Wie heeft er ook meerdere miskramen gehad?

Discussie in 'Miskraam' gestart door Jannne, 9 mrt 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Noukje

Noukje Fanatiek lid

14 sep 2009
    2.263
    3
    38
    @ suus: ik dacht er ook al aan om in Geertgen te vragen of zij een hystero willen doen. Stel dat ik een verkleving heb in het begin van mn baarmoeder/ baarmoedermond, kan je dan zwanger worden? Ik vraag dit omdat ik in augustus nog zwanger was en de kans klein is dat ik daarna pas een verkleving heb gekregen, als die er al is. Dit vraagt mijn man zich af.

2. Flavour

Flavour Niet meer actief

#1022 Flavour, 12 okt 2010
    Laatst bewerkt door een moderator: 12 okt 2010
    Ha Noukje, mocht er een verkleving zitten, wat dus nog helemaal niet gezegd is, dan kun je er in theorie nog wel zwanger mee worden zolang die verkleving je baarmoeder niet helemaal afsluit. De kans is groot dat ik er ook meer dan eens zwanger mee geworden ben. Maar het wordt niet aangeraden om er zwanger mee te worden, omdat de kans op miskramen en zwangerschapscomplicaties vergroot is.

Als er een verklevinkje zou zitten in de baarmoedermond en die wordt vakkundig verwijderd, dan zijn je zwangerschapskansen daarna weer normaal.

Maar ja, op dit moment weet je gewoon helemaal niks. Ik vind het echt heel rot voor je. Wanneer ging je naar Geertgen?

En had je nou een curettage gehad bij de laatste mk? Of kwam die spontaan?

Hé, zie ik het nou goed dat ze de hystero in de tweede helft van je cyclus wilden doen? Dat is toch heel raar? Voor hetzelfde geld ben je nu al zwanger en wordt het vruchtje je eileider ingespoten... Of hadden jullie veilig gevreeën?

Suus

3. Noukje

Noukje Fanatiek lid

14 sep 2009
    2.263
    3
    38
    Suus,

Bedankt voor je snelle reacties. Ik vind het heel fijn om jouw ervaringen te lezen. Je weet er (helaas..) zoveel vanaf.

De gyn van gisteren heeft niets gezegd over een mogelijke verkleving. Alleen dat de baarmoedermond erg nauw is (stond ook in de brief aan de huisarts). Hij zei dat wat hij gezien heeft, het eerste deel (zo zei hij het) er goed uit zag. Maar dat hij het tweede deel ook moest zien alvorens hij een beoordeling kan geven.

@ Geertgen: ik heb a.s. donderdag al een afspraak
    @ cyclus: ik zit idd in het 2e deel van mn cyclus. Er is geen kans op zwangerschap. Wij willen eerst de hysteroscopie afwachten en de afspraak in Geertgen alvorens we weer een poging wagen om zwanger te worden en blijven. Vandaar dat het volgens de arts assistent geen kwaad kon om de hystero nu uit te voeren.
    @ curretage: ik ben in februari gecurreteerd. Een paar nachten na de curretage ben ik helemal niet goed geworden. Het leek op een koortsstuip. Weer een paar dagen later ben ik (volgensmij) nog weefsel verloren. Ik heb best nog wel lang bloed verloren/ een soort bruinige/ donker rode afscheiding. Tijdens een controle echo zag mn baarmoeder er goed uit (in hoeverre je dat kan zien binnen 1 minuut (!!) ) Mn laatste miskraam in augustus is spontaan gekomen.

Ik vraag me ook steeds meer af of het niet aan mij ligt dat het onderzoek niet gelukt is. Ik was vrij gespannen (ook door een eerdere opmerking van de verpleegkundige) voor en tijdens het onderzoek.

4. Flavour

Flavour Niet meer actief

#1024 Flavour, 12 okt 2010
    Laatst bewerkt door een moderator: 12 okt 2010
    Suus

5. Noukje

Noukje Fanatiek lid

14 sep 2009
    2.263
    3
    38
    Het blijft ook constant in mn hoofd hangen "hoe kan het dat ze met zo'n klein cameraatje niet in mn baarmoeder kunnen komen terwijl mijn dochter er wel doorheen is gekomen".

Ik denk dat ik maandag af ga zeggen. Ik heb er nu totaal geen goed gevoel bij. De gyn spreekt mij sowieso al niet aan. En als ik onder narcose ben kunnen ze alles bij me doen met alle gevolgen van dien.

6. Flavour

Flavour Niet meer actief

Wacht anders je gesprek met Geertgen af. Als ze het daar kunnen, is het sowieso fijner om het daar te laten doen, omdat je dan alles op 1 plek hebt. En als je er geen goed gevoel bij hebt, dan moet je het niet doen (is mijn ervaring).

Suus

7. butterfly stars

butterfly stars VIP lid

14 jan 2008
    6.766
    0
    0
    HR
    Zuid-Holland
    he suus ik heb afgelopen zondag IUI gehad as vrijdag progestoron prikken, of mijn eisprong wel is geweest en op de juiste moment. Wat ik al wist is dat ik met pregnyl mijn eisprong op gang moest brengen, die heb ik namelijk niet altijd. zkh geloofde me niet en gelukkig moest ik vrijdag bloedprikken en daar zagen ze ook dat het niet op gang zou komen.

