Wie heeft er ook meerdere miskramen gehad?

Discussie in 'Miskraam' gestart door Jannne, 9 mrt 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Flavour

Flavour Niet meer actief

O nee, Angelica, wat ontzettend kut!!! Ik had zo gehoopt dat het goed zou zijn, en ook wel een beetje verwacht, ergens. Jeetje meisje, wat vreselijk, wat een nachtmerrie waar maar geen einde aan komt.

Over medicijnen weten we hier genoeg, dus dat komt wel goed, maar de grote vraag is: waarom krijg je toch steeds een bbz? Zou dat met ivf niet te voorkomen zijn? Lijkt me wel!

Heel veel sterkte.

Lfs, Suus

2. kaboutertje

kaboutertje VIP lid

10 jul 2008
    5.651
    0
    36
    in mijn droompaleis
    Suus met IVF is de kans op een bbz juist groter. Vraag me niet hoezo, maar het staat in elk boekje. ( ook het mk-% is hoger)

3. Dat miskramen hoger is bij IVF komt wrs omdat het eitje toch buiten het lichaam is geweest en dit altijd wat afdoet aan de kwaliteit (zo vertelde mijn gyn). Maar dat het bij IVF ook hoger kans is op bbz...daar snap ik niks van!

4. kaboutertje

kaboutertje VIP lid

10 jul 2008
    5.651
    0
    36
    in mijn droompaleis
    Miskraam en buitenbaarmoederlijke zwangerschap
    Bij een IVF-zwangerschap lijkt de kans op een miskraam iets verhoogd, ongeveer 25%. De kans op een buitenbaarmoederlijke zwangerschap (zie Buitenbaarmoederlijke zwangerschap) is iets toegenomen, met name als u een IVF-behandeling krijgt omdat uw eileiders zijn beschadigd of afgesloten
    Maar waarom? Want er staat nergens in de boekjes dat er dan al iets moet zijn met je eileiders moet zijn.

5. butterfly stars

butterfly stars VIP lid

14 jan 2008
    6.766
    0
    0
    HR
    Zuid-Holland
    he meiden, dan wordt het mijn 3de bbz. Ik heb 2 officiele mk gehad en 1 mk die ze niet meetellen, omdat dit niet is bewezen in het zkh.

Ik heb al een kijkoperatie gehad, maar daar kwam helemaal niets uit. Kaboutertje, bij mij zeiden ze dat IVF dezelfde kans op een bbz heeft dan een gewone zwangerschap. Ik zou zelfs gaan beginnen met IVF in mei 2011.

Ik ga wel praten over mijn lf, die is 10 dg zelfs met pregnyl. Het schijnt dat progestoron daartegen heel goed helpt. ze zijn bezig met een onderzoek. Ik wil met jullie hulp een aantal dingen opschrijven en met de mk arts bespreken. heb ook al net mijn huisarts gesproken en die gaat voor me uitzoeken waar ik terecht kan voor een second opinion.

Ik wist het wel, maar ik hoopte op een wonder.

6. kaboutertje

kaboutertje VIP lid

10 jul 2008
    5.651
    0
    36
    in mijn droompaleis
    Het enige wat ik je kan aanraden:
    Vraag je dossier op, waar ben je allemaal op geprikt, zaaduitslagen van je man , gewoon echt alles,enz enz.
    Maak een nette lijst en ga naar Dr de Sutter.

Zij is lief, zij denkt mee en ze handelt direct. Kijk een kindje kan ze je niet 100% garanderen, maar iemand die meedenkt en alles uit de kan haalt wat erin zit, zo'n iemand is al heel fijn in deze situatie.

7. Flavour

Flavour Niet meer actief

Wat vaag dat de kans op bbz net zo groot is met ivf. Daar snap ik nou echt helemaal geen ene bal van, want het embryo wordt in de bm geplaatst, tenslotte. Als de indicatie herhaalde bbz is, dan zou je toch zeggen dat als de bevruchte eicel niet door de eileider hoeft de kans kleiner is...

En verder ben ik het met Kabouter eens: ga naar het UZ Gent, naar dr. De Sutter. Als je haar een mail stuurt, reageert ze meestal vrij vlot en kun je nu vast een afspraak maken. Is wel nodig, want wachttijd is meestal 8 weken. Ik zou echt geen betere plek voor je weten met jouw gecompliceerde geschiedenis. Haar kracht is dat ze kijkt naar jouw situatie, en niet met statistiekjes en protocollen komt aanzetten. Zo'n arts heb jij echt heel dringend nodig.

Ik hoor het wel als je hulp nodig hebt of haar mailadres wilt.

Suus

8. Suus, die gedachte heb ik ook over IVF! Dus hoe dan de kans op bbz vergroot wordt??!! Snap ik echt niks van!!

En mijn lf is ook vaak maar 10 dagen. Meerdere gyn hebben me verzekerd dat dit geen probleem is..

Maar wat betreft tips/adviezen ed. Ik sluit me helemaal aan bij de andere meiden!! Ik ken haar niet, maar ben nu al fan van dokter sutter!!

9. Flavour

Flavour Niet meer actief

Ja, het is een schat. En een heel goede arts.

