Wie heeft er ook meerdere miskramen gehad?

Discussie in 'Miskraam' gestart door Jannne, 9 mrt 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Meleka

Meleka Fanatiek lid

15 aug 2010
    1.743
    0
    0
    NULL
    NULL
    En morgen een serieus gesprek met mijn moeder aangaan!
    Eens zien wat er nu precies allemaal aan de hand was met haar.
    Maar wat lastig dat het op deze manier moet. Je ziet wel dat we niet zo van het communiceren zijn thuis. We kunnen heel veel lol hebben samen, zolang het maar niet over serieuze of pijnlijke onderwerpen gaat.

Heel vreemd dat mijn moeder waarschijnlijk een curretage heeft ondergaan en dat ik daar niets van weet. En misschien een miskraam heeft gehad, want volgens mijn oudste broer (hij is 10 jaar ouder en heeft mee meegekregen daardoor) is hem tijdens een familieopstelling gevraagd of hij zeker weet dat hij het eerste kind is waarvan mijn moeder zwanger is geweest. Nu ben ik niet zo van de alternatieve therapie, maar het navragen zeker waard. In die tijd was het ook vreemd dat het eerste kind pas na 5 jaar huwelijk is geboren. Goed mogelijk dat er iets aan de hand is geweest. Maar waarom heeft ze me niets vertelt, toen dat ook bij mij ging spelen.

Mijn jongste broer is na een zware bevalling in het ziekenhuis geboren. Dat wist ik. Gister hoorde ik ook nog dat mijn moeder daarna zeker geen kinderen meer mocht krijgen. Maar ik ben daarna geboren (overigens gewoon thuis, dat lijkt dan weer vreemd in zo'n situatie). Ik ga mijn moeder ook vragen of het feit dat ze bij haar alles hebben verwijderd alleen het gevolg was van een positieve uitslag van het uitstrijkje of dat misschien het feit dat ze toen echt geen kinderen meer mocht krijgen meewoog in die beslissing. Het zou mij rust geven als de reden niet baarmoederkanker ozid was. Ik heb haar eerder gevraagd naar de reden van die operatie, maar dan riep ze alleen heel stellig dat ze nooit kanker heeft gehad en werd heel ontoegankelijk. Ze moet nu maar eens duidelijk zijn. Ik wil weten of ik erfelijk belast zou kunnen zijn.

2. Meleka, wat een verhaal.. Kan me voorstellen dat je nu eindelijk eens wilt weten wat er precies aan de hand was en eerlijk gezegd vind ik persoonlijk dat je daar ook wel recht op hebt! Succes in ieder geval en ik hoop dat je eindelijk duidelijkheid krijgt!

3. Faith88

Faith88 Fanatiek lid

7 jun 2008
    1.037
    0
    0
    friesland
    Meleka fijn dat de uitslag van het uitstrijkje goed was! ik hoop dat je van je moeder snel duidelijkheid krijgt, nu weet je ook niet hoe of wat!

4. Flavour

Flavour Niet meer actief

Hé, dat valt me mee, ik dacht dat dat heel duur was!

En GOED NIEUWS! Goed dat je gebeld hebt...

Heel moeizaam van je moeder. Je hebt er inderdaad recht op om te weten, maar ja, weet jij veel wat er allemaal meespeelt waardoor het voor haar extreem moeilijk is om erover te praten. Ik hoop dat je er door komt...

Suus

5. Meleka

Meleka Fanatiek lid

15 aug 2010
    1.743
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ja precies Suus. Mijn moeder is een hele lieve moeder, maar ook een gecompliceerde vrouw. En ik kom uit een gecompliceerd gezin. Dat wordt me steeds duidelijker naarmate ik ouder wordt.

6. Meleka

Meleka Fanatiek lid

15 aug 2010
    1.743
    0
    0
    NULL
    NULL
    Na mijn ochtendplasje merkte ik dat ik bloedverlies heb. Ik zit nu 18 dagen na de eerste dag van mijn laatste menstruatie. Dat is nieuw voor mij, tussentijds bloedverlies. Ik heb gelezen dat meer vrouwen dit hebben. Gelukkig binnenkort degelijk onderzoek, dan kunnen ze dit gelijk daarin meenemen.

7. mimi1982

mimi1982 Fanatiek lid

17 aug 2009
    1.850
    2
    38
    NULL
    NULL
    meleka raar die tussentijdse bloeding heb ik nog nooit gehad.
    hoop dat je een goed gesprek heb gehad met je moeder.
    moet je voor de onderzoeken ook in gent zijn?? of krijg je dan een doorverwijzing voor een nederlands ziekenhuis??
    dit vroeg ik me af omdat het voor ons haast niet te doen is om iedere keer naar gent te gaan het is voor on 3:40 rijden pittig stukje dus.

