Heey meiden, Ik heb mijn eerste IVF gehad en we hebben 2 cryo's. Hoe gaat dat allemaal in zijn werk? Krijg je dan toch gewoon hormonen om je follikels te laten groeien en pregnyl te zetten?. Is dat nodig voor de baarmoederslijm goed op te laten bpuwen? In principe hoef je zelf toch geen eitjes te hebben daar heb je de cryo toch voor? Liefs Nikkie
Ha Nikkie, Dat wil ik nou ook wel weten. Bij mij hebben ze op het ziekenhuis gezegd dat de cryo's teruggeplaatst worden in eigen cyclus, dus geen hormonen. Ik moet wel echo's laten maken zodat ze mijn eigen eitje kunnen volgen. Als die groot genoeg is moet ik Pregnylspuit zetten om gecontroleerde ovulatie te krijgen. Een paar dagen na ovulatie plaatsen ze de cryo's terug. Nu heb ik alleen geen progestanbolletjes gekregen, zal misschien wel in elk ziekenhuis anders zijn. Bij de ICSI poging kreeg ik ze wel, maar misschien dat dat moest omdat door de hormonen je baarmoeder te weinig weefsel heeft om het eitje in te laten nestelen. Ik weet het ook allemaal niet precies. Dus alle info is welkom. X Jille
Daaag meiden, Ik wacht nog steeds met smart op mn ovulatie en menstruatie. Helaas is t lichaam (en ik zelf ook) nog erg van slag door de miskraam. Ik heb al 2 x een ovulatietest gedaan maar nog niets gaande. Ik moet op dag 2 van mn menstruatie starten met Progynova, op dag 12 van de cyclus heb ik dan mn eerste echo waar ze de beoordelen of het baarmoederslijmvlies zich goed ontwikkelt, aan de hand van deze uitslag krijg ik dan te horen wanneer te starten met de utrogestanbolletjes en wordt de afspraak gemaakt voor de terugplaatsing. Ieder ziekenhuis heeft echter een ander protocol. Ik zelf loop bij t OLVG. Dames, heel veel succes & heel fijn weekend! Liefs, Ciara
Ja, ik ook....lang he! Ik wist vorige keer (door de overstimulatie) al na 9 dagen na de TP dat ik zwanger was. Moet er niet aan denken nu 21 dagen te moeten wachten Ik vind het wachten op mn menstruatie nu al veeel te lang duren...............
hahaha anders ik wel. ik zit nu al de hele tijd te denken of en wanneer ik eerder zou kunnen testen. Ik ben zoooo moe maar dat komt omdat ik net 7 dagen nachtdienst erop heb zitten. Ik wil gewoon dingen voelen die er niet zijn.....
Hoi Dames, Vanmiddag moet ik weer naar het ziekenhuis voor echo. Maandag was ei 14 mm, als hij vandaag rond de 18 mm is mag ik pregnyl zetten en is dus op zijn vroegst dinsdag de terugplaatsing van 2 cryo's (als ze de ontdooiing overleven). Ik begin hem nu wel te knijpen. Ik heb het zo zwaar gehad met de eerste ICSI (heel depressief van de Lucrin geweest) en daarna toen de poging mislukte ben ik ook in een flink dal terecht gekomen. Relatie onder druk, twijfels, rauw verdriet dat heel heftig naar boven kwam etc. Nu gaat het wel weer (bekijk het per dag). Maar nu de cryo's mogelijk teruggaan word ik bang geloof ik. Ben zo bang dat het weer mislukt (en die kans is bij cryo's veel groter dan bij gewonen icsi). Soms dan schieten de babynamen, kinderkleertjes, kamertjes even weer door mijn hoofd, maar dan word ik overmand door verdriet van de mislukte poging en durf ik gewoon niet meer te hopen omdat het verdriet zo'n zeer heeft gedaan en nog! Wil hoopvol zijn! Maar lukt niet. X Jille
Lieve Jille, Wat vreselijk spannend voor je! Ik herken je verhaal volledig. Ik heb me vandaag ziek gemeld omdat vriendje en ik tot 03:00 hebben lopen ruzie maken. Ik moet er nu toch wel overheen zijn...het is tenslotte al meer dan 2 weken geleden dat ik de miskraam had .............maar zo werkt het dus helaas niet. Ik heb gister uitgebreid gebeld met het ziekenhuis met een hoop vragen. De kans dat cryo's het onntdooingsproces overleven is ongeveer 2/3 maar als dit zo is, is de kans op een zwangerschap niet veel kleiner dan met een verse poging. Het lagere percentage ligt vooral in het feit dat het dus bij de 1e stap mis gaat. Ik ga heel hard voor je duimen dat je twee mooi top cryo's krijgt terug geplaatst. Sterkte & heel veel succes! x Ciara
Nou, weer terug uit het ziekenhuis. Mijn ei was 16 mm. Ik hoef niet terug voor een nieuwe echo, want ze kunnen keurig zien wat mijn ei doet. Mijn baarmoederslijmvlies was ook keurig op dikte. Dus nu moet ik vrijdagochtend de pregnyl zetten en zal donderdag 21-8 de terugplaatsing zijn (als ze het ontdooien overleven!). Ik word donderdag gebeld door het lab of ze de ontdooiing hebben overleefd en hoe laat ze die dag teruggaan! Dus over een week heb ik hopelijk 2 emmy's in mijn buik! Wat een spanningen! En dan wederom die 2 wachtweken met elk pijntje, krampje, etc! X Jille
