreft beter. Geen zweverig gedoe, aanhaken bij wat er medisch ook gebeurt (dus aanvullend en niet ipv) maar ook wel vanuit Chinese wijsheden. Ik ben bijv ook bepaalde dingen gaan eten of juist niet om mijn lichaam meer in balans te krijgen, maar goed daar is heel acupunctuur op gebaseerd.
Dingen eten/niet eten vind ik prima, maar ik gebruik nogal veel medicatie dus die Chinese kruiden-combo vind ik echt niet fijn. Dank vr de tips, ik ga die andere acu bellen. Heel fijn om te horen dat het ook anders kan, ik was nogal overdonderd door die kruiden, ik wist helemaal niet dat dat er ook bijhoorde, maar dat is dus ook lang niet altijd zo.
Noukje, wat ontzettend klote voor je dat het nu weer mis dreigt te gaan Hele dikke knuffel voor jou! Meleka, fijn dat alle mogelijkheden nu voor je open staan! Helemaal super! Hopelijk zijn jullie (overal) snel aan de beurt en mag alles goed komen de volgende keer! Loki, voor jou komt er ook een spannend tijd aan dus... Ik hoop dat ze iets vinden dat relatief makkelijk te verhelpen is en dat een volgende zwangerschap mooi de 40 weken mag halen! Of 38, das ook mooi he!! Suus, die machteloosheid en die jaloezie naar meiden bij wie het wel lukt herken ik heel goed. Na Luna* had ik die gevoelens ook volop. En nu nog...maar als ik het dan relativeer met jouw verhaal of dat van mn broer met zn vriendin bij wie het ook niet lukt, dan weet ik dat ik ontzettend geluk heb tot nu toe. Dus ik kan helaas niks doen om je machteloosheid en frustratie ten opzichte van je eigen lichaam weg te nemen of te verminderen. Ik kan je alleen maar zeggen dat ik je begrijp en heel hard met je meehoop dat dit wonder jullie ook gegeven is!!
De meiden hier gun ik het allemaal hoor, maar niet al die collegaatjes die voortdurend maar zwanger worden en nooit eens een keer tegenslag hebben. Dat klopt. Suus