met buikpijn kan je niet zwanger zijn?

Discussion in 'Zwanger worden' started by douglas84, Jul 16, 2009.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. douglas84

douglas84 Fanatiek lid

Jun 17, 2008
    1,677
    0
    0
    Drenthe
    Hoi,

Ik had laatst met een collega over dat ik vaak in de laatste week voor mij ongesteldheid zwangerschapsverschijnselen heb. Onder andere gevoelige tepels, vermoeidheid en krampen (net als menstruatiepijn). Nu zei mijn collega dat als je zwanger bent je in het begin echt geen krampen hebt of buikpijn, dus als ik dat heb dat ik er dan wel vanuit kan gaan dat ik niet zwanger ben. Is dat ook zo?

2. madelief78

madelief78 Bekend lid

Feb 26, 2009
    561
    63
    28
    nee dat is niet zo. toen is zwanger was van onze kleine had ik de dag van de innestelling erge buikpijn en een paar dagen voor ik kon testen menstruatie achtige krampen ik dacht toen nog blijf zitten blijf zitten..(op de een of andere manier wist ik zeker dat ik zwanger was). dus je kunt best krampen hebben.

3. suus1983

suus1983 VIP lid

Oct 10, 2006
    50,173
    35,838
    113
    Nee, dat klopt niet. Bij beide zwangerschappen had ik in het begin last van mestruatiekrampen.

4. surf

surf VIP lid

May 21, 2007
    14,595
    1
    36
    Noord-Holland
    juist door die krampen (die ik normaal niet heb) weet ik dat ik zwanger ben... (nu 2x zwanger geweest..)

5. douglas84

douglas84 Fanatiek lid

Jun 17, 2008
    1,677
    0
    0
    Drenthe
    Ik heb altijd voor mijn menstruatie wel krampen, kan je die dan ook gewoon hebben tewrijl je zwanger bent?
    Leek me ook al zo sterk dat het zo zou zijn

6. petrabr

petrabr VIP lid

Oct 6, 2007
    8,000
    1
    0
    zuid holland
    de eerste weken van mijn zwangerschap heb ik beide keren een heel erg ongesteldheidsgevoel gehad. Er gebeuren toch dingen met je baarmoeder

7. Nex

Nex Fanatiek lid

Dec 5, 2006
    1,553
    0
    0
    Gelderland
    Ben 1x zwanger geweest en die keer wist ik 100% zeker dat ik ongesteld werd, zo voelde het....

8. PoezieQ

PoezieQ Bekend lid

Jan 31, 2007
    580
    0
    0
    Hier ook menstruatiekrampen alle 3 de keren. "Normaal" wordt ik dan na max. een halve dag ongesteld. Toen dat niet gebeurde wist ik de laatste twee keer in combinatie met de andere symptomen genoeg :)
    Ik duim voor je!

9. Jippie

Jippie VIP lid

Feb 3, 2007
    11,784
    776
    113
    Ik heb met beide zwangerschappen heel duidelijk de innesteling gevoeld en in de laatste wachtweek een soort buikpijn gehad. Niet helemaal vergelijkbaar met menstruatiekrampen, maar wel een soort zeurderig gevoel wat uitstraalt naar de liezen. Bij mij is dit een duidelijk teken van een zwangerschap. En zeker de eerste weken is het normaal dat je een menstruatieachtig gevoel hebt, omdat je baarmoeder groeit.

Dus wat je collega zegt, klopt niet! Is ze zelf dan al eens zwanger geweest? Anders zou ze hier zelf ook van op de hoogte zijn.;)

10. Marieke1983

Marieke1983 Niet meer actief

dat is echt onzin. toen ik zwanger raakte had ik hier een topic geopend dat ik bang was voor endometriose, omdat ik al dik een week behoorlijke buikkrampen had. dat topic is toen gesloten nadat ik erachter kwam dat ik zwanger was.

11. evenstar

evenstar VIP lid

Jan 22, 2009
    9,809
    4
    38
    postdoc/docent universiteit
    import Noorderling
    Dikke onzin. Ik had toevallig geen buikpijn bij NOD, maar heb daarna en af en toe nogsteeds best erge groeipijnen gevoeld (steken en ongigevoel).

12. douglas84

douglas84 Fanatiek lid

Jun 17, 2008
    1,677
    0
    0
    Drenthe
    mijn collega heeft 2 kinderen en een paar keer een mk gehad

we kwamen erop toen ik een keer er flink doorheen zat, omdat ik weer niet zwanger was en een andere collega net wel.

13. BabeBabe

BabeBabe VIP lid

Jul 14, 2009
    13,173
    3
    0
    Logistiek
    Fryslan
    Ik heb nu al sinds dinsdag j.l. een " zeurderig" gevoel in mijn onderbuik en duurt dus nu al bijna 4 dagen... :S Heb ik anders nooit tussen eisprong en ongi dus... ben erg ongeduldig, maar het voelt heel gek... het zijn niet echt steken ofzo maar meer dat je gewoon constant je onderbuik " voelt" want pijn kan ik het niet echt noemen... hmmm, we zullen nog ff moeten afwachten :(

14. meid88

meid88 Actief lid

Jun 8, 2009
    246
    0
    0
    NULL
    NULL
    ik heb nu 3 dagen last van buikpijn gister met steken.
    ik ben altijd nog onregelmatig ongi geweest.
    maar heb niet de hele dag door last van mijn buik.
    tot nu toe alleen vanmorgen nog weer..
    en nu een beetje een branderig gevoel in mn buik.

Share This Page