Mijn dochter wordt as zondag één jaar. Sinds 1,5 week zijn we helemaal over op koemelk, ik heb eerst per dag een schepje opvolgmelk vervangen. Sinds ze volledig koemelk (volle melk) krijgt is ze heel winderig en heeft ze af en toe kramp. Vooral 's avonds na de laatste fles. Als ze in bed ligt wordt ze het eerste uur een keer of 6 wakker, krijsen, gillen en kronkelen. Ze heeft duidelijk buikpijn en laat harde winden. Vandaag had ze dit overdag op het kdv ook een paar keer. Komt dit door de volle melk? Kwestie van wennen of kan het een allergie zijn? En wat voor allergie dan, koemelk, lactose? Lijkt mij zo raar omdat ze nooit gereageerd heeft op melkproducten (boter, kaas, kwark). Ze krijgt al sinds ze 7 maanden is griekse youghurt en soms volle yoghurt. Hier heeft ze nooit last van gehad. Ze heeft verder nooit gevoelige darmen of veel krampen gehad. Ontlasting is ook niet anders dan anders, gewoon ca 3x per dag en nooit hard (pindakaas/geprakte banaan structuur). Mijn vriend wilde weer overgaan op de Nutrilon3, maar dat is volgens mij alleen een tijdelijke oplossing, en nu weer wisselen lijkt me ook niet goed voor haar darmen. Ik bel morgen ook het cb, maar vertrouw de adviezen en tips hier meer
ik herken het bij mezelf .. ik heb precies het zelfde na een glas melk ,of bijvoorbeeld een glas yogi. maar met yoghurt enzo heb ik het niet. Ik weet eigenlijk niet of het een allergie is , mijn eigen dochter heeft kma , maar niet in een hele heftige vorm wat griekse yoghurt eet ze namelijk wel. Misschien is ze gevoelig voor 1 plons melk? dat dat te veel is ?
Ik zou even weer terug op nummer 3 en dan met een maand nog eens proberen. Koemelk is behoorlijk zwaar verteerbaar, en de zure producten als kaas, yoghurt en kwark worden veel gemakkelijker verteerd door ons lichaam. Een allergie zal het dus niet zijn -ook omdat ze op de nutrilon niet reageert- maar haar darmen hebben duidelijk moeite met de melk, en dus zou ik het nog even wat langer de tijd geven. Komt dan vanzelf een moment dat ze het wel kan hebben.