Wie heeft er ook Utrogestan voorgeschreven gekregen?

Discussie in 'MMM clubs' gestart door S1978, 13 mei 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. onzewonders

onzewonders Fanatiek lid

15 aug 2011
    4.055
    4
    38
    Zeker weten een DEAL!!

2. Weibli

Weibli Lid

28 okt 2011
    13
    0
    0
    First Place Mom
    Place of birth again
    Lieve meiden, ik wens jullie ook een mooie plakbeeb toe! Even korte update, inmiddels antibiotica(balen) mijn lymfeklieren en keel zijn zwaar ontstoken. Heb vanmorgen eerst testje gedaan, was negatief. Inmiddels toch 10 dpo dus utrogestan werkt iig wel. Heb voor zekerheid wel antibiotica zonder clavulaanzuur gekregen. Nou ik ga weer verder met m'n ach en wee in m'n bedje.:(

3. onzewonders

onzewonders Fanatiek lid

15 aug 2011
    4.055
    4
    38
    Beterschap meid!!
    Goede berichten dat je LF langer is! Dat geeft hoop voor de toekomst!:D

4. onzewonders

onzewonders Fanatiek lid

15 aug 2011
    4.055
    4
    38
    Hoi meiden,

Nog nieuwtjes hier??

Liefs!

5. Weibli

Weibli Lid

28 okt 2011
    13
    0
    0
    First Place Mom
    Place of birth again
    Goedemorgen!
    Ik kom langzaam weer een beetje uit de kreukels, ben nog steeds niet ong. en heb vanmorgen weer een testje gedaan k dacht niets te zien en ben weer verder gaan slapen. Nu keek ik net op mn nachtkastje naar die test, tis een kv2 v5, zie ik toch, al is tie zeer vaag, een tweede lijntje! De controle lijn zit bijna helemaal links van het venster, veel verder links als normaal en zodoende zit de test lijn minder ver naar rechts als normaal en daar heb je toch je focus als je tuurt naar een streepie:D
    Het is nu 11 dpo heb totaal geen menstr. kramp, geen gespannen borsten, alles doet me zeer van de griep en heb pijn in mn onderrug van het liggen in bed. Ik kan er lichamelijk gezien dus geen touw aan vast knopen! Afwachten dus maar weer, dat tweede lijntje kan ook nog iets van een indroogstreep zijn.
    Ik blijf die utro maar gebruiken tot 14 dpo of niet? Of eerder stoppen als ik bijv op dag 13 nog niet posi heb getest? ... Hebben we het volgens mij helemaal niet over gehad met de arts. Ze zei meer van "eens kijken of die utro in ieder geval je lf kan verlengen tot 10 dagen"
    Wat denken jullie?

Hoe is het met jullie? Vasca, heb je al weer en donkerdere test in handen?

6. onzewonders

onzewonders Fanatiek lid

15 aug 2011
    4.055
    4
    38
    Ik zou als ik jou was dan toch voor de zekerheid mooi de Utro doorgebruiken tot 14 DPO meid! Je weet maar nooit! En kwaad kan het niet. Spannend joh!! Was het een rose lijntje of grijsachtig van kleur?

7. onzewonders

onzewonders Fanatiek lid

15 aug 2011
    4.055
    4
    38
    Hier net trouwens weer ontzettend in de rats gezeten.
    Ik ging boodschappen doen en toen dacht ik dat ik iets voelde lopen. Ik werd echt helemaal gek. Dacht dat het weer foute boel was. Viel zowat flauw in de winkel van de schrik, was ineens ontzettend duizelig. Snel naar huis en naar de wc, helemaal niets! Ik zit mijzelf gewoon zo op te fokken denk ik...

Ik heb nu 2x meegemaakt dat ik thuis kwam van het winkelen en toen bloedverlies had. Het ging toen iedere keer mis. Daarom ben ik nu denk ik extra angstig dat als ik de deur uit ben dat het mis gaat ofzo. Weet het niet...

Maar goed, niets aan de hand. We gaan weer vrolijk verder!:D

Heb trouwens wel een beetje last van mijn onderrug. Zal er hopelijk wel bijhoren...

