Hebben jullie ook besloten om eerder aan kinderen te beginnen omdat jullie mannen al wat ouder zijn? Of hebben jullie daar niet over nagedacht? In mijn geval wilde ik aan kinderen beginnen puur uit liefde. Kreeg ineens nesteldrang toen we samen gingen wonen, haha. Maar nu het niet lukt... Ik denk dat ik me minder zorgen had gemaakt als ik een jonge vriend had gehad.
Nee nooit overnagedacht Elisa, ik ben plots zwanger geworden. Mijn man gedraagt zich ook jonger ( soms als een kind), dus dat past wel mooi in het rijtje thuis..
Ik vind het erg onbeschoft dat mensen opmerkingen maken over het feit dat een meid gelukkig is met een man die ouder is dan zij. Waar menen zij het recht vandaan te halen om zich er uberhaupt mee te bemoeien? Geniet lekker van elkaar, en laat vervelende opmerkingen naast je liggen.
Mijn man en ik schelen 10 jaar en ik ben nu zwanger van onze eerste Ik (26) had nooit zo'n hele grote kinderwens, en hij wilde voorheen nooit kinderen (heeft zelfs poging tot sterrilisatie ondergaan toen we elkaar nog niet kenden, is mislukt door medisch verhaal). Toen wij er eenmaal over aan het praten waren kwam er uit dat hij wel kinderen wilde met mij. Financieel zijn we stabiel, we zijn getrouwd, we houden zielsveel van elkaar, hebben een leuk huisje met extra ruimte en zijn zeer gelukkig... dus de tijd was perfect in dat opzicht. Eerst ontzettend wennen aan het feit dat ik zwanger was, en nu verheugd hij zich zo op de komst van ons kleine mannetje, is zo leuk om te zien. Nu dus 3 dagen overtijd en een zenuwachtige papa die vanaf het werk over msn de hele tijd roept "baby out!" Inderdaad, lekker van elkaar genieten, reizen kan inderdaad ook met je kleintje en het belangrijkste is toch wel de liefde!
zelf zou ik niet voor zoveel leeftijd verschil van 20 jaar gaan dan zou hij ouder zijn dan me vader Maar ik vind ook wel weer liefde kent geen grenzen en ik hoop dat iedereen gelukkig kan zijn in de liefde. Ik wens jullie alle geluk toe en dat jullie snel een wondertje mogen krijgen
Ik dacht daar wel vaak aan jah en ik weet wel zeker ook dat dat de reden is dat ik al jong kinderen wil. Maar ik had vorig jaar eigenlijk besloten terug te gaan naar school (woon al 4 jaar samen) en toen raakte ik opeens zwanger precies net na mijn verjaardag. Maar het zat wel goed natuurlijk want we wilden allebei al heel graag kinderen, daarvoor probeerden we het ook maar toen werd ik niet zwanger . En nu had ik andere plannen en werd ik het wel Verder speelt leeftijd ook geen rol bij ons het enige wat verschillend bij ons is, is de muziek smaak. En mijn man gedraagt zich soms ook als een kind en iedereen schat hem 25 terwijl hij 33 is . Maar ik hoop dat je snel ook een kindje krijgt.
Mijn ouders verschillen 20 jaar... De vader van mijn kindje was 13 jaar ouder dan ik en mijn huidige schat is 15 jaar ouder!
elisa, ik weet niet of het bij ons een rol speelde. we wilden er gewoon samen voor gaan, dus nee... ik denk het niet. als wij straks een kindje hebben en als mensen durven te vragen of het gepland is geef ik ze gelijk een klap vrees ik doet nog pijner als je in de MMM en mensen dát nog durven vragen. dolphin, ik geloof dat wij wat beterft gtst een destructieve invloed hebben gehad op onze mannen hahaha hoe reageerde jullie familie erop?
@ ThunderAngel en Maris 79: hebben jullie het leeftijdsverschil (en/of de leeftijd) van jullie ouders ooit als negatief ervaren?
Het heeft wel meegespeeld. Wat ook meespeelde is dat zijn ouders ook al flink op leeftijd waren toen hij kwam en dat ze al overleden waren toen we elkaar leerden kennen.
ik scheel niet zoveel maar mijn eigen volbloed ouders schelen 22 jaar in leeftijd mijn moeder is 51 en bijn vader 73 jaar. Nu gaan de verschillen erg duidelijk worden. Mijn moeder wil uit en op vakantie enz maar mijn vader bankhangen enz. Mijn vader was 47 toen ik geboren werd en mijn moeder 25, ik wilde jong kinderen omdat ik mijn vader niet heb kunnen zioen als zijde echt mijn vader.. Mijn oudst half brer en mijn moeder schelen 8 maanden. vroeger op school werd er in het begin veel geroepen je opa staat te wachten of waarom woon jij met je opa enz. erg confroterend. Maar in mijn jonge leven had ik geen last van het leeftijdsverschil maar nu merk je het erg goed. en dat geeft ook wrijvingen nu tussen hun op veel gebieden hoor maar ook sexueel. ze zijn nu 28 jaar getrouw en 33 jaar bij elkaar.
@slingding: Tja mijn moeder was in de veertig toen ze mij kreeg best een generatiekloof. Jammer dat je je vader niet echt als vader hebt gezien omdat hij ouder was. Heeft je moeder het een beetje op kunnen heffen omdat ze jong was? Of had je met haar ook een generatiekloof?
nee, maar mijn moeder was 34 en ik 9 toen zij een herseninfarct kreeg, ze is nooit eer echt een moeder geworden helaas, door de karakter omslag, verlaming en alcohol verslaving.
tjee heftig zeg ja dat zijn dingen waar ik ook wel eens over nadenk: later maar mijn man en ik vinden toch: als wij 20 of 30 gelukkig zijn hebben we het goed gedaan! darnaast weet je gewoon dat als het aan de leeftijd ligt, mijn man eerder zal sterven als ik.
Best wel een eng idee dat wij als laatste over blijven aan de andere kant.... we kunnen dan wel aan een totaal nieuw leven beginnen. haha. We zijn nog niet afgeschreven. Oh, dit is wel een erge gedachte
hahaha elisa.. maarja, wij blijven over ja.. we kunnen dan ook bij elkaar gaan theeleuten. woensdag 28 september 2048 om 14:00 bij jou thuis?
Wij schelen maar 2 jaar, ik 38 en vriendlief 36. Ik ben t feestbeest en mn vriend de bankhanger. Die is al heel lang geleden gestopt met stappen, ik ben pas rustiger geworden op mn 35. Ga nog steeds graag op stap hoor, maar hoef niet meer (bijna) elk weekend