Hoi allemaal! ik zit met een dilemma... Het gaat over mijn verloskundige. Ik heb geen goed gevoel bij haar, al kan ik er niet precies de vinger op leggen. In het begin heb ik het dan ook laten gaan maar nu krijg ik er een steeds naarder gevoel bij. Het is gewoon niet mijn type en ik moet er niet aan denken haar bij mijn bevalling te hebben. Maar als je me zou vragen waarom? Ik zou het niet precies kunnen zeggen. Nu weet ik niet wat ik moet doen... Overstappen naar een ander? (en kan dat nog wel, ben inmiddels al op de helft van de zwangerschap) En waar ik ook enorm mee zit; wat moet ik haar dan als reden geven?? Ik wil haar ook niet kwetsen, en daarbij is het voor mij zelf amper duidelijk waarom, het is meer een gevoel. Vanaf het begin zeg ik tegen mezelf dat ik me niet moet aanstellen en me erover heen moet zetten, we hoeven tenslotte geen vriendinnen te worden. Maar mijn nare gevoel blijft, wordt eigenlijk alleen maar erger en groter. Help!!!!
Denk dat jij je gevoel moet volgen. Als je er echt niet aan moet denken haar bij je bevalling te hebben, dan moet je dat ook niet doen. Overstappen is wellicht niet ideaal, maar best mogelijk. Ze kunnen e.e.a. gewoon overdragen. Naar mijn idee kan je gewoon zeggen dat je niet de klik voelt die je graag wilt hebben met je verloskundige, maar dat je niet weet waar dat aan ligt en wat eraan te doen is. Succes!
net wat Lieke zegt. Je kunt volgens mij nog wel overstappen, maar leg gewoon uit dat zij niet het type verloskundige is die je zoekt. Probeer het wel heel tactisch te brengen en ook duidelijk zijn dat je haar niet wil kwetsen maar dat je toch iets anders zoekt in een vk... succes!
Ik ben overgestapt (genoodzaakt) van verloskundige met 28 weken. Dus overstappen kan sowieso. Een vriendin van mij is met 7 maanden overgestapt. Als je gevoel zegt dat het niet goed is, moet je het ook doen (overstappen). De vk waar ik nu zit is minder "leuk" dan de vorige, maar ik heb er geen naar gevoel bij ofzo. Als ik dat wel zou hebben zou ik gewoon weer overstappen. Al is het maar dat ene moment waar ze je bij helpen, het blijft je wel bij denk ik de rest van je leven en jij moet je ook kunnen ontspannen etc om de bevalling zo goed mogelijk te laten verlopen
Gewoon iemand zoeken waar je je wel fijn bij voelt. Het gaat om een heel belangrijke gebeurtenis in je leven. Jij hebt de regie en jij hebt de keuze! Succes!