heeeyy hallo allemaal! ik ben lid van de kinderen en nou staan er deze mnd 2 interviews inmet moeders die 4 (de 5e op komst) en 5 kindjes dat heb ik echt met respect en een beetje schaamte gelezen. ik heb maar 1 kindje maar ik heb het er zo druk mee! en bij hun gaat het allemaal vanzelf (zal ook niet altijd zo zijn ) hebben meer moeders het zo druk met hun kleine uk (die van mij is nu bijna 1) ik vind het nog steeds zo moeilijk om te schipperen tussen werk huishouden kind dat ik weleens het gevoel heb dat ik alles niet 100% doe maar half dit is niet bedoelt om te klagen hoor! maar ik was gewoon benieuwd hoe dat bij jullie gaat met het huishouden enzo. bij mij is het nl niet altijd netjes zoals het hoort te zijn
Heel herkenbaar hoor Hier ook maar 1 kleintje en daar heb ik het al veel te druk mee. Nou hebben we hier ook wel heel veel gedoe gehad (en nog steeds) door kiss-syndroom en KMA waar we sinds kort achter zijn, dus een kleintje dat veel huilde, slecht sliep (momenteel ook weer niet al te best), en dan kom je dus nergens aan toe, plus dat ik op de momenten dat ze op bed ligt, zo uitgeteld ben, dat ik nergens meer puf voor heb. Manlief doet hier het grootste deel van het huishouden dus, gelukkig maar, want ik zou echt niet weten hoe ik dat allemaal voor elkaar zou moeten krijgen...!
Overigens: mijn stiefkids wonen thuis met stiefbroers en halfzus en nog een halfzusje op komst: straks 7 kids in totaal, en daar is het de gewoonte dat de kids erg veel meehelpen. Qua huishoudelijke taakjes vind ik dat niet zo erg, maar daar moet mijn stiefdochter bijvoorbeeld ook haar broertje helpen met douchen... dan snap ik dus wel hoe je dat met een groot gezin voor elkaar krijgt, maar dat zou bepaald niet mijn keuze zijn! (Daarmee overigens niet gezegd dat dat in alle grote gezinnen zo gaat).
Hier gaat het nu sinds de 6 maanden echt veel relaxter. Ik denk dat we met ons gezinnetje nu eindelijk onze draai hebben gevonden. En ja het is wel veel drukker en het huishouden is ook minder dan eerder. Maar het scheelt dat ik nooit erg lang op mijn kont kan zitten en als ik mijn vrije dag heb het huis van boven tot onder schoonmaak en met de kleine lekker keutel. Kan heeel snel schoonmaken. Hier scheelt het ook weer wel dat ik werk, ik was van de week ziek en thuis met de kleine, nou je kon me opvegen aan het einde. Zou echt geen goede thuismoeder zijn
ja ik denk ook wel dat je makkelijker word als je meer kids hebt en van dat meehelpen mijn tante heeft 5 kinderen waarvan de eerste zwaar geestelijk en lichamelijk gehandicapt en nu is ze weer zwanger (!)maar haat oudste dochters ongeveer 10 en 11 jaar die doen echt ook heel veel in het huishouden en boodschappen enzo ik vind dat dan een beetje zielig voor die meiden terwijl ze het met plezier doen ik doe als mijn zoontje wakker is niks in het huishouden want hij kan niet alleen spelen dus moet ik erbij blijven en meedoen of bij mama op schoot ik ben dit nu op advies van het cb aan het (proberen) te veranderen want je word er doodmoe van iedere x als ik opsta om iets te drinken te halen begint hij te krijsen maar het is mijn eigen schuld hahaha! maar dat is wel heftig dat je dochterje het kiss syndroom en ook nog kma heeft zeg! dat is een zware tijd voor jullie!! maar het gaat nog steeds niet zo goed dan met slapen?