10. mimi1982

mimi1982 Fanatiek lid

17 aug 2009
    1.850
    2
    38
    NULL
    NULL
    o nee angelica ik had zo gehoopt dat het goed zou gaan.

suus je vroeg hoe het ging het gaat op zich wel goed ik probeer alles een beetje van me af te zetten maar dit wilt niet echt lukken.
    we zijn ook weer in de eerste ronde beland na de mk dus hoop dat ik net als de anderen keren snel zwanger ben en het dan natuurlijk ook blijf.
    hoe gaat het met jou?? jullie mochten er ook weer voor gaan hoop dat ook jij snel zwanger bent en het blijft plakken natuurlijk

11. Flavour

Flavour Niet meer actief

Ha Mimi, ja het is zwaar hè. Je vergeet het niet zomaar allemaal, en je zorgen zijn ook niet ineens weg. In tegendeel. Heel herkenbaar... Krijg je wel een beetje steun van je omgeving?

Suus

12. butterfly stars

butterfly stars VIP lid

14 jan 2008
    6.766
    0
    0
    HR
    Zuid-Holland
    maar, mag ik haar ook gewoon mailen ook al ben ik geen patient.
    zo ja dan heel graag.

Hebben jullie ook een telefoonnummer

13. Flavour

Flavour Niet meer actief

Mailen is het beste, ik ga je even pb'en.

En ze heeft al een aantal van ons ontvangen, we waren allemaal geen patiënt... Komt goed.

Lfs, Suus

14. Faith88

Faith88 Fanatiek lid

7 jun 2008
    1.037
    0
    0
    friesland
    Angelica wat ontzettend klote zeg! wat een nachtmerrie! Ik zou net als Suus al zegt naar Dr. de Sutter gaan! ze is echt een hele lieve vrouw, neemt de tijd voor je en denkt echt mee!
    ik ben er dankzij Suus ook terecht gekomen, als ik haar mail krijg ik binnen een paar uur al bericht terug!! ik zou eigenlijk in november een afspraak met haar hebben maar omdat ik weer zwanger was mocht ik de volgende dag al langskomen omdat ze ons zo graag wilde helpen!! dat zegt al genoeg over wat voor een vrouw ze is!

ik heb nu progesteron en ascal gekregen van haar, en alles gaat nu perfect! eind deze week heb ik de 3 maanden gehaald.

15. Meleka

Meleka Fanatiek lid

15 aug 2010
    1.743
    0
    0
    NULL
    NULL
    O Faith, want ontzetttend fijn dat het goed gaat met je!
    Daar wordt ik echt blij van.

Jammer dat ik je niet zal zien in Gent donderdag, maar de reden waarom is prachtigv natuurlijk.

Ik merk dat ik wat gespannen begin te raken voor mijn ontmoeting met dr. De Sutter. Niet om haar persoonlijk, want ik hoor alleen maar goede berichten, maar omdat het verlangen om het moment weer zo groot is en we weer proberen zwanger te worden. Zal het nut hebben, blijft de grote vraag. Nou ja, ik weet niet. Het kriebelt gewoon van alle kanten :D

16. mimi1982

mimi1982 Fanatiek lid

17 aug 2009
    1.850
    2
    38
    NULL
    NULL
    mijn moeder en man zijn heel erg lief voor me heb ook een vriendin waar ik goed mee kan praten zei kan ook moeilijk kinderen krijgen maar door een andere rede.
    voor de rest weten maar een paar mensen het en die zijn best wel hard.
    ze vinden dat we vrede moeten hebben met wat we hebben en vinden het maar vreemd dat we er zoveel moeite in het ziekenhuis voor willen doen omdat het in hun ogen gewoon pech is , nou daar geloof ik niet meer in.

17. Faith, even een klein berichtje voor jou. Omdat het met Angelica niet goed is, zal ik het niet heel uitgebreid doen. Maar ik wil je toch even zeggen dat ik heel blij voor je ben!

Mimi, wat naar dat die mensen zo hard zijn.. Er zullen helaas altijd mensen zijn die het niet begrijpen. Richt je vooral op de mensen die dat wel doen en veel steun en begrip kunnen geven!

18. Meleka

Meleka Fanatiek lid

15 aug 2010
    1.743
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik had het bericht van Angelica gemist en heb even teruggelezen.

Angelica, jeetje wat onzettend naar weer. Ik hoop dat dr. De Sutter veel voor je kan betekenen en dat het de volgende keer gewoon goed gaat!

19. Flavour

Flavour Niet meer actief

Angelica, ik heb je ge-pb't.

Meleka, ik snap dat je het heel erg spannend vindt. Ga je om bepaalde medicatie vragen? (Zoals heparine, aspirine, progesteron en prednison.) Of laat je het aan haar over?

Mimi, fijn dat er mensen zijn in je omgeving die het begrijpen. Harde mensen heb je inderdaad overal, en dat is heel erg om mee te maken. Ze weten niet beter, maar het doet wel pijn.

Faith, ik ben zo blij voor je! En dat na vier miskramen, ongelooflijk. Ik hoop dat we je allemaal volgen.

Liefs, Suus

20. butterfly stars

butterfly stars VIP lid

14 jan 2008
    6.766
    0
    0
    HR
    Zuid-Holland
    Faith, ben zo blij voor je. Alweer 3 maanden. Hou ons wel op de hoogte hoor, dat geeft mij ook moed.

Vandaag en morgen zal ik depri zijn, maar we moeten wel doorgaan.

Echt een dikke knuffel voor jullie allemaal, jullie zijn zo geweldig voor me.

Ik ga gelijk een mailtje maken

Deel Deze Pagina