Hoi meiden. Niet helemaal alles gelezen maar wel even een reactie en updat vanuit hier.. @angelica Wat jammer dat je weer gevoel hebt dat het niet gelukt is.. Zo rot. Wat is het ook complex. Wens je sterkte.. @marjolein Wat een herkenbaar stuk! Ik vind het bij vreemde nog niet zo moeilijk die zwanger zijn of met een kleine lopen.Toch kijk ik wel altijd even naar de buik of in de kinderwagen. Bij vrienden en familie vind ik het moeilijker. Dat doet me wel pijn dan dat het bij ons nog niet is gelukt. Ook even een updat hoe het hier is inmiddels. Vandaag naar de gneacoloog geweest als onderzoek of mijn baarmoeder helemaal schoon is. Gelukkig is hij dat! Ben wel blij dat ik niet alsnog een curretage moet. Ik word morgen gebeld voor een intake voor de onderzoeken. Vind het wel eng allemaal. Ook omdat ik niet echt weet wat me nog te wachten staat. Het vruchtje kon ik opvangen en heb ik gelijk naar het ziekenhuis gebracht. Ze hebben het in een potje gedaan met speciaal preperaat en word volgende week gebeld voor de uitslag van dat onderzoek. Ben ook daar heel benieuwd naar als weet ik wel dat ik er niks van moet verwachten. Met mij persoonlijk gaat het ook beetje op en af. Ik heb er allemaal nog niet zo bij stilgestaan of moeten huilen. Al komt dat nu wel. Merk dat ik prikkelbaarder ben. Ik denk vrij nuchter over dingen en had zoiets van ja ik kan het helaas toch niet tegenhouden. Toch zit ik totaal niet lekker in me vel. maar dat al een hele tijd niet. Dus ik heb volgende week een eerste afspraak met een maatschappelijk werker. Kijk er eigenlijk wel naar uit. Even met iemand praten die erbuiten staat. Toen ik bij de dokter was voor een verwijsbrief hiervoor en die vragen ging stellen merkte ik eigenlijk hoe ik mijn gevoelens weggestopt had en moeilijk ik het vond antwoord te geven zonder een traan. Ook staat er een afspraak voor de KNO want die vieze smaak is nog niet verdwenen. Dus hier word ook nog eens naar gekeken. Zo kom je nooit in het ziekenhuis en zo ineens elke week.......
Ha Tessme, fijn dat je schoon ben. Ik snap dat het je emotioneert, en dat van het wegstoppen herken ik ook. Heel erg. Veel sterkte. Gelukkig voel je je niet aan een stuk door alleen maar zwaar k*t, en gaat het af en toe wel weer ietsje beter. Als je nog vragen hebt over onderzoek, dan hoor ik het wel. Hier is het een beetje vaag. Zaterdag en zondag positieve ovulatietest, maar temp wil niet echt omhoog. (Normaal wel, al ben ik niet elke maand braaf blijven tempen na een posi ovulatietest, dus ik weet het niet helemaal zeker.) Ik maak me er wel zorgen over. Herkennen jullie dit fenomeen? Kan dat betekenen dat m'n ei toch nog niet gesprongen is? Suus
Hee Suus, ik snap nu ook je pbtje.. Maar zoals ik al schreef, ik heb er eigenlijk geen verstand van... Ik geloof dat je temp stijgt zoals je progesteron stijgt? (Heb ik eens gehoord) maar heb dus geen idee eigenlijk. Ook niet of t eitje wel of niet gesprongen is...
Nee, ik snap het dus ook niet helemaal, maar mijn grafiek verloopt nu hetzelfde als de jouwe, dus misschien duurt de stijging wel gewoon wat langer. Maar proberen om me er niet al te druk over te maken. Uiteindelijk is en blijft het toch afwachten! Lfs, Suus
Hoi hoi Dank je wel suus. Ja die onderzoeken. Ik weet dat ze bloed gaan prikken (daar ben ik ook beetje bangig voor, maar goed doel nu) van mij en me partner. En dan choromosomen onderzoek gaan doen. Doen ze ook nog lichamelijk onderzoek? Bij mij dan. Baarmoeder uitgebreid bekijken. En wil ook graag en uitstrijkje laten maken. Kijken voor bacterien of iets.. Doen ze dat ook? Ik heb niet echt verstand van het tempraturen. Ik heb wel eens ovulatietesten gebruikt maar toen niet naar me temperatuur gekeken. Dus daar kan ik helaas niks over zeggen.
