Wie heeft er (positieve) ervaring met Cryo's?

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door Ciara, 29 jul 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. pekske

pekske Fanatiek lid

25 okt 2006
    2.216
    0
    0
    de mail is de deur uit hoor, ben ook benieuwd naar het antwoord..
    zodra ik wat terug heb laat ik het weten...

ik weet niet beter als dat de vorige keer mijn eitje ook al was gesprongen.....
    ze moeten wel precies weten wanneer, maar dat weten ze omdat je de positieve ovutest door belt..
    dan gaan ze ontdooien en als je tp hebt benje ongeveer net zo ver als wanneer je spontaan bevrucht zou zijn...

hadden ze bij jou miepje de cryo al wel ontdooit?

2. pat

pat Fanatiek lid

26 jul 2006
    1.908
    0
    0
    Een lieve moeder zijn
    Buitenland
    Hallo Syl, Van harte gefeliciteerd met je zwangerschap!

Ik heb ook tp in eigen cyclus gehad, mijn eisprong was ook net geweest toen ik kwam voor een fm..cryo's zijn toen gelijk ontdooid en 2 dagen later was de tp...en nu ben ik dus zwanger. Ik weet ook niet zo goed wat er dan bedoeld word als de arts zegt dat de kans dan niet reeël is?

Iedere gyne is natuurlijk anders, maar je moet nu wel weer opnieuw een maandje wachten :(

Meiden ik duim nog steeds op positesten voor jullie :thumup:

3. wies31

wies31 Fanatiek lid

16 nov 2006
    3.371
    1
    0
    roosendaal
    ik had ook gedacht dat miepje nog gewoon de tp zou krijgen. raar idd, dat elk zh er anders over denkt.

syl,gefeliciteerd! erg blij goed cryonieuws te horen. geniet er lekker van!

ik ben mijzelf weer helemaal gek aan het maken hier, voel vanalles wat in mijn buik, pfff, nog een week te gaan.

pekske, ben wel erg benieuwd naar het antwoord van jouw gyn.

4. miepje1

miepje1 Bekend lid

31 okt 2007
    970
    0
    0
    Vreemd hoor, dat dat blijkbaar overal anders is. De vorige keer had ik toen mijn eitje op springen stond, de pregnyl gespoten. Vijf dagen later zijn de embryo's pas ontdooit en op de zesde dag terugplaatsing.
    En die reeele kans, ja dat begrijp ik nu ook niet helemaal meer. Kan dus pas over een maand weer verder. Maar toch raar hoor, dat dat bij jullie blijkbaar anders gaat.

5. Esser

Esser Fanatiek lid

29 jun 2006
    3.190
    4
    38
    Pedagoog
    N-Brabant
    @miepje, wat een kl*te situatie.......een mega tegenvaller zo meid........ :( Snap ook echt niet, wat de andere meiden ook schrijven, waarom er zoveel verschil is bij de ziekenhuizen/artsen.....?

@syl, dikke proficiat!

@wies, nu op de helft dus? Wat spannend zeg......
    Misschien juist dus wel goed dat je ongi-achtige krampen hebt? We duimen verder voor je.....

@pekske, laat je het weten hier wanneer je reactie van jou arts hebt ontvangen? Ben ik ook erg benieuwd naar.......

Hier begint de cryo TP weer echt in de buurt te komen.... Spannend...... De progynova valt me wederom erg zwaar. Heb er veel klachten van en ga dat bij een volgende evaluatie aangeven in het ZH.
    Toch bespreken of dat niet anders kan.....
    Hopelijk hoeft het niet tot zo ver te komen, maar goed....neem 't mee in m'n achterhoofd ;)
    Vrijdag- of zaterdagochtend worden we gebeld door het lab van Tilburg over het ontdooien.....
    liefs

6. wies31

wies31 Fanatiek lid

16 nov 2006
    3.371
    1
    0
    roosendaal
    esser, spannend zeg, maar balen dat je zo last hebt van de meds. ik ken het trouwens niet, progynova, is dat net zoiets als lucrin? hopelijk hebben ze er een andere manier voor, en nog beter dat het gewoon niet meer nodig is!

7. pekske

pekske Fanatiek lid

25 okt 2006
    2.216
    0
    0
    Ik gebruik de ovulatietest zonder pregnyl, is nergens voor nodig.

Het gaat om de rijpheid van het baarmoederslijmvlies. Is de test positief ,dan is het slijmvlies zogezegd in fase. Dan is het niet zinvol om nogeens pregnyl te spuiten. Ik weet, dat veel klinieken met pregnyl werken, dat doe ik alleen als er geen spontane eisprong is.

Ik hoor het wel als je wil beginnen.

groeten

*naam en adresgegevens arts verwijderd*
    Elmo

dit kreeg ik als antwoord....

