alyssa zit met dr gewicht wel op het gemiddelde, maar met haar lengte zit ze net op de onderste lijn. ze is nu 9maanden en ze past sommige broekjes nog in mt 62. alyssa was met dr geboorte 2920gr en 47cm, een kleintje dus. ze heeft ook ontzettend lang mt 50 aangepast. ik vind wel dat ze nu groot begint te worden, maar dat komt denk ik ook doordat ze erg bij de hand is. liefs doris
Hier ook een lichtgewichtje. Mijn dochter is nu 5 maanden + 1 week, dus ietsje ouder dan de jouwe. Ze weegt op dit moment 5900 gram en is 66 cm lang. Bij geboorte woog ze 5800 gram. Mits ze genoeg blijft aankomen (dat was een week of 2, ook door ziekte, niet zo) vind ik dat popperige en fijne wel leuk.
jep hier ook een klein schattig poppeke. nikita was 47 cm bij de geboorte en 2560 gram. nu is ze 6 maanden en weegt nu bijna 6 kilo. ze groeit niet snel genoeg op de voeding omdat ze al haar energie vergeeft aan spelen en leren. ze draaide zich met 3 maanden al van buik naar rug en van rug naar buik en begint nu ook te kruipen. t is nu net zon kameleon die op en neer hopt op de grond haha. t is schattig en bij t CB staan ze ook echt te kijken hoe snel ze is met alles en hoe sterk ze ook in haar armen is haha. dus al met al ben ik zo trots als een pauw haha susanne
Milan is niet klein, maar mijn ouders hebben vijf kinderen, en wij waren wel allemaal superklein. Ik was de "grootste" en "zwaarste", met mijn 45 cm en 2380 gram. Mijn jongste broertje de kleinste, 1720 gram en 38 cm (geboren met 39 weken ). Wij zaten ook allemaal altijd onder de onderste lijn van de groeicurve. Milan was met z'n geboorte 51 cm en 3360 gram, gewoon gemiddeld dus, en nu zit 'ie iets boven de middelste lijn.
Ja hier ook een poppetje. Dat ziet er heuwl vreemd uit soms. Ze staat en wandelt langs de meubelen en kruipt als een racewagen, maar ze lijkt daar veel te klein voor. Het lijkt wel optisch bedrog af en toe
Hier ook een kleintje bij geboorte: 48 cm en 2790 gram. Maar volgens mij is ze het aan het inhalen, ze woog afgelopen donderdag met 9 weken 4860 gram en was 58 cm. 10 cm gegroeid!
@Fleur: wow, ja, da's wel groot! Mijn stiefzoon is net 6 en zit nu in 110, :-D Maar mijn nichtje van 2 jr 8 mnd zit nu in maatje 104, draagt een aantal kleertjes die mijn stiefdochter aanhad toen ze 4 was! Wat kan dat verschillen dan he? @Brianda: ik heb ook zo'n monsterbaby, Iedereen schat haar ouder, als ze tenminste geen mutsje op heeft en ze uit de kinderwagen is... Ze heeft namelijk ook nog eens een enorme bos haar! Als ze in de kinderwagen ligt met mutsje op, denkt iedereen nog wel dat het een pasgeboren baby is, want ze heeft wel een heel klein hoofdje, ( ze woog dus bij geboorte 8,6 pond, maar hoofdomtrek was maar 34 cm. Het ene dus ver bovengemiddeld, het andere benedengemiddeld, want ik heb me laten vertellen dat de gemiddelde hoofdomtrek bij geboorte 35-40 cm is.... Overigens: het is waarschijnlijk ook maar waar je op let: ik zie alleen maar van die ienie-mini-baby's... maarja, vergeleken bij Thirza zijn de meeste baby's klein, :-D
Mijn dochter is ook een poppetje. Bij de geboorte 2860 gram en 48 cm,nu bijna 2,10 kg en draagt maat 86. Ze eet goed,ze slaapt goed en is heel actief. Mensen schatten haar altijd jonger,tot ze haar mond opendoet. Ze kan heel goed kletsen
ons Chrisje was 46 cm en 2530 gram bij de geboorte. hij was half december nog geen 6 kilo en 62 cm. Nu 6,5 maand is hij dus echt een heerlijk ukkie dat omrolt op buik en rug, maar de kleertjes in 68 staan nog steeds op zolder te wachten tot hij er in gaat groeien. Hij groeit overigens keurig op de -2 lijn voor jongentjes door, dus geen enkele dilemma. Ben wel benieuwd of het harder gaat nu hij ook net bijvoeding is gaan krijgen, maar heel veel eet hij dat nog niet, dus dat zal wel niet. Ik vind het eigenlijk wel gezellig zon ukkepukje. Onze oudste is overigens ook niet groot voor zijn leeftijd.
Wouw, Loesjuh! Ons ukkie was 44 cm en bijna 2400 bij de geboorte. Nu is ze met ruim 10,5 maanden 7 kg en een paar weken geleden bij het cb was ze 68 cm en nauwelijks gegroeid gegroeid t.o.v. de vorige keer. Ook helemaal op het -2 lijntje. Leuk om van de andere moeders te horen! Zo extreem is ons ukkie dan ook weer niet, als je dit zo leest, en blijkbaar is het ook niet erg want jullie baby's ontwikkelen zich wel goed. Wel schattig, inderdaad, zo'n ukkie. In mijn omgeving zijn alleen maar jongensmonsterbaby's, die zijn allemaal een cm of 10 groter en doen vanalles wat zij niet kan (gaan zitten, gaan staan, kruipen, lang de tafel lopen enz). Zij zit altijd geamuseerd te kijken hoe die jongens zich aan het uitsloven zijn. Maar hun moeders vinden mijn ukkie natuurlijk weer een superschattig poppetje. Of "popke", zoals een Limburgse laatst vertederd riep
@rozemarijke.Haha, leuk he, vooral als ze naast elkaar liggen. Lekker zo'n bos met haar, mijn dochtertje heeft maar een deklaagje .
ik was zelf zon pupke toen ik 1 jaar was ging ik lopen en had ik maatje 17 van schoen en zelfs die was te groot.....