Wie heeft er ook meerdere miskramen gehad?

Discussie in 'Miskraam' gestart door Jannne, 9 mrt 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. cyntje78

cyntje78 VIP lid

11 nov 2008
    6.297
    3
    0
    Genieten van ons ventje!
    Nee, heb haar niet meer gesms't. Ik heb net lekker een dutje gedaan :D Ik was zo moe! Zo'n hectische werkochtend, ook al deel ik alleen medicijnen en doe ik regelzaken.

Wat vervelend dat je bm niet schoon is! Dat is toch een flinke tegenvaller. Hoe ben je er achter gekomen? Bleef je hcg houden dan?

Ik heb een narcose gehad voor mijn bbz operatie en dat vond ik juist fijn! Ik was al bang dat het onder plaatstelijke verdoving zou worden gedaan. Wel raar hoor een narcose... zo ben je wakker.... en ineens word je weer wakker!
    De nasleep van de narcose is zowiezo flinke misselijkheid, maar heb niet hoeven braken. En volgens mij vergeetachtigheid en ontzettende moeheid! Maar die laatste 2 kan ook aan mezelf liggen (stress situatie en daarna malen in je hoofd)

@Suus... ik ga je lijstje van de week copieren op het werk :D

2. Cyntje tcoh wel gek dat je geen sms terug hebt... Ik bedoel ik snap dat het voor haar ook moeilijk kan zijn, maar uiteindelijk denk ik dat het het beste is er open en eerlijk over te zijn.. Wie weet krijg je binnenkort bericht.

en goed zeg dat je een afspraak hebt gemaakt! Hopelijk kunnen zij je helpen! Succes! (ook voor de andere meiden hier natuurlijk!)

3. Faith88

Faith88 Fanatiek lid

7 jun 2008
    1.037
    0
    0
    friesland
    hallo meiden!
    had hier een tijdje geleden ook mijn verhaal geschreven, dacht zal nog even laten weten hoe het nu verder gaat!
    mijn gyneacoloog heeft nu dr. Spaanderman in nijmegen gemaild! en moet nu wachten op mail van hem! dus ben benieuwd wanneer ik iets hoor! ga zowieso van de week even bellen hoelang het ongeveer gaat duren, dat afwachten is echt het ergste!

suus.. vind dat je het allemaal echt super verwoord, ik had echt zoiets van ja zo voel ik dat nou ook precies!! het is zo moeilijk uit te leggen hoe het voelt! ik moet ook meer op mijn strepen staan want heb vaak het gevoel dat ze me afschepen echt heel vervelend.. maar omdat ik best verlegen ben durf ik er vaak niet tegen in te gaan! ook omdat ik 21 ben heb ik het gevoel dat ze denken van ppff je bent nog zo jong blablabla!!

marjolein.. bij welke arts ben jij onder controle? in ben erg benieuwd hoe het allemaal zal gaan! hoop echt dat deze arts iets kan doen! dat hoop ik natuurlijk voor iedereen hier!

4. Flavour

Flavour Niet meer actief

@Lana: Je hebt helemaal gelijk, het is ook moeilijk om voor jezelf op te komen, en ja, ik had ook vaak het gevoel dat ik werd afgescheept. Daarom ben ik me gaan inlezen en inmiddels heb ik soms het gevoel dat ik nog meer van dit onderwerp afweet dan sommige artsen. Het klinkt misschien arrogant, maar ik meen het nog ook. Ik heb al zo vaak meegemaakt dat artsen iets tegen me zeiden wat gewoon klinklare onzin bleek te zijn. Kennelijk is het heel moeilijk om als arts toe te geven dat je niet overal verstand van hebt.

Heel veel succes met de nieuwe onderzoeken. Juist dat je zo jong bent en toch vier miskramen hebt gehad, lijkt me een zeer valide argument om om zeer uitgebreid onderzoek te vragen. Het gaat om jou, en niet om de meneren en mevrouwen artsen.

