Wie heeft er ook meerdere miskramen gehad?

Discussie in 'Miskraam' gestart door Jannne, 9 mrt 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Flavour

Flavour Niet meer actief

Ja, het is voor het goede doel, al twijfel ik er best wel vaak aan of dat goede doel zich ooit gaat aandienen, niet zo gek na 5 miskramen, en dat maakt het heel zwaar.

Zorgverzekeringstechnisch is het volgens mij geen second opinion. Een sec op is het opnieuw laten bekijken van je bestaande dossier, meer niet. Bij vervolgonderzoek/nieuwe behandeling/medicatie is het gewoon overstappen.

En eerlijk gezegd is overstappen ook het makkelijkst, want een sec op brengt weer een aantal regeltjes met zich mee, volgens mij.

Nu vraag je (eventueel) een verwijzing van je huisarts, en klaar is Kees.

Suus

2. kaboutertje

kaboutertje VIP lid

10 jul 2008
    5.651
    0
    36
    in mijn droompaleis
    Gent is niet mijn eigen zh. Of bedoel je dat niet?

3. Flavour

Flavour Niet meer actief

Nee, ik bedoel juist dat jij in je eigen ziekenhuis blijft, en dat je Gent 'erbij doet'. Technisch gezien is wat jij doet een second opinion.

Maar Noukje stopt bij haar ziekenhuis en gaat naar een andere kliniek. Dat is geen second opinion, da's gewoon overstappen.

Suus

4. kaboutertje

kaboutertje VIP lid

10 jul 2008
    5.651
    0
    36
    in mijn droompaleis
    #784 kaboutertje, 23 aug 2010
    Laatst bewerkt: 23 aug 2010
    Noukje, je kan ook een mail sturen naar Geertgen. Zij zullen deze voorleggen aan een gyn en dan krijg je antwoord op al je vragen.
    Zeg gewoon wat er al gedaan is + de uitslagen en vraag wat zij nog voor je kunnen betekenen.

5. kaboutertje

kaboutertje VIP lid

10 jul 2008
    5.651
    0
    36
    in mijn droompaleis
    Ja je hebt gelijk, duidelijk ;)
    Dat ik daar niet opgekomen ben.... tjonge jonge, vol hoofd ofzo :)

6. Flavour

Flavour Niet meer actief

Da's een goeie tip van die mail, Kabouter. Heb jij dat ook gedaan?

Suus

7. kaboutertje

kaboutertje VIP lid

10 jul 2008
    5.651
    0
    36
    in mijn droompaleis
    Ja ( alleen ja is te kort, dus ja Suus :) ;) )

8. Flavour

Flavour Niet meer actief

Hahaha, kort maar krachtig. Goeie tip!

Zou sowieso een goed idee zijn als meer artsen de mail gingen gebruiken!

Suus

9. Noukje

Noukje Fanatiek lid

14 sep 2009
    2.263
    3
    38
    De afspraak staat al, dus ik laat die lekker staan. En ik zie dan wel wat ze zeggen. Heb toch altijd het idee dat in real life praten makkelijker is dan via de mail.

10. Loki09

Loki09 VIP lid

2 okt 2009
    7.631
    2
    38
    Brabant
    Suus:
    Ik kan me voorstellen dat je dat inwendige gefrot voort hélemaal beu bent... Ik hoop voor je dat het zeer binnenkort afgelopen is en 6 jou Lucky Number wordt...

Noukje:
    Ik heb het Geertgen vorige maand een mail gestuurd hoe de ''procedure'' bij hun is. Ze gaven mij aan dat hun geen andere onderzoeken doen dan gewone Nederlandse ziekenhuizen maar dat ze je wel kunnen begeleiden in een volgende zwangerschap.

Mijn keuze voor hun is vnl omdat ik via oa dit forum gelezen heb dat hun wat sneller een onderzoek doen (voor mij is dit ''pas'' de 2e miskraam dus bij de meeste gyn's géwoon 2 keer dikke pech) en omdat hun medicatie durven bij te geven en dit bij de meeste gyn's nogal een gevecht is. Overigens moet ik dit al nog met eigen lijve ondervinden natuurlijk, maar wie niet waagt wie niet wint, toch?

Ik heb eind juli een afspraak gemaakt bij hun en heb midden september de intake staan (bij dr Wisseman). Ben erg benieuwd. Als het me niet voldoende zint wordt de overstap daarna Gent.

Overigens gaven hun aan dat ik geen dvw van de huisarts/gyn nodig had en dat hun met zo goed als alle zorgverzekeraars een contract hebben dus dat het gewoon vergoed wordt (ik weet niet of dit ook geld voor de aspirine/heparine oid maar goed dat is slecht een kleine bijzaak)

Kaboutertje:
    Ik krijg van jou een tikkie de indruk dat het Geertgen het niet helemaal is. Heb ik dit fout of is dit echt zo? Ik ben anders erg benieuwd waarom en wat jou ondervindingen zijn. Jij was in 4 ziekenhuizen geweest he? Welke als ik vrage mag en zou je iets willen uitleggen vanwaar de overstappen en wat ze waar wel/niet wilden doen? Thanx :)

11. Flavour

Flavour Niet meer actief

Nouk, is ook zo. Kabouter bedoelt alleen dat als je van tevoren zou willen weten wat ze aan onderzoeken doen, mailen een manier is om 'langs de assistentes' te komen.

