Wie heeft er ook meerdere miskramen gehad?

Discussie in 'Miskraam' gestart door Jannne, 9 mrt 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Flavour

Flavour Niet meer actief

Marjolein, vrij schofterig, vooral omdat je best een tijdje op deze afspraak hebt moeten wachten. Waardeloos.

Meleka, ik ben heel erg benieuwd naar je ervaringen in Gent.

Suus

2. mimi1982

mimi1982 Fanatiek lid

17 aug 2009
    1.850
    2
    38
    NULL
    NULL
    ik ben ook wel benieuwd hoe het met meleka gaat in gent.

nog even wat vraagjes hoor slikken jullie op eigen initiatief nog vitamines of zo??
    ik slik van vsm mama de vitamines daar zit ook foliumzuur in en de visolie capsules ik vroeg me af of dit genoeg is of dat er nog meer op de markt is wat zou kunnen helpen.
    ik was vandaag bij de tuinen toen zag ik dat ze edelstenen hebben hangen ter prevencie van miskramen.
    nou ben ik helemaal niet zo alternatief maar op een gegeven moment ga je denken baat het niet schaat het niet.
    hebben jullie dit al geprobeerd??

3. butterfly stars

butterfly stars VIP lid

14 jan 2008
    6.766
    0
    0
    HR
    Zuid-Holland
    nee, edelstenen????

Ik gebruik dezelfde pillen die jij ook inneemt

4. mimi1982

mimi1982 Fanatiek lid

17 aug 2009
    1.850
    2
    38
    NULL
    NULL
    heb al even op google gekeken maar daar staat het ook bij hieronder een stukje wat ik gekopieerd heb.

Robijn: Voorkomt miskraam, tegen koorts, hartversterkend, verdrijft melancholie

klinkt wel erg makkelijk he.
    ondanks dat ik niet zo zweverig ben heb ik het toch maar even opgezocht ik denk misschien hebben jullie dit al geprobeerd

5. butterfly stars

butterfly stars VIP lid

14 jan 2008
    6.766
    0
    0
    HR
    Zuid-Holland
    ik zit het nu ook te lezen.

Klinkt zeker makkelijk:D

6. Flavour

Flavour Niet meer actief

Ik slik daarnaast ook tarwekiemolie, en Q10, en vitamine E, en extra vitamine B11, B12 en B6. Allemaal zaken die mogelijk zouden kunnen helpen. Geen idee of het werkt, maar het is moeilijk om iets weg te laten als je er eenmaal mee begonnen bent.

En edelstenen, nou nee, daar geloof ik niet zo in, persoonlijk.

Suus

7. Faith88

Faith88 Fanatiek lid

7 jun 2008
    1.037
    0
    0
    friesland
    Bekijk bijlage 105867

ik las pas dit stukje in de krant, dus tijdens de zwangerschap maar ook daarvoor natuurlijk is het wel goed om vette vis te eten 2x per week.

8. butterfly stars

butterfly stars VIP lid

14 jan 2008
    6.766
    0
    0
    HR
    Zuid-Holland
    hahaha, ik heb wel een plant in mijn kamer staan, ooit is mij verteld dat slaapkamergeluk voor zwanger worden moet gebruiken. bij alle 3 mijn iui heb ik die gekocht hahahaha

9. butterfly stars

butterfly stars VIP lid

14 jan 2008
    6.766
    0
    0
    HR
    Zuid-Holland
    pffff ik heb nu echt last van krampen. Ik hoop dat het snel doorzet

10. Volgende week woensdag na 4 uur word ik (weer) gebeld door de gyn!! Hoop dat het dan wel lukt!!

Angelica, hoe dubbel ook...ik hoop voor jou dat het snel mag gaan!!

En ik slik ook hoge dosis B12 en tarwekiemolie

11. Meleka

Meleka Fanatiek lid

15 aug 2010
    1.743
    0
    0
    NULL
    NULL
    Nou, we zijn weer thuis.

Helaas voel ik me alles behalve hoopvol. Eerder onrustig en angstig.
    Ik weet nog helemaal niet wat er aan de hand is, maar dat maakt het er niet beter op.