5. Faith88

Faith88 Fanatiek lid

7 jun 2008
    1.037
    0
    0
    friesland
    suus ik zie dat je zwanger bent! super spannende tijd dus weer! krijg je binnenkort een echo of kies je ervoor om iets langer te wachten? ik vond dat altijd lastig het liefst wachtte ik gewoon maar kreeg steeds bloedverlies, maar telkens was het dan zo van jah het is ongeveer 6 weken dus het kan kloppen dat het hartje nog niet klopt, en dan moest je weer afwachten en dan een week later was het weer van jah je zou 7 weken zijn maar je cyclus is erg lang en onregelmatig dus het zou kunnen dat je minder ver bent!! ow dat vond ik echt verschrikkelijk altijd!! weken van wachten! die onzekerheid van wel of niet! ppff

ik heb ook zovaak gedacht van zeg het gewoon dat je het niet weet in plaats van dat je dingen zegt die gewoon niet kloppen!! op een gegeven moment heb ik wel gezegd nu is het genoeg! elke keer moesten we weer het hele verhaal uitleggen, ze overleggen blijkbaar niet eens met elkaar!! dat frustreerde ons het meest je voelt je gewoon een nummer!!
    wij vroegen ook steeds van kunnen we niet doorgestuurd worden?? en dan steeds zeiden ze van nee dat is niet nodig! het lijkt wel of ze zich schamen dat ze het niet op kunnen lossen. en daardoor maar aan blijven tobben!

iedereen heel veel succes! zal bidden voor jullie allemaal

6. Flavour

Flavour Niet meer actief

@Lana: Klopt, ik ben weer zwanger, maar nog errug pril. Ik moet zeggen dat het nog een beetje langs me heen gaat. Waarschijnlijk is dat zelfbescherming. Voor m'n gevoel is het nog niet echt, zeg maar. Ik wil heel graag wachten met de eerste echo tot zeven weken, precies om de reden die jij beschrijft: het is een ramp om elke keer rond de 6 weken een echo te krijgen en te zien dat het hartje dan nét nog niet klopt. Een naar gezicht, zo'n leeg vruchtzakje!

Bovendien is het anders als je 'het' gezien hebt, dan wordt het ineens heel echt en heb je voor je gevoel ineens heeeel erg veel te verliezen. Nu is het nog abstract, en dan maakt het beter te behappen. Ik hoop dus echt dat ik het volhou om te wachten. Ik heb ook altijd bloedverlies gehad tot nu toe. Ik hoop echt zo dat het nu wegblijft, want dat voert de spanning enorm op natuurlijk en toiletbezoek is een steeds terugkerende nachtmerrie!

Nou, laat je inderdaad vooral niet afschepen. Je hebt inmiddels echt wel recht op een uitgebreid onderzoek!

7. Faith88

Faith88 Fanatiek lid

7 jun 2008
    1.037
    0
    0
    friesland
    suus echt heel veel sterkte! hopenlijk heb je over 8 maanden een prachtig gezond kindje in je armen!!

die toiletbezoeken zijn inderdaad een nachtmerrie, hier koop ik ook geen toiletpapier met "rode" figuurtjes meer ben me vaak helemaal rot geschrokken!!

8. Flavour

Flavour Niet meer actief

Hahaha, die roze bloemetjes heb ik ook al een hele tijd geleden afgezworen. Ik kreeg er een hartverzakking van!

Dank voor je lieve woorden. Ik wens jou ook een goede zwangerschap toe. Jullie allemaal trouwens.

9. Jannne

Jannne Lid

30 nov 2009
    62
    0
    0
    NULL
    NULL
    Cyntje, ik heb weer een echo gehad, vandaar dat ik weet dat er nog weefsel zit. Bedankt voor je info over de narcose e.d.

Het toiletverhaal over papier met een roze motiefje klinkt me bekend in de oren. Nu trouwens niet opgelet en wel een roze motiefje gekocht vandaag, de hele dag verliep in en waas, dus ik heb niet opgelet.
    Mijn gyn is trouwens wel echt meelevend en ik heb het idee dat ze ook echt iets gaat doen van onderzoeken. Dat heeft ze nu al een paar keer gezegd. Naja eerst de curretage afwachten...

Groetjes!

