moeder met zoon(s) vraagje...

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door Momfulness, 6 okt 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Momfulness

Momfulness Niet meer actief

Hoi,

Onze zoon is nu 2 jaar en heeft nog steeds zijn voorhuidje behoorlijk vast zitten en dicht. Ik weet dat het een keer los moet gaan, maar wanneer? mijn man vroeg, vraag er eens naar op zwangerschapspagina, want het lijkt wel alsof het te dicht zit.

En wanneer moet je dit eigenlijk goed schoon gaan maken?

Bedankt alvast.

2. sweetamber

sweetamber Fanatiek lid

6 nov 2008
    1.271
    1
    0
    apothekersassistente
    pfff, heb ook een zoontje van 2 en heb dus geen idee.
    volgens mij hebben ze vlak voor zijn 2de verjaardag bij het CB ernaar gekeken, maar dat is alweer bijna 5 maand geleden.
    ik lees dus even mee, ik weet namelijk ook niet hoe ik dat kan zien..

3. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

29 nov 2007
    11.895
    42
    48
    Ik geloof dat het huidje pas bij zo'n 5 jaar echt naar achteren hoeft te kunnen.

Met 2 kan hij zelf ermee spelen in bad. Dan wordt het wel schoon, en oefenen ze het huidje wel.
    Zelf kun je het beter nog niet doen, want dan kun je het te ver naar achter halen. Zelfs gaan ze niet verder dan prettig voelt ;)

Als het echt helemaal vastzit is het een ander verhaal en zou ik de huisarts even laten kijken..

4. cherie

cherie VIP lid

18 okt 2009
    5.757
    0
    36
    hier 1 van ruim 4,5 nog steeds potdicht.. ach zolang hij er geen last van heeft. hoe t verder loopt weet ik niet ;)

5. Done

Done Fanatiek lid

5 jan 2009
    2.634
    0
    0
    Huismoeder
    Hier kan het huidje sinds kort wel redelijk naar achter (4,5) en ik maak het eigenlijk vanaf het begin af aan schoon gewoon in bad door het huidje iets naar achter te halen voor zover dat mogelijk is in het water zo is het mij verteld te moeten doen en hij heeft er nog nooit op welke manier dan ook last van gehad (wel en keer een verstopte talgklier die mee los moest groeien met zijn voorhuidje maar dat was iets wat iedereeen kan gebeuren en je niks aan kan doen aangezien het onder het nog vaste deel huid zat (was trouwens met een maandje vanzelf weg gegaan met het los groeien van het huidje)

6. Mikki77

Mikki77 VIP lid

17 nov 2007
    5.698
    0
    36
    Noord-Holland
    Hier zit alles ook nog netjes 'verpakt' ;) Hoewel het ook alweer niet potdicht zit of zo. Maar het voorhuidje heb ik nog nooit naar achteren gedaan. Volgens mij mag dat niet voordat ze 4 zijn...zoiets heb ik ooit gelezen (durf er nu niet naar te googelen...zit op mijn werk :D).

7. Eppo82

Eppo82 VIP lid

25 jun 2007
    15.237
    6.097
    113
    tot 8 jaar mag het 'dicht' zitten volgens mijn cb. Hier iig nog geen vorderingen wat dat betreft ;).

8. Done

Done Fanatiek lid

5 jan 2009
    2.634
    0
    0
    Huismoeder
    Ik wil nog even zeggen dat mjn broer er een flinke ontsteking aan over heeft gehouden omdat mijn moeder dus ook dacht dat het niet hoefde voor het 4de levensjaar,ik heb dat des tijds aan de kraamzorg gevraagt toen onze zoon geboren werd en die zei me dat het achterhaald is dat er niets aan gedaan moest worden.

Ik zeg niet dat mijn manier de juiste is maar ik heb niet gehoord van haar dat het niet mag of het schadelijk zou zijn en zie mijn zoontje liever geen onsteking daar krijgen

9. Momfulness

Momfulness Niet meer actief

bedankt! Ik heb nog geen uitnodiging voor hem gehad, voor zijn "2 jaar" bezoek aan het cb.
    Daar kijken ze het inderdaad ook altijd even na en zal ik het nog eens extra vragen.

Bij mijn man hebben ze het uiteindelijk operatief wat wijder moeten maken, vandaar dat hij er wat meer mee bezig is dan ik.

Vanaf 4 jaar moet er dus wel wat beter schoongemaakt kunnen worden.

10. oleander1986

oleander1986 Fanatiek lid

20 aug 2009
    1.298
    0
    0
    zelfstandige
    Midden Nederland
    Hier ook nog "dicht". Ik trek de huid tijdens het douchen baden wel voorzichtig zo ver het kan naar achter en spoel het dan goed schoon.
    Een kennis met een zoontje van dezelfde leeftijd maakte het piemeltje van haar zoontje nooit schoon (de huid dus niet naar achter trekken) en die heeft een hele nare ontsteking aan zijn piemeltje gekregen.

11. annetske

annetske VIP lid

14 sep 2007
    5.112
    1
    0
    Friesland
    Hier zit het ook nog potdicht. En schoonmaken gaat vanzelf, in bad zit hij wel aan zijn piemel en dan wordt het schoon. Mijn zoon heeft het ooit eens ontstoken gehad, en de HA gaf toen ook als advies 2x per dag in een warm bad zetten en laat hem maar met zijn piemel "spelen" ;) en idd dit hielp, ontsteking was zo weg toen ;)

12. Bri

Bri Niet meer actief

Hier keken ze er bij de 2 en de 3 jaar checkup op het CB niet naar, ook niet toen ik had aangegeven dat het nog helemaal dicht zit bij zoonlief en gevraagd of dit wel goed was. Het staat op het programma voor de volgende keer, dus bij 3 jaar en 9 mnd.

De kans is aanwezig dat hij eraan geopereerd moet worden; het kan echt helemaal niet naar achteren. Z'n papa had dit ook, en is om die reden besneden toen hij 5 was.

Wij hebben zoonlief uitgelegd en voorgedaan hoe hij z'n voorhuidje naar achter moet proberen te doen, om te wassen. Maar er zit echt 0,0 beweging in.

13. MacG

MacG Bekend lid

3 mrt 2009
    538
    0
    0
    Volgens mij bij ons ook niet. Er is zoveel "slurfje" (=losse voorhuid neem ik aan) voordat je bij de eikel komt. Als ik er aan ga zitten kom ik niet op een punt dat ik denk "ah daar issie..." Dus dat heb ik ook eigenlijk al een jaar niet gedaan... (hij is nu ruim 2,5)

14. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.195
    35.905
    113
    Hoeft ook nog lang niet hoor. Pas bij 8 jaar. Hier hebben ze er net naar gekeken bij het CB, mijn zoontje is 4. Hier ook nog "dicht". Zij gaven ook aan hem er mee te laten spelen en proberen in bad of onder de douche.

15. Bibi82

Bibi82 Bekend lid

30 mrt 2011
    506
    0
    0
    NULL
    NULL
    Op het CB waar ik zit hebben ze met 2 jaar/2,5 jaar misschien mijn zoontje nagekeken, gewoon een controle hoor, en toen constateerden ze dat het huidje al goed los zat en dat dit prima was. En ze vertelden me hoe ik dit schoon moest houden, maar manlief weet dit ook ;)

Deel Deze Pagina