Gas-op-glas

Discussion in 'De lounge' started by loetje, Nov 24, 2008.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. loetje

loetje VIP lid

Jun 6, 2006
    7,445
    1,843
    113
    Hoi.

Wie heeft er ervaring met het koken van gaspitten op een glazen plaat? Graag zou ik willen weten of het bevalt of niet. Hieronder even een linkje van een willekeurige plaat, zou zelf dan een grotere willen..

http://www.bcc.nl/shop/Gas-op-glas/prod ... =OfferList

2. Manuela79

Manuela79 VIP lid

Aug 7, 2006
    10,145
    0
    0
    Hilversum
    Ik heb ook gaspitten op een glazen plaat maar dan 5pits. Het bevalt mij prima. Het is ook veel beter schoon te krijgen dan een normale gasstel. Maar het zal al in onze keuken toen we dit huis kochten.

3. loetje

loetje VIP lid

Jun 6, 2006
    7,445
    1,843
    113
    En staan je pannen wel een beetje stabiel op de pandragers?

Wij hebben in 2004 een nieuwe aanbouw en keuken geplaatst. Ik wilde graag gas op glas, maar de verkoopster raadde het om meerdere redenen af (weet de redenen niet meer, was nogal zwanger toendertijd 8) ). Daarom hebben wij uiteindelijk gekozen voor een roestvrijstalen 5 pitter. Prachtig ding hoor, maar lastig schoonmaken. Bovendien krast het roestvrijstaal erg snel en heb ik bruine inbrandplekken die ik niet meer schoonkrijg. Het draaggedeelte voor de pannen bestaat uit 3 delen en is van gietijzer, dus per gedeelte best zwaar. Nu gooi ik ze wel in de vaatwasser, maar helemaal goed schoon worden ze daar niet in, zodat ik uiteindelijk nog met een schuursponsje die zware onhandige dingen sta te schrobben :evil:

Die losse pandragers lijken me veel handzamer om schoon te maken en zo'n glasplaat lijkt me helemaal ideaal....

4. Joycie02

Joycie02 Bekend lid

Apr 12, 2007
    635
    0
    16
    Wij hebben het, maar ik vind het juist een DRAMA om schoon te krijgen. De pandragers zijn los en kun je dus verwijderen, maar de emaille plaatjes eronder niet. Op zich is het glas zelf wel goed schoon te maken, maar omdat je om die ronde emaille plaatjes heen moet poetsen krijg je onwijze strepen! En geloof me.....ik ben niet overdreven nauwkeurig hierin! Hiervoor had ik een goede keramische kookplaat en dit wordt het bij een evt volgend huis weer. Ik wilde nu graag op gas koken ivm snel verhitten, wokken etc, maar achteraf bezien ging dat op de vorige kookplaat minstens zo goed.
    Hoe mooi de gas-op-glas kookplaat die ik nu heb ook is.....voor mij geen tweede!

5. Anoniem01

Anoniem01 Actief lid

Sep 6, 2008
    110
    0
    0
    Wij hebben er ook naar gekeken toen we een nieuwe wilde kopen. Ik heb het uiteindelijk niet gedaan omdat ik er veel negatieve verhalen over hoorde. Wij hebben nu een gasplaat met daarop gewoon gaspitten. Ziet er toch een stuk mooier uit dan een standaard gasplaat en toch een beetje glas.

6. loetje

loetje VIP lid

Jun 6, 2006
    7,445
    1,843
    113
    Snap um niet helemaal. Wat is er nu van glas dan, bij jou huidige gasplaat?

7. Anoniem01

Anoniem01 Actief lid

Sep 6, 2008
    110
    0
    0
    Onze plaat zelf is van glas maar daarop zitten gewone normale gaspitten zoals je die op een standaard kookplaat ook hebt zeg maar.

