Suus ben er ook heel bang voor dat het nu al finito is. Dan is het dus ook voor ons automatisch einde Ik had me zo ingesteld op 3x
Laten we maar even afwachten, misschien loopt het zo'n vaart niet. (Hoop, hoop.) Wij gaan evengoed wel met ivf beginnen als het niet vergoed wordt, maar voor ons ligt het sowieso weer wat anders... Mocht het inderdaad per 1/1 worden afgeschaft, kunnen ze niet dan dit jaar al met ronde 2 beginnen bij jullie? Ik weet dat dat niet de normale gang van zaken is, maar vragen kan altijd toch? Suus
Net nog zh gebeld en nee hoor het mag echt niet, er moet echt een maand tussen zitten Dus ben zo bang...
Balen, zeg. En ook een beetje flauw, vind ik. Is dat standaard dat er een maand tussen moet zitten? Ik dacht dat er ook ziekenhuizen waren waar je meteen door kan? Met IUI zit er toch ook niet steeds een pauze tussen, en dan gebruik je vaak ook hormonen... Suus
Dat is idd waar bij IUI dat sommigen ook veel hormonen gebruiken. Ik gebruikte dan wel alleen pregnyl, maar nu gebruik je iets om je eigen cyclus te stoppen. Dat moet nu eerst weer goed zijn een ronde en dan mag je weer verder. Maar er moet altijd een maand tussen zitten. Volgens mij bij alle zh als ik zo lees op het IVF topic. Maar las nu dat het uit het basispakket van 3 naar 1 gaat. Hoe zou dat dan gaan met aanvullend? Hoop zo dat het dan maar daarin zit.
Het zal bij sommige verzekeraars naar de aanvullende gaan, is de verwachting, maar het slechte nieuws is dat je waarschijnlijk niet wordt geaccepteerd voor een aanvullende als je al met ivf bezig bent. Of je wordt wel geaccepteerd, maar uitgesloten voor ivf. Bij Freya omschreef iemand het treffend als 'Je kunt een brandend huis niet verzekeren'. Dus het is vooral te hopen dat e.e.a. wordt opgeschort... En volgende keer allemaal op partijen stemmen die wel sociaal zijn . Suus
Maar ik word niet aanvullend, ik ben allang aanvullend. Zelfs dubbelaavullend geloof ik. Dus dan moeten ze het toch wel vergoeden? Dus ik hoef niet geaccepteerd te worden. Toch? Of snap ik het nu niet?
He meiden, ik krijg gonal f en pregnyl met IUI. mijn IUI is om de maand, doordat ik hormonen gebruikt, maar dit was niet zo bij mck. Ik snap de regering ook niet.
Het is even de vraag of precies jouw aanvullende verzekeraar ivf gaat vergoeden. De verwachting is dat niet alle verzekeraars dat zullen doen. Maar of ze je in dat geval voor ivf uitsluiten of niet omdat je er al mee bezig was, dat weet ik eerlijk gezegd niet, dat zou je je verzekeraar moeten vragen. Maar overstappen zal moeilijk worden... Het is dus echt afwachten. Ik hoop dat het met een sisser afloopt.
Ik ga vanavond eens een brief per mail naar de verz sturen, want dat is tegenwoordig sinds de fusie van alle verzekeringen ook een rotzooi. Dan heb ik het zwart op wit.
Ik kwam vorige week toevallig langs de CZ winkel in de stad en ben even naar binnen gestapt met de vraag of upgraden van de aanvullende verzekering kan per 1 januari ivm mogelijke noodzaak van ivf behandelingen (niet dat dat speelt voor ons maar ik wilde het weten) of dat er acceptatievoorwaarden of wachttijden gelden voor mensen die een vruchtbaarheidsprobleem hebben. Het antwoord was dat de aanvullende verzekering zonder probleem ge-upgrade kan worden. Alleen bij een uitgebreide aanvullende tandverzekering kan men worden uitgesloten van acceptatie. Toen ik in het verleden van ziektekostenverzekeraar veranderde hoefde ik ook geen vragenlijst ozid in te vullen om te worden toegelaten tot een uitgebreide aanvullende zorgverzekering (muv de extra uitgebreide tandverzekering). Het schijnt per verzekeraar te kunnen verschillen, kijk maar eens naar deze link Weinig zorgverzekeringen met medische acceptatie in 2010 | Zorgverzekering-Actueel
Ik geloof wel dat je geaccepteerd wordt, maar de vraag is of ze ook ivf vergoeden als je al met ivf bezig was. Iets om heeeel goed uit te zoeken voor je overstapt.
He lieve meiden, hier slecht nieuws. HCG gedaald, maar te weinig. Baarmoeder was leeg. Dus ze zijn bang voor een bbz. ze hopen dat mijn lichaam het zelf oplost anders........... weet ik nog niet. Moet as dinsdag al terugkomen voor bloedprikken en een gesprek. heb gelijk afspraak gemaakt bij de mk poli en de fertiliteitspoli. ik moest 6 weken wachten, nou ik wacht al 4 jaar. Ik ben wel op mijn werk, maar ik kan alleen maar huilen. Nu zie je die pukkels helemaal goed. Ik moet vanavond ook naar school, maar ik ga wel met mijn man bespreken voor eventueel terug te gaan naar mck. Alle medicijnen die jullie gebruiken wat zijn dat. Ik wil dat gaan bespreken bij de mk poli, zo niet dan ga ik terug naar mck. Suusje, ja elke maand IUI ondanks het gebruik van hormonen
Ik had net in het andere topic ook al gereageerd. Maar ook hier wil ik je laten weten dat ik enorm met je meeleef en het echt ontzettend klote vind dat je dit nu weer mee moet maken. Je krijgt toch hoop en dan word dat weer keihard de grond ingeboord. Heel veel sterkte meis! Fijn om te horen dat je zus erbij was en zo voor je is opgekomen... Ik hoop dat je veel lieve mensen om je heen hebt die je kunnen steunen. Ik denk aan je...
Bedankt lieverd, Ik weet ook even niet wat ik hiermee aan moet. Dat hebben jullie waarschijnlijk allemaal, maar de vraag blijft nu komen................. kunnen wij wel een gezond kindje op de wereld zetten
Onee meid toch. Je blijft toch een beetje hoop houden he. En dan nu dit. Ik hoop ( beetje gek nu), maar dat het geen bbz is, want dat zou dan al de 2e zijn. En stel dat het in je andere eileider is.... Och meid, hele dikke knuffel.