Oke, dan weet ik dat ook weer (zeker). Nou meis, ik blijf hopen voor je deze maand en anders voor de volgende keren dat de cryo's goed ontdooien!!! (want dat schijnt ook nog heel spannend te zijn he...)
Jep. Nee hoor deze maand niets. Net heerlijk in de tuin gewerkt en lekker dwars zonder handschoenen. Ik kan niet mijn hele leven laten beheersen door zwanger worden. Ik denk dat ik het maar af moet sluiten, doe ik al ( kijk maar eens bij te koop ) We zijn echt aan de ruim, de kelder moet leeg.
Jeetje meis dat is wel heftig vind ik. Dat je niet je hele leven kan indelen rondom een eventuele zwangerschap herken ik heel erg. Ik ben al een jaar aan het wachten met solliciteren, omdat ik weer zwanger wil worden en dan wrs in de ziektewet kom en dus met een jaarcontract het wel kan vergeten. Maar ik heb ook besloten als ik een leuke baan zie, ervoor te gaan!! Dus ik snap je wel. Maar je mag toch wel hoop houden?! En al die spulletjes verkopen, is dat niet heel rigoreus....
Ja mss wel, maar zelfs de gyn zei dat bij ons de kans zo klein is tegenwoordig om zwanger te worden, dan te blijven en dan nog een goede zwangerschap te hebben. Dus ja.... ergens heb ik de hoop echt op gegeven, maar toch heb ik ook nog hoop. Nee hoop is niet het goede woord met het doorzettingsvermogen van: niet geschoten altijd mis. Maar zet niet alles in een keer erop hoor. Blijf toch nog hoop houden, maar bijv wel de badset. Mijn tante zegt altijd: voor alles is een oplossing, dus als er ooit een 2e komt, komen die spullen ook wel weer. Kleertjes zijn we nu aan het uitzoeken op maat en seizoen, dus ja we zijn er wel mee bezig.
Ha Kabouter, ik hoop lekker toch nog steeds dat je ernaast zit . Maar hoezo is de kans 'tegenwoordig' klein om zwanger te worden en te blijven? Bedoelt ze wat jou betreft? Of in het algemeen? Want eigenlijk weet niemand toch waarom het zwanger worden niet meer leek te lukken en waarom het een paar keer mis is gegaan? Ik wil niet overdreven optimistisch doen, maar zolang niemand weet wat de oorzaken zijn, kan het toch nog steeds dat het een keer wel goed gaat! Ik ken zelfs vrouwen met meerdere miskramen (3-6), én Asherman, en ruim in de 30, en nu toch goed zwanger... Suus
Ja, net als Suus, vraag ik me af wat jouw gyn bedoelde dan? Specifiek voor jou (en waarom dan??) of in het algemeen?? Vind het eerlijk gezegd wel een beetje en vreemde uitspraak... Als jij kleine inimienie croy babietjes straks ontdooid zijn, heb je toch evenveel kans als iemand anders die icsi doet?? Of zie ik dat verkeerd?? En je tante heeft wel gelijk!!!
Ze had het specifiek over mij. Omdat ik normaal heel snel zwanger werd, nu dus eigenlijk niet meer, dan nog het blijven in de 1e weken en dan nog verder in de zwangerschap. Het kwam erop neer dat er heel veel hindernissen genomen moeten worden wil het echt het effect hebben waar we alles voor doen. Ik weet de wonderen zijn de wereld niet uit, maar die wonderen gebeuren bij een ander, niet bij mij. Enne heb totaal geen bijwerkingen van de ascal met wondjes en ook niet van de pred. ( aleen snoepbuien maar of dat nu daar door komt)
Jeetje kaboutertje, ik vind het nogal wat om zoiets te zeggen. Vooral omdat ze toch eigenlijk niet weten waardoor je nu niet zwanger wordt?? (Of heb je dat wel verteld, ik weet het niet meer zeker).
