Wie heeft er ook meerdere miskramen gehad?

Discussie in 'Miskraam' gestart door Jannne, 9 mrt 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Noukje

Noukje Fanatiek lid

14 sep 2009
    2.263
    3
    38
    Je hebt gelijk Suus, en overal zijn wachtlijsten waarschijnlijk. Pff ik heb echt het gevoel dat mn wens stil staat.. en dan mag ik nog helemaal niet klagen hoor. Ik ben me er van bewust dat ik al een heel groot wonder heb. Ik voel echt mee met de meiden die nog geen kindje hebben en miskraam na miskraam krijgen en waar nog geen oorzaak voor gevonden is. Vreselijk voor jullie! Ik voel echt met jullie mee en ik hoop dat jullie al deze ellende zo snel mogelijk achter jullie mogen laten.

2. Flavour

Flavour Niet meer actief

Lief van je, en ik hoop ook dat het goed komt.

3. Meleka

Meleka Fanatiek lid

15 aug 2010
    1.743
    0
    0
    NULL
    NULL
    Noukje, ik heb deze week gebeld met het Geertgen. Ik kan daar eind september terecht. En dat was laat, want vakantietijd waardoor ze niet meer dan 2 nieuwe patienten per dag mochten aannemen. Volgens de telefoniste is de wachttijd normaal gesproken 3 weken.

In Gent wordt het oktober.

4. kaboutertje

kaboutertje VIP lid

10 jul 2008
    5.651
    0
    36
    in mijn droompaleis
    Idd sprokkelen, overal vind je iets.
    Zowel op het net als in de zh ( loop dalijk in 4 ziekenhuizen)

5. Noukje

Noukje Fanatiek lid

14 sep 2009
    2.263
    3
    38
    Ik ga vandaag bellen, als ik de kans krijg, zit nl op mn werk. Anders wordt het woensdag. Ben benieuwd!

6. Noukje

Noukje Fanatiek lid

14 sep 2009
    2.263
    3
    38
    Ik heb 14 oktober een afspraak in Geertgen. Het duurt nog even, maar ben benieuwd.

7. Flavour

Flavour Niet meer actief

Spannend. Deden ze er ook hystero's of zeiden ze dat niet?

Suus

8. Noukje

Noukje Fanatiek lid

14 sep 2009
    2.263
    3
    38
    Ik had een telefoniste aan de telefoon. Ik heb verder niet meer gevraagd. Ik ga er gewoon blanco heen met de vraag of ze ons kunnen helpen. Zal tegen die tijd wel een lijstje maken met wat ik graag onderzocht wil hebben.

9. Flavour

Flavour Niet meer actief

Oké, ik snap het. Spannend. Fijn om dit te hebben staan, lijkt me.

Suus

10. Noukje

Noukje Fanatiek lid

14 sep 2009
    2.263
    3
    38
    Ja ik ben blij dat ik nu een afspraak heb staan. Vrijdag een echo om te zien of mn baarmoeder schoon is en ik laat deze week nog een keer op hcg prikken. En dan voorlopig maar weer "rust".

Wanneer heb jij je hysteroscopie?

11. Flavour

Flavour Niet meer actief

Ja, dat is goed, rust. Dat je het fysiek kan afsluiten. Lijkt mij ook wel eens fijn na al die maanden. Ik heb de hysto volgende week.

Suus

12. Hee meiden spannend hoor al die afspraken!! Wat ik me afvraag, hebben jullie gewoon gebeld zonder verwijzing? Mijn man wil even helemaal niks, hij wil zelf sniet dat ik mn huisarts bel, maar ik was gewoon eens benieuwd:)

13. Flavour

Flavour Niet meer actief

Waarom wil je man dat niet? Jij hebt daar toch ook een stem in?
    Ik heb bijna nooit een verwijzing meegenomen, ze vragen er niet eens naar.

14. kaboutertje

kaboutertje VIP lid

10 jul 2008
    5.651
    0
    36
    in mijn droompaleis
    #774 kaboutertje, 23 aug 2010
    Laatst bewerkt: 23 aug 2010
    Ik heb alleen naar gent verwijzing aan de ha gevraagd. Gewoon dat ik dan zekerder ben dat het mss vergoedt wordt ( hoewel dat dus waarschijnlijk niet gebeurt)

15. Flavour

Flavour Niet meer actief

Blijf dat heel raar vinden. Tot nu toe heeft iedereen die ik ken het vergoed gekregen, en dat zijn er inmiddels echt al een paar.
    M.

