Wie heeft er ook meerdere miskramen gehad?

Discussie in 'Miskraam' gestart door Jannne, 9 mrt 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Flavour

Flavour Niet meer actief

#741 Flavour, 22 aug 2010
    Laatst bewerkt door een moderator: 22 aug 2010
    Als je deze 2 artikelen goed kon volgen, dan zou ik het boek gewoon bestellen.

Ik weet niet of ik in het ontstekingsverhaal geloof. De ene arts acht het waarschijnlijk, de andere acht het uitgesloten dat dit de oorzaak is. Dus wat moet ik er dan van denken?

Een hystero is onder plaatselijke verdoving en is erg goed te doen. Ik weet niet of je weleens een curettage onder plaatselijke verdoving hebt gehad? Dit is vergelijkbaar, alleen minder pijnlijk en emo.

Ik weet niet wat wijsheid is, Noukje. Ik ben zelf nooit in Geertgen geweest en toen ik in Gent kwam was qua bloed alles al onderzocht. Ik ging erheen voor meds en om te kijken of er in Nl niets over het hoofd was gezien. Bel anders Geertgen en Gent op, zeg welke onderzoeken je per se wilt en vraag of ze ze doen.

Maar is er echt geen gyn te vinden die bij jou een hysto wil doen in nl? Via huisarts wellicht?

Als daar niets uitkomt, kun je altijd nkg naar gent of geertgen vr medicatie?

Suus

2. Noukje

Noukje Fanatiek lid

14 sep 2009
    2.263
    3
    38
    @ Suus: ik begrijp je onzekerheid vwb het ontstekingsverhaal. Het is maar weer afwachten, zoals altijd, wat de toekomst je brengt. Vreselijk die onzekerheid.

Ik ga van de week eerst eens een afspraak maken voor een echo in mn eigen ziekenhuis om te zien of mn bm schoon is en nog eens hcg prikken. En een kopie van mn dossier opvragen. Daarna CZ bellen en zien wat zij zeggen. Daarna neem ik wel contact op met Geertgen en Gent.

3. Noukje

Noukje Fanatiek lid

14 sep 2009
    2.263
    3
    38
    Ik heb geen eigen gyn in het ziekenhuis, krijg steeds een andere gyn of arts assistent. Ik moet eerlijk zeggen dat ik geen vertrouwen meer heb in dit ziekenhuis door alle ongepaste opmerkingen en vragen (afgelopen donderdag werd aan mij gevraagd of ik nog een 2e kindje wil...Wat denk je zelf, anders word ik toch niet zwanger??!)

4. Flavour

Flavour Niet meer actief

Het is absurd dat je geen eigen gyn hebt, had ik ook niet en daarom ging er veel mis en heb ik wel 80 x mijn verhaal moeten doen en onzin moeten aanhoren. Maar een ander nl ziekenhuis misschien?

Kabouter waar zij jouw hysto's gedaan? Of weet iemand anders een gyn die daarvoor openstaat?

5. Noukje

Noukje Fanatiek lid

14 sep 2009
    2.263
    3
    38
    Zou ik ook nog kunnen proberen. Ik zit nu in het Amphia in Breda, maar kan ook nog naar het Elisabeth in Tilburg gaan. Eerlijk gezegd wil ik het nu goed aanpakken en serieus onderzocht en behandeld worden, ook al heb ik al een kindje. Want dat hoor ik vooral, ik heb al een kindje dus ze weten dat het kan. Wij denken zelf dat er iets in mijn baarmoeder niet goed is na de stuitligging en stuitbevalling van mijn dochtertje. Daarbij is de stuitligging pas ontdekt toen ik volledige ontsluiting had en alleen maar heen en weer gelopen heb door de weeën (normaal moet je altijd gaan liggen als je kindje in stuit ligt en je vliezen zijn gebroken).

6. Flavour

Flavour Niet meer actief

Ik snap het en het is geen gekke gedachte. Weleens van het priusonderzoek in het radboud gehoord? Je kan eens bellen om te vragen of je daarvoor in aanmerking komt. Ze onderzoeken heel uitgebreid. Faith is er laatst geweest. Weet niet of ze hysto doen alleen.

Als ik het zo hoor ben je vooral toe aan een goede gyn en een hysto. Wie weet doen ze dat in Tilburg?
    Mocht je nl geen optie meer vinden, dan raad ik met klem dr. De Sutter aan in Gent. Zij is gyn/fertiliteitsarts die je zeker serieus zal nemen. Bovendien staat ze open vr medicatie. Voor het laatste ging ik vooral maar ze raadde me destijds ook dringend een hysto aan.

7. kaboutertje

kaboutertje VIP lid

10 jul 2008
    5.651
    0
    36
    in mijn droompaleis
    Noukje, mijn gyn heeft zelf voor gesteld een hystero te doen. Dus je hoeft niet perse te strijden.
    Ik ben beide keren gewoon met 4 prikjes in de bm-mond verdoofd.

