Wie heeft er ook meerdere miskramen gehad?

Discussie in 'Miskraam' gestart door Jannne, 9 mrt 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Frummel

Frummel Niet meer actief

hier is het vandaag voor de 4e keer misgegaan:( voel me echt verraden door mijn lichaam:(

2. Flavour

Flavour Niet meer actief

Helaas welkom hier, wat afschuwelijk voor je. Als je nog eens zin hebt om je verhaal wat uitgebreider te doen, heel graag. Maar voorlopig heel veel sterkte...

Suus

3. Frummel, helaas welkom hier:( Ik sluit me helemaal bij Suus aan. Als je erover wilt praten, kan dat zeker hier, En wellicht zijn er nog wel wat tips of adviezen waar je iets aan hebt. Heel veel sterkte in ieder geval!

4. Meleka

Meleka Fanatiek lid

15 aug 2010
    1.743
    0
    0
    NULL
    NULL
    Voor de 4e keer mis, wat verschrikkelijk :(
    Sterkte meid!

5. kaboutertje

kaboutertje VIP lid

10 jul 2008
    5.651
    0
    36
    in mijn droompaleis
    Frummel lees net het goede nieuws!!! Gefeliciteerd!!!
    Hoop dat alles goed blijft gaan.

( jammer dat je het hier niet gemeld hebt ( dus doe ik het maar :) ), want we leven allemaal met iedereen mee en voelen de pijn. Maar je zal er mss wel je reden voor hebben ;) )

6. Meleka

Meleka Fanatiek lid

15 aug 2010
    1.743
    0
    0
    NULL
    NULL
    Mag ik daaruit opmaken dat het toch niet mis is gegaan?
    Ik ben de draad even kwijt :(

7. Meleka

Meleka Fanatiek lid

15 aug 2010
    1.743
    0
    0
    NULL
    NULL
    Goed nieuws, Frummel!

8. Ik begrijp dat het bij frummel toch goed nieuws is...fijn hoor!

9. kaboutertje

kaboutertje VIP lid

10 jul 2008
    5.651
    0
    36
    in mijn droompaleis
    Meiden ben ik slecht???

Ik wil nu ook in de rustronde ( wat voor ons natuurlijk geen rust is ;) ) toch utro en mijn eigen ( dus niet de voorgeschreven) bloedverdunners gaan gebruiken.

Kan toch geen kwaad? Prednisolon gebruik ik maar niet, omdat ik simpelweg nog niet zoveel pillen heb. Dus ben bang dat de arts dan zegt: heee dat mag niet.
    Maar die utro ben ik al vaker eerder mee gestopt dan NOD, met als gevolg dat ik nu over heb.

10. Kaboutertje, slecht ben je sowieso niet meid, ik kan je zoooo goed begrijpen!!! Ik kan je alleen helaas geen advies geven, omdat ik niet goed de werking ed weet van de medicijnen. Wat is precies de reden van de rustronde? Is dat met name psychisch??

11. Flavour

Flavour Niet meer actief

Ha Kabouter, helemaal niet slecht, juist verstandig. Utrogestan starten ná eisprong, testen op NOD, en stoppen als het niet raak is. Heb ik ook vaker op eigen initiatief gedaan. Kan geen kwaad, heb ik toen achteraf aan De Sutter voorgelegd, vond ze heel verstandig van me.

Aspirine 80 kun je de hele tijd doorslikken, is geen enkel probleem. En de prednison zou ik ook gewoon nemen.

Hé, stuur anders een mailtje naar De Sutter, ik weet zeker dat ze achter je staat. Recepten faxen ze zo naar de apotheek.

Suus

12. kaboutertje

kaboutertje VIP lid

10 jul 2008
    5.651
    0
    36
    in mijn droompaleis
    Ja , maar ook om de hormonen weer je lijf uit te krijgen zeggen ze. Je moet eerst weer een natuurlijke ronde hebben.

Maar mijn lijf reageert weer als gewoon op dag 12 mijn ei

13. kaboutertje

kaboutertje VIP lid

10 jul 2008
    5.651
    0
    36
    in mijn droompaleis
    Is dat zo Suus, maar ja ze ziet me aankomen. Alweer een mail van me.

Maar heb idd ook een probleem dalijk met de cryo-tp. Ik heb dat nl in het tp-zh. En ik heb het van mijn punctie-zh ( in combi met Gent) gekregen, terwijl ik daar nu dus helemaal niet kom.

Krijg je dat ook vergoedt of gaan ze daar weer moeilijk overdoen.

Het is trouwens ook met de deca, dat ik niet genoeg heb voor een volgende ronde, dus moet anders speciaal 60 km rijden voor en receptje.

