Wie heeft er ook zwangerschapsdiabetes (of gehad?)

Discussie in 'Gezondheid' gestart door Senna, 22 mei 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Senna

Senna Fanatiek lid

8 dec 2005
    2.560
    0
    0
    Ben erg benieuwd naar ervaringen en verhalen van anderen.

Vandaag heb ik mijn eerste consult met een dieetiste gehad, we proberen eerst een dieet en als de suiker niet lager gaat worden dan gaan we spuiten met insuline. Het kindje ligt nu voor op de groei, ik hoop echt dat we het zo in de hand kunnen houden en het kindje niet te dik wordt.

wie heeft dit ook / gehad?

2. TriCo77

TriCo77 Fanatiek lid

10 mrt 2006
    1.591
    0
    36
    hoi
    ik heb ook zwangerschapdiabetes gehad bij mijn vorige zwangerschap.
    bij deze is het nog niet ondekt........ het hoeft ook niet zo te zijn dat ik het weer heb. maar ik hou er wel meer rekening mee.
    maar ik heb er verder niet echt heel veel last van gehad.
    ik moest flink op dieet enzo maar verder ging het wel
    ik had het ok niet zo erg dat ik insuline moest spuiten. dieten ging goed bij mij.
    moest wel elke vrijdag 3 x naar zieken huis om suiker te controleren.
    dus ik hoop sowieso niet dat ik het deze keer heb want 3x naar ziekenhuis redt ik nu niet met een peuter van 2.5 die ook nog es naar de peuterclub gaat vrijdagssmiddags...........
    we zien wel
    maar verder heb ik er weinig hinder van ondervonden

3. TriCo77

TriCo77 Fanatiek lid

10 mrt 2006
    1.591
    0
    36
    mijn zoontje was trouwens bij de geboorte wel aan de grote kant. wat neit echt heel prettig was . maar hij is nu nog steeds groter dan zijn leeftijdsgenootjes. ook niet altijd handig.
    maar verder gaat het super met hem.
    hij ligt ook niet achter met bepaalde dingen ofzo wat je weleens hoort.
    hij is zelfs op praten na, supersnel met heel veel dingen

4. Senna

Senna Fanatiek lid

8 dec 2005
    2.560
    0
    0
    Ah fijn dat het allemaal goed is gegaan met je zwangerschap en zoontje. Indd hopen dat je het niet weer hebt.
    Het is bij mij niet zo dat mijn suiker torenhoog is, maar iets aan de verhoogde kant, en aangezien ik al weinig suiker at/dronk moet ik dus misschien insuline omdat een dieet waarsch weinig gaat helpen.

Ik wist trouwens niet dat er risico was dat kinderen door zwangerschapsdiabetes kunnen gaan achterlopen in de ontwikkeling, is het eerste wat ik hoor. Hoe groot en zwaar was je zoontje bij de geboorte?

5. Inky

Inky Fanatiek lid

12 mei 2006
    3.195
    0
    0
    Leerkracht
    Ik heb de laatste weken af en toe een te hoog suikergehalte gehad. Ik moest relmatig prikken. Ook heb ik het dieet gevolgd. Ik bleef toch aankomen! Lars is met 39 weken geboren in het ziekenhuis en moest vanwege zijn laag suikergehalte nog 2 dagen blijven. Hij was 4210 gram met geboorte en 53 cm. Hij heeft altijd voorgelegen in de groeicurve maar dat begint nu recht te trekken.
    Overigens hoeft je kindje niet dik te zijn hoor. Vaak zijn ze groot, en dan automatisch wat zwaarder.

Succes, ik hoop dat je niet aan de insuline moet.