Mijn gyn die overlegt nu met een endocrinoloog. Ben op zich wel blij dat het zo gaat, want zij kent mijn verhaal ook en het zal sneller op de plek van bestemming zijn, dan dat ik weer een afspraak moet maken.

Geertgen doet niet meer, dan welk ander "normaal" nederlands ziekenhuis.
    Gent op zich ook niet. Het is alleen wel wat Suus zegt: in het buitenland staan ze meer open voor medicatie.

Ik wil best mijn gyn zeggen, maar dan wel via PB ;)
    Mijn gyn is erg lief en meedenkend.

8. Flavour

Flavour Niet meer actief

Ter aanvulling: Geertgen schrijft wél progesteron voor. Dat heb jij gekregen van je gewone gyn, Kaboutertje, maar het is niet zo heel erg gebruikelijk. De meeste Nederlandse gyns zijn daar echt op tegen. Hetzelfde geldt voor aspirine.

In Gent vond ik ze wel echt anders dan in Nederland in de zin van dat ze meer naar het totaalplaatje kijken, pro-actief zijn en echt met je willen meedenken. Ze vonden het daar dus absurd dat ik na 4 mk's nog nooit een hystero gehad had, ook al had ik daar in meerdere NL ziekenhuizen om gevraagd. (Ook in het AMC dus, op de befaamde herhaalde miskramen-poli!)

Nog tot slot: in het UZ Brussel zit wel een immunoloog die meer onderzoek doet op het gebied van herhaalde miskramen: Michel de Vos. Wat die precies meer doet, weet ik niet. Dat moet je in Brussel navragen.

9. kaboutertje

kaboutertje VIP lid

10 jul 2008
    5.651
    0
    36
    in mijn droompaleis
    Dat klopt idd, maar qua onderzoeken doen ze in Geertgen niet meer dan in andere NL zh-en.
    Volgens mij ben jij wel een heel verhaal apart hoor met je hystero's.

In Gent nemen ze wel echt de tijd voor je. Dat klopt. In NL zh ben je meestal in 10 min weer buiten. In Gent hebben we 45 min gezeten.

Maar echt totaal-plaatje, nee dat gevoel had ik niet. Maar ik moet ook zeggen, dat wij een assistent of co-assistent hadden.
    Ik heb van de week pas echt met de prof een afspraak.
    Dus wellicht dat zij ons verder kan/ wil helpen.

10. Flavour

Flavour Niet meer actief

Dat klopt idd, maar qua onderzoeken doen ze in Geertgen niet meer dan in andere NL zh-en. Volgens mij ben jij wel een heel verhaal apart hoor met je hystero's.
    >Nee, helaas heb ik mijn verhaal al vaker gehoord. En ik heb het in 3 ziekenhuizen gevraagd, hè, waarvan twee Amsterdamse academische. Dat is geen pech, dat is conservatief beleid.

Maar echt totaal-plaatje, nee dat gevoel had ik niet. Maar ik moet ook zeggen, dat wij een assistent of co-assistent hadden.
    >Dat is ook het probleem, denk ik. Tussen een assistent daar of hier weinig verschil.

Suus

11. kaboutertje

kaboutertje VIP lid

10 jul 2008
    5.651
    0
    36
    in mijn droompaleis
    ooo 3 verschillende, nou dan heb ik wel een vooruitstrevende gyn.

Daarom ben ik blij van de week weer 6 uur in de auto te mogen zitten ;)

12. Flavour

Flavour Niet meer actief

Jij hebt ook een vooruitstrevende gyn!! Wou dat die wat dikker gezaaid waren.

Hoop echt dat De Sutter wat voor je kan betekenen en dat het geen teleurstelling wordt. Op zich is het wel waar dat een endocrinoloog meer weet van schildklier dan de gemiddelde gyn, namelijk. Maar ze is wel goed geïnformeerd, dus ben heel benieuwd wat ze over je anti-tpo zegt!

Ga jij nog vragen stellen over de vorm van de bm en als mogelijke oorzaak mk's? Ben ook heel benieuwd wat ze daar over te zeggen heeft namelijk.

Medicatie wil je verder niet toch?

Suus

13. Noukje

Noukje Fanatiek lid

14 sep 2009
    2.263
    3
    38
    @ prius onderzoek: heb ik over gelezen hier en op de site van het Radboud. Maar kreeg meer het gevoel dat dit voor mensen is waarbij de zwangerschap gecompliceerd verlopen is, meer dan dat ze zich richten op herhaalde miskramen.

@ hystero: ik kan in mn ziekenhuis vragen of ze het willen doen, maar zoals ik al zei voel ik me totaal niet serieus genomen door deze mensen.