Hoi Jille, Spannend zeg! Waarschijnlijk gaan we deze ronde ook voor de tp van nze 2 cryo's, dus ben erg benieuwd hoe het allemaal gaat. Hoe zit dat met die rietjes? Ik snap daar niks van. Zitten de emmy's in een rietje? We hebben 2 cryo's, dus ook 2 rietjes? Bij de IVF kozen wij voor de optie 1 emmy tp mits deze van topkwaliteit is anders 2. Nu is mijn IVF mislukt (ben vandaag ongi geowrden) en wil ik echt perse 2 cryo's teruggeplaatst hebben. Kan dat? Kun je nog wisselen? Ik vraag het wel na bij mij gyn a.s. vrijdag wanneer ik de uitgangsecho heb. Heb je deze cyclus hormonen gebruikt? Had je dat wel met je ICSI? Ik gebruikte Gonal F voor mijn IVF. Dus ik denk ook met de tp van de cryo's, toch? Van mezelf heb ik geen eitjes, dus zal dan wel moeten denk ik. Spannend zeg 21 augustus! Ik hoop zo dat jullie grote droom uit mag komen meis! Veel succes en hopelijk een goede ontdooiing van je cryo's. Ik duim voor je! Liefs Nikkie
Maar je hebt toch geen eitjes nodig bij cryo? Misschien snap ik er niks van hoor. Maar als je een uitgangsecho hebt mag je dus gelijk door? Zonder pauze? Of is dat alleen met IVF. Ben ook wel benieuwd naar het antwoord van jou arts omdat wij dezelfde keuze hebben gemaakt wat betreft terugplaatsing. Succes.
Hoi Linda, Nee ik heb geen eitjes nodig bij cryo (denk ik..) maar wel een goede opbouw van mijn slijm. Dus verwacht ik (omdat mijn lichaam werkelijk niets doet) dat ik hormonen moet spuiten. Het kan zijn dat bij mijn uitgangsecho blijkt dat mijn follikels gevuld zijn met vocht. Dan zullen deze eerst moeten slinken alvorens wij overgaan tot behandelen. Ik heb echt geen verstand van de procedure mbt de cryo's, dus alle antwoorden zijn welkom! Liefs Nikkie
Hoi Nikkie en Linda, Je hebt bij de cryo's geen eitjes nodig, maar je eigen eitje moet wel gesprongen zijn voordat ze terugplaatsen. Ik hoef helemaal geen hormonen te gebruiken voor de cryo terugplaatsing (mijn cyclus is normaal ongeveer 32 dg en regelmatig. Probleem ligt bij mijn man). Omdat jij Nikkie geen eitjes hebt, moet je misschien wel hormonen gebruiken ik durf het echt niet te zeggen. Ik in ieder geval niet, maar moet wel een pregnylspuit zetten om zeker te weten dat mijn eigen eitje gesprongen is en weg is uit mijn lijf, zodat de cryo's erin kunnen (ze doen 6dg na de pregnylspuit terugplaatsen van de cryo's). Ik heb bij mijn ICSI Lucrin en daarna Gonal gespoten. Ik had ook gekozen voor 1 embryo terugplaatsen dit ivm de afwijking van mijn man en de kans op chromosoomafwijking kind en dus vlokkentest. Er is dus 1 emmy teruggeplaatst, maar helaas nooit ingenesteld. 2 embryo's hebben ze kunnen invriezen. Ze hebben ze in 1 rietje gedaan, wat dus betekent dat ze allebei tegelijk ontdooid moeten worden. Als ze allebei de ontdooiing doorstaan, gaan ze allebei terug in mijn buik, want ik ga natuurlijk niet iets weggooien wat zoveel moeite heeft gekost. Volgens mij kun je best terugkomen op je besluit of je 1 of 2 emmy's terug wil plaatsen. Moet je wel bellen met ziekenhuis natuurlijk. Succes allemaal. X Jille
Nou, heb de pregnylspuit gezet. Was deze keer veel sneller gepiept dan tijdens de ICSI behandeling, toen moest ik echt 5 minuten kiezen op elkaar. Deze keer heb ik hem er zo ingejast.... nu maar wachten tot donderdag 21-8..... Hopen dat ze allebei goed ontdooiien. X Jille
Spannend Jille! Wanneer krijg je te horen of ze beide goed ontdooid zijn? Wij krijgen deze cyclus ook twee cryo tp! Ik hoef geen Gonal te gebruiken maar oestrogeentabletjes, Estradiol. Deze moet ik gebruiken en opbouwen om ervoor te zorgen dat mijn baarmoederslijm mooi dik wordt, voor de innesteling. De arts vertelde mij ook dat als ik zwanger wordt van de cyo tp dat ik dan zelfs de eerste 10 weken van mijn zwangerschap progestanballetjes moet gebruiken! 10 weken! Nou ja doen we natuurlijk maar gewoon, maar stond er wel van te kijken dat je zo lang door moets gaan! Succes en ik hoop dat ze goed mogen ontdooien! Liefs Nikkie
Ik krijg donderdag te horen of beide cryo's goed ontdooid zijn en dan heb ik dezelfde dag nog de TP. Ik hoop echt dat ze het allebei redden en dat ze dan natuurlijk blijven zitten. Ben wel zenuwachtig en vind het erg spannend weer. Ik heb helemaal geen progestantabletten gekregen. Ga ik morgen wel even voor bellen. X Jille