Wie heeft er ook meerdere miskramen gehad?

Discussie in 'Miskraam' gestart door Jannne, 9 mrt 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. kaboutertje

kaboutertje VIP lid

10 jul 2008
    5.651
    0
    36
    in mijn droompaleis
    Mimi, wij zijn ook begonnen toen ons kindje net een jaar geweest was. Met het oog op de mk-en.
    Maar ja we zitten nu alweer meer dan 1,5 jaar in de mmm wbt niet zwsnger worden.
    Ja wij moesten het idd ook eerst zelf betalen. Was dat niet 2x 1300,-?
    Enne Barrahus ik geloof dat die kliniek gesloten is.

Maandag hoor ik of er een bevruchting is geweest. Hoop het zoooo. En zo ja dan morgen ook tp.

2. Noukje

Noukje Fanatiek lid

14 sep 2009
    2.263
    3
    38
    Spannende uurtjes voor jullie Kaboutertje. Ik duim voor goed nieuws!

3. kaboutertje

kaboutertje VIP lid

10 jul 2008
    5.651
    0
    36
    in mijn droompaleis
    Ja en toch denk ik wel dat er een embryo ( of 2 ;) ) is. Dus als het niet zo zou zijn, krijg ik wel een dreun denk ik.

4. Noukje

Noukje Fanatiek lid

14 sep 2009
    2.263
    3
    38
    Hopelijk heeft je (voor)gevoel gelijk! Nog een paar uurtjes...

5. Loki09

Loki09 VIP lid

2 okt 2009
    7.631
    2
    38
    Brabant
    Super spannend Kabouter. Je positivisme is al het halve werk! Vanuit hier wordt ook hard geduimt!

Dank je Noukje.
    Fijn dat Drs B je gerust heeft kunnen stellen. Is dat een jongere vrouw trouwens? Volgensmij heb ik haar nog niet gezien (vrijdag was er wel 1 vrouwelijke, maar volgensmij zijn er 2 toch?)
    Ik probeer mezelf steeds in te praten om vertrouwen te hebben maar dat is heel moeilijk, zeker wetende dat het 2x tussen de 8 en de 9 weken fout is gegaan en iedere keer nét na de laatste echo (dus als je denkt weer even veilig te zitten is het plots toch over). Maar goed, tot nu toe stemt alles positief (geen bloedingen gehad *klopt snel af* en laatste echo 4 dagen verder dan de kleine de vorige keer is geworden...) We houden hoop...

6. Flavour

Flavour Niet meer actief

Ha Mimi, dat is het Barrahus, en dat is inderdaad een paar maanden geleden gesloten. Waar ze nét iets meer willen doen, dat is het Geertgen in Elsendorp (Brabant), Düsseldorf en UZ Gent. Alleen in Düsseldorf en Gent schrijven ze weleens prednison voor, in Nederland doen ze dat bij mijn weten nergens.

Als je meer wilt weten over eventuele immuunoorzaken van miskramen, zou je Is Your Body Baby Friendly van Alan Beer kunnen lezen. Is wel Engels. (Te koop bij Amazon en Bol.)

@Noukje: ik hoop dat het goed gaat, de 25e.

@Loki, Kaboutertje, Angelica en Faith: ik duim voor jullie allemaal.
    En ook voor de rest!

@bloedverlies tijdens de zwangerschap: ook ik werd altijd belachelijk makkelijk zwanger en ik verloor ook altijd veel bloed, vaak allang vóór het vruchtje rmee ophield. Dat lijkt me geen toeval.

Suus

7. mimi1982

mimi1982 Fanatiek lid

17 aug 2009
    1.850
    2
    38
    NULL
    NULL
    is die in brabant net zo goed als die in gent??
    ik heb net even bij de anwb gekeken en als we naar gent moeten rijden we er 2 uur en 40 min over is te doen misschien dat je er ook niet elke keer heen hoeft dat het misschien ook deels via mail of telefoon kan maar als die in brabant ook wat is kan ik beter daar heen.
    toevallig dat jij ook die bloedingen hebt gehad in mijn ogen heeft het ook echt wat met elkaar te maken maar ze blijven hier volhouden van niet.
    dat boek heb ik gezien maar ik kan echt geen woord engels dus ik zal er dus helemaal niks van begrijpen helaas.

8. Flavour

Flavour Niet meer actief

Dag Mimi,

Als het qua reistijd niet al te veel uitmaakt, zou ik als ik jou was naar Gent gaan, omdat ze daar ook prednison kunnen voorschrijven. Misschien wil je dat nu nog niet, maar over een tijdje wel. Als je daar in Gent nu vast afspraken over maakt, dan kun je te zijner tijd over recepten beschikken.