10. Faith88

Faith88 Fanatiek lid

7 jun 2008
    1.037
    0
    0
    friesland
    Janne gelukkig dat je gyn meelevend is dat voelt echt super fijn! bij de laatste controles hadden wij eindelijk na 2 jaar een super lieve gyn! die heeft ook alle nieuwe onderzoeken voor ons geregeld! eerder hadden wij alleen maar artsen die hun werk deden en verder niet!

11. cyntje78

cyntje78 VIP lid

11 nov 2008
    6.297
    3
    0
    Genieten van ons ventje!
    Goeiemorgen meiden!

Het klopt wel wat jullie zeggen over de echo's. Mijn eerste mk kreeg ik een spoed echo met 5.6 weken en zag ik een vruchtzakje. Met 6.4 weken kwam eruit. Ik heb veel meer moeite gehad met de 1e mk dan met de 2e en mijn bbz. Misschien dus wel omdat ik toen geen echo's heb gehad.

Nou, volgens ff heb ik toch mn ei gehad afgelopen vrijdag, dus hoop over 10 dagen mijn ongi te zien. Dan kunnen we eindelijk beginnen!

12. ladybird

ladybird Lid

24 dec 2007
    61
    0
    0
    Suus: bedankt voor je reactie... en succes met je zwangerschap!! Spannend allemaal hoor!!! Ik duim met je mee dat alles goed gaat!!!

13. bloem3005

bloem3005 Lid

24 jan 2008
    40
    0
    0
    Gelderland
    Beste TRees

Bij welke kliniek ben je geweest als ik dat vragen mag? Waren je ervaringen positief?

Groetjes

14. Trees

Trees Niet meer actief

Ik ben het Barrahus in Wirdum (friesland) geweest. Was voor ons 'maar' een uur rijden. In het zuiden zit trouwens ook een goede kliniek. Het Geertgen heet deze en de privekliniek van Dusseldorf (mocht je in de buurt van de grens wonen) schijnt ook erg prettig te zijn. Mijn ervaring met de kliniek is super positief! Ik had voor het eerst het gevoel dat er tijd voor ons genomen werd en dat ze alles wilde doen om ons goede zwangerschap te bezorgen. Binnen een paar maanden is dit ook gelukt, terwijl we daarvoor al anderhalf jaar zonder succes in het ziekenhuis liepen. Ik kan het iedereen die te maken heeft met herhaalde miskramen aan raden. Zonder deze kliniek hadden we waarschijnlijk nooit de oorzaak gevonden en nooit kinderen kunnen krijgen.

15. cyntje78

cyntje78 VIP lid

11 nov 2008
    6.297
    3
    0
    Genieten van ons ventje!
    Hoi meiden,

Is al weer een aantal dagen dat ik hier heb geschreven. Hoe gaat het met jullie?

Wij hebben 6 april onze eerste afspraak bij Geetgen! Ben heel benieuwd! Ik lees gelukkig veel positieve verhalen iig. En ik hoop dat ik verdere (bloed)onderzoeken krijg daan. En dat ze me meteen op vanalles controleren als het weer zo ver is.
    De laatste keer toen ik bij mij gyn was om te zeggen dat ik zwanger was stond ik nl met 3 minuten weer buiten :( Het antwoord van de gyn was "gefeliciteerd" en "dan kunnen we de komende weken niets voor je doen" Nou... een dikke week later was ik al geopereerd aan een bbz...

Groetjes Cyntje78

16. L78

L78 Fanatiek lid

7 sep 2009
    2.463
    0
    0
    Noord Holland
    Hee Cynth, lang geleden meis! Wat fijn dat je terecht kan bij Geertgen en ook al redelijk snel. Ik hoop dat dit een positieve ervaring voor je gaat worden.