8. Weibli

Weibli Lid

28 okt 2011
    13
    0
    0
    First Place Mom
    Place of birth again
    FBdB! Wat een ellende is dat als je denkt dat je wat voelt lopen he! Mijn vorige zwangerschap ging gepaard met meerdere bloedingen en de grond zakt elke keer onder je voeten weg!( had laag/voorliggende placenta dus scheurde bij bmm regelmatig iets open en hoppa! Helderrood bloed alom!) Gelukkig is mn meisje lekkerblijven zitten dus dat is het allerbelangrijkste. Klinkt cliche, maar rustig blijven meid, heb vertrouwen in je kleine frummeltje. Die graaft zich lekker steeds verder in en gaat de komende 8 maanden nergens naar toe;)

Teststreep is rozig btw.
    Ben trouwens wonderbaarlijk snel opgeknapt weer! Sinds vanmorgen trekt Alles gestaag weg en k voel me bijna weer fit!....wel zweterig nog.

Morgenvroeg weer testen kan bijna niet wachten...vanaaf nog een keer is enkel weggegooid geld toch? Of niet...:D

9. onzewonders

onzewonders Fanatiek lid

15 aug 2011
    4.055
    4
    38
    Ik zou inderdaad morgen pas weer testen, hoe moeilijk het ook is! Of je moet nog een hele voorraad hebben liggen?:D

Dat het rose is klinkt goed meid!! Ik hoop het zo voor je!! Dan is dit wel een mega vruchtbaar topic aan het worden!:D

10. Weibli

Weibli Lid

28 okt 2011
    13
    0
    0
    First Place Mom
    Place of birth again
    FBdB hai!
    Nou vanmorgen getest maar kan met de beste wil van de wereld geen streep meer ontdekken:x menstruatiepijn voel ik aankomen en net al wat kleur bij afvegen. Had vanmorgen nog een utro gelanceerd maar ik hou het voor de rest van de dag maar voor gezien. Laat me maar weer snel goed bloeden dan kunnen we weer verder dacht ik zo. Jammerrrrrr...maar helaas.

Hopelijk heb jij nog lekker last van je kwaaltjes en de 6 weken grens nadert snel! Ik ga mn duimen eraf draaien voor je hoor!

Vasca, ik hoop dat het met jou ook goed gaat meid!

11. onzewonders

onzewonders Fanatiek lid

15 aug 2011
    4.055
    4
    38
    Ah nee! Ik had echt hoop ivm de eerdere test! Balen zeg!
    Ben benieuwd hoe lang het duurt voordat je ongi doorzet als je stopt met de Utro. Hopelijk voor je duurt het niet te lang en kun je snel weer verder!

Hier gaat het nog steeds goed. Net beneden helemaal gepoetst. Heerlijk! Normaal hebben we een poets, maar in de zomervakantie komt ze niet. Ik zit in het onderwijs, ben toch vrij. En zelf kun je beter poetsen dan een ander dat kan vind ik altijd. Het is weer heerlijk fris!
    Morgen de bovenverdieping. Ik durf niet te veel op een dag te doen...

Vandaag belt de gyn. Ik wil graag nog medicijnen bij bestellen en ook wil ik vragen of er spoed gezet kan worden op het chromosoomonderzoek. Dat duurt nu nog 2 maanden, maar ja, stel dat het mis is, dan duurt dat natuurlijk te lang! Mochten we de zwangerschap af moeten breken wil ik dat liever nu weten.

Verder ben ik eigenlijk niet meer misselijk geweest ofzo. Beetje pijne borsten aan de zijkant en af en toe steekjes in mijn buik, minimaal. 's Avonds is mijn buik best opgezet en krijg ik mijn spijkerbroek niet zo goed meer dicht. Ik heb nu maar een andere broek aan die ik gewoon dicht krijg.

Mijn teststreep was vanochtend onderhand zwart, dus dat gaat nog steeds goed. Vandaag 5-1 weken. Het wordt met de dag spannender want we naderen bijna de magische 6 weken. Als we dat halen is voor ons al een heel stuk angst weg.

Ga weer ff verder met mijn lunch, daar was ik wel aan toe.:D

12. onzewonders

onzewonders Fanatiek lid

15 aug 2011
    4.055
    4
    38
    Jeej!!! Net contact gehad met de gyn en ze gaat akkoord met Utro gebruik tot week 13 en dan afbouwen. Ze deed totaal niet moeilijk! Zeker nog schuldgevoel van de vorige keer...:x

Super blij!!