22 okt hcg prikken en dan uitslag.

8. Flavour

Flavour Niet meer actief

Spannend, Angelica. Misschien is het wel raak!

Suus

9. Loki09

Loki09 VIP lid

2 okt 2009
    7.631
    2
    38
    Brabant
    Succes morgen bij het Geertgen Noukje. Ben benieuwd naar jou ervaringen.

We gaan hard duimen Angelica!

10. butterfly stars

butterfly stars VIP lid

14 jan 2008
    6.766
    0
    0
    HR
    Zuid-Holland
    Succes vandaag.

Hoe gaat het verder met iedereen? Ik zit nog steeds op het wachtebankje en ik heb al testdrang hahahahah

11. Flavour

Flavour Niet meer actief

Succes vandaag, Noukje!

En Angelica, ik duim nog steeds.

Suus

12. Noukje

Noukje Fanatiek lid

14 sep 2009
    2.263
    3
    38
    Vanmiddag had ik een afspraak met dokter B. in Geertgen. 1 woord: verademing! Eindelijk kon ik vragen stellen en kreeg ik een erg uitgebreid antwoord terug. Ik heb dit in mijn ziekenhuis in Breda nog nooit gehad dat er een arts met me meeleefd en me serieus behandeld.

Over de hysteroscopie was zij helemaal niet negatief. Ze gaf aan dat dit onderzoek op twee manieren uitgevoerd kan worden. Wel vond zij dat de arts mij een uitleg had moeten geven voordat hij de camera bij mij naar binnen bracht. Ze gaf ook aan dat, wanneer de baarmoedermond zo nauw is, het onderzoek beter op de ok verder kan gaan omdat het oprekken van de baarmoedermond geen pretje is. Ze zei ook dat zij hezelfde zou handelen als deze arts.
    Toen ik vroeg naar de mogelijkheid van een verklevinkje gaf zij aan dat dit inderdaad mogelijk is maar dat de kans hierop klein is.
    Ze heeft me aangeraden om dit traject in het Amphia af te maken. Verder vond zij dat mijn ziekenhuis in Breda er goed aan had gedaan om alle (bloed)onderzoeken uit te voeren.

We hebben afgesproken dat ik na de hysteroscopie contact met Geertgen op neem om een afspraak te maken. Ik heb gevraagd of ze mij een cyclus willen volgen (opbouw baarmoederslijmvlies, progesteron- en LH-waarde etc.) dit gaan zij doen. Verder mag ik progesteron gaan gebruiken! Ze gaf wel aan dat het niet bewezen is dat progesteron werkt en dat erin 2011 een onderzoek start in het AMC naar progesteron gebruik bij herhaalde miskramen. Maar dat als ik dit graag wil zij mij progesteron voorschrijft.

Ik ben opgelucht. Ik voel me eindelijk begrepen. Eindelijk ben ik eens niet veroordeeld omdat ik al een kindje heb. Echt een verademing!

13. Flavour

Flavour Niet meer actief

Fijn om te horen dat je gehoord werd, Noukje, en dat er met je werd meegedacht. Ik dacht trouwens dat het AMC-onderzoek inmiddels als gestart was Obs/Gyn studies

Het oprekken van de baarmoedermond vond ik nou niet echt iets wat je onder algehele verdoving moet doen, dat doen ze bij een curettage ook als je geen cytotec hebt gebruikt, dat is met plaatselijke verdoving ook goed te verdragen. Al zou ik zelf nog steeds om cytotec vragen omdat dat de baarmoederhals minder belast.

Suus

14. butterfly stars

butterfly stars VIP lid

14 jan 2008
    6.766
    0
    0
    HR
    Zuid-Holland
    He Suus, ja je hebt gelijk. Ik loop op het LUMC en ik volgende week natuurlijk zwanger te zijn, dan mag ik (als ik wil) ook mee gaan doen aan die onderzoek.
    Je krijgt of placebo;s of progestoron, weet nog niet wat ik doe.
    Eerst zwanger zijn.

Gisteravond had ik heel veel afscheiding die een beetje roze van kleur was, ik schrok wel. Dat is wel de hele avond zo gebleven en ook echt heeeel veeel afscheiding, ik hoop dat dat iets goeds betekend

15. Hee meiden, ik kom ook weer even meekletsen!! Ik word straks tussen 12 en 14 gebeld met de uitslag van de bloedtest (voor de overgang) en dan zal ik ook meteen eens vragen over het prius onderzoek. Heb ik namelijk nog steeds niet gehad.

Noukje, fijn zeg dat het geertgen zo goed gegaan is!! Ik hoor er echt goede verhalen over van verschillende kanten, super!!!

Angelica, voor jou ook een spannende tijd!!!

Suus, ben jij nou nog weggeweest??