12. Meiden mijn man wil even helemaal niks meer qua onderzoeken etc. Hij wil t even allemaal op zn beloop laten en heeft er eigenlijk goed vertrouwen in dat t toch weer snel gaat lukken. We hebben nu afgeproken tot t einde van t jaar zelf proberen en dan hebben we t er weer over. Maar in de tussentijd kan ik best wat uitzoeken toch?!?;)

Suus kan me zo goed voorstellen dat je er zo helemaal klaar mee bent al die onderzoeken dat gewroed etc... Hopelijk mag t na deze keer helemaal goedkomen en wordt de volgende keer met je benen in de beugels voor een inwendige echo met een heel mooi kloppend hartje!! Ik duim voor je!!

Noukje ik zou dan idd even de papieren afwachten. En mss staat er idd wel iets in over een eventuele verwijzing!

13. Noukje

Noukje Fanatiek lid

14 sep 2009
    2.263
    3
    38
    ...

14. Noukje

Noukje Fanatiek lid

14 sep 2009
    2.263
    3
    38
    @ marjolein: ik hoop dat het gevoel van je man goed zit :) En idd, over het onderwerp lezen en informatie op doen kan nooit kwaad.

@ Suus: die mijn reactie in rood in de reactie van Loki

15. Flavour

Flavour Niet meer actief

Ha Noukje (en Loki) veel geluk in Geertgen. Ik ben heel benieuwd hoe het gaat daar. Veel geluk en hoor het tzt graag!

Suus

16. Loki09

Loki09 VIP lid

2 okt 2009
    7.631
    2
    38
    Brabant
    We houden elkaar hier op de hoogte. Samen staan we sterk :)

Marjolein:
    Als het aan mijn man (uh, vriend) ligt dan gebeurt er nu ook niets qua onderzoeken. Hij gelooft ook heilig in dikke pech en '3x is vast scheepsrecht'. Ik kan alleen niet leven met het gevoel machteloos te zijn. Echter draag ik wel de mening van Suus: Ik ga niet afwachten wat er uit komt bij de onderzoeken. We proberen in tussentijd gewoon verder en dan zien wel waar het schip strand. Ik hoop natuurlijk ook dat 3x gewoon scheepsrecht is maar als dat niet zo is dan zijn we vast begonnen aan de molen....

17. kaboutertje

kaboutertje VIP lid

10 jul 2008
    5.651
    0
    36
    in mijn droompaleis

Oh jawel hoor, alleen niet voor mij ;)
    Ik heb na mk6 gemaild, wat zij nog voor mij konden betekenen. Wat zij meer deden dan ik al gehad heb.
    Antwoord was: we kunnen niets meer voor U doen dan wat U allemaal al aan onderzoeken gehad heeft in NL. ( nu moet ik wel zeggen, dat ik een onwijs fijn zh heb die bijv wel utrogestan geven, of bijv 2 hystero's zonder te vragen)
    Dus ik blijf lekker in mijn eigen ziekenhuisje.

Maar nu hoorde ik dat het buitenland meer doet, dus vandaar Gent voor ons. ( of ze meer ( kunnen)doen horen we van de week) + dat onze gyn een acdemisch heeft aan geraden en dat is dus Gent geworden ( waar mijn gyn zeer blij om was om die keuze)

Dit is wbt het mk-en verhaal.

Dus samen met mijn gyn zijn we nu aan het uitzoeken of toch de anti tpo mee speelt.

Dus voor de mk-en 2 zh. Geen overstap, maar naast elkaar

18. Noukje

Noukje Fanatiek lid

14 sep 2009
    2.263
    3
    38
    @ Loki: stel nou dat je zwanger bent wanneer je de afspraak in Geertgen hebt, ga je daar dan toch nog naar toe voor onderzoek? Ben er gewoon benieuwd naar.

@ kaboutertje: ja dat is super dat je eigen gyn zo goed meewerkt en meedenkt. En je hebt veel onderzoeken gehad, dus ik snap wel dat Geertgen dan niet meer voor jullie kan betekenen. Wat voor onderzoek ga je nu in Gent krijgen, of gaan ze daar juist naar je schildklier kijken?

@ Suus: dankjewel. Ik wens jou natuurlijk hetzelfde toe. Ik blijf jouw verhaal hier ook volgen. Ben heel benieuwd naar je hysteroscopie volgende week.

19. kaboutertje

kaboutertje VIP lid

10 jul 2008
    5.651
    0
    36
    in mijn droompaleis
    Eerlijk gezegd weet ik niet waarom ik er naar toe ga.
    Het 1e gesprek was met een co-ass.
    Zij zei dat alles al onderzocht was en dat zij niet meer deden dan in NL al voor ons gedaan is.

Ze zei: "Als de gyn jullie nog wilt zien, bellen we voor een afspraak. Ik maak alleen maar een notitie wat er al gebeurt is, zodat het niet te druk wordt voor de gyn's.
    Maar alles is gebeurt, maar als de gyn toch nog wat in je ziet, mag je terug komen."

Dus we mogen terug, maar waarvoor???

Dat weten we van de week ;)

20. Noukje

Noukje Fanatiek lid

14 sep 2009
    2.263
    3
    38
    @ kabouter: spannend ;) Ben dan toch wel erg benieuwd waarvoor je terug mag komen. Misschien het immuunonderzoek. Of heb je dat ook al gehad?

Deel Deze Pagina