Heb je al wat gehoord van die vriendin (sms) van je? En hoe gaat het nu verder met je? lfs

17. cyntje78

cyntje78 VIP lid

11 nov 2008
    6.297
    3
    0
    Genieten van ons ventje!
    :)Ze heeft de sms nooit gehad zegt ze! Dus ik heb een sms met "en, heb je al getest?" naar iemand anders gestuurd hahahahaha! Maar ze is niet zwanger. Stom he? je wil het niet weten, maar toch ben je nieuwsgierig! In je hoofd spelen zich al hele scenario's af... terwijl er niets aan de hand was :)

Op zich gaat het eigenlijk best goed met me... alleen snel moe, maar dat wordt wel weer beter. Met mijn emoties valt prima te leven en kan ik de zonnige kant weer zien. Maar met dit weer word je nog meer gecontronteerd met alle baby's...

Ja, we gaan naar Geertgen!! Ik vind het lang duren :) Maar ze nemen die tijd om alle dossiers te ontvangen en door te nemen. Nouja.. alle dossies... zijn maar een paar bladzijdes :D

Mede dankzij alle meiden hier, zijn wij niet meer aan het tobben... maar hebben we actie ondernomen! Lang leve ZP!!! hahaha

Hoe gaat het met jou L78??

18. L78

L78 Fanatiek lid

7 sep 2009
    2.463
    0
    0
    Noord Holland
    Met mij gaat het naar omstandigheden goed. Heel verhaal van een second opinion in een ander zkh, schildklierwaardes die niet helemaal goed zijn en een zware periode (overbelasting/burn out). Ik ben nu aan het re-integreren en dat kost veel energie, ben mezelf bij tijd en wijle goed kwijt en dat is lastig. Qua kinderwens proberen we (of vooral ik) dingen los te laten en dat lukt aardig. Ik ben nu ook twee weken geleden begonnen met schildkliermedicatie en ben benieuwd....volgende maand misschien weer wat actiever proberen, maar hopelijk niet geforceerd.

19. Jannne

Jannne Lid

30 nov 2009
    62
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hé meiden,

Cyntje, fijn dat je bij het Geertgen terecht kan! Even een vraagje: wat betekent jouw banner met: cd30 - 12dpo?
    Vaag dat het smsje naar je vriendin niet is aangekomen!
    Fijn dat je alles weer van de zonnige kant kan zien! Vandaag wordt het heel mooi weer, dus ga maar lekker van de zon genieten! (In je eigen tuin, dan zie je ten minste geen kinderwagens van andere mensen ;)

L78, pfff! Hopelijk knap je snel echt op! Slik je die scholkliermedicatie voor je nieuwe gewenste zwangerschap of gewoon omdat het goed is voor je lijf (in niet zwangere toestand)?

Met mij gaat het redelijk, zit gisteren, vandaag en morgen 'ziek' thuis en hoef dus niet te werken. Emoitioneel gaat het redelijk.
    Gisteren ben ik voor de curretage geweest, het viel mij gelukkig 100% mee. Maar er was wat uitgelopen en ik werd dus anderhalf uur later pas geholpen... Ik lag op een kamer met 3 dames van tussen de 50 en 80 jaar oud met baarmoederverzakkingen. Was op zich nog wel gezellig en mijn man was er natuurlijk ook bij. De ingreep verliep voorspoedig en ik ontwaakte vrij snel uit de narcose (al op de OK), helaas was het bezoekuur toen ik weer op zaal lag. Dus het was erg druk toen ik moest gaan plassen en het infuus eruit gehaald werd. Om 19.30u liepen we eindelijk het ziekenhuis uit. Op weg naar huis in de auto werd ik steeds misselijker en ik heb voor ons huis de stoep (en een beetje de auto) ondergespuugd. Daarna knapte ik gelukkig weer snel op, nu alleen nog erg dizzy.

Liefs!

20. L78

L78 Fanatiek lid

7 sep 2009
    2.463
    0
    0
    Noord Holland
    Nee vooral vanwege een gewenste nieuwe en BLIJVENDE (tenminste ongeveer 9 maanden) zwangerschap. Als we geen kinderwens zouden hebben, zou ik nu ook niet aan de medicijnen zijn.

Wat heftig joh, je curettage. Ik wens je heel veel sterkte bij het herstel en ook bij de emotionele rollercoaster die dit kan veroorzaken. Hoop dat je je snel weer beter voelt.

Deel Deze Pagina