Maak dan wel een afspraak met dr. De Sutter zelf. Dat doe je door een mail te sturen naar infertil.uzg@ugent.be ter attentie van dokter De Sutter. Doe je verhaal kort en krachtig, zet op een rij hoe vaak en wanneer het is misgegaan en vertel welk onderzoek je al hebt gehad. Vertel dat je hoopt dat zij je kan helpen bij het vinden van een oplossing en vraag of je eens met haar kan komen praten.

Het voordeel van Gent is dat ze veel vrouwen zien zoals wij; vrouwen met veel miskramen, en dat ze, naar wat ik heb begrepen, ook behulpzaam zijn voor vrouwen die al wat ouder zijn of al een kindje hebben.

Ze doen niet moeilijk over het gebruik van een lage dosering aspirine, en ze zullen je progesteron voorschrijven. In sommige gevallen stelt De Sutter ook het gebruik van prednison voor.

In de meeste gevallen bezoek je het UZ Gent maar 1 keer. De rest en het faxen van recepten gaat per mail of telefonisch.

De wachttijd is een maand of 2, maar dat geldt ook voor het Geertgen.

Het consult in Gent wordt gewoon vergoed (wettelijk), maar overleg even met je zorgverzekeraar.

Suus

9. Loki09

Loki09 VIP lid

2 okt 2009
    7.631
    2
    38
    Brabant
    Mimi,

Als de reistijd naar gent of elsendorp weinig uitmaakt zou ik ook meteen voor Gent kiezen. Ik heb voor het Geertgen gekozen omdat het hier een gooi vanaf is en het zelfs nouwelijks uitmaakt of ik naar het streekziekenhuis ga of naar Elsendorp, ik heb ook alle controles gewoon hier (tot ik overga op de vk).
    Overigens vind ik het Geertgen zeker niet tegen vallen hoor. Via hier zo progesteron gekregen en als ik gewild had ook aspirine. Prednison zal idd niet lukken (al wilde ik dat ook nog niet na 2 ma's hoor).

Hier trouwens ook bloed (véééél bloed) voordat het fout ging...

10. mimi1982

mimi1982 Fanatiek lid

17 aug 2009
    1.850
    2
    38
    NULL
    NULL
    dankjewel voor de informatie!!
    ik wacht eerst even de uitslagen af van dit ziekenhuis moet donderdag bloed prikken voor de chromosomen dus denk dat ik eind januari de uitslag wel heb.
    het is wel lekker dat je er vaak maar 1 keer heen hoeft.
    maakt het ook niet uit dat ik niet zoveel onderzoeken heb gehad als jullie?? hier willen ze dus alleen het auto-immuum doen en de chromosomen omdat ik de rest dus niet kan hebben volgens de gyn vanwegen dat ik al een dochter heb.
    gent is een 40 min verder als die in brabant dat valt dus wel mee.
    2 uur en 40 min valt wel mee als het meestal maar 1 keer is.
    al moet ik 6 uur rijden als er een kans is dat het helpt is het altijd beter als een miskraam te krijgen.
    moet ik een verwijsbrief vragen aan de dokter of kan ik er zo heen??
    stiekem hoop ik nog steeds dat ik het allemaal niet nodig heb en dat ik net zo snel zwanger ben als anders en dat het gewoon een keer goed gaat en de mooie roze wolk zie. maar goed dat hopen jullie allemaal natuurlijk.
    kaboutertje ik zal voor je duimen morgen dat het gelukt is.

11. mimi1982

mimi1982 Fanatiek lid

17 aug 2009
    1.850
    2
    38
    NULL
    NULL
    oja maar hoe doe je dat dan met de echo's en zo ik mag van week 6 t/m week 9 iedere week komen mogen die echo's dan gewoon in je eigen ziekenhuis gemaakt worden?? en moet je dan aangeven dat je medicijnen hebt gehad via het ziekenhuis in gent??

12. Noukje

Noukje Fanatiek lid

14 sep 2009
    2.263
    3
    38
    @ Loki: ik begrijp je gevoel heel goed hoor. Het is ook moeilijk, na alles wat je hebt meegemaakt, om positief te blijven. Maar bedenk dat deze zwangerschap tot nu toe al veel positiever is verlopen dan de vorige twee. Ik duim in elk geval nog steeds voor je.
    Dr. B. is geen jonge vrouw, ik denk toch wel 50+. Heel rustig en geduldig met het uitleggen van haar antwoorden. Ze pakt er zelfs bepaalde overzichten bij om haar uitleg nog duidelijker te maken.
    Hoevaak mag jij nu nog naar Geertgen en hoe is het eigenlijk afgelopen met de progesteron? Mag je dat nu blijven gebruiken tot de 12 weken? En wat is de dosering (weet ik dat alvast voor over een paar weken)?

