Wie heeft er ook meerdere miskramen gehad?

Discussie in 'Miskraam' gestart door Jannne, 9 mrt 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Flavour

Flavour Niet meer actief

Ja het is een hele stap. Die heb ik pas gezet toen ik ook nog eens op Asherman werd getrakteerd. Toen trok ik het niet meer. Ik ga ook weleens samen met de man, dat is heel nuttig, want de relatie komt goed onder druk te staan in deze barre tijden.

Suus

2. Noukje

Noukje Fanatiek lid

14 sep 2009
    2.263
    3
    38
    Tsja, ik durf niet zo goed een hele hoge dosis te gaan slikken, vandaar dat ik dus gekozen heb voor het om de dag slikken van het B-complex en om de andere dag slik ik gewoon foliumzuur.

3. Noukje

Noukje Fanatiek lid

14 sep 2009
    2.263
    3
    38
    Ik heb de laatste dagen dat als er maar iets tegen zit (is maar heel klein) dan ben ik al helemaal verdrietig, boos, geïriteerd. Af en toe zit ik echt met mezelf in de knoop.
    Ja, de relatie komt zeker onder druk te staan. Ik had gehoopt (verwacht) dat we samen dit verdriet aan konden. Helaas voel ik me hier echt heel alleen en eenzaam in.

4. Flavour

Flavour Niet meer actief

Ik ben ermee begonnen door Is Your Body Baby Friendly en ken mensen die er goede resultaten mee hebben bereikt, vandaar dat ik het graag wil blijven gebruiken.

En wat is nog 'risico' voor een mens na 5 miskramen, denk ik weleens. Ik moet straks weer dagelijks heparine spuiten, en ook ga ik aan de prednison. Over risico's gesproken.

Het grootste risico wat ik tot nu toe steeds gelopen heb waren de miskramen zelf, vandaar de nu flink beschadigde baarmoeder en eileider.

Maar het blijft ook een beetje de vraag waar je 'in gelooft'. Dat moet ieder voor zich uitmaken. Of je nou 25 of 50 B6 neemt zal vast niet veel uitmaken voor de meeste mensen. Maar ik zou wel iets van B6 nemen als je erg veel B12 neemt.

Suus

5. Flavour

Flavour Niet meer actief

Heeeeel herkenbaar. Ik heb erg veel conflicten de laatste tijd, heb zo veel agressie in me. Mijn psych zegt 'woede heeft een functie' en dat is natuurlijk ook zo. Je kunt niet met je verdriet omgaan, het is ook veel te veel, en dus komt het eruit als woede. Het is goed om je dat te realiseren. En het samen doen, dat is heel moeilijk, want het proces is zo anders en het is allemaal in jouw lijf he...

Suus

6. Noukje

Noukje Fanatiek lid

14 sep 2009
    2.263
    3
    38
    @ Suus: je hebt gelijk, wat is nog "risico" na zoveel miskramen.
    Ik ben een echte piekeraar en kan de info die ik gelezen heb nu nog niet loslaten. Vandaar dat ik het B-complex nu om de dag slik.

Als ik jouw reactie zo lees is het misschien toch wel heel goed voor mij om naar een psych te gaan.
    Je wordt toch gedwongen om na te denken over je eigen verdriet en reacties op anderen. Terwijl ik dus mijn gedachten als 'goed' beschouw en de reactie van mijn man altijd als 'fout'.

7. Flavour

Flavour Niet meer actief

Dat is ook prima, Noukje. We doen het allemaal op de tast en op gevoel, hè. Niemand heeft hier dé oplossing. Jammer genoeg!!!

Suus

8. Ik merk ook dat ik heel emotioneel ben en heel veel spanningen heb. Mijn man gaat er inderdaad toch heel anders mee om. Omdat het op deze manier niet goedgaat heb ik de stap gezet naar de huisarts en ja, begon ik daar dus ook direct te huilen. Ik heb nu een verwijzijng voor de fysio voor mn nek en rugklachten (voor een heel groot deel opgekropte spanningen, stress, verdriet etc) en dus een verwijzing voor de psych. Het voelt nu al goed voor me, om et uberhaupt iets mee te doen! En ik denk dan maar wat heb je te verliezen he... Dus misschien is het niet zo;n gek idee hoor!

9. Noukje, foliumzuur slik je toch wel elke dag?!

10. Noukje

Noukje Fanatiek lid

14 sep 2009
    2.263
    3
    38
    @ Marjolein: ja ene dag alleen foliumzuur en de andere dag alleen B-complex (met dus ook B11). Dus ja, elke dag foliumzuur ;)

Ik heb besloten om te gaan sporten. Om gezond bezig te zijn, maar ook als ontspanning. Om even de gedachten en stress van me af te zetten.

11. Flavour

Flavour Niet meer actief

Ja, sporten schijnt ook heel goed te zijn. Ik ben het ook al heel lang van plan, hahaha :D.

Maar ik wil het ook wel echt...