6. TriCo77

TriCo77 Fanatiek lid

10 mrt 2006
    1.591
    0
    36
    mijn zoontje was ook 53 cm en 4120
    niet echt super maar t was toch een beste poemel.......
    is nooit echt een baby geweest. door zijn grootte en ook in zijn ontwikkeling.
    hij kon met 5 maanden al staan bij de tafel.
    hij gaat nu naar de peuterspeelzaal en is dan ook de grootste van de klas.
    maar verder is alles ok.
    dus ga je niet al te veel zorgen maken.
    ik hoop ook niet dat je aan de insuline moet, maar je moet maar zo denken........... het is nog maar een paar maandjes. en dan is dat gedoe weer voorbij........
    succes

7. tweety

tweety VIP lid

2 okt 2005
    10.054
    0
    36
    dordrecht
    hoeveel zijn jullie zelf aangekomen dan? ben ik nieuwschierig naar want ik ben nu aardig aan het aankomen vandaar.

8. Senna

Senna Fanatiek lid

8 dec 2005
    2.560
    0
    0
    oke dat valt gelukkig allemaal wel mee mijn vriend en ikzelf waren als baby al 53 en 54 cm en een goede 8 pond, dus dat verwacht ik eig zowiezo ook.

Het stomme is, ik ben dus nooit gewogen bij de gyn. Ik heb geen flauw idee hoeveel ik woog voor de zwangerschap.ben benieuwd hoe ze het nu allemaal in de gaten willen houden. Met echo's denk ik dan?
    Moesten jullie ook vaker op controle?

zo dat is heel snel mam2003 , staan met 5 maanden!

9. TriCo77

TriCo77 Fanatiek lid

10 mrt 2006
    1.591
    0
    36
    ja staan met 5 maanden was idd vroeg
    maar hij is nooit een echte baby geweest , hij was overal zo vroeg mee
    dus ik hoop straks een echte baby te krijgen hihi

maar ja ik moest elke vrijdag 3 x naar het ziekenhuis om suiker te laten testen
    smorgens om 8 uur en om 12 uur en om 4 uur smiddags
    en elke maandag naar de gyn...........
    waren echt drukke weken .....pfffff
    was niet leuk. maar gelukkig is het allemaal goed gekomen

10. TriCo77

TriCo77 Fanatiek lid

10 mrt 2006
    1.591
    0
    36
    en ik heb 3 echo's gehad ,dus er zitten stiekum ook nog wel wat voordelen aan hihi

11. Senna

Senna Fanatiek lid

8 dec 2005
    2.560
    0
    0
    haha ja dat is zo, maar kheb er inmiddels al 12 gehad (om andere redenen) dus 1 meer of minder ;)
    over twee weekjes weer echo.
    De gyn vroeg of ik nog ruzie met de dieetiste had gehad, toen zei ik zo, nou het moeilijkste is het drinken aangezien je geen light mag ivm zoetstoffen die schadelijk zouden zijn. Hij had dat nog nooit gehoord :S Beetje vaag weer allemaal.

Maar je krijgt het er indd drukker van dat gesjouw naar het zkhs.

12. TriCo77

TriCo77 Fanatiek lid

10 mrt 2006
    1.591
    0
    36
    nou het drinken van zoetstoffen zeg je.........
    nou heb ik pas gehoord: en dat is bewezen ook
    dat de zoetstof aspartaam EEN VAN DE NUMMER 1 is als het gaat om verwekkers van MS!!!!!!!!!!!!!!! :( :( :(
    nou voor mij niet echt light meer
    dan drink ik nog liever water hoor...

13. judithteresa

judithteresa Bekend lid

2 jul 2006
    506
    0
    0
    journaliste/fotografe/webdesigner/model
    Fuerteventura-Canarische Eilanden
    jeetje van die zoetstoffen wist ik niet!! weet je mischien een artikel erover? ik zit dus ook op veel te hoger suiker, en een speciaal dieet, en aangezien ik ook geen vruchtensap mag, dronk ik dus alles light..cola light, ice tea light.. dat soort dingen.. beetje eng idee dan!

hoe lukt het dieet bij jullie? best moeilijk vind ik hoor, nog een paar weekjes gelukkig maar!

wist ook niet van die achterstand trouwens?

14. Deb

Deb VIP lid

19 jul 2005
    7.394
    0
    0
    Noord- Scharwoude
    klik hier

schadelijk ? of niet ? wat is het nu ?
    ik heb al mijn zwangerschappen light produkten gedronken en heb 3 kids :)

Deel Deze Pagina