Heel herkenbaar. Zo afschuwelijk irritant. En je kunt niet eens even wat doen of zo, omdat je zo'n persoonlijk gesprek niet in de supermarkt wilt voeren. Ik geloof echt niet dat iemand daarbij stilstaat... Suus
Ben gebeld iui doen ze nu ook vam links en morgen krijg ik iui door mijn eigen arts we bespreken dan ook de med xxx
Ik zit nu midden in de derde miskraam. Weer een hartje met 6 weken en met de 2de echo is het hartje al gestopt. Omdat dit de derde keer is krijg ik nu onderzoeken. Vind alleen best eng. Dat je te horen krijgt dat je definitief geen kinderen kan krijgen. Hoop dat er iets uitkomt waar wat aan gedaan kan worden en de volgende zwangerschap goed gaat. Wat voor onderzoeken hebben jullie ondergaan? En de partners ook natuurlijk..
Angelica, goed nieuws dus!! Fijn hoor!! Hopelijk morgen een goede en vooral rake IUI!!! Tess wat ontzettend naar voor je En vooral als je al een hartje hebt mogen horen, dan groeit het vertrouwen en dan krijg je deze klap. Is het voor jullie eerste kindje? Wanneer heb je een gesprek met een gynaecoloog om te bepalen wat er gaat gebeuren nu? Ik krijg in januari prius onderzoek in het Radboud ziekenhuis.
nee ze hebben niet meer gebeld. ik heb om 16:50 zelf gebeld toen kreeg ik de informatie balie aan de telefoon dat de afdeling gynaecologie gesloten is. heb heel vriendelijk gezegt dat ik daar niks mee te maken heb en dat ik anders de dienstdoende gyneacoloog wou spreken. uiteindelijk kreeg ik toch de assistente van de dokter die mij zou bellen en die vertelde dat ze vanmorgen een spoedgeval had en daarna een vergadering in een ander ziekenhuis en ze dus geen tijd had gehad. dat hadden ze dan toch ook om half 1 dat ik belde al kunnen zeggen. nou word ik morgen middag weer gebeld. heerlijk geregeld weer ze vergeten volgens mij soms dat het om mensen gaat en dat dit soort dingen heel gevoelig liggen. en wat suus al zegt je gaat niet zo'n gesprek in de supermarkt voeren. hopenlijk weet ik morgen dus meer.
Oh Mimi, wat ontzettend schandalig! Ik belde ook de afdeling op en kreeg ook het antwoordapparaat! Ik vind dat echt niet kunnen!!! Tuurlijk er kan altijd iets tussenkomen, maar draag het dan over en zorg dat een collega je belt ofzo.:x Maar goed, je hebt natuurlijk helemaal niks aan mijn frustratie. Ik hoop dat ze je morgen bellen en ook snel, zodat je de rest van de dag toch nog enigszins "vrij" bent, Maar bovenal hoop ik dat ze bellen met goed nieuws!!!
Tessme welkom Als ik jullie zo hoor ben ik zoooo blij met mijn zh. Ik ben daar gewoon een mens, ze denken mee, geven utro enz enz enz. ( oke prednisolon moet ik volgende keer ook vragen, maar als ze het niet geven mail ik gewoon Gent. Toch wel lekker een zh achter de hand )
@ marjolein Ja we zijn bezig voor een eerste kindje. Sinds september 2008. Wat houd dat prius onderzoek precies in? Afgelopen maandag zijn we bij de gynaecoloog geweest. Die vertelde ons dat eerst de miskraam achter de rug moet zijn. De miskraam van 8w3d was behoorlijk heftig dat het eruit kwam zeg maar. 6 uur soort van weeen gehad. Ook kwam er een vruchtzak uit met een duidelijk zichtbaare kindje. Helaas is dat nooit onderzocht omdat we in belgie waren. Daar hebben we het een mooi plekje kunnen geven... Deze zwangerschap is een stuk minder ver dus weet niet hoe dit zal verlopen. Wel wacht ik het liever natuurlijk af. Als ik het kan opvangen mag ik het langsbrengen en word het ook onderzocht. Als dat dus achter de rug is word ons bloed onderzocht op bepaalde stoffen en waardes. Ook word er chromosomen onderzoek gedaan. Weet allemaal nog niet zo wat het inhoud.. Zijn er meiden met soort gelijke situatie? Waar een oorzaak gevonden werd.. En nu behandeld worden?
