Ik heb het priusonderzoek dat ik volgende week donderdag zou hebben, vanochtend uitgesteld. Misschien is het plekje nog vrij... Ik moet trouwens de pil gewoon gaan slikken, ondanks dat het inmiddels de derde dag van mijn menstruatie is. Ik heb nog even gevraagd of ik de Microgynon 50 mag vervangen voor Trinordiol, omdat ik die pil altijd gebruikt heb. Ik hoop dat ze weer zo snel reageert.
Dank je voor de tip Meleka. Maar tegen die tijd wil ik juist net weer gaan "oefenen" voor deze ronde en als ik prius 6 januari heb, zal ik waarschijnlijk geen ronde hoeven over te slaan. Dus ik laat het wel even zo denk ik... Heb je al een nieuwe datum gekregen? En wat dubbel zeg...de pil slikken... dat is eigenlijk wel het laatste dat je wilt..
Mijn nieuwe datum voor prius is 14 januari. Maar goed, we zien wel hoe de zaken er dan voor staan natuurlijk.
Heftig verhaal An.. Heb je al met een gyn gesproken of dit belemmering voor jullie kinderwens kan hebben? Meleka: Ik zou ook een hystero krijgen zonder verdoving. Heb Suus ooit horen zeggen dat de verdoving alleen voor de baarmoedermond werkt. Hier kreeg ik een recept voor 2 flinke pijnstillers. (Kan je dus niet vertellen of het meeviel of niet, wegens zwangerschap afgezegd..) Schoonzusje mag morgen naar de gyn en dan 2 weken laten nog een keer om te kijken of de groei klopt Spannend weer... Zal jullie op de hoogte houden..
In het Spaarne Ziekenhuis is het ook zonder verdoving. Ik vond het eerlijk gezegd in het geheel niet pijnlijk... Suus
Ja, echt, het viel me reuze mee, en ik heb met en zonder verdoving meegemaakt. Weinig verschil. Die naproxennen zou ik dan wel doen, voor de zekerheid. Wat zei De Sutter van PRIUS?
Dank je wel dames voor jullie reactie. Gym zegt zelf dat ik t vruchtje niet zou moeten verliezen, maar moet aangeven als er weer iets gebeurd.
Suus, ik heb prius verzet zoals je waarschijnlijk al hebt gelezen en ik vraag haar ernaar de volgende keer als ik een gesprek met haar heb. Voor die tijd is het toch niet aan de orde. Ik heb trouwens een boek meegenomen bij de bieb. Het is dit jaar uitgegeven. Het heet "Als je een prille zwangerschap verliest" en is geschreven door Bernard Spitz, Manu Keirse en Annemie Vandermeulen (isbn 978-90-209-8841-3). Inhoudelijk weinig nieuws, maar o zo herkenbaar voor ons allen: "Dit unieke boek brengt de expertise van een vrouwenarts, een psycholoog en een sociaal verpleegkundige samen. Zij beantwoorden op een toegankelijke manier alle medische en psychologische vragen die met een miskraam gepaard gaan. Ook laten zij mensen aan het woord die hun ongeboren kind verloren hebben. Hun getuigenissen bieden lotgenoten herkenning, inzicht en steun".
hcg is -0.8 dus heel goed. Morgen gesprek met de mk arts. Ik hoop dat ik dan ook een fertiliteitsarts heb, ik mag misschien deze maand voor IUI. ik ga gewoon slijmen morgen hahahah. Ik ga waarschijnlijk bloedverdunners krijgen, dat schijnt te helpen hij gaf wel toe dat er nu wel 1 lijn in moet zitten Hij begon nu over ascal en andere medicijnen. Hij vermoed dat mijn innesteling niet goed is, maar dat moet ik morgen met de mk arts bespreken
Dat is heel goed nieuws, Angelica. Ik wist niet eens dat je hcg negatief kon zijn. Je zal wel heparine moeten spuiten en aspirine moeten nemen. Dan moet je jezelf elke dag injecteren, waarschijnlijk vanaf de eisprong. Het is even raar, maar het went wel, en ik hoop dat het helpt. Waarschijnlijk zal De Sutter je ook nog prednison erbij geven, dat zou ik je althans wel heel erg aanraden gezien jouw geschiedenis. Utrogestan gebruikte je al toch? Suus
he Suus, Nee, ik krijg alleen gonal f om mijn folikels te laten groeien en pregnyl, omdat ik niet altijd een eisprong heb. Ze waren niet zo blij, dat ik voor een second opinion wilde gaan. Ik heb er nog even bij gezegd, dat ze daar veel verder lopen dan in dit zkh
Dan zul je zeker ook progesteron krijgen (Utrogestan). Het is niet verbazingwekkend dat ze niet blij zijn, daar blijkt alleen maar heel duidelijk uit wat een slechte artsen het zijn. Het zou ze om de patiënt moeten gaan, om jou dus, maar ze hebben al die tijd alleen maar laten merken dat hun protocolletjes zo belangrijk zijn en dat ze nauwelijks willen meedenken... Ondanks de enorme lijst van ellende die jij al hebt meegemaakt! Een goede arts zou moeten toejuichen dat je na al die miskramen en bbz's hulp inroept van een arts die je misschien wel kan helpen, vind je niet? Dus heel goed dat je naar Gent gaat! Suus
Angelica, wat een super nieuws!!! Eindelijk actie!! En je hebt groot gelijk dat je een second opinion vraagt!
dankzij jullie heb ik de vertrouwen en kennis gekregen. Ik heb ook gezegd, dat ik veel aan jullie heb, meer dan aan mijn artsen in het zkh.
Goed zo meis! En zo is het maar net! Opkomen voor jezelf!!! Ik zit ook een beetje te spelen met het idee een mailtje te sturen, maar geen idee of het voor mij relevant is. Zou best aspirine of progesteron willen....?
Ik weet het niet... Bij mij is het zwanger worden al een probleem. Maar als ik dan eenmaal zwanger ben heb ik verhoogde kansen op miskramen door mijn afwijking. Als paracetamol en/of progesteron zou helpen, zou ik dat natuurlijk HEEL graag willen!!!