Nee dat weten ze niet. Maar heel eerlijk gezegd vind ik wel dat de gyn gelijk heeft. Er zijn wel erg veel hindernissen. Maar goed we doen niet voor jan joker IVF. niet gecshoten is altijd mis. Howel ik geen zin heb in weer een punctie
Kaboutertje, aan de ene kant heb je natuurlijk gelijk. Je moet wel realistisch zijn. En om die reden is het natuurlijk goed dat een gyn zegt waar het op staat. Maar gelukkig heb je toch nog wel wat hoop, want inderdaad anders zou je niet doorgaan met ivf. Ik blijf ook voor je hopen hoor!! Angelica, wat duurt dat wachten lang he.... Hoop op toch nog goed nieuws!!!
Angelica, weet je al wat??? Ik moet zo weg naar de fysio en vanavond kan ik ook niet kijken, maar ik zal aan je denken!!
Kabouter, ik snap heel goed dat je dat misschien zelf denkt, maar het is nogal wat als een arts dat ook uitspreekt als ze niet eens weten waarom zwanger worden niet meer lijkt te lukken, en ook niet weten waarom je niet zwanger bleef. Want de praktijk wijst uit dat je kansen op zwanger blijven statistisch gezien nog steeds goed zijn, als je eerst maar zwanger wordt. Het is niet voor niets dat de statistieken uitwijzen dat je op je 30e zelfs na 5 miskramen nog 70 procent kans hebt (per zwangerschap!) op een goede zwangerschap, en op mijn leeftijd (36) na 5 miskramen zelfs nog 60 procent. En hé, je gebruikt nu aspirine en prednison, misschien is dat wel precies wat je nodig hebt! Misschien heb je even geen zin in opbeurende praatjes en durf je er ook niet meer in te geloven, en geloof me, daar weet ik alles van, maar het kan nog steeds. Voor jou, en zelfs voor mij. Lfs, Suus
He meiden. Ik wil graag julie menig ben net gebeld door de mkgyn en niet door de verpleegkundige wat normaal is met de mededeling dat het niet goed is en of ik een vervolgafspraak heb staan en of ik bloedde. Nadat ik ophing dacht ik. Wat bedoelde hij nou? Waarom zij hij niet helaas mislukt xxxx sorry maar ben verdrietig en baal van mezef dat ik niet verder vroeg xxx
Angelica, ik heb geen idee wat je gyn bedoelt. Ik zou als ik jou was heel snel terug bellen en vragen wat hij nou precies bedoelt. Dikke knuffel!
Angelica: Grr nog meer onzekerheid! Zou hij niet gewoon de woorden proberen te verzachten ipv het is niet gelukt? Kabouter: Jeetje wat balen dat je zelf al 'weet' dat het niet gelukt is Ik hoop toch nog op een wonder....
Angelica, wat rot voor je. En extra vervelend dat je je nu misschien extra zorgen gaat maken omdat de arts zo vaag doet. Ik hoop dat je zo snel mogelijk meer te horen krijgt. Maar voor nu: heel veel sterkte. Suus PS Kan die arts niet gewoon in de war zijn geweest? Het klinkt alsof hij dacht dat je een miskraam had, maar daar is geen sprake van, toch? In alle ziekenhuizen is Verloskunde dag en nacht telefonisch bereikbaar trouwens, dus als je heel ongerust bent, dan zou ik bellen en zeggen dat je je erg veel zorgen maakt en de dienstdoende gynaecoloog wil spreken. Dat heb ik ook vaak gedaan, en ze namen me altijd serieus. Ze kunnen zo even in je dossier kijken.
Angelica, ik vind het ook klinken alsof de gyn het had over een miskraam. He bah, wat een onzekerheid nou... Ben je ondertussen al ongesteld geworden? Of heb je nog gebeld zoals Suus zei? Kan me voorstellen dat je hier wel van baalt.. Hopelijk krijg je snel duidelijkheid!!