@ mimi: wat valt er precies onder het auto-immuun onderzoek? Zijn dat de stollings- en schildklieronderzoeken?

13. mimi1982

mimi1982 Fanatiek lid

17 aug 2009
    1.850
    2
    38
    NULL
    NULL
    @ noukje ik heb geen idee eigenlijk maar stolling denk ik niet ik dacht dat je dan minimaal 3 maanden niet zwanger geweest mag zijn.
    weet alleen dat het 9 buisjes bloed waren en dat het maar goed was dat ik dit van te voren niet wist want ik heb een grote hekel aan bloed prikken vraag me niet waarom maar ik vind het altijd heel vervelend ook al zeg ik daarna altijd was dat alles.

14. butterfly stars

butterfly stars VIP lid

14 jan 2008
    6.766
    0
    0
    HR
    Zuid-Holland
    He lieve meiden,

Ik hoop dat jullie een heerlijk weekend achter de rug hebben.

Vrijdagavond had ik een feest, mijn man en mijn zus gingen ook mee. Het was ontzettend gezellig, maar op sommige momenten kon ik niet genieten. Ik was namelijk bang dat als ik ging dansen er iets fout kon gaan met de eventuele innesteling. (je kan jezelf zo gek maken soms). Gelukkig kon ik me er snel overheen zetten.

Mijn man en mijn zus zaten aan de cocktails, dus die waren ontzettend druk in de auto terug naar huis. We lagen in bed en mijn man kon alleen maar kletsen en ik wilde gaan slapen hahaha. De volgende ochtend ben ik er uit gegaan om boodschappen te gaan doen. Hij lag met een kater tot 12.00 uur in zijn bed. Ik heb om 13.00 uur maar een stevige ontbijd voor hem klaargemaakt.

In de middag kwamen mijn neef en zijn vriendin met de kleine. Het is zo een lieve baby. Ze lacht de hele dag door en ze is zo makkelijk. We hebben na het eten heerlijk zitten kletsen en triviant zitten spelen.

De volgende dag hadden we een kinder verjaardag. Ik was met de jarige jop aan het spelen en toen kwamen de rest van de kinderen ook bij ons zitten. Toen riep er iemand, oh jullie zijn ook leuk met kinderen. Jullie moeten maar een kinderopvang beginnen. Ai, dat deed best pijn.

Nu weer op werk, we hebben te horen gekregen dat we misschien overgenomen gaan worden, ik hou zo dat we mogen blijven.

Zo dat was even een ego berichtje

Kaboutertje, Spannend, wanneer is de tp? Hoe voel je je? Voel je je anders met de medicijnen?

Noekje, eigenlijk kan ik pas zondag testen. Dit is ook nieuw voor mij. Voorheen hoefde ik nooit bloed te prikken.

Marjolein, dat is goed nieuws. Ik hoop dat je snel terecht kunt voor de prius onderzoek.

Mimi wij hadden ook 2 formulieren. Bij ons wachtte ze op alle uitslagen, voordat we een gesprek kregen.

Loki, het is idd heel moeilijk en ik hoop dat je er echt van kan genieten meid. Hoe voel je je verder?

Faith, hoe gaat het met jou?

Suus, hoe gaat het verder met jou?

Ik hoop dat ik niemand vergeten bent, fijne dag allemaal

15. Berretje27

Berretje27 Fanatiek lid

30 nov 2009
    1.769
    0
    0
    Sales
    ZuidHolland
    Lieve Angelica...
    Ik duim voor jou!! Zie ik dat je vrijdag uitslag krijgt??

Kussssie

16. butterfly stars

butterfly stars VIP lid

14 jan 2008
    6.766
    0
    0
    HR
    Zuid-Holland
    Ja, dat klopt hoe gaat het verder met jou?

17. Faith88

Faith88 Fanatiek lid

7 jun 2008
    1.037
    0
    0
    friesland
    kaboutertje ik hoop dat je vandaag goed nieuws krijgt!! ik duim heel hard voor je!

18. kaboutertje

kaboutertje VIP lid

10 jul 2008
    5.651
    0
    36
    in mijn droompaleis
    Pffff gelukkig een emmy
    Nu nog innestelen en dan blijven plakken.

Vanmiddag mogen/moeten we.

19. kaboutertje

kaboutertje VIP lid

10 jul 2008
    5.651
    0
    36
    in mijn droompaleis
    :) tegelijk Faith, dank je. Was vanochtend toch wel zenuwachtig: stel dat er geen emmy zou zijn.

Gek ben ik vanmiddag semi-zwanger

20. butterfly stars

butterfly stars VIP lid

14 jan 2008
    6.766
    0
    0
    HR
    Zuid-Holland
    Spannend Kaboutertje, heel veel succes vandaag

Deel Deze Pagina