Mijn vriend en ik hadden vandaag de eerste echo, samen met onze schoonmoeder. Nou dat liep dus niet af zoals we hadden gehoopt. Na 2 jaar proberen en 2 miskramen, kregen we nou alleen een lege vruchtzak van 2,8 cm te zien. En geloof me, ik had een lieve VK die echt goed heeft zitten zoeken, omdat ik natuurlijk in elkaar stortte op de tafel. Volgens de VK is er een hele kleine kans dat ik 5,5 week ben en als dat zo is dan zullen we volgende week donderdag misschien wel inhoud en een kloppend hartje zien. maar die kans is heel klein, omdat we aan ovulatietesten en temperaturen deden. Daarnaast had ik 1 dag voordat ik ongesteld zou moeten worden al een positieve test, dus als ik twee weken achter zou lopen zou die positieve test precies met de eisprong zijn en dat kan toch echt niet! Als de vruchtzak volgende week niet gegroeid is dan is het weer vlak voor week 6 fout gegaan en moet ik bepalen of ik het weg wil laten halen doormiddel van curretage. De VK zegt: zolang je nog geen miskraam hebt gehad, is er nog een kleine kans. Maar tegelijkertijd zegt ze wel dat ik wel rekening moet houden met een miskraam. Dit zorgt er dus voor dat ik een zware week tegemoet ga, omdat ik niet nog een keer een baby wil verliezen. Daarnaast heb ik nog alle zwangerschapskwaaltjes en nog steken in mijn baarmoeder en verlies ik geen bloed of stolsels, alleen slijmproppen. Mocht er volgende week nog geen verbetering zijn weet ik nog niet wat ik doe, omdat ik op internet al zoveel verhalen heb gelezen waarbij ze twee weken later alsnog leven in je baarmoeder zien. Dit geeft hoop, maar tegelijkertijd wil ikmezelf niet voor de gek houden. Wie heeft dit ook meegemaakt en bij wie is de lege vruchtzak wel snel tot een miskraam uitgelopen? Als het inderdaad al overleden is voor de 6e week zit de lege vruchtzak er nu al best lang in, gezien ik 7 wk en 4 dagen ben.
Mijn eerste miskraam is een leeg vruchtzakje geweest en die kwam dus pas bij 14,5 week los... Dus als dat bij jou het geval is, is dat niet heel lang ofzo, (helaas). Maar je VK heeft gelijk: de kans dat je, ook ondanks de ovutesten, toch korter zwanger bent, is er zeker. Innesteling kan namelijk tot wel 2 weken duren en testen zijn tegenwoordig zo gevoelig dat veel vrouwen bij 3 weken zwangerschap (een week na ei/innesteling) al positief testen. Als dat bij jou het geval is geweest, dan is er idd echt nog wel hoop, maar daar kun je nu helaas verder weinig over voorspellen. Sterkte met afwachten!
Dank je wel! Ja ik weet ook wel dat het niet zo lang is, maar dat komt omdat ze zei dat het normaal 1 a 2 weken na het sterven al word afgestoten, maar zoals ik al heb gelezen is dat helemaal niet zo. Dat was vast heel zwaar voor je! Ik vind dit al zo slopend! Vooral omdat ik anders over 1,5 week curretage krijg en dan zou ik eigenlijk naar huis gaan voor de geboorte van het kindje van mijn zusje, erg zwaar als je weer afscheid moet nemen van een o zo gewenst kindje. Dus we blijven hopen!!! En als ik reken 11 februari had ik positieve ovulatietest en 25 februari een positieve zwangerschapstest dus als ik daar twee weken bovenop tel kom ik op een pos. zwangerschapstest voordat ik uberhaupt een ovulatie had. Dus nu maar wachten en hopen op late innesteling!!! Ben jij uiteindelijk wel zwanger geraakt?
Hey Venussa, Echt klote voor je zeg! pff . Sterkte, Ik wil even mijn ervaring met jedelen. Ik ben volgens mijn berekening nu in mijn 7de week (kan korter zijn ivm onregelmatige ongi) Sinds afgelopen donderdag heb ik bloedverlies het was eerst bruin maar vrijdag werd het rood, Heb toen gelijk de vk gebeld en ik kon gelijk terecht, Op de echo was alleen een lege vruchtzak te zien. Ze zei dat het kan kloppen als ik korter zwanger was. En dat is goed mogelijk. Maar in combinatie met mijn bloedverlies isde kans groot dat het een miskraam word, Nou wij weer naar huis heel verdrietig natuurlijk. Ik heb heel het weekend geen bloedverlies gehad en ineens vandaag weer. Helderrood met kleine stolseltjes zo groot als kopspeltjes. Ik maak me echt heeel erg zorgen. de vk zei dat ik het af moet wachten en dat ze me vrijdag belt om te vragen hoe het gaat. Misschien heb ik tegen die tijd al een mk gehad. Ik lees heel veel positieve verhalen op internet. maar ik ben bang dat ik toch een mk krijg. Het voelt niet goed. Dit is echt stressen.
Zie het nu pas... Hoe is het afgelopen? Ik ben dus uiteindelijk, nog 2 miskramen verder, weer zwanger nu en deze keer gaat het goed 2 weken terug de laatste controle bij de gyn gehad en komende vrijdag even hartje luisteren bij de VK. Toch weer spannend, alhoewel het heus wel goed zal zijn nog. Wat betreft zwaar: mijn eerste miskraam ontdekten we pas toen we bij 12 weken de eerste echo hadden... Dus uiteindelijk heb ik 2,5 week moeten wachten voor de miskraam kwam. Maar er zat dus wel een week of 6 tussen het stoppen met groeien en de uiteindelijke miskraam... Mijn VK gaf toen ook aan dat meestal de miskraam wel loskwam binnen 2 weken nadat je het wist. Ja, vaak dus wel, maar niet altijd helaas