8. Esser

Esser Fanatiek lid

29 jun 2006
    3.190
    4
    38
    Pedagoog
    N-Brabant
    Hmmm, okay Pekske..... Is dit voor jou een antwoord wat voldoende is? Wat 'kort' door de bocht zeg maar.....
    Snap dan toch echt niet wat nu het verschil is tussen al die artsen..... Maar goed, bij een volgend gesprek in ons ZH zal ik ook het e.e.a. gaan navragen ;)

9. Elmo

Elmo Niet meer actief

Ik vind de reactie ook errug kort en een tikkeltje onproffessioneel overkomen (lees: overkomen!)...

Maar duidelijk...ik snap de meerwaarde van Pregnyl ook niet als je duidelijk een ovulatie waarneemt.
    Hij zal het weten toch?

Hier werken ze met Progynova en Utrogestan..toch had ik 1x een eigen ei (ondanks de Progynova).
    Inderdaad met alle meds gestopt....hormoonwaarde via bloed gecheckt en toen een tp zonder meds.
    Ook geen pregyl!

Duim voor je!

Elmo

10. lisa

lisa Fanatiek lid

5 nov 2006
    2.534
    0
    0
    wat was het antwoord nou pekske,
    je bericht is verwijderd.

vevelend heh esser die hormonen, ik heb er deze keer ook meer last van als de vorige keer.
    maar goed nog eventjes voor ons, en hopelijk ook de laatste keer.

11. Elmo

Elmo Niet meer actief

Lisa:
    Even goed lezen..bericht staat er nog gewoon.
    Ik heb alleen de adresgegevens verwijderd.
    Elmo

12. Elmo

Elmo Niet meer actief

Dit IS het antwoord

13. lisa

lisa Fanatiek lid

5 nov 2006
    2.534
    0
    0
    oooh :) domme muts ben ik ook :)

maar idd een kort antwoord.
    maar goed ieder ziekenhuis of kliniek heeft dus zijn eigen werkwijze.

14. pekske

pekske Fanatiek lid

25 okt 2006
    2.216
    0
    0
    het is inderdaad een kort antwoord...
    maar ik ben blij dat ik mijn gyn gewoon kan mailen en dan toch antwoord krijg...
    de meestte artsen ben je dagen over bezig om ze aan de telefoon te krijgen..
    ik denk dat hij ookniet al te ver wil uitwijden omdat hij dit in zijn vrije tijd doet..

maar goed......als ik er heen ga al ik het nog weleens vragen...
    ik heb ookniet echt gevraagt om de hele uit leg...
    maar meer waarom...ach ja.........het was te proberen hahahahha

15. wies31

wies31 Fanatiek lid

16 nov 2006
    3.371
    1
    0
    roosendaal
    meiden, ik zit nu 5 dagen na de tp,moet ik onderhand nog niet iets voelen als ik zwanger zou zijn, ben echt bang dat het helemaal niks wordt. alleen hele lichte ongikrmpjes af en toe, maar dat kan beide kanten uit. pppff, wat een lange week zeg...

hoe is het verder met de meiden hier?

16. Elmo

Elmo Niet meer actief

Wies: je hoeft echt helemaal niks te voelen hoor!
    De een voelt van alles, de ander niks.
    Probeer je daar niet te veel van voor te stellen hoor!
    Geen bloed is goed!

17. Esser

Esser Fanatiek lid

29 jun 2006
    3.190
    4
    38
    Pedagoog
    N-Brabant
    Pekske, 't is idd een antwoord ;)
    Wellicht 'n idee ja om bij een volgend gesprek er verder eens op terug te komen..... Wordt vervolgd....

Wies, wat spannend weer.....je gaat rap richting de 2e week.... ;) En wat Elmo schrijft klopt ja...
    Al hoop ik ook iedere keer wel dat er een signaal of iets dergelijks is/komt....
    Heb zelf zo'n idee dat wanneer je zwanger bent, je dat als vrouw zijnde 'voelt' zeg maar.... Vrouwelijk gevoel....
    Hmm, of word ik nu te vaag? Of snappen jullie wat ik bedoel?

Hier morgen nog werken en dan weekend!
    En een spannend weekend.....Vrijdag- of zaterdag ochtend worden we gebeld door het lab.... hopelijk mt goed nieuws...
    liefs

18. wies31

wies31 Fanatiek lid

16 nov 2006
    3.371
    1
    0
    roosendaal
    spannend esser, hopelijk wordt het een goed weekend!
    en idd, ik weet het dat ik nog niets hoef te voelen, maar wat je zegt esser, ik denk ook dat je als vrouw voelt dat je zwanger bent. bij mij wisselt dat nogal met de dag. we zullen zien...

19. pekske

pekske Fanatiek lid

25 okt 2006
    2.216
    0
    0
    mijn ongi is er eindelijk.........
    vandaag gaan we weer in de race...
    over 10 dagen ovutesten beginnen en dan waarschijnlijk rond hubbie zijn verjaardag een tp van hopelijk 2 cryo`s.......

we doen weer meeeeeeeee

20. wies31

wies31 Fanatiek lid

16 nov 2006
    3.371
    1
    0
    roosendaal
    fijn pekske, op naar de tp! dit moet hem gaan worden toch?

hier steeds ongeduldiger om te gaan testen, maar we houden vol. sinds gisteren gevoelige tepels, that's all! we zullen zien...

Deel Deze Pagina