14. Frummel

Frummel Niet meer actief

dames sorry dat ik mij niet meer heb gemeld maar het is hier echt een achtbaan van emoties geweest.. even het verhaal:)

In 2009 hebben wij 2 miskramen gehad en in augustus 2009 bleek ik weer zwanger. Bij de eerste echo(ik zou toen 9 weken zijn) bleek dat het hartje was gestopt met 5,5 a 6 weken. Onze wereld storte even stilletjes in. Tot de gynaecoloog boven die vruchtje nog een vruchtje zag. Enkel een vruchtzakje, geen kloppend hartje niets. Wij kregen het advies tabletten in te nemen en een miskraam af te wachten. Hier zou om een missed abortion van een tweeling zwangerschap gaan. Ik heb thuis uren naar de pillen zitten staren maar ik kon het niet. Ik had zo de hoop dat er in het andere vruchtzakje nog een hartje zou gaan kloppen. Volgens mijn gyn was dit een logische gedachte maar de kans hierop was minder als 3%. Na nogmaals contact met hem te hebben gehad is er een afspraak gemaakt voor 2 weken later een echo om mij zeker te laten zijn dat er echt geen hartje klopte. Een week en 3 dagen later kreeg ik een enorme bloeding op mijn werk(verpleegkundige). uiteraard midden op zaal met de medicijnkar en mijn witte uniform.. erg fijn.. mijn afdelingshoofd wist van de situatie en heeft gebeld voor een echo. ik kon direct terecht en wat denk je! een kloppend hartje!! hele lichte hartactiviteit maar het was er! dolgelukkig mijn vriend gebeld die het eerst niet kon geloven. Inmiddels is zoonlief 6 maanden:)

omdat we bij hem bijna een jaar bezig zijn geweest hebben we na de bevalling besloten 4 maanden bescherming te gebruiken en daarna niet meer.
    24 oktober zette ik de yoghurt bij de borden en de vaatwasser aan zonder blokje erin.. dit voelde bekend (bij mijn zoon had ik ook zulke rare dingen) testje gehaald, eigenlijk puur om mezelf van het idee af te halen(ik wilde het zo graag) binnen een minuut waren er 2 streepjes te zien! zwanger! zo blij was ik en mijn vriend ook.. tranen al om. onze vent zou grote broer worden!

Afgelopen donderdag kreeg ik weer een bloeding en rond de middag begon ik ook stolsel te verliezen. tegen de tijd dat mijn vriend thuiskwam lag ik echt krom van de pijn en dit was niet iets wat ik bij de vorige miskramen had gehad. Verloskundige gebeld en we mochten naar het ziekenhuis voor een spoedecho(ze was bang voor een bbz). Hier was een kloppend hartje te zien! ons kleintje zat er nog!! wel zijn er 2 cystes gevonden. 1 grote in mijn eierstok en een kleine in de baarmoeder. Ik moet nu elke 2 weken voor een echo om te kijken of ze groeien of niet..

Ik heb sinds donderdag wel bij de juli mama's gereageerd maar moest even alles op een rijtje zetten voor ik mijn verhaal hier kwijt kon:)

ik hoop voor jullie dat er binnenkort hele mooie positieve zwangerschapstesten voorbij komen!

liefs

15. Frummel

Frummel Niet meer actief

sorry voor de spelfouten trouwens maar ik ben licht dyslectisch en op de computer is dit wat duidelijker als op schrift..

16. kaboutertje

kaboutertje VIP lid

10 jul 2008
    5.651
    0
    36
    in mijn droompaleis
    Stomme eikelige gyn!!! Als je die pillen toch genomen had he!!!!
    Oooh kan daar zo boos om worden. Maar gelukkig, je gevoel zegt vaak het juiste.

En idd bloed met stolsel hoeft zeker niets te betekenen. Ik had dat ook.

Ben heel blij dat je hier nog gereageerd heb en ben echt ontzettend blij voor je /jullie!
    Nu proberen te genieten. ( hoe moeilijk misschien ook)
    Het is je van harte gegund meid!

17. Frummel

Frummel Niet meer actief

dank je:)

Wij moeten er ook niet aan denken wat er was gebeurd was ik niet zo koppig was.. vriendlief twijfelt sindsdien ook niet meer aan mijn voorgevoelens:D(al zit ik vaak genoeg fout hoor;))

Ik heb nu ook een nieuwe gyn mocht er weer iets gebeuren dan wilt ze dat onderzocht word waar de miskramen door komen(ik ben pas 22). Op de pil krijg ik een allergische reactie en spiraaltjes verlies ik spontaan weer.. ze wilt graag weten of dit verband houdt.. tot nu toe hebben we de eerste echo gehad met een prachtig kloppend hartje. Mocht de cyste in mijn eierstok zijn gegroeid over 2 weken dan moet heel de eierstok eruit en hier ben ik toch wel erg huiverig voor.. niet zozeer voor het verliezen van de eierstok maar wel voor een operatie tijdens de zwangerschap. mocht het mogelijk zijn wil ik dit toch uitstellen..

genieten probeer ik zeker al merk ik wel dat ik angstig ben na de miskramen en de zwangerschap van onze zoon. Bij 23 weken begon de bevalling en heb ik platte bedrust moeten houden en medicatie moeten slikken. uiteindelijk is hij met 37 weken geboren! keurig dus! wel wat opstart problemen want ondanks de a terme gedroeg hij zich echt als een rand prematuur.

