Wie heeft er ook meerdere miskramen gehad?

Discussie in 'Miskraam' gestart door Jannne, 9 mrt 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Tja een klacht indienen... Ook ik heb zoveel schandaligs meegemaakt, nu maar ook tijdens de situatie met Luna*. Ik had en heb er de energie niet voor om een klacht in te dienen, al weet ik dat ik dat eigenlijk wel zou moeten doen. Dus Suus, je hebt groot gelijk dat je het wel doet!!! Hopelijk wordt die naar tevredenheid opgelost (voor zover dat dan nog kan)!!

En inderdaad in de tussentijd veel steun bij elkaar vinden, dat helpt zeker!

2. Flavour

Flavour Niet meer actief

Ik heb er ook de energie nog niet voor gehad, en ik doe het ook niet voor mijn eigen genoegdoening, want die krijg ik niet. Ik denk niet dat iemand kan goedmaken wat ik heb meegemaakt, en dat zal helemaal voor jou gelden, Marjolein. Maar ik wil dat de mensen die fouten hebben gemaakt verantwoordelijk worden gehouden voor hun fouten, zodat dezelfde fouten niet nog eens gemaakt worden.

3. Je hebt helemaal gelijk! En ik hoop heel hard dat het lukt. Vaak zie je toch dat ze elkaar de hand boven het hoofd houden...

4. Flavour

Flavour Niet meer actief

Wat ik zeg, het gaat niet om mijn genoegdoening, maar om een interne discussie die ik hopelijk teweegbreng. Doen ze dat niet, dan deugen ze gewoon niet, maar daar kan ik dan verder ook niets aan doen.

5. Ik ben benieuwd... Hou je ons op de hoogte?

En hoe gaat het verder? Wanneer moet je naar het ziekenhuis?

6. Flavour

Flavour Niet meer actief

Volgende week is de hystero. En ik hou jullie op de hoogte.

Suus

7. Fijn! dat het nu maar eens resultaat mag hebben he!! mijn duimen draaien!!!

8. Noukje

Noukje Fanatiek lid

14 sep 2009
    2.263
    3
    38
    Hè meiden, het is allemaal zo herkenbaar wat jullie schrijven. Het onbegrip, het niet in een ander in kunnen leven. Vreselijk vind ik dat iedere keer weer.

Wat ik ook merk, nu ik 3 miskramen heb gehad, dat mensen (vrienden, familie etc.) niet meer weten wat ze moeten zeggen. Hebben jullie dat ook? Het medeleven en belangstelling is na 1 miskraam nog groot. Mensen komen langs of bellen om te vragen hoe het gaat. En dat is nu, na 3 miskramen niet meer zo.

9. Loki09

Loki09 VIP lid

2 okt 2009
    7.631
    2
    38
    Brabant
    Zo, weer terug in het koude regenachtige Nederland - BAH.

@ Mannen:
    Het klinkt heel bekend wat jullie allemaal schrijven. Wij hebben dan nog weinig onderzoek-afspraken gehad maar hier ben ik ook diegene die alles uitzoekt en de eisen stelt :). Soms geeft hij wel eens aan iets (nog) niet te willen maar meestal snapt hij daarna snel mijn keuze omdat hij weet dat het voor mij belangrijk is om er iets mee te doen. Ik merk wel aan hem dat het hem ook pijn doet, maar hij is -goddank- wel heel positief en er weer van overtuigd dat ze volgende keer goed gaat.
    Moet zeggen dat we de vakantie wel even nodig hadden. Vorig jaar zijn we niet geweest maar hebben we vana april tot december fulltime aan ons huis verbouwd. Oktober/november kreeg mijn vriend last van een soort van hyperventilatie/angstaanvallen (waarscheinlijk een vorm van overspannenheid door het verbouwen, we hebben álles zelf gedaan naast een volle baan) en daarna 2 miskramen op ons dak gekregen. Ja, dat hakte er even in. De vakantie heeft ons echt weer even kracht gegeven om op te teren :)

Faith:
    Jeetje, kraamverzorger en herhaalde miskramen.... Snap heel goed dat dat écht niet gaat :(

Kabouter:
    Wauw, dat is een heel ander gesprek. Snap dat je nu een goed gevoel hebt, hopelijk kun je dat blijven houden!
    Ik ben trouwens niet helemaal op de hoogte van je situatie, klopt het dat je na 2mks een kindje kreeg en nu weer 3mks? In snap het niet helemaal, sorry :)

Suus:
    LF bepaald door progesteron. Wat weet je daar nog meer van?
    Ik heb ook een korte LF (11d meestal). Zegt dit nog iets meer wat jij weet?

