Iedereen kent wel van die ouders, mijn kind was lekker sneller daarmee. Poept jouw kind 1 luier vol deed hun kind er 2 . Hoe gaan jullie hiermee om? Ik kan er boos om worden. Het is geen renpaard. Maar ik merk dat ik er alleen bij die ouders ongewild in mee ga. Om maar voorbeelden te noemen die ik gehoord heb: Pietje loopt nu los, maar Pietje is 3 weken ouder dan mijn Klaasje, dus Klaasje kan alsnog sneller zijn.
Whaha dat laatste voorbeeld is wel heel bizar. Heb je mensen die dsat echt zo zeggen joh? Belachelijk... Ik merk het ook wel maar meer op de normale manier. Je praat gewoon over de ontwikkeling van je kind en de ander ook maar niet met t idee van: oh dan is die van mij lekker sneller, uhlla! Beetje raar vind ik dat. Ik zou me proberen er niet te druk om te maken. Laat ze lekker een wedstrijdje houden zonder jou. Doe er iig niet aan mee....
Ik heb het er wel altijd over met anderen... en soms denk ik als iemand iets vertelt:'Huh?! Nu al... ?', dat kan die van mij echt nog niet. Maar ik realiseer me heel vaak dat dit mooie verhalen zijn en zo niet... Ach, mijn dochter kiest haar eigen moment. Maar ALS ze weer iets kan, dan kan ik er wel met veel trots over vertellen . Misschien dat zoiets soms ook verkeerd wordt opgevat? Maar ik heb er wel echt een hekel aan als ze jouw kind erbij gaan halen op het moment dat ze vol trots zeggen hoe het bij hun kind is... 'Mijn kind kan dit en dit. Dat kan die van jou nog niet he?!'. Grr!
Ja dat is serieus een voorbeeld wat echt gezegd is. Vervolgens het kind ook pushen om los te gaan lopen. Ik heb zo iets van als mijn zoon wat later zou zijn straks met dingen, boeiend. Ik ga hem ook niet pushen. Lekker eigen tempo. Maar moet eerlijk zijn, als hij in iets wel sneller is als het kindje van die moeder denk ik. Hah lekker puh. Echt slecht eigenlijk.
Nog een voorbeeld van zelfde persoon. Ja bij mij is het echt 1 persoon Nog uit het begin: Hoorde gister dat Pietje voor het eerst ontrolde, dat deed Klaasje vorige maand al en Klaasje is jonger.
Wat ik altijd vervelend vind is dat ze bijna nooit vragen hoe het gaat. Het eerste vragen ze of het s nachts al doorslaapt. Is dit zo belangrijk??
Haha girly84 , Tjah blijkbaar is dat het allerbelangrijkst misschien denken ze dat als de kleine nog niet doorslaapt het nooit supergoed gaat
Lol herken het helemaal niet uit mijn omgeving. Lijkt me wel erg irritant hoor. Zou hier eens een geraakte opmerking over maken. Zo in de trant van het is geen wedstrijd hoor.... Moet je uit zoiets je trots en zelfwaarde halen...of zo omdat je je zo gevraagd? Vind dat best triest en het gaat ook verder dan gewoon trots zijn op je kind
Haha knuffieQ, precies die opmerking heeft mijn man al bijna 2 maanden geleden gemaakt. Haha als blikken konden doden de mama in kwestie kan nog steeds niet normaal doen tegen mijn man sindsdien. Wíj lachen erom, iemand die zo haar leven leid kan toch nooit echt gelukkig zijn.
Heb gelukkig niet zoveel last van mensen die zo praten. De nadruk wordt inderdaad altijd op het doorslapen en lopen gelegd maar er zijn zoveel andere ontwikkelingen en weet je, uiteindelijk kunnen ze allemaal hetzelfde...en of je kindje nu met 8 maanden los loopt of met 1,5 jaar, je bent even trots als moeder zijnde (Ben eerlijk gezegd wel blij dat m'n mannetje 'pas' sinds een paar dagen los loopt en niet al met 8 maanden)
Oh wat erg zeg, ken ook zo iemand. Die gaat ook vragen wat de mijne al doet of niet. Ik wijs er altijd maar op dat het ene kindje het ene eerst kan en het andere iets anders, de volgorde wisselt nogal per kind. Vind trots zijn ook iets anders dan er een wedstrijd van maken.
Best wel herkenbaar. Schoonzus dat een aantal maanden geleden te stoeven dat haar dochter al kon zitten met 6 maanden. Mijn dochter ging zelfstandig zitten met 10 maanden. Toen kwam de aap uit de mouw omdat ze toch moest toegeven dat haar dochter nog niet "zelfstandig" ging zitten met 6 maanden maar alleen als ze zo werd weggezet Hier wil ik mee zeggen dat het niet altijd zo hoeft te zijn dat het kindje het doet zoals de ouders zeggen, vaak is het niet zo. Hier tussen de 10 en 13 maanden is ze van een alleen omrollende baby naar een kindje gegaan wat rond de tafel loopt. Nu krijg ik te horen "loopt ze nou nog niet los" die van mij was 9 maanden ! Ja dus??? Elk kindje ontwikkeld toch anders.
Lijkt mij geen ramp als de kleine wat later loopt. Heb je iets langer rust en je hebt de tijd de traphekjes te plaatsen.
Ik weet niet of het altijd gaat om "mijn kind is beter want" of dat het gewoon trots zijn is. Ik ben bijvoorbeeld nu heel trots op mijn zoontje omdat hij van 22:00u tot 06:00u slaapt, eerder was dat 02:30u! Hij slaapt dus heel wat uurtjes langer en ben zo trots dat ik dit ook trots aan anderen vertel .
Ohoh, dan gaat het met onze kleine niet goed... Ze moet van de kinderarts nog 's nachts een fles, wij zijn al trots dat ze dat nu nog maar 1 keer per nacht moet, tot vorige week moesten we haar nog 2 keer per nacht wakker maken... Ik denk met al die opscheppende moeders altijd, laat je kind lekker kind zijn. Ik heb liever dat mijn kind gelukkig is!
Ach ja, als mensen opschepperig zeggen;'Mijn kind slaapt al door sinds ze een week is! En ze kan ook al X, Y en Z!!' dan denk ik gewoon;'Ja, maar kijk mijn dochter nou! Dat valt niet te verslaan hoor ' Ik moet echt bekennen dat mijn dochter gewoon het leukste, mooiste en liefste kind ooit is. Beat that!
Haha. Opscheppen snap ik prima hoor. Is toch logisch. Bij mij moet ook iedereen aanhoren wat meneer nu toch weer deed en alle foto's tot vervelends toe bekijken. Vind alleen het " Klaasje was sneller dan Pietje" of " Klaasje kan nog steeds sneller zijn dan Pietje" zo overdreven. Het is een kind geen accesoire) jemig hoe schrijf je dat ) Overigens is voor desbetreffend persoon alles een wedstrijd in het leven hoor
De jongste van ons ging al met 11 maanden lopen, en weet je, ik baalde ervan... Baby af, want ineens is het een dreumesje, en ik kon helemaal niets meer. Ze zijn er eigenlijk nog veel te klein voor, want ze snappen echt nog niets... Nee, van mij had ie nog wel een heel tijdje mogen wachten... Aan mij hebben die wedstrijdende papa en mama's ook niets, ik ga daar echt niet aan mee doen..