@ Geertgen: toch lees ik wel positieve verhalen over deze kliniek. Volgensmij denken deze mensen wel met je mee en willen zij ook de nodige onderzoeken uitvoeren. Daarnaast hoef je niet in de wachtruimte tussen de zwangeren te zitten, dat vind ik ook altijd zo confronterend. Zit ik daar met mn miskraam en een ander komt voor een leuke zwangerschapscontrole en echo.

@ kaboutertje: fijn dat jouw gyn zo goed met je meeleeft en meedenkt! Ik heb dat hier bij al mn miskramen niet gehad. Want ja ik heb toch al een dochter dus ze weten dat het kan (serieus, dit hoor ik constant). En je krijgt ook progesteron, toch?

Hmm ik weet nu niet zo goed meer wat stap 1 gaat zijn. Misschien toch eerst naar het AMC voor de onderzoeken. En dan maar weer verder kijken. Ik heb alleen al wat onderzoeken gehad, dus zal niet zo heel uitgebreid meer zijn.

14. kaboutertje

kaboutertje VIP lid

10 jul 2008
    5.651
    0
    36
    in mijn droompaleis
    Ik zou naar het AMC gaan met je medisch dossier en alle info die Trees en Suus hier hebben neer gezet. Dan zal blijken dat e rop heel veel nog niet geprikt is en dat vragen. Dat heeft mij geholpen om verder te gaan spitten.
    Wel in mijn eigen zh, want ik voel me daar fijn.

15. Noukje

Noukje Fanatiek lid

14 sep 2009
    2.263
    3
    38
    Hmm dan lijkt het idd alsof het niet veel zin heeft om naar Geertgen te gaan. Behalve voor de progesteron dan.

16. Flavour

Flavour Niet meer actief

prius onderzoek: heb ik over gelezen hier en op de site van het Radboud. Maar kreeg meer het gevoel dat dit voor mensen is waarbij de zwangerschap gecompliceerd verlopen is, meer dan dat ze zich richten op herhaalde miskramen.
    Nee, is niet zo. Er zijn er hier meer al geweest ivm miskramen.

@ hystero: ik kan in mn ziekenhuis vragen of ze het willen doen, maar zoals ik al zei voel ik me totaal niet serieus genomen door deze mensen.
    Ik zou naar een ander ziekenhuis gaan. Als je weer zwanger raakt, wil je sowieso niet meer terug naar dit ziekenhuis, toch?

Hmm ik weet nu niet zo goed meer wat stap 1 gaat zijn. Misschien toch eerst naar het AMC voor de onderzoeken. En dan maar weer verder kijken. Ik heb alleen al wat onderzoeken gehad, dus zal niet zo heel uitgebreid meer zijn.
    Je hebt al vrij veel onderzoek gehad, dus daar hoef je niet voor te gaan. Er ontbreekt nog vrij weinig, en dat zou in ieder normaal ziekenhuis wel kunnen. Wat echt ontbreekt is een hystero, en die wilden ze ECHT NIET doen bij mij in het AMC, na 4 miskramen nog steeds niet.

Maar als jij neigt naar Geertgen, bel ze dan vooral om te vragen of ze de onderzoeken die jij graag wilt doen. Zo ja, dan zit je daar goed.

17. Flavour

Flavour Niet meer actief

#757 Flavour, 22 aug 2010
    Laatst bewerkt door een moderator: 22 aug 2010
    Misschien doen ze daar een hystero, dan zit je daar goed, toch?
    Ik zou zelf bellen en niet zomaar afschrijven.

18. kaboutertje

kaboutertje VIP lid

10 jul 2008
    5.651
    0
    36
    in mijn droompaleis
    Ik neem aan dat jij omg. Breda woont?
    Is Gent dan niet ongeveer even ver?

19. Noukje

Noukje Fanatiek lid

14 sep 2009
    2.263
    3
    38
    Je hebt gelijk Suus, ik bel Geertgen gewoon op en vraag wel om een afspraak. Dan kan ik met de gyn bespreken of zij iets voor mij kunnen betekenen.
    Ik ben in het Amphia bevallen van mijn dochter en ik ben daar heel tevreden over. Ik denk dat het een prima ziekenhuis is maar niet voor herhaalde miskramen.

Ik woon idd in de omgeving van Breda/ Tilburg. Maar eigenlijk doet de afstand er niet toe. Wil best 2 uur in de auto zitten als ik dan ook echt geholpen kan worden.

20. Flavour

Flavour Niet meer actief

Het ultieme ziekenhuis voor herhaalde miskramen bestaat helaas niet, het is sprokkelen. Dus als je een hystero wil plus wat aanvullend bloedonderzoek en ze doen dat in Geertgen, dan zou ik dat doen. Mocht je later ook medicatie willen en of aanvullend immuunonderzoek, dan kun je altijd nog naar Belgie of Duitsland.

Succes!

Deel Deze Pagina