*Shock* Ben even helemaal stil van je bericht. Precies de spijker op zijn kop (al wil ik me zeker niet met jullie vergelijken hoor, 2 ma's is erg maar 5 miskramen en zoveel onderzoeken en vooral tegenslagen verder is nog heel wat anders...)
    En idd, als dit internet er niet was dan was 90% onwetend en passief, je moet dan immers een gyn blindelings geloven, en ik weet zeker dat er nu veel meer vrouwen actie ondernemen en er steeds meer duidelijk wordt!

10. Flavour

Flavour Niet meer actief

Ha Noukje, klopt, mensen weten niet meer wat ze moeten doen of zeggen. Na 1 miskraam stond hier het huis vol bloemen, na 5 miskramen kregen we nog één kaartje. Eén. Dat is het treurige eraan, je wordt steeds eenzamer omdat andere mensen niet meer weten wat ze met je aanmoeten.

En Loki, ik weet niet heel veel van die materie, maar wel dat progesteron en een tekort eraan soms met een verkorte Luteale Fase samenhangt. Daar zal iedere gyn meer van weten. Fijn dat je bent opgeknapt van je vakantie.

Suus

11. Faith88

Faith88 Fanatiek lid

7 jun 2008
    1.037
    0
    0
    friesland
    #891 Faith88, 26 aug 2010
    Laatst bewerkt: 26 aug 2010
    Noukje ik las op deze site ook het één en ander over LF en progesteron EYE OPENER: onvruchtbaarheid & miskraam en progesteron

bij mij was het bij de 1e miskraam ook dat iedereen na een tijd nog vroeg hoe het met me ging, maar bij de volgende miskramen was het alleen het moment dat het weer fout ging medeleven maar daarna ook bijna niks meer. alleen mijn ouders en goede vrienden/vriendinnen vragen er nog geregeld naar.

ik vind het wel heel fijn als mensen het erover hebben. In het begin sprak niemand er zo over, vroegen ze alleen hoe het met me ging verder niet en dat doet echt pijn vind ik net of ze het allemaal wegstoppen, of het niks voorstelt ofzo. Maar mensen die het niet hebben meegemaakt weten gewoon niet wat een impact het op je leven heeft!

het is gewoon ook raar dat anderen allemaal zwanger worden meestal binnen een paar maanden en wij zijn er al jaren mee bezig maar niemand ziet dat! voor anderen gaat het gewoon door en voor ons staat het op dat gebied gewoon totaal stil! kan het niet zo goed uitleggen maar dat voelt zo raar.

ik wil wel nog een keer zeggen dat ik super blij ben met alle info die ik hier van jullie allemaal krijg!

suus ik ga voor je duimen dat de operatie helemaal goed mag gaan! en hoop dat je hierna gewoon goed zwanger kan worden en blijven! Ga je onder algehele narcose? hoop dat je hierna snel zwanger kan worden want dat wachten is drama! wij zijn deze maand weer begonnen maar zie er nu al zo tegenop dat het waarschijnlijk weer een jaar gaat duren.

wie slikt hier nog meer tarwekiemolie? en merken jullie iets aan jullie huid? ik heb sinds ik die tabletten slik ineens heel veel pukkeltjes in mijn gezicht en plaatsen waar ik normaal nooit pukkels heb! hebben meer mensen dit? heb al speciaal spul bij de apotheek gehaald maar dit werkt niet echt..

ik ga zo maar eens naar bed want ik begin honger te krijgen haha.. snel slapen dus maar!

12. butterfly stars

butterfly stars VIP lid

14 jan 2008
    6.766
    0
    0
    HR
    Zuid-Holland
    He meiden, idd bij stond bij de eerste ook mijn huis vol en nu niet meer. Ze vragen ook niet meer hoe het met ons is.
    Van sommige krijgen we nog wel te horen, dat we nu wel zwanger raken, omdat we verhuisd zijn, dan zijn we er niet te veel mee bezig. Het enige wat ik dan zeg is, dat ik al 5x zwanger ben geweest, ik moet het alleen blijven. pfffffff

Ik ben mijn eileider kwijt, omdat ze me niet geloofde, dat het BBZ was, omdat ze iets in mijn baarmoeder zagen. Ik kon niet lopen van de pijn en het was zo herkenbaar van de vorige BBZ. arts zei ach meid het doet ook pijn een mk:x:x:x:x:x:x

Het LUMC wilde wel dat ik mee ging doen aan een test als ik zwanger mocht raken. Sommige vrouwen krijgen placebo's en andere Progestoron tabletten. Wat zouden jullie doen?