Dr. De Sutter is inderdaad een hele fijne dokter. Ze bekeek de belangrijkste details uit mijn dossier en vroeg of er geen hysteroscopie is uitgevoerd. Ik heb haar verteld dat ik daar wel naar gevraagd heb, maar dat de gynaecoloog dat niet nodig vond. De baarmoeder was bekeken tijdens de curretages en er waren geen afwijkingen gezien, aldus de gynaecoloog destijds. Dr. De Sutter vond het na 3 miskramen hoog tijd voor een hysteroscopie. 1 Miskraam kan toeval zijn, 3 miskramen zijn dat niet, vindt ze. Dus ik krijg eind van de maand een een hysteroscopie in Gent. Daarna heeft ze de uitslagen van mijn bloedonderzoek bekeken. Ze stelde voor er nog een paar extra te doen:

Lupus anti coagulans (is 2 keer eerder geprikt, waarna 1 keer positieve uitslag, voor de duidelijkheid nog maar een keer doen).
    Rheumafactor
    ANF
    Glycoproteïne 1-antilichamen
    Anti-sperma lichamen

Daarna vroeg ze me plaats te nemen op de stoel met de beenleggers voor een inwendige echo. En die was niet goed :( De baarmoederwand vertoonde afwijkingen. Geen mooi gladde lijnen, maar haperingen. Er is waarschijnlijk iets mis, maar wat daar wilde ze nadrukkelijk nog geen uitspraak over doen. Het konden verklevingen, een vleesboom, myomen zijn. Of iets anders waar ik al helemaal niet aan wil denken. We hebben ook direct een MRI ingepland. Die volgt half december en 2 dagen daarna hebben we een gesprek met Dr. De Sutter over alle uitslagen.

We waren weer aan het klussen en ik zat rond mijn eisprong. Vanochtend hoopte ik nog heeeeel pril zwanger te zijn, nu bid ik dat dat niet klopt.

12. Jeetje meis wat een verhaal... Ik hoop dat alles toch helemaal goed blijkt te zijn of dat het anders iets is dat heel makkelijk te verhelpen is. He bah wat een onzekerheid nu weer. Kon dokter Sutter je verder helemaal niet geruststellen? Ik hoop voor je dat de tijd een beetje snel gaat en dat je snel alleen maar goede uitslagen mag krijgen!!

13. kaboutertje

kaboutertje VIP lid

10 jul 2008
    5.651
    0
    36
    in mijn droompaleis
    Angelica sterkte hoop dat het snel voorbij is.

Meleka, jeetje wat moet je daar me. Eng en heel spannend.

Edelstenen : voor kabouterkindje gebruikte ik ze wel: maansteen en robijn en durfde die niet af te doen.
    De 1e zwangerschap daarna te laat mss met de robijn begonnen, maar eigenlijk nooit meer om gedaan. Mss maar weer eens doen. ;)
    Ik geloof er niet in, maar toch....

14. annoesjka

annoesjka Lid

26 okt 2010
    80
    0
    0
    utrecht
    hoi all

ik kom me hier ff aanmelden

vandaag te horen gekregen dat ik toch weer een miskraam heb gekregen

wist het eigenlijk al want had vrijdag al een vermoeden nadat ik een propje was verloren en zaterdag ging vloeien

15. kaboutertje

kaboutertje VIP lid

10 jul 2008
    5.651
    0
    36
    in mijn droompaleis
    Wlkom :( En heel veel sterkte de komende tijd.

Vandaag is het 5 jaar terug van mijn 1e mk :( Toch gek gevoel dat ik/we al een kindje van bijna 5 hadden kunnen hebben.

16. Flavour

Flavour Niet meer actief

Jeetje Meleka, wat een onzekerheid krijg je er ineens bij. Heel moeilijk voor jullie, ik kan me enigszins in jullie verplaatsen. Weet wel dat je bij een supergoeie arts bent die je niet met een kluitje in het riet stuurt. Als er iets mis zou zijn, dan zit je op dé plek om het goed te laten behandelen.

Wat betreft de bloedonderzoeken, ANF is idd reuma, en lupus en die glycoproteïne is stollingsonderzoek. Ben ik ook op onderzocht. Heel goed dat ze dat checkt. Ik vraag me af of een lupus iets is wat je soms wel en soms net kan hebben? Ik dacht dat je het gewoon hebt als je het eenmaal hebt, maar ik kan me vergissen. Goed dat het gecheckt wordt iig. Als je positief test, zou je ook heparine en aspirine moeten gebruiken bij zwangerschap, net als ik. (Factor V Leiden)

Die anti-sperma volg ik niet zo. Je wordt toch zwanger?