16. kaboutertje

kaboutertje VIP lid

10 jul 2008
    5.651
    0
    36
    in mijn droompaleis
    Ach ja..., kan moeilijk op de stoep gaan protesteren.
    Maar ja heb het er graag voor over ( als het niet in de duizenden euro's gaat lopen)

17. Flavour

Flavour Niet meer actief

Nee, maar je kan wel een klacht indienen. Er is niet voor niets Europese regelgeving die zegt dat je recht hebt op zorg naar keuze in heel Europa. Bovendien heb je ook nog eens recht op een second opinion, en dat is waar je eigenlijk mee bezig bent. Ze proberen er gewoon goedkoop van af te komen, maar ze houden zich niet aan de regels volgens mij.

Suus

18. Noukje

Noukje Fanatiek lid

14 sep 2009
    2.263
    3
    38
    @ Suus: tsja op zich is rust wel goed (zie onderaan mn banner). Maar nu lijkt het wel alsof de tijd stil staat, je kan niets. Ik kan wel weer proberen om zwanger te worden, maar dat heeft voor mn gevoel niet zoveel zin.

Een spannende week voor jou, of voel je dat niet zo?

@ Marjolein: goed dat je dat zegt, ik heb niet eens over een verwijzing nagedacht.. oeps! Telefonisch hebben ze dat ook niet gemeld, ik krijg nog een bevestiging van de afspraak met wat papierwerk. Ben benieuwd of ze er een melding van maken.

Waarom wil je man niet dat je naar de huisarts of andere gyn gaat? Misschien toch een soort van angst voor onderzoeken of het onbekende?

Over die verwijzingen: je kan eventueel ook nog informeren bij je zorgverzekering over een second opinion. Ik denk dat ik dat vd week ook maar eens ga doen.

19. Flavour

Flavour Niet meer actief

Suus: tsja op zich is rust wel goed (zie onderaan mn banner). Maar nu lijkt het wel alsof de tijd stil staat, je kan niets.
    >Ik weet precies hoe je je voelt. Ik wacht al sinds april, aaargh.

Ik kan wel weer proberen om zwanger te worden, maar dat heeft voor mn gevoel niet zoveel zin.
    > Wat ik nu ga zeggen bedoel ik niet negatief, en het is goed dat je je beter laat nakijken in Geertgen, maar bij mij is er bij al het onderzoek eigenlijk zo goed als niks uitgekomen, en dat hoor je vaker. Dus als je niet wilt wachten voor je gevoel, dan hoef je dat niet per se te doen. Het is namelijk niet gezegd dat er iets uit het onderzoek komt, helaas. Hoop niet dat ik al te cynisch overkom.

Een spannende week voor jou, of voel je dat niet zo?
    > Het is al zo vreselijk lang spannend, dit kan er ook nog wel bij.
    Ik zie wel op tegen de ingreep. Weer zo'n toestand, ik ben het zoooo zat al die onderzoeken. Al die mensen die tussen je benen willen loeren en in je wroeten. Gadverdamme, ik ben het beu.

Over die verwijzingen: je kan eventueel ook nog informeren bij je zorgverzekering over een second opinion. Ik denk dat ik dat vd week ook maar eens ga doen.
    > Jij stapt eigenlijk over, dan is het geen second opinion. Voor Kaboutertje is dat iets anders, die blijft in haar eigen ziekenhuis.

Suus

20. Noukje

Noukje Fanatiek lid

14 sep 2009
    2.263
    3
    38
    @ Suus: ik begrijp je gevoel van de ingrepen en iedere keer maar weer met je benen wijd in die charmante stoelen... maar toch doe je het omdat je je doel wilt bereiken. Ik kan er niet zo heel veel over zeggen, behalve dan dat ik hoop dat het onderzoek meevalt en dat je daarna eindelijk eens goed zwanger bent en vooral blijft!

Over het zwanger worden heb je helemaal gelijk. De kan is groot dat er inderdaad niets uit die onderzoeken komt. Maar goed, voorlopig verlies ik nog steeds bloed en over 3,5 week gaan we op vakantie. Dus dan wil ik sowieso rust in mn hoofd. En een maand later staat dan die afspraak bij Geertgen al, dus hier zal ik voorlopig niet zwanger worden.

Dat is waar, ik stap inderdaad over maar anderzijds is het ook een second opinion. Wil wel graag weten over hoe deze gyn. denkt over mijn miskramen en wat er mogelijk is aan onderzoeken.

Deel Deze Pagina