8. Jacky78

Jacky78 Fanatiek lid

Jun 3, 2008
    3,425
    1
    0
    Wij hebben ook gas-op-glas
    Ik vindt het super! En zeer mooi staan.
    Of je nu een rvs-plaat of een glas-plaat hebt, schoonmaken moet je toch.
    Gewoon schoonmaken met bv afwasmiddel en eventueel napoetsen met glasreiniger (doe ik eens in de zoveel tijd)

Bij ons kun je wel echt alles loshalen (pandragers, emaille plaatjes en de branders (die het gas verspreiden zeg maar)

9. setje

setje Fanatiek lid

Jun 18, 2006
    1,989
    0
    36
    Hoevelaken
    Ik heb nu ook gas op glas, hiervoor roestvast staal, en dát is echt een drama met schoonmaken!

Ik neem em gewoon af met heet water en dan drogen. En als ie echt te vettig wordt dan maak ik em helemaal schoon met groene zeep. Ziet ie er weer uit als nieuw! De emaille plaatjes worden met groene zeep ook weer mooi schoon trouwens...

groetjes Setje

10. loetje

loetje VIP lid

Jun 6, 2006
    7,445
    1,843
    113
    Precies, rvs kan ook lastig zijn met schoonmaken. Ook dat kan enorm strepen als je het niet goed doet..Je moet even het juiste middeltje vinden, maar dan zijn strepen over het algemeen geen probleem....

11. Niet meer actief

12. Manuela79

Manuela79 VIP lid

Aug 7, 2006
    10,145
    0
    0
    Hilversum
    Bij ons kan ook alles los, dus is het goed schoon te maken. En de pannen staan heel erg stevig, er zitten best grote pannendragers op. Ik poets het glas altijd met een sopje dreft en boen het na met een droge doek. Dan nog even wat glassex en een keukenrolpapiertje erover en streeploos schoon.

13. Dushi

Dushi Niet meer actief

Heb ook gas-op-glas.

melkwitte glasplaat en gietijzer gaspitten/panhouder.

Schoonhouden geen probleem.

14. Evanthe

Evanthe Niet meer actief

Ik ben nog steeds blij met onze gas op glas plaat. vind m erg mooi.
    Heb er wel vaak strepen op als ik m even snel heb schoon gemaakt, maar ja :rolleyes:

15. Maryloes

Maryloes Niet meer actief

Hier ook gas op glas! Ideaal, ben er erg blij mee en ook makkelijk met schoonmaken.

16. loetje

loetje VIP lid

Jun 6, 2006
    7,445
    1,843
    113
    En welke merken hebben jullie?

17. lauwtje

lauwtje Fanatiek lid

May 21, 2007
    1,358
    0
    36
    Ik krijg er straks ook 1! Vind t wel heel mooi staan. Ben benieuwd of t was is. Maar neem aan van wel :D
    Wij krijgen hem van Neff. Is weer een onderdeel van Bosch.

18. Manuela79

Manuela79 VIP lid

Aug 7, 2006
    10,145
    0
    0
    Hilversum
    Wij hebben een Bauknecht.

19. sunnycloud

sunnycloud Fanatiek lid

Dec 28, 2006
    1,541
    142
    63
    Female
    Waarom geen inductie meiden als jullie het schoonmaken zo'n probleem vinden.
    Wij hadden een grote rvs gaskookplaat maar ik werd er echt gek van, de branders kreeg ik niet meer schoon en de dragers werden ook niet meer helemaal schoon. En dan nog maar te zwijgen over die rot strepen elke keer. Denk je dat het mooi schoon is heb je nog strepen.

Ik ben zo gelukkig met mijn inductie, kan hem gebruiken als extra werkruimte en geen verbrandde pannelappen meer, brandt niet in want alleen onder de pan wordt het warm en als de pan eraf is is het ook direct niet heet meer, ik kan me er niet aan branden. Ideaal.

20. loetje

loetje VIP lid

Jun 6, 2006
    7,445
    1,843
    113
    Inductie is hartstikke duur, vooral de aanschaf. Ik heb me ook laten vertellen dat electrisch koken een stuk duurder is dan gas, dus vandaar dat ik toch wel op gas wil blijven koken.

Share This Page