Suus

12. Ah oke, dan is het goed! Want van foliumzuur kun je sowieso niet teveel hebben!

En sporten.. ja dat ga ik ook doen (denk ik) Aanstaande maandag ga ik een proefles volgen samen met mn schoonzusje (die aan IVF moet gaan beginnen), dus samen de gedachtes verzetten..,. Wat ga jij doen??

13. snelly

snelly Fanatiek lid

10 aug 2010
    1.854
    0
    0
    achter mijn zoontje aan hollen
    ergens in zuid holland
    Thanx Suus.

Moet de ha toch nog bellen hoe het is afgelopen met de mk.

Ben nog nooit naar een internist geweest. Er is na alles nooit wat mee gedaan. En eerlijk gezegd wist ik niet eens wat het inhield tijdens mijn 3e zw. Met het laatste voorgesprek ben ik het gaan opzoeken en toen wist ik eindelijk wat het inhield, en dat het dus ook wat risico's met zich meebrengt.

Heb het Prius form ff gelezen erg interessant. Vooral over hyper natuurlijk. Dat na 3mnd pillen alles pas gezakt is, misschien komt het daar wel door ik slikte het pas een maand omdat ik gelijk zw was wat ik niet verwacht had.

Ach kan wel blijven gissen daar komt het niet door terug.

En dames wat jullie allemaal meemaken.

Een dikke knuffel van mij

14. Noukje

Noukje Fanatiek lid

14 sep 2009
    2.263
    3
    38
    Haha, nou ik zeg ook al heeeeeeeeeel lang ik ga sporten. Maar nu ik dan ook echt een heel outfit gekocht heb moet ik wel! Ik wil cardiofitness gaan doen en een groepsles (bv Zumba).
    Leuk dat jij ook gaat sporten Marjolein. Wat ga jij doen?

@ snelly: helaas is de oorzaak niet (of moeilijk) te achterhalen. Sterkte in elk geval.

15. snelly

snelly Fanatiek lid

10 aug 2010
    1.854
    0
    0
    achter mijn zoontje aan hollen
    ergens in zuid holland
    Sporten altijd goed . Heb een tijdje Zumba thuis gedaan gordijnen dicht enzo ha ha. Helaas geeft mijn lichaam het vaak op en ga ik nu naar de fysio ook erg prettig wordt elke week ff losgemaakt.:D

16. kaboutertje

kaboutertje VIP lid

10 jul 2008
    5.651
    0
    36
    in mijn droompaleis
    Snelly, balen dat jij hier ook bent :(

Psych, heb ooit een psych als leraar gehad. Zo gek als een deur, dus nee het is niet mijn ding.
    Ik denk dat ik persoonlijk meer heb aan mensen die het echt mee gemaakt hebben.

Kreeg van de week van iemand een berichtje: de mk-en blijven altijd pijn doen, altijd ook als je 60 bent. En idd geloof ook echt dat ze daar gelijk in heeft.

Echtgenoot/vriend: voor mijn man hoefde IVF/IUI ed allemaal niet zo. Hij deed het voor mij,hij vond een kindje ook genoeg.
    Dus dacht dat hij er nu ( we er een hebben) ook laconiek onder stond. Totdat ik vanochtend zei dat het deze ronde niets geworden is. Hij keek me zo verdrietig aan. "hoe kan dat nou? Ze hebben een embryo geplaatst."
    Ik:"Simpel, delen, innestelen, verder delen, ja dat is een heel proces."
    Zo te merken had hij alle hoop er op. Terwijl ik al vanaf het begin zeg: nee nog een erbij is ons niet gegund.
    Hij: "Dan kunnen we net zo goed stoppen."
    Ik : "Dan is het echt over en uit."
    Maar de moraal van het verhaal: ik schrok dus eigenlijk wel van zijn reactie, zo verdrietig.

17. Kaboutertje, ik denk zelf dat het mannen ook vaak wel (iets) meer doet dan ze laten blijken. En dan door dit soort opmerkingen kom je daar dan achter. Heel fijn aan de ene kant, maar ook wel heel verdrietig natuurlijk...

18. Faith88

Faith88 Fanatiek lid

7 jun 2008
    1.037
    0
    0
    friesland
    Ik slik ook vanalles, ik slik vit b12, foliumzuur, vit E, tarwekiemolie, gezuiverde visolie en omega 3 en dan nog ascal en die progesteron.

Ik slik geen vit b6 omdat mijn waarde erg hoog was. de laatste tijd ben ik wel onzeker vraag me dan af of het allemaal geen kwaad kan voor de baby. Ga morgen dr de Sutter nog eens even mailen..

19. Faith, laat je weten wat dokter Sutter gezegd heeft??

20. Faith88

Faith88 Fanatiek lid

7 jun 2008
    1.037
    0
    0
    friesland
    heb haar net al gemaild, zal morgen wel iets horen ze is altijd super snel met beantwoorden.

Deel Deze Pagina