Spoed mbt chromosoomonderzoek was volgens haar niet nodig omdat ik nu zwanger ben en het onderzoek zou gaan naar de chromosomen die miskramen veroorzaken. We hebben geen erfelijke ziektes in de familie en dat is de enige reden dat er spoed op gezet kan worden.
    Nou ja, wachten we dat nog maar even af.

Ik kan niet wachten tot 2 augustus! Laat het deze keer please goed gaan!!!!:D

13. Weibli

Weibli Lid

28 okt 2011
    13
    0
    0
    First Place Mom
    Place of birth again
    Zwarte teststreep.....ik denk twee?....haha! Zou helemaal wat zijn he?
    Laten we in eerste instantie maar gewoon voor eentje gaan die jou een voorspoedige zwangerschap gaat bezorgen toch? Zijn het er alsnog twee, tja dan, is dat natuurlijk ook HELEMAAL GEWELDIG!! Niet te veel zorgen maken over wat er allemaal mis zou kunnen gaan hoor, hetgaat allemaal super nu.
    Dus 2 aug. is de eerste echo? Dat is al best snel gelukkig.

Enne...huis poetsen, lekker als t weer helemaal fris is he, zeker als je t zelf gedaan hebt. Ik zal er morgen ook weer eens een ruk aan geven, ben tenslotte weer beter.

Wat ik trouwens wel weer raar vind, is dat ik vanmorgen bruin had met afvegen, had ik nooit eerder, en nu de hele dag nada meer te zien.
    Vanmorgen was temp. 36.8 dus 0.4 lager als de dagen hiervoor daarom besloot ik geen utro meer te pakken. Net toch even temp gemeten en was 37.5 ...normaal heb in de avond als ik meet( doe ik niet altijd hoor) zo'n 37.1 na eisprong. Wtf! Daar wordt ik dus weer onzeker van zeg, was bijna weer in staat utro te lanceren maar heb het niet gedaan! Dan toch maar wachten tot morgenvroeg, temperatuur meten en als ie weer hoger is als vanmorgen, zonder utro, toch maar weer testen pfffff. Welterusten!

14. onzewonders

onzewonders Fanatiek lid

15 aug 2011
    4.055
    4
    38
    Man, jij houdt het ook spannend zeg!! Misschien toch zwanger?? Ik hoop het zo voor je!! Heb je al weer getest??

Ik vanochtend wel. Weer een KNALtest, maar de streep was niet zwart zeg maar, maar goed donkerpaars... Schiet natuurlijk meteen in de stress! Dus toch maar weer het ZH gebeld en ik kon meteen terecht om bloed te prikken. Rond 16.00 de uitslag.
    Het voelt nog steeds goed hoor, maar ik moet denk ik een keer ophouden met testen.

Laat me zsm weten of je getest hebt. Vind het zo spannend!!

Ik wacht!:D

15. vasca

vasca Fanatiek lid

3 feb 2011
    1.489
    0
    36
    @weibli: je houdt het spannend. Maar volgens mij is 's avonds tempen alleen absoluut niet betrouwbaar? Maar goed, het klinkt wel weer hoopvol.

@fvdB: o jee, wat naar dat je weer in de stress schiet! Gelukkig kon je wel direct bloedprikken. Maar laat je niet gek maken door die testen hoor. De dikte van zo'n streep ik ook afhankelijk van hoe veel je gedronken hebt, hoe lang geleden je hebt geplast etc.

Heb je inmiddels al wel de uitslag? Ben namelijk heel benieuwd! Maar denk je ook dat je er iets van kunt zeggen? Je hebt immers denk ik nog geen waardes om het mee te vergelijken? En dat ie zo donker is/ was de hele tijd betekent echt wel dat je een hele berg hcg hebt gemaakt hoor!

Ik test niet meer sinds de echo (in vu-meisjes topic te bekijken) test ik niet meer. Mijn arts gaf aan dat bloed prikken nu ook geen zin meer heeft voor mij. Het hcg steeg goed. Daarbij komt dat ook als het nog wel mis zou gaan, het heel goed mogelijk is dat het hcg blijft stijgen. Dus dat zegt dan weer niets. Ik vind het ook wel lekker dat ik niet meer hoef te testen. Werd er toch elke keer weer heel onzeker van.

