Wie heeft er ook meerdere miskramen gehad?

Discussie in 'Miskraam' gestart door Jannne, 9 mrt 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Loki09

Loki09 VIP lid

2 okt 2009
    7.631
    2
    38
    Brabant
    Wat fijn dat je je zo gehoord voelde Noukje! Het voelt er zo gemoedelijk. Wanneer ga je terug voor je cycluscontrole? Volgende maand?
    Moeilijk van je hysto... Kan me voorstellen dat je flink twijfeld!

Wat fijn Marjolein! Hoef je je daar niet meer druk om te maken!

Kaboutertje, punctie is eitjes uitgehaald om te gaan bevruchten toch? (ik heb er ookal geen kaas van gegeten :)), wanneer is de terugplaatsing dan, weet je dat al??

Hier was de echo vandaag weer goed. Ik móet van mezelf nu langzaam gaan geloven... Heb zelfs de vk nog niet durven bellen en dat had ik beloofd vorige week al te doen aan de gyn :). Ppff wat zit de angst toch diep he? Vraag me af of echt genieten er nog ooit in zal zitten... De tijd zal het leren....

2. Loki09

Loki09 VIP lid

2 okt 2009
    7.631
    2
    38
    Brabant
    Nog even een update over mijn schoonzusje.

Vorige week heeft ze controle gehad en haar bm was leeg en zag er goed uit (voor zover ze op een gewone echo kunnen zien).

Nou mocht ze deze week al bloed laten nemen voor chromosomen, methioninebelastingstest en de stolling. Ik meende dat stolling pas na 12 weken was? Maar goed alleen maar fijn.
    Schildklier deden ze niet meer omdat ze een paar maanden terug last had en het toen al geprikt was maar er 'geen ziekte uitkwam'. Maar het is toch niet zo dat je echt een ziekte moet hebben om herhaalde miskramen te kunnen krijgen? Een net afwijkende waarde is toch al slecht, zonder echte ziekte of niet?
    Over progesteron gebruik zei de gyn "Dit helpt niet voor zwangerschappen die al rond de 5 weken stranden, enkel voor miskramen rond de 8/9 weken". Hebben jullie dat al ooit gehoord?

3. kaboutertje

kaboutertje VIP lid

10 jul 2008
    5.651
    0
    36
    in mijn droompaleis
    Bij mij altijd ronde de 4-6 weken en ik krijg echt utro daarvoor hoor. Het zorgt dat je bmslijmvlies dikker wordt.

En ik heb ook een iets verhoogde schildklier ( anti tpo) en krijg dus ( vanuit Belgie dan wel) prednisolon ervoor.

Ik snap je angst volkomen. Ik ben tot de 13 weken bij de gyn geweest ( wekelijks, soms 2 wekelijks :)) en toen moest ik ook echt over naar de vk. Doodeng...
    Hoever ben jij nu? Ik ging genieten bij de schopjes. Het voelen dat het het nog deed. Maar dan krijg je weer andere angsten. Bij mij heeft de angst er heel lang ingezeten. Zelfs tot wel 1,5 jaar na de geboorte. En toen ging ik pas geloven, dat ons kindje echt wel sterk genoeg was om zelfstandig te ademen als het onder een dekentje ofzo kwam. Ja zeker 1,5 tot 2 jaar.
    Maar angst blijf je houden. Nu zelfs heb ik dat nog.
    En ook over de toekomst: dalijk zelf naar school fietsen, buiten spelen ( alleen), let een ouder van een vriendinnetje wel goed op enz enz enz. Het is zo'n ontzettend kostbaar bezit.

Ja punctie is eitjes eruit, in een reageerbuisje bevruchten ( dat hopen we dan tenminste. Gek idee dat mijn eitjes nu bevrucht in een lab liggen) en dan maandag de tp ( als er iets bevrucht is)

4. Loki09

Loki09 VIP lid

2 okt 2009
    7.631
    2
    38
    Brabant
    Ja ik vond het ook vreemd het verhaal van de gyn. Mijn schoonzusje (uuh, ze is 6 jaar ouder :)) heeft er nog (veel) minder over gelezen dan ik dus die neemt nog sneller iets aan denk ik. Ik geef daarop mijn mening wel/wat ik denk te weten maar ik dring dat niet op...

Ik ben nu 9+2 en idd alles is genoeg om me weer in de negatieve spiraal te helpen. Vorige week lag uk met neus in de wand, ik was nog geen 30 min thuis of de angst begon alweer :). Nu heb ik ook weer genoeg redenen gevonden om per direct weer te gaan stressen maar dat MAG ik niet van mezelf, daar wordt niemand beter van (eens kijken hoelang ik het deze week volhou :()....
    Kan me zo indenken dat het ook nog na de geboorte zo eng is. Las ergens dat vrouwen die miskramen hebben gehad ook angstiger zijn voor wiegendood enzo. Bbrrr....