Dag Tess, wat een heftig verhaal ook van jou. Wat zul je vreselijk verdrietig zijn... Bij de meesten van ons is er aardig wat onderzoek gedaan, maar bij vrijwel niemand wordt een duidelijke oorzaak gevonden. Ik kan je een lijst sturen van onderzoeken die ik zelf heb gehad, als je wilt. De belangrijkste erkende oorzaak van herhaalde miskramen is een chromosoomafwijking, maar dat komt eigenlijk niet zo gek vaak voor. En verder heb je stollingsafwijkingen, maar van lang niet alle staat vast dat ze herhaalde miskramen veroorzaken. Sterker nog, van de meeste niet. Er kan ook nog iets mis zijn met je vitaminehuishouding (bijvoorbeeld hyperhomocysteinemie) of je schildklier, maar er is vooral heel veel onbekend op dit terrein. Voor meer (algemene) artsen-informatie: NVOG Het is dus een lange, moeizame weg, die van de herhaalde miskramen, omdat artsen er zo weinig van afweten en omdat ze zelden een oplossing hebben om het te voorkomen. Het schijnt wel zo te zijn dat de kans om een gezond kind te krijgen ook na vele miskramen nog vrij groot is. (Maar het is best moeilijk om je daar aan vast te houden als je steeds aan het kortste eind trekt.) Een aantal van ons is naar het UZ Gent geweest voor een second opinion, daar zit een goede arts die ietsje verder wil denken dan de meeste Nederlandse artsen, ook met medicatie. Maar daar is het nu misschien nog wat te vroeg voor... Heel veel sterkte met deze miskraam, en we horen het wel als je nog vragen hebt. Liefs, Suus
Angelica, heel terecht van de IUI. Waar die onrust-stokerij nou voor nodig was??? Moge de volgende poging hartstikke raak zijn! Lfs, Suus
Bedankt suus. Aan jou info heb ik veel. Zou graag die lijst willen zien als dat mag.. Zie dat jij ook al behoorlijke geschiedenis hebt.. Ik vind allemaal zo raar gewoon. Dat we steeds een hartje zien. en daarna is het over.. In mijn ogen zit daar toch een oorzaak achter. Dat vanzelfsprekende is er zeker vanaf. En voor me zwangerschappen al. Dat ik zie dat er bij zoveel mensen problemen zijn met kinderen krijgen. Elk soort krijgt kinderen. Van vissen tot zoogdieren. En toch is het zo ingewikkeld..
Tess de wereld zit idd raar in elkaar. Ik heb ook veel aan de meiden hier gehad, dankzij hun heb ik nu eindeli een second opinion aangevraagd in gent. Heb al verschillende onderzoeken gehad, maar ze kunnen niet echt iets vinden Marjolein ik moet nog 1.5 jaar. Een klas met alleen maar vrouwen en sinds kort 1 die zwanger is. Wel moeilijk, ze klaagt de hele tijd dat het zo zwaar is Suus, mijn zus gaat met me mee vanmiddag en dat is erg prettig
Ik biecht op dat ik in de afgelopen anderhalve week 3 zwangerschapstesten heb gedaan. Allemaal negatief trouwens. Voordat we naar Gent gingen, wilden we graag weer proberen zwanger te worden en hebben onbeschermd gevreeën. Na het bezoek aan Gent bleek dat geen goed idee ivm de aanstaande onderzoeken. Inmiddels ben ik mede daarom even aan de pil. Mijn menstruatie is de laatste tijd heel onregelmatig, de voorlaatste keer werd ik ongesteld op de 30ste dag, afgelopen keer al op de 18de dag! Normaal word ik tussen de 23ste en 27ste dag ongesteld. Nu ging ik na Gent wat dingen voelen die me aan een zwangerschap deden denken: trekjes/steken in mijn onderbuik en liezen uitstralend naar mijn bovenbenen, lage rugpijn/vermoeid gevoel, pijn in mijn zij, vaker plassen, afscheiding in golfjes, witte friemeltjes in de urine, steekjes in mijn borsten (binnenzijkant). In ieder geval anders dan anders. Maar ik kreeg op de 18e dag een onverwachte bloeding, te zwaar voor een innesteling. Inmiddels zijn de meeste "symptomen" weer weg, alleen nu heb ik in de ochtend na het opstaan last van iets geheel nieuws: aanvallen van het erg warm hebben en zweten/klam voelen. En ik was van de week een paar avonden behoorlijk raar, hangerig/zeurderig, ik werd moe van mezelf (om het over mijn man maar niet te hebben die arme vent ), voelde als een aanval van hormomen. Ik zal voor de hysteroscopie voor alle zekerheid nog een keer testen, zodat er niets fout kan gaan. Maar vreemd is dit alles wel. Zouden het bijwerkingen van een behoorlijk zware pil kunnen zijn? Ik slik al jaren de pil niet meer en had vroeger een veel lichtere driefase pil. Daar merkte ik niets van.