vers fruit

Discussie in 'Voeding' gestart door linda84, 2 mrt 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. linda84

linda84 Fanatiek lid

3 sep 2006
    4.383
    36
    48
    Binnenkort wil ik onze dochter fruit gaan geven. Ze krijgt nu al een groentehap. Maar nu vraag ik me af hoeveel jullie geven ? hele stukken fruit ? In een potje zit 125 gram. Mag ze ook zoveel van vers fruit.
    En welke appels vinden de kleintjes lekker (ik ben geen appel eter)

Ik bouw het natuurlijk wel rustig op.

2. Manuela79

Manuela79 VIP lid

7 aug 2006
    10.145
    0
    0
    Hilversum
    Volgens mij mag een kindje 2-3 stuks fruit op een dag maar helemaal zeker weet ik dat niet. In het begin is het steeds maar een paar kleine hapjes en geleidelijk aan wordt het steeds meer. Louise krijgt nu ongeveer 150-200 gram fruit op een dag. We pureren meestal een appel/banaan en een kiwi of appel/banaan/peer etc.

Louise vind qua appels de Pink Lady tot nu toe het lekkerst, al eet ze alles wel met smaak op.

Als je a la Rapley wil aanbieden kun je de appelpartjes even kort koken of kort in de magnetron doen zodat ze net even wat zachter worden.

Ps. Mooie naam heeft je dochter, die stond ook op mijn lijstje ;)

3. linda84

linda84 Fanatiek lid

3 sep 2006
    4.383
    36
    48
    Dank je ! Dan ga ik morgen even fruit kopen !

4. emmie

emmie Niet meer actief

hoi!

wij geven hier ook altijd vers fruit (alleen bij oma krijgt hij een potje)
    ik pureer het altijd nog wel even, maar laat er ook wel stukjes in.
    Hier ook vaak met een appeltje erdoor (vaak gala of pink lady's)
    verder peer/ meloen/ mango/ banaan.
    kiwi heb ik niet geprobeerd, mag dat al? (manuela?)
    wel heb ik es druiven (met schil en al) erdoor gedaan, ging verder prima maar las later dat je daar beter mee kunt wachten tot de 1e verjaardag.
    wij doen meestal 2 á 3 stuks fruit.

suc6 ermee!

5. Manuela79

Manuela79 VIP lid

7 aug 2006
    10.145
    0
    0
    Hilversum
    @ Emmie, kiwi mag wel, alleen moet je wel (net als met citrusvruchten en pruimen) in de gaten houden hoe je kindje reageert. Deze fruitsoorten hebben namelijk een laxerende werking en daardoor kan je kindje krampjes krijgen. Louise heeft nergens last van gehad. Morgen ga ik weer naar de groenteboer, ook even meloen en mango halen ;)

6. linda84

linda84 Fanatiek lid

3 sep 2006
    4.383
    36
    48
    Groente zelf maken scheelt vaak een hoop geld, maar volgends mij is het goedkoper op fruit uit een potje te geven. Alleen heb ik haar gisteren peer uit een potje gegeven, ze rilde, heb er zelf een hap van genomen en bah wat is dat vies zeg ! (potje gelijk weggedaan)

7. emmie

emmie Niet meer actief

@ manuela, ok dan ga ik dat ook maar es uitproberen! :D
    en sinasappel heb je dat ook al geprobeerd?

liefs Emmie

@ linda, ja ik denk dat je daar wel gelijk in hebt, fruitpotjes zijn denk ik ook wel een stuk goedkoper! helemaal als je er 3 stuks fruit door heen doet. een mango bijv. daar doe ik dan 2 keer mee, maar die zijn toch al gauw een euro per stuk. maar ja het is toch wel veeeeeel lekkerder en gezonder (naar mijn gevoel) ;) alles voor je kindje he?
    xxx Emmie

8. Manuela79

Manuela79 VIP lid

7 aug 2006
    10.145
    0
    0
    Hilversum
    Ik ben benieuwd hoe Seff het vindt. Nee sinaasappel heb ik nog niet geprobeerd.

Ik vind vers fruit zelf ook veel lekkerder, we hebben een tijdje potjes gegeven maar ik heb het idee dat Louise het verse ook veel lekkerder vindt. En zo wordt ik ook "gedwongen" fruit te eten hihi.