16. Flavour

Flavour Niet meer actief

Spannend Angellica, en ook Marjolein.

Ik ben inderdaad weg geweest, was lekker, maar het lijkt inmiddels alweer heeeeel lang geleden... Snif.

Suus

17. Noukje

Noukje Fanatiek lid

14 sep 2009
    2.263
    3
    38
    Hallo meiden,

@ Suus: tsja, dat is haar mening over dat je het best de baarmoedermond op kan rekken op de ok. En omdat de gyn in het Amphia er hetzelfde over denkt weet ik ook niet zo goed meer met welk tegenargument ik moet komen.Een andere arts heeft misschien weer een andere mening. Ik kan in elk geval geen hysteroscopie laten doen in Geertgen omdat ze dus geen ok hebben. Ik heb eigenlijk niet meer gedacht aan cytotec.. ik was toch best weer een beetje zenuwachtig voor het gesprek.
    Over het onderzoek in het AMC: ik dacht ook dat het al gestart is en heb dat ook tegen haar gezegd. Maar volgens deze arts start het pas in januari? Nouja maakt ook niet uit. Ik wil niet meedoen met dit onderzoek, straks krijg ik een placebo. Daar zit ik totaal niet op te wachten!

@ Angelica: nog één week en dan weet je of je zwanger bent. Echt superspannend voor je! Is vrijdag ook je nod? Of heb je dat niet als je een vruchtbaarheidsbehandeling ondergaat (ben echt een leek op dat gebied, sorry als dit een hele domme vraag is).

@ Marjolein: en hoe is de uitslag van het bloedonderzoek? Ben heel benieuwd! Ik hoop dat je snel een oproep ontvangt voor het priusonderzoek.

Hoe is het met de andere meiden? Kaboutertje, Loki & Faith?

18. kaboutertje

kaboutertje VIP lid

10 jul 2008
    5.651
    0
    36
    in mijn droompaleis
    Heee meiden, ff berichtje van hier. Lees nog wel altijd mee hoor.

Suus hoe is je vakantie geweest en hoe is het met je familie?

Hier vandaag de 1e punctie gehad. ( hopelijk mogen we er nog meer doen ivm dat stomme regeerakkoord. Nou ja eigenlijk hoop ik nooit meer te hoeven ;) )
    Het viel echt reuze mee. het was een eitje :) :)
    Maar goed vanaf de tp prednisolon gaan slikken en ascal. En natuurlijk de utro. Maar dat mocht maar tot dag 12 na de punctie. Nou dat ga ik dus echt niet doen. Ik ga pas stoppen als ik zeker weet dat er een neg test is. Het zou toch net wel dat duwtje zijn, dat het nu eens blijft plakken.

Noukje even over jouw hystero: bij mij is het zo anders gegaan.
    Ik weet niet wat voor arts jij hebt, maar ik vond het een vreemd verhaal. Ik geloof dat ik toch eens naar een ander zh zou gaan. Lijkt me dat je er dalijk voor een 2e keer niet echt al gerustgesteld heen gaat.

19. Noukje ja moeilijk zeg wat je nu moet beslissen. T is wel fijn dat t geertgen t niet zo vreemd vond gaan, maar kan me voorstellen dat je twijfels houdt... Wat zegt je man ervan??

Kaboutertje fijn dat t zo meeviel meid!! Hopelijk heel snel goed nieuws!

Angelica spannend voor jou! Mijn duimen draaien!

Suus ja als je dan terugkomt van vakantie lijkt t al snel weer zo lang geleden he... Hopelijk ben je een beetje uitgerust??

Mijn gyn heeft gebeld. Mijn eicelreserves waen hartstikke goed! Met maar 1 eierstok zou ze heel blij zijn met 2.2, maar ik had 5. Dus dat was super! Ze ging nog een mailtje sturen voor t prius dat ik snel een oproep moet krijgen, dus ben benieuwd!!!

20. mimi1982

mimi1982 Fanatiek lid

17 aug 2009
    1.850
    2
    38
    NULL
    NULL
    even een vraagje over het chromosomen onderzoek.
    zowel ik als mijn man worden natuurlijk gecontroleerd.
    ze zouden de papieren opsturen voor bloed te laten prikken maar dat duurde zolang dat ik heb opgebeld ik heb toen nieuwe papieren gehad maar nu kreeg ik vandaag toch ook die andere papieren binnen ( stond een verkeerde postcode op) maar nu zit in deze enveloppe 1 papier voor chromosomen onderzoek en de papieren die ik van de week opgehaald heb heb ik er 2 gehad voor mij 1 en voor mijn man 1
    heel verhaal maar welke moet ik nu afgeven bij de bloedafname??
    is het 1 papier voor ons samen of hebben we toch 2 apparte papieren nodig??
    oja en over anderhalve week heb ik weer een gesprek bij de gyn hebben ze dan al alle uitslagen van het auto immuum onderzoek binnen of maar een deel??en mocht daar wat uit komen gaan ze je dan meteen behandellen als dat kan of wachten ze echt op de uitslag van het chromosomen onderzoek??

Deel Deze Pagina