ten 1ste guusje99 welcom en ten 2de klinkt misschien raar wat ik zeg maar ik heb liever een lage bmi dan een te hoge.Voordat ik op een goede bmi zit moet ik zeker 25 kilo afvallen.en ik denk dat je makkelijker kan aan komen an afvallen hihihihih. gr angilla
Jaja zeker voor een zoetekauw als ik Ben trouwens al bijna weer op mijn gewicht dus das geen probleem... Maar een vriendin van mij kan echt niet aankomen! Ze heeft vroeger zelfs pilletjes moeten nemen om wat dikker te worden... Ironisch he! Een kennis van op de sportclub daarentegen is al zo'n 30 kilo verloren op 1 jaar door 3-4 keer per week te komen sporten en goed op haar eten te letten (geen frisdrank, geen snoep, weinig vlees)...
Hier nog een met lange en onregelmatige cycli.. Direct na pilstop was het vrij regelmatig, na 5 maanden ineens een uitschieter van 62 dagen, toen 30, weer 30 en nu op dag 85.. Dag 66 en 78 nega zwangerschapstesten gehad, en een vaag vermoeden dat ik over enkele dagen wel weer een bloody hell heb hier.. Komende vrijdag 11 maanden van de pil af, dus daar kan het nu ook niet meer aan liggen.. :S
Lastig Saz. Heb je toevallig in de lange periodes meer stress gehad of zo? Ze zeggen dat het daar ook mee te maken kan hebben. Of een keer een ei overgeslagen. Wel lastig allemaal zo. Als je bij jou die van 62 en van nu weg laat, dan is het best nog wel netjes!
Hey meid ik begrijp je helemaal.Ik ben dan wel net van mijn bloody hell af maar mijn laatste dag was 13 aug dus ik ben ook deze maand ook al weer 11 maanden bezig .Dus ik denk ook dat ik niet meer aan het ontpillen ben.
ik ben nu ruim 2 jaar gestopt met de pil... we zijn sinds Okt '07 bezig... eerst was me cyclus normaal en raakte zwanger.. het is helaas misgegaan.. en sinds toen was me cyclus onregelmatig... het langste tot nu toe was 66 dagen.. tussendoor had ik cyste wat me ongi tegenhield, en nu kreeg ik te horen dat ik geen eisprong heb... ik zou (als ik jou was) met die 2 dingen naar de gyn of ha gaan, hoe eerder je gaat en je laat nakijken hoe eerder ze weten wat het is ik hoop voor je dat het niks ergs is.. de cyste is bij mij vanzelf weggegaan gelukkig.. in Sept begin ik waarschijnlijk met Clomid en dan kijken of het helpt...
Nou, ik ben dan toch eindelijk weer ongi geworden donderdag, maar het was 2 dagen minimaal.. Hmm.. @ Mezelf, de enige periode van stress die ik heb gehad was in maart een paar dagen, maar verder niet.. En toen was m'n cyclus dus gewoon netjes 30 dagen. Ei of ongi overgeslagen, ja, dat zei m'n HA ook toen ik er in februari was omdat ik na 58 dagen nog niet ongi was geworden, maar een paar dagen later dus wel.. En idd, zonder die uitschieters is het nog redelijk netjes, maar die uitschieters zijn gewoon ontzettend vervelend omdat je maanden overslaat, dus minder kansen op een zwangerschap, en daarnaast weet je niet waar je aan toe bent.. Ik ga denk ik maandag maar es ff naar m'n HA bellen, ze wilde me in februari op zich al wel een doorverwijzing geven, maar ze dacht dat het misschien fijner zou zijn om gewoon eerst zelf een half jaar nog te proberen. Denk dus eigenlijk niet dat ik er veel moeite voor hoef te doen om dat papiertje van d'r te krijgen, gezien we dus al bijna n half jaar verder zijn
Mag ik mij hier ook even aanmelden? Ben dus Clapat, 26 jaar. Heb op 5 juni mijn laatste pil geslikt en sindsdien nog geen menstruatie gehad. Zit op dag 38 nu gerekend van de eerste dag van mijn laatste onttekkingsbloeding. Ik zie wel enkele mensen die op hun menstruatie blijven wachten, maar helaas zie ik ook enorm veel mensen die gelijk een regelmatige cyclus hebben (mi of meer) of direkt zwanger waren. Dit brengt bij mij een beetje een krop in mijn keel...
Hoi Clapat, Niets om je (nu al) druk om te maken! Bij mij heeft het 4 maanden! geduurd tot m'n eerste menstruatie. Daarna een lange, onregelmatige cyclus. Zie m'n onderschrift. De afgelopen ronde ben ik maar eens fanatiek met ovutestjes aan de gang gegaan en heb ik getemperatuurd. Ik vond toen m'n eisprong, goed geklust en ... met resultaat! Vandaag getest en Zwanger!!! Maar ik snap natuurlijk dat het super lastig is. Had ik ook toen. Ben ik al zwanger? Heb ik geen eitjes? Wat is er mis? Nou, bij mij is het in ieder geval goed gekomen! Veel sterkte met wachten, wachten, wachten...
Als je "net" van de pil af bent, moet je je nog helemaal geen zorgen maken. Je lichaam moet er aan wennen dat je geen pil meer gebruikt en dat kost wat tijd
Het is idd normaal dat je eerst moet ontpillen.Het ontpillen duurt meestal tussen de 6 en 8 maanden.En bij de meeste zie je dat ook.
Dank voor jullie antwoorden. Ik wou me bij het mei topic aanmelden waar alle dames daar net gestopt zijn, maar het is me te frustrerend... Ik zag dat ´(bijna) iedereen al eens ongesteld is geweest of zelfs zwanger is. Ik heb inderdaad de schrik dat ik geen eitjes heb, pco of dergelijke heb. Ik dacht toen ik stopte met de pil: we laten lekker de natuur zijn gang gaan, zonder zorgen. Maar soms hoe meer je leest, hoe frustrerender het is...
Even een update... Ze zijn net aangekomen.... hoeraaaaaaaa! Ben nog nooit zo gelukkig geweest als de duivels op bezoek waren! Muahahahaha...
Wauw Clapat, dat is super zeg! Ik vind het dan nog wel erg netjes hoor! Toppie, nu kan het echte werk beginnen!
Vind het inderdaad super! Was het zo zat om te wachten, die onzekerheid... bah. Respekt voor de dames die nog langer moeten wachten! Het stomme eraan is: ben gisteren naar de apotheker geweest met mijn "probleem" en vroeg naar teunisbloem. Hier in duitsland kennen ze dat blijkbaar niet en heb iets anders meegekregen. 1 pilletje gisteren genomen en voila...
@Clapat, dat is dan toeval hoor. Ik woon ook in Duitsland en naar mijn weten bestaat er geen medicijn hier dat er voor zorgt dat je na het nemen van een pilletje gelijk de volgende dag ongesteld wordt. Was het maar waar. Dan zat ik niet aan een cyclus van 136 dagen vast.
Ik heb ook hele lange cycli. Ben nu een jaar geleden gestopt met de pil en het eerste half jaar zat ik op een cyclus tussen de 35 en 40. Maar de laatste 2 keer is het echt dramatisch. Vorige was 110 dagen en nu zit ik inmiddels op 64 dagen en nog niets. Wel ontzettende buikkrampen, pijnlijke borsten etc. maar dat zegt natuurlijk niks want die heb ik iedere periode gehad *zucht*