suus ik dacht altijd dat als je ovulatie test positief is je ei binnen 24 springt en dat je tempratuur pas stijgt als je ei gesprongen is maar jij zal er vast meer verstand van hebben als ik want ik heb het nog nooit gedaan ik kom net van de huisarts die zegt dat er niks aan de hand is want als er restweefsel zit ik geen cycles van 28 dagen kan hebben en dat beetje bloedverlies wat ik krijg zit te dicht op mijn eigen menstruatie als ik het wel midden in mijn cycles krijg moet ik terug komen. heb ook het ziekenhuis al gebeld waarom er al een afspraak gemaakt is ze vroeg wel me geboorte datum maar verder zei ze niks als dat ik vanmmidag moet terug bellen want dan is de assistente van de gyneacoloog waar ik loop er. beetje vreemd dus.
Dat bloed prikken is niet geweldig, maar ach, het is zo voorbij en het scheelt als je niet kijkt . Bij mij hebben ze na 3 miskramen een SIS-echo (echo met water, om te zien of je baarmoeder een tussenchot heeft en dergelijke) gedaan, en ook een uitstrijkje inderdaad. Ik zou zelf om een hysteroscopie vragen als er niets uit de overige onderzoeken komt. Suus
Ha Mimi, dat dacht ik ook, dat je temp dan meteen steeg, en dat heb ik ook al vaker gezien in m'n curves, maar hij stijgt nu dus niet geweldig en blijft een beetje 'hangen'. Misschien kan het soms ook een paar dagen langer duren. We zien het wel. Ik hoop dat je huisarts gelijk heeft, maar als je er niet gerust op bent, zou ik toch om hcg-meting en echo vragen. Het kan zijn dat je cyclus van slag is, maar restweefsel kan ook nog steeds. Ik werd er ook ongesteld mee, en waarschijnlijk zelfs zwanger. Irritant dat je moet terugbellen. Hopelijk meer duidelijkheid straks. Suus
He meiden gisteren ongi geworden lig ook al 2 dg met buigriep plat als ik wat meer op aarde ben reageer ik
even snel een berichtje moet zo weg. ik heb net gebeld en de afspraak is alvast gemaakt omdat de verwachting is dat ze eind januari het cromosomen onderzoek binnen hebben. suus maar hoe merkte jij dan dat er nog restweefsel zat als je gewoon ongesteld werd en misschien zelfs zwanger??
Dat werd gezien bij de controle-echo, en de andere keer bij de hysteroscopie. Ik bleek een enorme placentarest te hebben waarmee ik gewoon opnieuw zwanger was geworden. (Maar dat werd dus wel een miskraam, ook al waren de chromosomen van dat kindje goed, bleek later.) Daarom is dus een hystero zo belangrijk na een paar miskramen, want ik heb al veel vaker gehoord dat vrouwen een afwijkende baarmoeder, een tussenschot, of een myoom (poliep) of zo bleken te hebben... Als je naar Gent gaat, is dat het eerste wat ze voorstellen als je meerdere miskramen hebt gehad en nog nooit een kind hebt voldragen. Daar is het standaard, maar in Nederland helemaal niet in de meeste ziekenhuizen. Maar voor nu zou ik een echo aanraden als je rare klachten houdt. Suus
ook lekker dat je daar pas achter komt als je een echo krijgt eigenlijk zouden ze dat gewoon standaard moeten doen. bij mij hebben ze wel een echo gemaakt toen ik gecurruteerd was meteen daarna dus die was schoon zeiden ze. hebben ze dat bij jou niet gedaan dan?? ze wouden bij mij geen hystero doen omdat ik 1 kindje heb en hun vinden dat ik dus geen last kan hebben van een afwijkende baarmoeder, een tussenschot, of een myoom. ik vind dit onzin omdat ik bij mijn dochter vreselijk bloede wat zeg ik letterlijk leeg liep zo erg dat ik amper op mijn benen kon staan. dus ik denk dat ik er wel last van kan hebben. maar fijn dat ze dat in gent wel willen doen.