Wel fijn dat je door mag tot week 13 met de utro. Ik mag in elk geval nog door tot na de echo. Die heb ik 27 juli. Maar ik heb nog genoeg om tot 12 weken ruim door te gaan, dus weet niet of ik dan al stop. Ik denk dat ik wat langer door ga, maar wil daar eerst nog wat onderzoek naar doen.
    Heb jij al eens gezocht wat de risico's zijn van lang gebruiken van utrogestan? Hoewel het voor jou natuurlijk niet zo zinnig is, want jij hebt eigenlijk geen keus he?

Nou meid, laat je snel weten wat je uitslag was!?!

16. onzewonders

onzewonders Fanatiek lid

15 aug 2011
    4.055
    4
    38
    Hoi meiden,

Mijn HCG waarde was 11000, dus helemaal super volgens de gyn. Ik ben zo blij!! :D

@Vasca: ik weet eigenlijk niet of het schadelijk is. Ik denk het niet want er zijn al genoeg meiden hier op ZP die het ook tot 13 weken gebruiken. En als het schadelijk zou zijn zouden ze dat toch wel zeggen?
    Ik ga jouw echo eens ff bekijken meid! Had je nog lekker genoten van het 6-gangen diner met je man?

En ik zal niet meer testen hoor! Word er krankjorem van!;)

Weltrusten allemaal!

17. Weibli

Weibli Lid

28 okt 2011
    13
    0
    0
    First Place Mom
    Place of birth again
    Ha meiden!
    Nou! Vanmorgen temp nog steeds hoog, ga naar het toilet met het plan om te testen, is daar in ene toch wel serieus bloed... Niet meer getest dus en mezelf weer verplaatst naar cyclusdag numero uno.

Conclusie van het eerste utrogestan gebruik; zwanger nee, luteale fase verlengd van 7a8 naar 12, ben ik hierom erg blij? Mwaah... Zwanger was leuker geweest maar vooruit, met 12 dagen is het wel een prettiger gevoel! Ik had de laatste 13 rondes elke keer van die beelden van bevruchte eitjes die werden meegesleurd down the drain terwijl ze net lekker wilden gaan nestelen:p

Ronde 14! Kom op hoor, ik wil ik wil ik wil!

Nou dames, voor jullie ziet het er goed uit, Vasca, blij om te horen dat de hcg goed stijgt! Ik blijf voor beiden duimen en houd jullie in de gaten de komende tijd! ...enne volgende maand wordt ik gewoon zwanger en gaan we bijna gelijk op haha!

Ps had een uitslag AMH onderzoek, deze was 0,9. Hebben jullie ervaring met dit onderzoek?

Liefs Weibli

18. onzewonders

onzewonders Fanatiek lid

15 aug 2011
    4.055
    4
    38
    @Weibli:
    Balen dat je ongesteld bent geworden! Door de Utro is je temp vaak in de war. Misschien dat het daardoor komt dat deze hoog bleef?
    Volgende ronde wordt jouw ronde, let maar op!!:D

Ik heb geen ervaringen met het onderzoek dat je noemt. Weet niet eens wat het is... Wat is het?

19. Kishka

Kishka Actief lid

11 jul 2011
    463
    0
    0
    NULL
    NULL
    Weibli, het heeft met de eicelteserve te maken... Kijk in de mmm klubjes bij POF topic. Ik weet niet of jouw waarde normaal us of te laag, maar de meiden daar kunnen je vast helpen!

20. Weibli

Weibli Lid

28 okt 2011
    13
    0
    0
    First Place Mom
    Place of birth again
    fBdB

Wat Kishka zegt, ze kijken ermee naar de eicelvoorraad en zodoende of de overgang al in zicht komt:( volgens een telefonisch consult bij vervangende arts was een waarde van 1 ok, en 0,9 voor mijn leeftijd ook nog in orde) ik hoor echter zo veel verschillende meningen en cijfers dat ik er een beetje in de overgang van raak:D

Deel Deze Pagina