9. emmie

emmie Niet meer actief

haha ja inderdaad dat heb ik ook! je eet dan al gauw je dagelijkse fruit behoefte mee! :D
    maar ik heb nog geen kiwi's gehaald, ga morgen boodschappen doen, dus dan kunnen we het es proberen! komt vast wel goed want Seff is (op een paar boodbeleg- dingen na) een alleseter! haha ;)

10. Juud

Juud VIP lid

21 nov 2006
    9.608
    0
    0
    Bij AH heb je zo'n zak met 'kleine zoete appeltjes', vind ik zelf ook lekker en zijn dus niet zuur!

Ik geef een appel en een banaan, of appel en halve banaan en halve peer.

Ik pureer grof (dus met stukjes).

11. Natascha30

Natascha30 Fanatiek lid

4 okt 2006
    2.157
    0
    0
    Twente
    hier zijn de combi's banaan/galiameloen of banaan/sappig peertje een groot succes

12. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

29 nov 2007
    11.895
    42
    48
    Bij appel gaan vooral de zoete varianten goed. Maar nog liever eet C peer, meloen of mango.. Hij eet dan een hele mango, een klein helft van een galiameloen, of een flinke peer.
    Gisteren een kleine peer en een kleine appel gehad.
    Schillen, staafmixer erop, klaar..
    Potje fruit heeft hij nog niet gehad, omdat daar vaak extra toevoegingen bij zitten. En dat wil ik nu nog wat vermijden..

13. emmie

emmie Niet meer actief

Seff heeft inmiddels sinasappel gehad! ( appel, halve sinasappel en een halve banaan)
    Ging prima, hij heeft lekker gesmuld!

nog steeds geen kiwi geprobeerd, omdat ik ergens heb gelezen dat kiwi pas vanaf een jaar 'mag'.
    sinasappel vanaf 9 maanden...dus vandaar!

liefs Emmie

14. Natascha30

Natascha30 Fanatiek lid

4 okt 2006
    2.157
    0
    0
    Twente
    ik heb van de week de combi banaan/frambozen geprobeerd......dat was smullen

15. emmie

emmie Niet meer actief

:p :p :p klinkt goed!

16. Mama26

Mama26 Bekend lid

29 okt 2007
    786
    0
    0
    Geven jullie dan 's morgens een stuk fruit en 's middags een stuk fruit? Of gewoon 'smorgens 2 hele stukken fruit?

Ik geef mijn dochter ook fruit maar ik weet niet of ze al een hele appel en een hele banaan mag, lijkt me zo veel om dit in 1 x te geven.

17. Natascha30

Natascha30 Fanatiek lid

4 okt 2006
    2.157
    0
    0
    Twente
    ik heb het altijd of 's morgens of 's middags gegeven
    in het begin gewoon gekeken hoeveel hij op kon hij gaf zelf wel aan wanneer hij vol zat
    nu eet hij meestal 1,5 stuk fruit bv een hele banaan met een halve peer of een hele banaan met een kwart galiameloen

18. Mama26

Mama26 Bekend lid

29 okt 2007
    786
    0
    0
    Maar wat kan ik dan 's middags geven? Als ik 's morgens fruit geef en half 1 de fles, duurt het zo lang tot half 5/5 uur. En een liga is ze toch nog te klein voor of niet?

19. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

29 nov 2007
    11.895
    42
    48
    Ik geef hier 's ochtends 1-2 stuks fruit (afhankelijk van het soort fruit, 1 flinke mango/1 kleine appel+peer, 1/3e galiameloen etc).. Dan om 12 uur brood+sap en om 3 uur de fles, en half 6 warme hap... (plus nog een 7.00 en 21.30 fles)

Je kunt wel rijstewafeltjes, of speciale koekjes/liga krijgen voor 6mnd+. Maar of ze daar echt vol van raken? Misschien met een flesje sap ernaast.. Dan leek een boterham me iets beter..

20. Natascha30

Natascha30 Fanatiek lid

4 okt 2006
    2.157
    0
    0
    Twente
    ons schema is vanaf 6.5 maand ongeveer zo

830 fles
    1130 boterham en fles
    1430 fruit
    1700 warm eten en yoghurt
    1900 fles

is hij 's morgens een keer vroeger wakker dan soms rond 10 uur beetje fruit extra

Deel Deze Pagina