13. Faith, ik slik ook tarwekiem, maar ik heb er geen (extra) puistjes van gekregen... Dus weet niet of het bij jou daarvan komt!

Angelica, of je mee zou doen vraag je? Als jij echt het gevoel hebt dat progesteron jou zou helpen zou ik persoonlijk geen genoegen nemen met een placebo en via een andere weg proberen om progesteron te krijgen (Suus weet daar volgens mij meer over!) Sterkte meis, want het is niet niks zoveel miskramen:( En je weet je kan je hart hier luchten he!

14. Flavour

Flavour Niet meer actief

Angelica, als prius ook niets oplevert, maak dan zo snel mogelijk een afspraak met dr De Sutter in Gent. Zij zal je progesteron en aspirine geven, en die zou ik ook zeker gebruiken als ik jou was. Ik snap niet waar ze het lef vandaan halen om je te vragen aan een trial mee te doen, eerlijk gezegd. Je hebt al zoveel ellende doorstaan. Het is nu tijd voor echte hulp, en niet voor experimentjes.

Lfs, Suus

15. Meleka

Meleka Fanatiek lid

15 aug 2010
    1.743
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik zou ook zeker weten het middel willen hebben en geen placebo.

Ik check om het uur de inbox van mijn e-mail of ik al bericht heb van dr. De Sutter. Ik weet, het is nog vroeg daarvoor. Ik hoop zo dat ze ons wil zien, ben er een beetje nerveus van :)

16. Flavour

Flavour Niet meer actief

Ze wil je vast wel zien, Meleka. Maar ik was destijds ook heel zenuwachtig, hoor.

Suus

17. Suus, ik sluit me helemaal aan bij jouw woorden!!

Ik kan me hier ook heel boos over maken! Tuurlijk heb jij, gezien je achtergrond, geen interesse in een experiment met eventueel een placebo... Ik zou Suus' advies zeker opvolgen!!!

18. Flavour

Flavour Niet meer actief

Ik weet even niet meer uit m'n hoofd wie hier nou allemaal (weleens) een erg korte luteale fase heeft, maar als je dat hebt, dan is dat toch echt aanleiding om over progesterongebruik tijdens de zwangerschap te gaan praten met een gynaecoloog. Je moet dan starten na de eisprong, die je bepaalt met behulp van ovulatietestjes. (Ik gebruik die van Matcare, lekker goedkoop, doen het prima. Heb ik ook al geen aandelen van. Ik doe iets verkeerd. ;))

Ben je zwanger, dan ga je ermee door tot en met de 12e week.

Suus

19. Meleka spannend hoor!!! Je krijgt vast snel bericht, hopelijk heel snel!! Snap dat je niet wachten kan!!

Meiden, ik heb gisteren de gyn een mail gestuurd met de vraag of we tot het eind van dit jaar zelf mogen proberen zwanger worden en als het dan niet lukt, of we dan IUI mogen proberen. Ben heel benieuwd naar zijn reactie. Afgelopen gesprek (over de MRI) vertelde hij me dat we na de miskraam opnieuw moesten gaan beginnen met tellen, maar gezien mijn afwijking ben ik zooo bang dat het heel lang gaat duren (en dan weer grote kans dat het misgaat:(). Ik heb ook besloten een gesprek aan te vragen met mijn huisarts, misschien kan hij hier ook iets in betekenen. De laatste keer dat ik er was vroeg hij zelfs zelf of wij gezien onze geschiedenis niet geholpen werden...

Mijn gyn is tot 6 september met vakantie, maar anders Meleka, zou ik ook zeker ieder uur, wat zeg ik, ieder half, mijn mail checken!;):D:p!

20. butterfly stars

butterfly stars VIP lid

14 jan 2008
    6.766
    0
    0
    HR
    Zuid-Holland
    He meiden, mijn lf is volgens mijn eigen temp lijst rond de 10 dg. Mijn temp gaat omhoog en vanaf die dag heb ik 10 dagen voordat ik ongi wordt. Ik 17 sept een gesprek en dan doen ze weer een uitstrijkje en dan vraag ik het gelijk

Deel Deze Pagina