Volgende maand krijg ik waarschijnlijk een baarmoeder foto. Wie heeft dit gehad en is het pijnlijk of niet? En hoelang duurt de gehele ingreep? Want ik begreep ook dat ze ook een vloeistof bij je naar binnen spuiten. En wat hebben ze bij jou gezien op de foto? Ik heb al een aantal onderzoeken gehad en daar is uit gekomen dat ik pcos heb. Maar ook dat ik een goede eisprong heb, dat mijn baarmoederslijm goed is en het zaad van mijn man is ook goed. Wat kunnen ze nog meer zien op zo'n foto dan wat niet goed kan zijn?
Bedoel je een hsg? Hoeft niet pijnlijk te zijn! Ik heb vooraf wel 2 naproxen genomen. Het was bij mij wat ongemakkelijk toen ze het cupje aan moesten brengen omde vloeistof naar binnen te spuiten. Daarna maken ze een röntgenfoto. Zo zien ze of je eileiders open zijn en je baarmoeder "licht op "door de vloeistof. Bij mij zagen ze dat mn baarmoeder hartvormig is bijvoorbeeld. Al met al een kwartier denk ik? Succes!
Heel erg om te typen: Maar ik vond het echt vreselijk pijn doen... Het duurde gelukkig maar 10 minuutjes, maar heb echt afgezien! Nadien ook nog een paar dagen last gehad van bloedingen. Het hoeft niet zo te gaan als bij mij. Maar het is een half jaar geleden en we zitten nu in het traject voor IVF/ICSI en ook mijn gyn. zegt dat het HSG-onderzoek als het meest pijnlijke onderzoek wordt ervaren! Heel veel succes!! Groetjes jufaman81