Wanneer sproetjes/ moedervlekken?

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door Druif78, 20 sep 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Druif78

Druif78 VIP lid

11 feb 2008
    9.724
    1
    36
    Ben gewoon nieuwsgierig: wanneer krijgen kinderen sproetjes of moedervlekjes?
    Ik heb zelf erg veel sproetjes en was wel benieuwd of mn zoontje dat ook heeft aangezien hij wel dezelfde kleur haar en ogen heeft als ik.
    Hij heeft wel een sproetje op zn rug en op zn bil :D maar of het daarbij blijft??

2. linda84

linda84 Fanatiek lid

3 sep 2006
    4.383
    36
    48
    In het eerste jaar hadden ze er allebei 2 (moedervlekken) en bij mijn dochtertje van 4 komen er nu meer.

3. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

29 nov 2007
    11.895
    42
    48
    Sproetjes heb ik niet gezien. Maar die heb ik zelf ook niet.
    Moedervlekken heb ik wel genoeg. Hij had er eentje die in de eerste maanden opkwam, eentje die rond het jaar verscheen, en vorige jaar nog eentje erbij. Die middelste is ook flink gaan groeien (niks kwaads volgens HA, alleen onhandig), de rest iets, maar zijn wel rustig en plat.
    Dus ik zou zeggen, moedervlekken komen langzaam tot uiting..

4. annetske

annetske VIP lid

14 sep 2007
    5.112
    1
    0
    Friesland
    sproetjes hier nog niet (ik had ze vroeger wel) moedervlekken al in het 1e jaar. 2 stuks en daar is het tot nu toe bij gebleven.

5. sjorsje

sjorsje VIP lid

17 aug 2007
    11.361
    266
    83
    Noord-Brabant
    Ik heb bij Lianna nog geen moedervlekken kunnen ontdekken. Yosyp heeft er al een tijdje 2 (op z'n oor en in z'n lies). En Jorja heeft vanaf d'r geboorte een grote op haar schouderblad en een kleintje op haar hoofd.

6. MvS

MvS VIP lid

19 okt 2008
    5.563
    1
    36
    Sil heeft tot nu toe twee grote 'geboortevlekken' (van die lichte vlekken, geen moedervlekken) en verder tot nu toe nog niets. Helaas ook nog geen sproeten, maar ik denk (en hoop stiekem ook 'n beetje) dat die de komende jaren vanzelf een keer opduiken bij mooi weer :) Ik heb zelf ook echt zomersproetjes en vind dat altijd erg leuk staan :)

7. Arevinol

Arevinol VIP lid

7 okt 2007
    7.759
    3
    0
    mama!
    Ze heeft een paar piepkleine (en die vindt ze heuuul interessant ;))

8. Druif78

Druif78 VIP lid

11 feb 2008
    9.724
    1
    36
    De meeste moedervlekjes zijn dus al wel aanwezig in de peuterleeftijd??
    En sproetjes nog niet? Sproetjes komen ook vaak tot uiting in de zon he, misschien dat het daardoor later komt. Ben wel benieuwd of mn zoontje ze ook krijgt. Vind het wel schattig staan...

9. Sarah84

Sarah84 VIP lid

21 jul 2008
    6.665
    1
    0
    Student en moeder
    Dordrecht
    Finn zn eerste moedervlekje (op dezelfde plek als waar ik een vlek heb) kwam net na zn eerste verjaardag. Deze zomer zijn z'n eerste sproeten tevoorschijn gekomen! Zo schattig!

10. WesDaan

WesDaan Fanatiek lid

10 sep 2009
    2.358
    6
    38
    hier laatst een moedervlekje ontdekt op de zijkant van zijn grote teen! Hij ondervond het trouwens zelf onder de doucht want het was bah en moest wassen!

11. Gooischemama

Gooischemama Fanatiek lid

4 aug 2010
    1.642
    1
    0
    Hilversum
    Me dochter is een echte rooie maar word wel bruin ivp te verbranden zoals mama en heb deze week de eerste sproetjes ontdekt op dr neusje:((wel nog superlicht)
    Ben zelf ook een echte rooie en heb dus ook sproetjes en vind dat echt afschuwelijk dus had gehoopt dat me meissie ze niet zou krijgen ook omdat ze gewoon bruin word in de zon

Niet afkrakend bedoelt naar degene die sproetjes helemaal geweldig vind maar ik vind ze gewoon niks

Me meissie is trouwens net 4 jaar

12. Vica86

Vica86 Niet meer actief

Sproeten zal mijn dochter niet krijgen denk ik ondanks dat ik ze wel heb. Ze is bruin namelijk.

Wel heeft ze sinds een half jaar ofzo 1 moedervlekje op haar bil :p:p.

13. pinguin72

pinguin72 VIP lid

7 jan 2006
    7.832
    1
    38
    Bij mijn zoon heb ik de eerste sproetjes op zijn neus volgens mij rond zijn 4e verjaardag ontdekt.
    Nu een jaartje later begint hij ook op zijn handen sproetjes te krijgen.
    Ik vind het zo ontzettend snoezig!
    Mijn man is trouwens ook behoorlijk besproet

14. Bijzonder

Bijzonder VIP lid

1 okt 2008
    7.728
    0
    0
    Hier in het eerste jaar al. Heb er nu net een tweede ontdekt.
    Dit is haar eerste :D Op haar kin. Hoop niet dat hij groter gaat worden eigenlijk.. zo is het wel schattig. Ik heb zelf heeeel veel moedervlekken.

15. Foxter

Foxter Niet meer actief

Mijn dochter had met de geboorte al 1 moedervlek op haar rug, en heeft er nu een op de zijkant van haar pols.
    Maar volgens mij gaan ze pas later echt ontstaan.

Ik heb er zelf ook veel, dus dochter zal er ook wel wat krijgen :)

16. Druif78

Druif78 VIP lid

11 feb 2008
    9.724
    1
    36
    Toch best wisselend? Al komen de sproetjes dus meestal wel pas na een paar jaar? Ik vind het wel schattig staan hoor!
    En mn zoontje is ook een rooie die bruin wordt in de zomer. Maar ben erg benieuwd of die dus nog sproetjes krijgt...

17. xxcaatxx

xxcaatxx Actief lid

6 mei 2009
    176
    0
    0
    Haha! Hier precies hetzelfde, ze weet ze ook steeds precies te vinden...die van mij zijn en blijven trouwens ook interessant.

18. diddi

diddi Bekend lid

1 jan 2010
    590
    0
    0
    NULL
    NULL
    Mijn dochter heeft er vanaf de geboorte twee!!
    1 grote en 1 kleine!
    Ik ben benieuwd of er meer gaan komen.

19. mamv1

mamv1 Niet meer actief

Ik heb hier nog geen moedervlekken gezien, vroeg het me van de week ook al af! hihi

20. lovewinnie

lovewinnie VIP lid

13 jan 2007
    16.251
    790
    113
    tilburg
    min zoontje is geboren met 1 moedervlek en dochter kreeg der eerst toen ze bijna 2 jaar was. zij heeft er ondertussen hooguit 4 en zoontje heet die op zijn hoofd nog steeds en verder nog geen ondekt.

sproetjes verwacht ik niet want zoontje is donker en zal dus geen combi zijn :) en dochter is wel blond met blauwe ogen net als ik maar komen geen spoetjes voor in de familie.

Deel Deze Pagina