Bij 13 weken wordt mijn baarmoedermond lengte weer opgemeten en zonodig een cerclage geplaats. ik heb er alles voor over zolang ik maar dit kindje gezond en wel op de wereld kan zetten

18. butterfly stars

butterfly stars VIP lid

14 jan 2008
    6.766
    0
    0
    HR
    Zuid-Holland
    Heb vanmorgen een echo gehad, ben bang voor een cyste. Ik had 3 folikels 1 21 mm (ze vermoeden dat dit een cyste is) en andere 2 12 mm

Ik word vanmiddag terug gebeld voor uitslag ze zaten wel aan de rechter kant

ga zo even de rest lezen

19. Preggers

Preggers Lid

15 okt 2010
    37
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik heb dan 'maar' een miskraam gehad, maar ons verhaal is verders ook niet zo fijn.

7 april dit jaar had ik posi test, voelde me niks niet zwanger maarja de test zij van wel. in de 6e week op eigen kosten echo laten maken toen was er een rign te zien, 4 dagen later opnieuw geweest en toen was er een frummel van 1cm met kloppend hartje te zien. met 10 weken kregen we echo bij VK en een gegroeid kindje te zien gekregen met kloppend hartje. Alles was goed alles zag er goed uit, nog aantal keer op eigen kosten echo laten maken omdat ik me nog steeds niet zwanger voelde, ben nooit dun geweest flink stevig juist, maar groeide ook niks. Was niet misselijk geweest alleen moe, ik sliep zodra ik uit mn werk kwam tot de volgende ochtend. in week 14 en eind week 18 geweest om hartje te luisteren, alles klonk goed, baarmoeder groeide naar zeggen ook goed, ik merkte niks, voelde ook niets (had normale ligging placenta dus dat kon het ook niet zijn) in week 18 nog geslachtsecho laten doen, was helaas niet zichtbaar. op vrijdag 23 juli zei ik smorgens tegen mn man, ik MOET vandaag een echo, het geslacht interesseert me niet maar ik MOET zien of het hartje nog klopt. Dus man gebeld en savonds om 9 uur konden we bij een bureau terecht. Die echoscopist daar zette de echo aan en ik vond het beeld zo raar, boven op het hoofdje en aangezien we al 10x ong. een echo hadden laten maken (bleef me vreemd voelen) was dit beeld niet wat ik gewend was, die man liep even weg om een dvd er in te doen en ik zei tegen mn man, het is niet goed hoor.. het beweegt niet en ik zie geen hartje, mn man zei dat komt omdat het beeld nu op pauze staat, ik zei dat weet ik maar net nogniet. De echoscopist kwam terug ging verder met hoofdje op meten en ik vroeg: doet het nog wel wat?? leeft het nog wel?? toen pas ging hij daar naar kijken en indd ons kindje leefde niet meer.. daarna vk gebeld zaterdga ziekenhuis gegaan etc. uit eindelijk van zondag 10:00 tot maandag 06:40 bezig geweest met 'bevallen' .
    Daarna (na mn ongi) raakten we meteen weer zwanger, niet geheel geplanned we hadden zelf zoiets van we merken het wel. uiteindelijk 23 september test gedaan en ja die zei toch echt ZWANGER . In overleg met VK in de 5e week echo gekregen omdat ik weeeer vaag gevoel kreeg en dacht aan bmm bleek in mn BM te zitten. in week 7 weer echo gekregen bleek vruchtje maar 2.3mm te zijn MET kloppend hartje. Paar dagen later zei ik tegen mn man ik moet een echo ik moet weten of het hartje nog klopt. Nou mn man half over zn zeik aangezien vorige keer dat ik dat zei nou niet bepaald positief was, dus hij het ziekenhuis overtuigt dat er echt een echo moest komen. En helaas had ik weer gelijk met mn voorgevoel, hartactie was gestopt met 8w4d .. nu hebben we dus een stop, ik wil even rust..

20. butterfly stars

butterfly stars VIP lid

14 jan 2008
    6.766
    0
    0
    HR
    Zuid-Holland
    preggers, jeetje meid ik weet even niet hoe ik moet reageren. ik wens je heel veel sterkte de komende tijd

Deel Deze Pagina