Hoi hoi, Hoelang moest jullie kindje wennen aan de basisschool??? Mijn zoontje gaat nu zijn 2e week in en ondanks dat het afscheid nemen wel heel goed gaat , heeft hij tussendoor momenten dat hij heel verdrietig is. Als de juf of meester het met mij bespreekt komt het een beetje over alsof dit niet normaal is...althans dat is het gevoel dat ze op mij overbrengen.Terwijl mijn idee is dat hij best wel even mag wennen nog... Bij het Kdv ging het wel altijd goed.... Vandaar wat ervaringen gevraagd van jullie.....
Hier was het de 2de week, dat alle nieuwe kindjes even moesten huilen en dat vond de juf juist heel normaal. Ze zei ook, de eerste week zijn ze overrompelt en de 2de week moeten ze dat verwerken en zijn ze moe. Dan huilen ze ook wat meer.
Mijn dochter gaat ook sinds vorige week en het was de eerste dag na een uur al huilen. Ze heeft vandaag voor het eerst een leuke dag gehad en met name omdat ze het hulpje van de juf mocht zijn. Gisteren waren er nog dikke tranen bij het afscheid en had ik echt moeite om haar jas uit te trekken omdat ze gewoonweg niet wilde. Voorlopig gaat ze dus halve dagen en de woensdagochtend niet. Na de krokusvakantie ga ik verder kijken maar ik neem aan dat ze dan wel aardig gewend is.
Wat heerlijk als je die optie hebt van halve dagen....maar aan jullie reacties te lezen is het dus niet zo heel raar dat hij daar nog zijn huil momentjes heeft?
tweede week pas....logisch toch dat het nog wat veel voor hem is! Hier hebben we de eerste twee maanden van school weer zoveel strijd gehad met mn dochter, driftbuien, krijsen ectect. Zo moe, zoveel indrukken te verwerken.....en nu is het allemaal in een stuk rustiger vaarwater gekomen. Mijn dochter had echt veel tijd nodig om te wennen en om een plekje te vinden in de klas. Dus ja, ik vind die huilmomentjes niks niet raar!
Hier nooit huilmomentjes gehad gelukkig.....maar lijkt me heel,normaal hoor...is ook nie niks opeens de hele week naar school....
Mijn zoontje is in juli een dagdeel gaan kijken en daarna medio september gewoon begonnen op school. Hij heeft in de eerste week één keer een beetje gehuild tijdens het speelkwartier en dat was het.
Ja hoor. En in deze tijd van het jaar zijn de klassen alweer wat groter en drukker, dus dat is helemaal niet gek. Jelle heeft ook een week of 2/3 nodig gehad voor hij gewend was en hij is vanaf de dag na de grote vakantie gegaan. Dus nog in een kleinere klas met meer nieuwe kindjes. De eerste week is hij maar 2 dagen geweest omdat net in het weekend ervoor mijn opa overleed en Jelle mee wilde gaan kijken en mee wilde naar de begrafenis. Een hele heftige week voor hem dus. De week erop is hij de hele week gegaan inclusief 1 dag overblijven en BSO. Dit was wat moeilijker omdat het toch wat veel is in 1 x, maar de week daarna ging het eigenlijk al prima. Op de PSZ was het anderhalf jaar lang elke ochtend huilen (alleen als ik wegging, na 5 minuten was het over, voordat jullie denken dat ik een ontaarde moeder ben.. ) en nog een keer zwaaien en nog een kus en nog een knuffel x 3, op school heeft hij dat misschien 1x gedaan en nu gaat hij al anderhalf jaar al springend en rennend naar school!