Ik ga heel hard voor je duimen, dat er nu hele mooie bevruchte eitjes in het lab liggen :D. Best apart idd, wat ze toch allemaal voort kunnen he! (Gelukkig maar!!)

5. kaboutertje

kaboutertje VIP lid

10 jul 2008
    5.651
    0
    36
    in mijn droompaleis
    Ik ben zooooo bang voor wiegedood geweest. Heb ook speciale dekens en lakens gekocht.
    En heeeeel lang gebruikt.
    Zelfs nu gebruiken we nog een babyfoon.

Ja het heeft er geestelijk flink ingehakt.

Maar voor jou: mijn gyn zei toendertijd dat er bij 10 weken eigenlijk weinig mis kon gaan. Als alles goed is nu ( mooie hartactie, goede groei), dat ze/hij me met een gerust hart over liet gaan naar de vk.
    Enne ik voelde bij 14 weken al schopjes. Niet dagelijks, maar ze waren er wel. Bij 19 weken echt dalijks , hard en veel ( ik had een adhd-tje in me ;) )
    Dus 14 weken schiet op meid. ( nee in je gedachten duurt dat nog veel te lang, ik weet het...)

6. Loki09

Loki09 VIP lid

2 okt 2009
    7.631
    2
    38
    Brabant
    Bedankt voor je positieve woorden :).

7. Faith88

Faith88 Fanatiek lid

7 jun 2008
    1.037
    0
    0
    friesland
    hallo meiden!

Mimi ik kreeg toen wel 2 formulieren één voor mijn vriend en één voor mezelf. Bij mij konden er niet twee personen op één papier. De uitslag daarvan duurde bij ons 18 weken in totaal ivm vakanties.

Loki fijn zeg dat alles goed gaat! Gebruik jij nou ook voor het eerst progesteron? of had je dat al eerder gebruikt? we schelen trouwens maar een paar dagen zag ik net. ik ben vandaag 9 weken.
    over die progesteron Dr. de Sutter zei tegen mij juist van omdat het bij jou rond de 5/6 weken al misgaat wil ik je graag progesteron voorschrijven.

kaboutertje spannend zeg! hoor je dan maandag of de eitjes bevrucht zijn? en worden ze dan meteen terug geplaatst? echt spannend hoor!

Marjolein bij mij belde ze toen binnen een paar weken al dat ik mee mocht doen aan het prius onderzoek dus je zal wel snel iets horen!

8. kaboutertje

kaboutertje VIP lid

10 jul 2008
    5.651
    0
    36
    in mijn droompaleis
    Mimi hier ook 2 formulieren. En de uitslag van chrom duurt gewoon onwijs lang.

Maandag idd horen hoeveel en of er iets is uberhaupt en dan maandagmiddag tp

9. mimi1982

mimi1982 Fanatiek lid

17 aug 2009
    1.850
    2
    38
    NULL
    NULL
    mmm beetje raar dat ik dan maar 1 formulier heb gekregen het lijkt me toch logies dat ze mijn man ook controleren was volgens ons wel de afspraak denk dat ze het dan gewoon vergeten zijn ze keek al heel raar dat we zeiden dat mijn man suikerziekte heeft sins hij 15 is we hebben zomaar het idee dat het daar wat mee te maken heeft maar dat zullen we over een paar maanden weten.
    we hebben trouwens besloten om het advies van de gyn niet op te volgen zij wou dat we wachten met zwanger raken tot we de uitslag binnen hebben maar ik lees op internet dat dit niet nodig is omdat je als het niet goed is een vruchtwaterpuntie krijgt en als je over ongeveer 3 maanden de uitslag krijg kan ik nooit verder zijn als 16 weken.

10. kaboutertje

kaboutertje VIP lid

10 jul 2008
    5.651
    0
    36
    in mijn droompaleis
    Ik zou zelf ook gewoon doorgaan hoor.
    Maar kan dat dan dat je mk-en krijgt door de suikerziekte van je man? Heb wel gehoord suikerziekte bij de vrouw. ( interessant anders, zou daar wel een link van willen als je die hebt)