Is de MRI ook om de baarmoeder goed in beeld te brengen? Revolutionair, dat doen ze in Nederland volgens mij niet.

En jouw verhaal over artsen die hysteroscopieën niet nodig vinden klinkt me maar al te bekend in de oren. Toen het uiteindelijk bij mij wel gedaan werd, bleek ik een goedaardig placentagezwel te hebben. En daar kreeg ik die verklevingen dus weer bovenop.

Meleka, ik vind het heel rot voor je, maar ik hoop dat het niet zo ernstig is als je nu vreest. Vleesbomen (myomen) komen vaker voor, en kunnen vaak ook verwijderd worden. En de ene verkleving is de andere niet, er zijn ook veel vrouwen die na het opheffen ervan toch goed zwanger raken.

Ik snap dat je er even helemaal doorheen zit, echt waar. Aan de andere kant ben ik blij dat je nu wel serieus wordt genomen, en ik hoop van ganser harte dat het meevalt en dat het goed komt.

Wat vond ze trouwens van je idee om PRIUS te gaan doen?
    Suus

17. Meleka

Meleka Fanatiek lid

15 aug 2010
    1.743
    0
    0
    NULL
    NULL
    Oh Suus, ik was zo overdonderd dat ik mijn vragen vergeten ben en ook niet meer op mijn lijstje gekeken heb. Wat ik jammer vond, is dat ik helemaal geen uitleg heb gekregen over de hysteroscopie. Daar kwam ik achter toen ik alweer in de auto zat. Maar daar ga ik nog over bellen.

Ik zit er zowiezo over te denken om prius uit te stellen. Het is me even teveel allemaal. Helemaal toen ik eerder vanavond geheel onverwacht hoorde dat mijn moeder me waarschijnlijk niet alles over haarzelf heeft verteld over zaken die nu voor mij belangrijk kunnen zijn. Misschien heeft ze zelf een miskraam gehad voordat haar kinderen werden geboren, in ieder geval een curretage. Daar spreekt ze dus niet over, zelfs niet nu het mij is overkomen, en nu mag ik het uit haar gaan trekken. Dat is zo belastend. Help me ipv het me moeilijker te maken, ma! Zo, even wat familiefrustraties gespuit, dat lucht op ;)

18. Flavour

Flavour Niet meer actief

Meleka, geen nood, je kunt haar mailen. Ze zal je antwoorden.

Van een hystero in Gent weet ik dat het onder plaatselijke verdoving gebeurt, dus geen dagopname of zo, gewoon poliklinisch. Ik neem 2 uur van tevoren altijd 2x400 Naproxen, dat scheelt al. En je man mag er waarschijnlijk bij. Ik vind het echt heel erg meevallen, en nauwelijks pijnlijk.

En wat bizar van je moeder. Kan me voorstellen dat je dat er even niet bij kunt hebben. Tsja, en PRIUS, daar zou ik De Sutter dus even over mailen. Mocht je daarna nog twijfelen, dan kun je afspraak PRIUS een maandje uitstellen. (Dat heb ik destijds ook gedaan bij herhaalde miskramenspreekuur AMC, dan ben je tenminste niet meteen helemaal van de wachtlijst als je straks toch graag wilt.)

Als je nog vragen hebt, I'm here...

Suus

19. Meleka

Meleka Fanatiek lid

15 aug 2010
    1.743
    0
    0
    NULL
    NULL
    Dank je, Suus :)

Je hebt gelijk, ik kan dr. De Sutter over die zaken mailen.

20. mimi1982

mimi1982 Fanatiek lid

17 aug 2009
    1.850
    2
    38
    NULL
    NULL
    meleka ik hoop dat als er wat uitkomt dat ze er wat aan kunnen doen.
    wel vreemd dat ze gezegt hebben dat als je wat aan je baarmoeder zou hebben ze dit wel met de curretage hadden gezien en nu blijkt dat er waarschijnlijk toch iets niet goed is.
    zet mij ook weer aan het denken hier willen ze ook niet mijn baarmoeder nakijken met de zelfde rede als bij jou "dan hadden we het wel gezien met de curretage" ik ga er nu toch nog maar een keer om vragen.

even over de tarwekiemolie dit is toch alleen om de innesteling te bevorderen?? je moet daar toch mee stoppen zodra je zwanger bent of heb ik het mis??

Deel Deze Pagina