Bij wie embryo groeispurt gemaakt?

Discussie in 'Onderzoeken en echo's' gestart door muisje14, 27 feb 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. muisje14

muisje14 Niet meer actief

26-12 laatste ongesteldheid
    23-01 lichte positieve zw. test
    26-01 nog steeds lichte zw test
    27-01 zw test wordt donkerder
    31-1 knal positieve zw. test

17-02: eerste echo: dacht zelf 7 weken 2 dagen te zijn, maar echo gaf 6 weken aan en nog geen hart actie. Het kan dus zijn dat ik minder ver ben (maar dat geloof ik bijna niet na die positieve testen) óf het is al gestopt met groeien óf het gaat nog een groeispurt maken.

Morgen 28-02 weer een echo. Ben zo benieuwd en ben ook erg zenuwachtig

Wie heeft er meegemaakt dat je embryo ineens een groeispurt heeft gemaakt?

2. MomQ 2 be

MomQ 2 be Bekend lid

28 jan 2012
    532
    0
    0
    Noord Holland
    Het is heel normaal dat er met 6wk nog geen hartactie te zien is.... heb zelf met 6wk en 5dg een echo gehad (ivm bloedverlies) en toen zei de vk dat er ook toen niet met zekerheid een hartje zou kloppen.. gelukkig zagen we wel een pulserend hartje, maar het had dus niet gehoeven. Verder was ik zelf ook in de verondestelling dat ik langer zwanger was dan de echo aangaf...zelfs in week 9 ben ik nog een week eerder terug gezet. btw heb je een inwendige echo gehad, want dan kunnen ze sowieso meer zien met jou termijn~?

Snap dat je zenuwachtig bent, en duim met je mee voor morgen!

3. muisje14

heb een in-en uitwendige echo gehad en moet zeggen dat we uitwendig beter beeld hadden (nieuwe apparatuur in de praktijk bij vk)

4. Caruli

Caruli VIP lid

15 nov 2007
    31.699
    92
    48
    Zorgverlener
    Noord - Brabant
    Ja je zit dan net op het randje van hartactie..
    Hoop dat je morgen wel een mooi hartje ziet knipperen!

5. Ster27

Ster27 Fanatiek lid

14 jan 2010
    2.905
    254
    83
    Hier een kindje die een groeispurt heeft gemaakt. De eerste echo dacht ik 7 weken te zijn, maar was er alleen een vruchtzakje en dooierring te zien, gyn dacht aan een zwangerschap van 5 weken. Een week later een mooi knipperend hartje en ben ik op 7 weken gezet (alweer 1 week ingelopen) en met 13 weken was ons kindje nog weer een week ingelopen (toen werd alleen de uitgerekende datum niet meer aangepast).

6. raspberry

raspberry Niet meer actief

Bij Thirza werden wij in eerste instantie teruggezet van 11 weken naar 8,5 week, (uitgerekende datum van 31-10 naar 17-11).
    Een paar weken later werd dat gecorrigeerd naar 1,5 week verschil, en dus uitgerekende datum op 10-11.
    Dat is dus een groeispurt geweest en volkomen normaal. Eerder werd wel beweerd dat alle vruchtjes zich in hetzelfde tempo ontwikkelden het eerste trimester, maar ze zijn er inmiddels wel achter dat er vanaf het allereerste begin al in spurts ook gegroeid wordt :)

7. muisje14

Vandaag eco gehad, maar ik zag het al meteen.... niks te zien op de echo. Vk heeft ook nog een inwendige echo gemaakt en daaroop zagen we een rafelige baarmoeder (die is de zwangerschap al aan het afbreken)

Nu hebben we voor vrijdag om 11.30 uur een afspraak bij de gynaecoloog staan. Ik was eerst heel stellig over een curretage, maar ik heb begrepen dat ons zkh het onder volledige narcose doet en dat wil ik niet. Ik word daar altijd zo ziek van.

Dus het zullen tabletjes worden. Nu zal de miskraam ook anders zijn omdat het vruchtje niet eens te zien was op de echo en dus echt super klein zijn ipv dat het al een week of 11 zou zijn.

Ik was er al wel op voorbereid, maar toch al je met de neus op de feiten gedrukt wordt is dat best heftig hoor pfff

8. december

december Fanatiek lid

9 apr 2011
    2.724
    0
    0
    Wat vreselijk meid, heel veel sterkte en een dikke knuffel!

9. misslisa

misslisa Fanatiek lid

8 feb 2010
    1.829
    139
    63
    Vrouw
    Wat vreselijk zeg!! Heel veel sterkte meid!

10. BabyAngel

BabyAngel VIP lid

21 dec 2011
    17.861
    14
    38
    Heel veel sterkte Linda!

Deel Deze Pagina