11. mimi1982

mimi1982 Fanatiek lid

17 aug 2009
    1.850
    2
    38
    NULL
    NULL
    heeft jou man ook suikerziekte??
    ik weet het nog niet zeker ik ga het over 2 weken aan de gyn vragen.
    ik kan het zo snel ook niet op internet meer vinden.
    maar de gyn zei in ons eerste gesprek dat ze meestal wat vinden in chromosoom 6,7 of 8 toen ben ik gaan zoeken waarvoor die chrosomen dienen en toen kwam ik er achter dat cromosoom 6 voor oa suikerziekte staat toen ben ik natuurlijk verder gaan zoeken en toen kwam ik er achter dat als je voor je 20 suikerziekte krijgt dit in je cromosomen bepaald is.
    ik heb dit aan de huisarts gevraagd en die zei dat dit klopte heb meteen gevraagd of ik hierdoor ook kindjes met een afwijking kan krijgen en toen zei ze dat dit niet kon maar dat het wel kan zijn dat ik er mk-en van krijg dit ligt eraan hoe erg het is.
    maar ik wil dit dus graag vragen aan de gyn over 2 weken want wil het wel graag zeker weten ik dacht namelijk ook altijd dat het alleen kan als je als vrouw suikerziekte hebt.
    maar als je wilt hou ik je wel op de hoogte wat de gyn zei.
    misschien weet jij het zelf ook al als je al een chromosomen onderzoek hebt gehad??

12. kaboutertje

kaboutertje VIP lid

10 jul 2008
    5.651
    0
    36
    in mijn droompaleis
    Wat gek, want mijn gyn zei juist dat er bijna nooit wat gevonden wordt tijdens het chrom-onderzoek.

Ons chrom-onderzoek was goed. Maar bij mijn man heeft iedereen suiker ( behalve hij tot nog toe).
    Dus ja wil er heel graag meer over weten.

13. mimi1982

mimi1982 Fanatiek lid

17 aug 2009
    1.850
    2
    38
    NULL
    NULL
    onze gyn zei ook dat er bijna nooit wat gevonden wordt.
    zoals ik het tot nu toe begrijp van de huisarts moet het in je chromosomen onderzoek naar boven komen anders heeft het inderdaad geen invloed.
    dus zoals ik het begrijp kan het bij jullie dus niet de oorzaak zijn.
    maar ik laat je wel even weten wat de gyn heeft gezegt.
    hebben ze bij jullie helemaal geen oorzaak gevonden?? zie dat jullie ook 1 kindje hebben net als ons.
    deden ze bij jou ook zo moeilijk over de onderzoeken bij ons word alleen maar het chromosomen onderzoek gedaan en auto immuum de rest niet omdat ze zei dat ik voor de rest niks kon hebben omdat we een gezonde dochter hebben.
    ik word hier zo gek van ja ik heb een prachtige dochter maar het is niet genoeg we willen erg graag nog een kindje waarom snappen ze dat nou niet

14. kaboutertje

kaboutertje VIP lid

10 jul 2008
    5.651
    0
    36
    in mijn droompaleis
    Ik heb eerst 3 mk-en gehad. Dus er was al het een en ander onderzocht voor ons kindje. Maar erna kregen we ook te horen: jullie hebben er al een,dus het kan wel. Gewoon pech, chromosomenfoutje, kan gebeuren, gebeurt vaak.
    Blablabla.
    En toen ben ik met info ( met dank aan Suus en Trees en nog wat mensen hier) mijn gyn mee om de oren gaan slaan.
    Toen werd er ook gezegd, ga maar naar academisch, wij kunne helaas niets meer doen. Toenik later tijdens een fm zei dat het gent was geworden, was mijn gyn ook heel blij, omdat zij aan het NL protocol vast zitten.

Maar heb wel heel lang hetzelfde gehoord.

Maar ja mss was die ene wel een toevalstreffer. En ik moet zeggen die is ook niet door niets gekomen. Heel veel bloedingen gehad. Echt liters bloed verloren.

15. mimi1982

mimi1982 Fanatiek lid

17 aug 2009
    1.850
    2
    38
    NULL
    NULL
    wat toevallig ik heb ook heel erg veel bloedingen gehad ook echt liters zo erg dat ze mij vroegen of het niet beter was om mijn dochter weg te halen.
    gelukkig heb ik dat niet gedaan want heb nu echt een prachtige meid.
    ik heb ook al gevraagd of mijn mk-en iets te maken kunnen hebben met met slechte zwangerschap maar dit bestond niet.
    maar nu jij het zelfde heb ga ik het me toch afvragen.
    is er bij jou echt helemaal niks gevonden??
    ik heb ook heel veel over gent gelezen maar ik woon in het puntje van noord holland dus hoe graag ik het ook zou willen is het echt te ver.
    ik ben nu ook heel erg benieuwd naar jou verhaal voor zover lijkt het erg veel op elkaar.

16. kaboutertje

kaboutertje VIP lid

10 jul 2008
    5.651
    0
    36
    in mijn droompaleis
    Bij mij kan dat niet de oorzaak zijn van de mk-en, omdat ik voor ons kindje al 3 mk-en gehad hebt.

