Ik ben 10 jaar geleden begonnen met Lovette. Heb dat zo´n 4-5 jaar gebruikt (misschien 6) en ben toen overgegaan op de Nuvaring. Ik ben ook in september gestopt. Netjes 1x gewoon "ongesteld" geweest. Daarna niet meer gewoon. November was ronde 1, december was niet echt een ronde had antibiotica en was totaal niet fit. Januari de echte ronde 2. Maarja zit steeds op 50+ met mijn cyclus. Bij mij zijn 4 stellen ook gelijk in ronde 1 zwanger geworden. Ik had het bij mezelf ook zo gehoopt, maar helaas.
Ik heb 13 jaar de pil geslikt, microgynon 30 en ben in augustus 2010 gestopt met de pil....opzich vrij snel ontpilt en een cyclus tussen de 23(sinds de mmm) en 38 dagen. Helaas kunnen wij alleen zwanger worden met hulp van het ziekenhuis.. Mijn schoonzusje is wel 2x zwanger geworden gelijk de eerste ronde maar dat is echt uitzondering hoor.... heel veel succes en hoop dat het snel raak mag zijn voor jullie...
pas ronde 4 lees ik.. ik had het ook.. wilde ook zo snel mogelijk.. maar direct zwanger worden is meer uitzondering dan regel hoor... Ik had 9 jaar de pil geslikt microgenon 30. half jaar met ontpillen bezig geweest... rond 8 raak..
@Ongeduldje: Je hebt helemaal gelijk, dat 'er niet teveel mee bezig zijn' is echt heel lastig. Vooral als de periode aanbreekt dat je wel of niet ongesteld gaat worden... Misschien inderdaad slim om eens met ovulatietesten te beginnen. Dan weet ik ook zeker wanneer mijn vruchtbare dagen zijn. Bedankt voor de tip! En ook jij heel veel succes, aangezien je nu gerichter kunt gaan klussen @Janneke7: Wat vervelend voor je dat het steeds maar niet wil lukken, echt heel frustrerend moet dat zijn! Ik snap helemaal wat je bedoeld met dat het wel eens oneerlijk kan zijn. Ik heb nu in het half jaar dat wij bezig zijn ook van 3 vriendinnen te horen gekregen dat ze zwanger zijn, waarvan 2 bij de 1e poging al. Daar kun je echt heel jaloers op worden! Maar goed, blijf in je achterhoofd houden dat het ook bij ons een keer gaat lukken Heel veel sterkte! @Karin1981: Ik ga ook steeds meer inzien dat er maar weinig meiden zijn waar het de 1e keer raak is. Bedankt voor je steun en ook jij heel veel succes!
Ik zie nu pas dat er al een 3e pagina bij gekomen is, ook voor de laatste paar reacties: Ook jullie heel veel sterkte en succes! We zijn zeker niet de enigen waar het wat langer bij duurt. Fijn dat we elkaar een beetje kunnen steunen
Ik heb 13 jaar de pil geslikt. Begon met microgynon en later de lovette en nog een andere. Ik ben in 2009 gestopt met de pil omdat ik erg onregelmatig ongesteld werd en had veel last van schimmelinfecties die steeds terug kwamen. in 2010 is mijn afvalrace begonnen (woog 131kg) en kort daarna kwam mijn menstruatie terug met de regelmaat van ongeveer 26 dagen en met duidelijke eisprong. Nu zijn we sinds vorige maand serieus bezig.. zit nu in de tweede ronde met het vermoeden dat het wel eens raak zou kunnen zijn..... Maar dat is nog niet zeker! Dat het de eerste keer raak is, is meer uitzondering op de regel. Er spelen zoveel factoren een rol. Maak je niet te druk, en dat is wel lastig, vooral als je samen hebt besloten er volledig voor te gaan.
heel herkenbaar allemaal! Zit nu zelf ook in ronde 4 en had toch echt verwacht binnen 3 maanden zwanger te zijn.... waarom geen idee! Dus het gevoel van als ' gaat het ons ooit lukken' begint nu al beetje te knagen! Mijn tweelingzus is bijna 4 jaar bezig en nog steeds geen kleintje... oja 2 jaar spiraal gehad en daarvoor 4 jaar geen pil gebruikt of iets anders ..
Ik heb 12 jaar anticonceptie gehad. Heel lang de pil geslikt en een tijd lang nuvaring, maar geen idee hoe lang eigenlijk. Wij zitten nu in ronde 5, maar eigenlijk pas ronde 3 voor mijn gevoel. Omdat we in ronde 1 en 2 met zekerheid op de verkeerde momenten geklust hebben . Mijn ei kwam veel laten dan ik dacht.