8. Meleka

Meleka Fanatiek lid

15 aug 2010
    1.743
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik heb nog niet met mijn moeder gesproken, morgenochtend waarschijnlijk. Ik heb vanochtend vooral zitten googlelen op dat bloedverlies ;)

De onderzoeken worden in ons geval ook in Gent gedaan. We hebben dus weer 3 afspraken staan. We hadden met de uitslag van de echo ook naar een Nederlands ziekenhuis kunnen gaan, neem ik aan. Maar wij willen in Gent blijven, we hebben er vertrouwen in en zijn blij een arts gevonden te hebben die verder kijkt ipv alleen nee te verkopen. Wij rijden er 2,5 uur over.

9. butterfly stars

butterfly stars VIP lid

14 jan 2008
    6.766
    0
    0
    HR
    Zuid-Holland
    He meiden verlies nog steeds bloed zonder stolsels, ik hoop dat dit ook goed is
    Ik ga as dinsdag vertellen over dus ik ben benieuwd of het zkh mee wilt werken anders ga ik terug naar medisch centr kinderwens die staan er wel voor open xxx

10. Loki09

Loki09 VIP lid

2 okt 2009
    7.631
    2
    38
    Brabant
    Meleka:
    Kan me goed voorstellen dat je schrikt van zo'n ondervinding op de echo. Een MRI was mij ook aangeboden (via het Geertgen) maar omdat ik toen al zwanger was is dit er niet van gekomen. Ik denk dat het dus puur is voor de klinieken die verder kijken, niet per defintie omdat het erger ingedacht wordt! Bij mij zou het vnl gaan om een Utrus Bicornis (hartvormige baarmoeder).
    Wel heel fijn dat je uitstrijkje al uitsluitsel heeft gegeven, super!
    Hoop dat je ook snel een goed gesprek met je moeder kunt hebben, zou het erg vreemd vinden als ze in jou situatie niet eerlijk zou zijn...

Kabouter:
    Bedankt :) Ben nu 12+3w. Ik heb nog voor een dag of 12 Utrogestan maar denk dat ik woensdag stop, als ik 13 weken ben... Faith had dr de Sutter nog gemaild en die gaf aan dat het tussen de 10 en de 12 weken al zó hoog ligt dat de capsules niets meer toevoegen. Ik vind het héél eng om te stoppen, maar als ik iemand durf te geloven is zij het wel :)

Annoesjka:
    Welkom en sterkte.... Het is niet het leukste topic om je aan te melden maar hopelijk haal je er informatie uit die jullie verder kan brengen...

11. Loki09

Loki09 VIP lid

2 okt 2009
    7.631
    2
    38
    Brabant
    De tranen staan weer in mijn ogen.. Schoonzusje zit voor de 4e keer in onzekerheid... Na de miskraam van vorige maand kwam haar cyclus niet op gang en begin vorige week had ze ineens een knal test. Gister echo gehad en eigenlijk niet zo ver als ze zelf gedacht zou hebben (nu ruim 5 weken, ze dacht zelf 7 weken). Prima, dat kan, de berekeningen die we gemaakt hebben vind ik niet hopeloos maar guess what, ze mag pas over 3 weken terug komen voor een volgende echo! Ik ben echt laaiend, de tranen sprongen in mijn ogen en het liefste belde ik die verloskundige op dat ze mens onwaardig bezig is om iemand na 3 miskramen zo weg te sturen!!!! Op mijn aandringen belt ze morgen de gyn (loopt ze al voor de onderzoeken) en gaat via hun een eerdere echo aanvragen. God wat hebben sommige mensen toch een inlevingsvermogen :(

12. Flavour

Flavour Niet meer actief

Inderdaad, even langs de huisarts, en die het laten regelen. Het is na herhaalde miskramen in de meeste ziekenhuizen al normaal om in de begintijd wekelijks een echo te maken. Al die stress is ook niet erg goed voor de zwangere medemens tenslotte...

En sowieso, na 3 miskramen hoor je thuis bij een gynaecoloog en niet bij een vk, zeker tot 12 weken.

13. Loki09

Loki09 VIP lid

2 okt 2009
    7.631
    2
    38
    Brabant
    Helemaal mee eens Suus. Ondanks dat ze normaal toch vrij mondig is, laat ze door de emoties zo over zich heen lopen :( Maar als ze morgen de gyn belt zal het wel los lopen, dit is gewoon absurt....

14. an1985

an1985 Fanatiek lid

22 apr 2010
    1.888
    0
    36
    Utrecht
    Hallo dames,

Ik heb nu 2 vmk's achter de rug precies 2 maanden achter elkaar. Ik wist echt niet dat dit zo kon!

Ik heb baarmoederhalskanker gehad en ben hiervoor behandeld. na mijn laatste controle 2 maanden terug (toen ook al de 2vmk's gehad) bleek ik helemaal schoon te zijn van de kanker..

ik heb toen met mijn gyn telefonisch nog contact gehad over de 2 vmk's. ik dacht dat je bij een miskraam een curretage nodig had? maar ik lees nu dat dit niet altijd hoeft.

nu ben ik toch bang dat het door mijn operatie komt dat t niet lukt om t vruchtje vast te houden. heeft iemand hier al eens van gehoord? of ben ik mezelf bang aan het maken?

