Het onderwerp zegt het al een beetje! Vandaag zijn we naaar het erasmus geweest. Na een vroeggeboorte (34,4 weken) en nu twee miskramen heeft mijn huisarts ons doorverwezen naar de klinisch geneticus. Een fijn gesprek waarin alles uitgelegd werd over het onderzoek en daarna even bloed afnemen (2 buisjes). En nu maar afwachten. Het gaat zo'n drie maanden duren. Ze hebben liever niet dat we zwanger worden, maar mocht het gebeuren, dan kunnen ze het onderzoek versnellen. Wie heeft hier ervaring mee? Liefs, Banjabes
Wij hebben na 2 miskramen ook het onderzoek laten doen bij ons is er niks uit gekomen..... ik geloof dat het ook maar zelde voorkomt dat er een slechte uitslag uitkomt . is naast dat onderzoek ook nog bij de gyn ook nog gekeken naar je stolling en antistoffen? anders dat ook nog even laten doen en vraag dan gelijk ook om je b12 en schildklier te latwn testen!
Hoi, wij hebben in september'11 ook een chromosomen onderzoek gedaan.. begin november al uitslag!! maar der is ook niks uit gekomen.. gelukkig maar want als ze translocatie's oid vinden betekend het niet altijd dat het te 'verhelpen' valt.. gyn gaf toen ook aan dat er zeer zelden iets gevonden wordt waarmee ze ook iets kunnen doen.. sterkte met wachten... wij hebben die maanden gewoon sex gehad.. anders zijn het 'weggegooide' maanden denk ik zo maar.. bij mij hebben ze tegelijkertijd meerdere onderzoeken gedaan stolling antistoffen enzo.. iets van 12 buisjes bloed moeten geven... Liefs,
Bij ons is ook alles onderzocht, ook niets uitgekomen. Uiteindelijk blijk ik Hashimoto te hebben wat invloed KAN hebben op de vruchtbaarheid.
Bij ons is er wel iets uitgekomen helaas. Aan de ene kant geeft dat rust, omdat je je niet meer hoeft af te vragen waarom het steeds mis gaat. Aan de andere kant kom je voor super moeilijke andere keuzes te staan. Ik ben nu bijna 12 weken zwanger, maar nog niet in een jubelstemming... Dat was ik anders nu wel geweest, want de mk-en waren veel vroeger. Wij laten nu een vlokkentest doen, en dat is een rotkeuze. Mijn gevoel zegt dat het nu wel goed zit, maar ja. Een paar maanden niet zwanger worden lijkt me onzin. Dat advies hebben wij niet gekregen, ik was ook al weer zwanger bij de uitslag. Dat was wel zwaar, ik kreeg helaas ook weer een mk. Meestal vinden ze niets. En al vinden ze wel iets, er is in ons geval niet veel aan te doen behalve blijven proberen of een heel pittig ivf traject. Succes, ik hoop voor je dat er niets uitkomt!
Bedankt voor jullie reacties allemaal. Fijn! De andere testen gaan ze de 20e doen, want dan zitten we pas 12 weken na de miskraam, dus kunnen ze dan alles pas testen. Dat is ook de reden dat ik wel wilde wachten. Als ik weer zwanger zou zijn, dan zouden ze al niet meer kunnen testen op antifosfilipidensyndroom. Als deze testen gedaan zijn (en een goede uitslag geven), dan gaan we er weer voor. Nog heel even wachten dus! Nog 1 cyclus geduld! @max: Wat lijkt me dat verschrikkelijk meid. Zo'n vlokkentest is geen pretje en je zit in een hele onzekere tijd. Hoop dat alles gewoon goed is en blijft gaan. Knuf, Banjabes