Mijn verhaal in het kort:
    altijd zeer snel zwanger ( 1-3 mnd)
    3 mk-en
    4e zwangerschap dus een kindje met liters bloedverlies ( en nog meer kwalen, echt alles wat je je maar bedenken kan)
    5e zwangerschap in een keer weer, weer mk
    6e idem
    En toen kwam er niets meer. Heel gek, normaal heel snel zwanger en nu bleef het heel lang stil.
    Na 1,5 jaar IUI
    3e IUI zwanger, maar weer vroeg fout (ca 5 weken zoals allemaal)
    6x IUI ( dus totaal 9x IUI) en nu dus IVF

Dr de Sutter heeft me prednisolon aangeraden, omdat mijn anti tpo iets ( 108) verhoogd is. Maar dat zal waarschijnlijk niet DE oorzaak zijn. Maar ja wat dan wel???
    We proberen het gewoon zo, want er is echt niets meer wat kan. Dus aan de bloedverdunners en prednisolon en utrogestan en dan maar heel hard bidden.

17. mimi1982

mimi1982 Fanatiek lid

17 aug 2009
    1.850
    2
    38
    NULL
    NULL
    mmm dat lijkt wel erg op mijn verhaal.
    hier ook iedere keer na 1 a 2 maanden zwanger.
    1ste mk met 6.5 week.
    2de zwangerschap 2ling waarvan 1 mk werd weer met 6.5 week.
    dochter blijven zitten hier dus ook met veel bloedingen en ook nog meer ellende.
    en nu dus 3de miskraam ook weer met 6.5 week.
    ik moet dus nog wachten op mijn uitslagen wij hebben dus nog geen idee zoals de gyn zegt je raakt snel zwanger je hebt al een kind en je bent jong er kan dus vrij weinig zijn.
    maar ik vind onze verhalen wel erg op elkaar lijken.
    wij waren alleen altijd erg blij dat ik zo snel zwanger was maar dat kan dus ook ineens over zijn.

18. kaboutertje

kaboutertje VIP lid

10 jul 2008
    5.651
    0
    36
    in mijn droompaleis
    Uh ja in ons geval dus wel.
    Heel gek

19. mimi1982

mimi1982 Fanatiek lid

17 aug 2009
    1.850
    2
    38
    NULL
    NULL
    vreemd hoor hopenlijk helpen de medicijnen bij jullie dat hebben jullie wel verdiend na al die ellende.
    hou oud is jullie kindje nu??
    onze dochter is 14 maanden we zijn express met 1 jaar weer begonnen voor het geval we dus weer een mk zouden krijgen.
    wij zitten ook al te denken om als we in dit ziekenhuis niet verder komen omdan naar een ander te gaan.
    gent is wel uit de richting maar wat moet dat moet.
    maar als ik goed gelezen had is trees ergens in de buurt van leeuwarden geweest is dat het zelfde als gent ?? dat kan ik dan net weer niet vinden.

20. Noukje

Noukje Fanatiek lid

14 sep 2009
    2.263
    3
    38
    @ kaboutertje & mimi: jullie verhalen hebben veel overeenkomsten, toevallig zeg.
    Mimi ik hoop dat je snel kan starten met de bloedonderzoeken zodat je ook weer snel een uitslag hebt. Wij hebben ook twee formulieren gekregen voor het chromosomenonderzoek. Lijkt me ook logisich omdat er van beiden bloed afgenomen en onderzocht wordt. Hier werd mij verteld dat de kans heel klein is op een chromosoomafwijking. Ohja, schrik niet als je een paar maanden later de rekening krijgt (via de verzekering). Het onderzoek is heeel duur! Maar gaat van je eigen risico af, dat scheelt weer.

@ Loki & Faith: wauw, al weer zo ver in je zwangerschap! Het is makkelijk gezegd maar probeer vertrouwen te hebben in je kindje. Je bent nu al zo ver, nog een paar weekjes en je zit in het 2e trimester.

@ hysteroscopie: na het gesprek met dr. B. in Geertgen ben ik eigenlijk wel gerustgesteld. Zeker omdat zij aangaf dat een hystero op 2 manieren gedaan kan worden. De ene manier is zoals overal op internet beschreven staat en de andere manier is zoals bij mij gedaan is. Ik ben wel teleurgesteld dat er geen goede uitleg is geweest, had mij veel zorgen gescheeld. De 25e een nieuwe poging onder narcose.

@ Kaboutertje: wanneer hoor je of er een bevruchtiging heeft plaats gevonden?

@ Angelica: hoe is het met jou?

Deel Deze Pagina