15. butterfly stars

butterfly stars VIP lid

14 jan 2008
    6.766
    0
    0
    HR
    Zuid-Holland
    Loki, belachelijk. Ik ben ook zo een emotionele doos als het hier om gaat, mijn zus gaat nu altijd mee. Mijn man gaat ook altijd mee, maar ik als ik verdrietig ben, denkt hij eerst aan mij en als we weggaan gaan komen bij hem pas de vragen:(

Morgen moet ik weer, ik bloed niet meer. Ik hoop zo op positief nieuws

16. Meleka

Meleka Fanatiek lid

15 aug 2010
    1.743
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik duim voor positief nieuws voor jou, Angelica.

Ik ga dr. De Sutter maar even mailen, want de regelmaat in mijn menstruaties is ver te zoeken sinds afgelopen weekend. In verband met de aanstaande hysteroscopie is dat niet handig.

Ik werd van het weekend ongesteld op de 18de dag van mijn cyclus. Zo vroeg is die nog nooit geweest. Het varieert vaak tussen de 23ste en 27ste dag, met de vorige maand een uitschieter naar de 30ste dag. De hysteroscopie moet bij voorkeur plaatsvinden in de eerste helft van de cyclus. De hysteroscopie is nu door de vroege menstruatie gepland op de 20ste dag van mijn nieuwe cyclus, blijkt nu. Ik heb een recept gekregen voor de pil op basis van mijn vorige cyclus. Die zou ik op de eerste dag van de menstruatie nemen als de menstruatie op zich zou laten wachten. Nu had ik zaterdag wel aan de pil kunnen komen bij de apotheek die weekenddienst had vermoed ik, maar omdat we in de vorige cyclus onbeschermde sex hebben gehad en ik snel zwanger raak, hield ik even rekening met een eventuele innestelingsbloeding. Maar het was een zware bloeding de eerste 2 dagen, die nu enorm verminderd is. Maar die pil heb ik dus niet op tijd genomen. Ik ga dr. De Sutter maar even mailen wat nu te doen.

17. butterfly stars

butterfly stars VIP lid

14 jan 2008
    6.766
    0
    0
    HR
    Zuid-Holland
    Meleka balen zeg, hoop dat je snel antwoord krijgt.

18. Meleka

Meleka Fanatiek lid

15 aug 2010
    1.743
    0
    0
    NULL
    NULL
    Heel snel, binnen 2 uur heeft ze gereageerd! :)

19. Meleka

Meleka Fanatiek lid

15 aug 2010
    1.743
    0
    0
    NULL
    NULL
    In Gent gaat bij mij de hysteroscopie zonder verdoving plaatsvinden. Het is onaangenaam, maar niet zo pijnlijk dat verdoving noodzakelijk is, aldus de informatie. Er wordt aangeraden om een uur van te voren een flinke pijnstiller in te nemen. Deze uitleg stelt me niet echt gerust ;)

20. Loki, hebben jullie al gebeld voor jullie zus??? Wat verdrietig zeg:(:(

Meleka, hopelijk valt het allemaal toch mee! Ik denk dat als t nodig zou zijn, dat ze dan echt wel pijnstilling zouden geven. Probeer t over je heen te laten komen en je niet teveel zorgen te maken (makkelijker gezegd dan gedaan, ik weet het...)

angelica, alvast heel veel succes voor morgen!!

An1985, ik heb eerlijk gezegd geen idee of je operatie hiermee te maken kan hebben... Kun je het anders niet aan een gyn vragen?

We zijn vanmorgen bij de ha geweest en we hebben een verwijzing gekregen. Hij gaf aan dat we het alleen kregen ivm mijn afwijking. De standaard regel is een jaar proberen en na een miskraam gewoon weer overnieuw een jaar proberen. als je al een kindje hebt, is die termijn zelfs 2 jaar!!:$ Maar gezien mijn afwijking vond hij het wel een goed idee om een afspraak te maken.Hij gaf wel al aan dat hij niet zeker wist of we dan wel geholpen zouden worden. Maar zei hij, al zeggen ze bijv nog een half jaar, dan weet je tenminste waar je aan toe bent en hij heeft gelemaal gelijk!
    We moeten nu wachten op een oproep. De wachttijd is momenteel een maand. Dus stel dat we in december onderzoeken kunnen krijgen, zaadtest en hsg denk ik zo?? ik kan me voorstellen als ze ons al willen helpen, dat ze dan t prius en de uitslagen daarvan af willen wachten. Dus tegen die tijd zit ik ondertussen al weer bijna een jaar na de miskraam! Het is nu iig in werking gezet. Stel je voor als ik tegen die tijd nog eens zou moeten beginnen met alles, dan zou t allemaal nog veel langer duren. Dus voor nu is het goed zo!

Deel Deze Pagina