Ja, ik leek ook schoon vlak na de curettage, maar na al die miskramen (en curettages) en vrijwel alle keren ook restweefsel weet ik dat een echo vlak na de curettage helemaal niets hoeft te zeggen. Ga voor je gevoel, in combinatie met je verstand. Als je een SIS-echo wilt, of een hystero, sta daar dan op. O, en ik had ook belachelijk veel bloedverlies. Omdat ik nog niet zwanger ben geweest na de ontdekking en verwijdering van de laatste keer restweefsel (een goedaardig placentagezwel) kan ik nog niet beoordelen of het restweefsel daarmee te maken had, of het bij de miskramen hoorde, of dat het gewoon bij mijn zwangerschappen hoort, al dat bloed... Suus
Morgen gaan de onderzoeken beginnen! Gister gebeld voor de afspraak en kan dus morgen al terecht! Echt super snel. Moet om 8 uur in het ziekenhuis zijn en duurt de hele ochtend tot 12 uur!!! Behoorlijke tijd dus. Vind het heel spannend. Mag vanaf 8 uur niks meer eten. En vanaf 11 uur niks drinken. Dat drinken word wel moeilijk denk ik.. Maarja even doorbijten En als het achter de rug is 3 maanden wachten op de uitslagen! Poeh.... Hoe is het verder met jullie? Zag dat angelica ziek is.. Beterschap! Ik had de vorige keer ook nog ietwat restweefsel in mijn baarmoeder zitten. Dat zou met de volgende menstruatie meegaan. En de echo na die menstruatie bleek inderdaad dat het schoon was. Deze keer was het allemaal in 1 keer schoon.. Dat is wel fijn. Ben benieuwd naar de uitslag van het onderzoek op het vruchtje..
Ha Tessme, spannende dag dus morgen. Niet eten en drinken waarschijnlijk ivm methioninebelastingtest, ivm homocysteïne? Ik zou vragen of er niet het een en ander eerder bekend is, hoor, want het meeste onderzoek is er al veel eerder dan pas over 3 maanden. Suus
Hoi suus, Ik weet alle onderzoeken niet.. Ik weet dat me bloed word onderzocht en dat ze chromosomen onderzoek gaan doen. Maar verder heb ik er helemaal geen verstand van. Laat het over me heenkomen. Ja ik kreeg te horen dat ik er rekening mee moest houden dat het 3 maanden duurt. Ik weet het verder ook niet. Ben allang blij dat ik al terecht kon.. Hoe is het met jou? Zit je momenteel ook in onderzoek? Of ben je al weer aan het proberen zwanger te raken?
Haha had ik daar maar wat meer van, denk ik weleens, maar ik ben nogal hands-on Wij proberen weer zwanger te raken, voor de zesde keer. Hoe houdt een mens het vol he? Qua onderzoek zijn we wel klaar. Ik ben binnenste buiten gekeerd, maar niets gevonden. Gaat ook niet gebeuren... Sterkte morgen!
Oh wens je echt alle geluk van de wereld! Ik snap heel goed hoe je het vol houd. Die gevoelens zijn er en je blijft er gewoon voor gaan. Tenminste dat heb ik wel. Onderzoeken vandaag gingen wel goed. Wel spannend allemaal. Eeerste onderzoekje was hartfilmpje met van die zuignapjes. Bloeddruk is meerdere keren en op verschillende manieren gemeten. Moest zelfs een half uur liggen op een bed. Dat duurde lang zeg. Mocht niks doen.... Er is vetprecentage gemeten. (iets aan de hogen kant!) maar dat was ik al mee bezig. Echo's gemaakt van aders bij me hals en lies. En van de aorta. Nog eens op andere plekken echo's. 1 keer nuchter bloed geprikt en 1 keer na het eten!!! Helaas was bij de eerste keer prikken heb bij me vriend niet helemaal goed gegaan en die ging out. Heel eng.. Hij werd helemaal groen en trilde en keek heel raar uit zjn ogen. Dus die werd met spoed op een bed gelegd met bloeddrukmeter en werd een hartfilmpje gemaakt. Zijn bloeddruk was ineens nog maar 62 om 19!! Gelukkig herstelde dat vrij snel.... En na 10 minuten stond hij alweer. Echt heel eng en raar. Dus heb me dagje wel weer gehad. Ook al wat uitslagen gekregen. Bloed was ijzerwaarde en foliumzuur en dergelijk helemaal in orde. Alleen uitslag van chromosomen onderzoek krijg ik 15 februari. Na 2 maanden dus! Dat maar eerst afwachten. Ook wil ik dan baarmoeder onderzoek en uitstreikje. Maar dat is voor dan. Nu eerst genieten van de december maand en even toto rust komen..