Wie heeft er ook nog geen opvang geregeld?

Discussie in 'Zwangerschap en werk' gestart door Jucade, 15 mrt 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Jucade

Jucade VIP lid

20 jul 2006
    18.229
    1
    36
    Assemblagemedewerkster
    Omdat ik geen werk heb (al sinds mn 16e week zwangerschap), hebben/kunnen mn man en ik ook nog niet echt bepalen welke dagen ik straks werk ed. Hierdoor hebben wij ook nog geen opvang geregeld. Hebben meerdere mensen dit hier? Of wie heeft dit ook meegemaakt en hoe losten jullie dit op? Over 2 weken wil ik bij mn exwerkgever weer solliciteren en er is een kans dat ik daar weer aangenomen word, als wij t dan bv eens worden over de dagen die ik ga werken, is t dan te laat om opvang te regelen of nog niet? Of scheelt dit per kdv of gastouder?

2. taatje

taatje Fanatiek lid

14 okt 2005
    2.136
    0
    0
    Roosendaal
    Ligt er net aan hoe druk het bij jou kdv of gastouder is! Als zij meteen plaats hebben op de dagen dat jij wilt is er niks aan de hand. Anders zou je misschien tijdelijk naar een andere gastouder of kdv moeten uitwijken tot er plaats is bij de kdv of gastouder van jou keuze.

Maar volgens mij is het altijd wel mogelijk, ligt aan de evt wachtlijsten bij jullie je zou het alvast kunnen informeren bij de instanties bij jou in de buurt dan weet je wat er moet gebeuren als je inderdaad wordt aangenomen.

Ik hoop voor je dat het lukt. Veel succes.

3. Andrea mv Ryan

Andrea mv Ryan Fanatiek lid

31 dec 2006
    1.052
    0
    0
    Groepsleidster kinderopvang
    Noord-Brabant
    Ligt aan de dagen die je wilt, bij ons (KDV) is per direct alleen nog maar de woensdag en vrijdag vrij en dat geldt voor onze hele stichting. De drukkere dagen geldt een wachtlijst van zo'n half jaar.

Maar ik zou gewoon rondbellen dan weet je meteen waar je aan toe bent. Succes!

4. Marijtje

Marijtje Actief lid

20 sep 2006
    201
    0
    0
    Nou eh... bij ons in de buurt zijn voor vrijwel alle kdv een wachtlijst van 1,5 tot 2 jaar op de drukke dagen....

5. Hartje1

Hartje1 Bekend lid

7 okt 2006
    894
    0
    0
    Dus dan moet je al voor je zwanger bent je al opgeven? :confused:

6. Bibiche

Bibiche Fanatiek lid

21 okt 2006
    2.509
    0
    0
    Ik heb een kdv gewerkt en daar vertelden ouders al gelijk na positieve test dat ze zwanger waren omdat er anders geen plaats is. Ze vertellen het wel in vertrouwen bij onze manager dus wij weten van niks totdat moeder het zelf vertelt.

7. Hartje1

Hartje1 Bekend lid

7 okt 2006
    894
    0
    0
    Maar dat gebeurd dus ook al bij de eerste?
    Had echt niet in de gaten dat je dan meteen op zoek moest gaan, lekker naief ;)

8. Jucade

Jucade VIP lid

20 jul 2006
    18.229
    1
    36
    Assemblagemedewerkster
    Nou, we hebben toch maar opvang aangevraagd bij een kdv in de buurt. Als t goed is hebben ze wel plek. Kan t alleen maar hopen.. Je moet toch ergens beginnen. Nu hebben we bv woensdag en donderdag aangevraagd, mocht dit 'toegezegd' worden, ga ik naar mn vorige werkgever om te vragen of ik op die dagen terug kan komen.. T is niet anders..

9. mik2sept

mik2sept Fanatiek lid

19 jun 2006
    1.271
    0
    0
    Bij ons was het heel wisselend. het kdv waar we nu ingeschreven stond had geen wachtlijst. een ander kdv in de buurt had een jaar wachttijd. Dus even rondbellen en goed laten informeren haalt al wat onzekerheid weg...

Deel Deze Pagina