Wie heeft er tips? (5 of 4 flessen)

Discussie in 'Flesvoeding' gestart door Tigger, 8 nov 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Tigger

Tigger Fanatiek lid

1 jun 2006
    2.803
    0
    0
    Ik heb geen idee wat ik moet doen.

Mijn dochter van 12 weken oud drinkt haar flessen minimaal, heeft ook amper geen honger. Komt ook niet zelf voor voeding. Ook 's ochtends taalt ze niet naar voeding. Vanmorgen met moeite 110 cc erin gekregen, om 7 uur notabene. Ze had ook echt geen honger. (laatste voeding 2200 uur) Dus of we nou naar 4 flessen moeten (is wel jong, maar ze is qua gewicht meer dan voldoende, 6400 gr)
    Kan het kwaad om 5 uur tussen voedingen te laten? Soms slaapt ze ook nog terwijl er 4 uur tussen zitten, dan maak ik haar na 4,5 uur toch maar wakker, maar drinkt ze voor geen meter. ;) Dus ook niet echt de oplossing.
    Misschien toch meer op verzoek gaan voeden met het risico dat er meer dan 4 uur tussen voedingen gaat zitten? Ik heb geen idee wat wijsheid is. Misschien kan iemand me helpen of herkent dit?

Meestal begint de dag rong 0600 uur (dan drinkt ze misschien 150 cc)
    Dan 1000 uur (meestal leeg, laatste dagen niet)
    1400 uur (meestal leeg, laatste dagen niet)
    1800 uur (rond de 150/160 cc, laatste dagen 100/120 cc)
    2200 uur (rond de 120/130 cc, gisteren 160)

Ik bied 200 cc aan, soms drinkt ze ze leeg, laatste dagen blijft er dus echter tussen de 50 en 80 cc staan.

Kan iemand mij op weg helpen? Thanks!

2. petra2278

petra2278 Fanatiek lid

11 sep 2009
    1.018
    0
    0
    t kan de 12-weken sprong zijn, dan drinken ze de flessen minder goed...

je kan ook kijken hoe ze het doet op 4 flessen. Volgens de verpakking van Nutricia zou het mogen.
    bel anders eens de Nutricia-info-lijn of overleg met het cb.

elk kindje is anders en als jou kindje maar behoefte heeft aan 4 flessen, ja, waarom niet dan.

wat je kan doen is het haar eens laten bepalen op een dag. misschien werkt dat 2 dagen en misschien merk je daarna dat ze toch wel behoefte heeft aan 5 flessen.

3. Miepie74

Miepie74 Fanatiek lid

10 okt 2008
    4.062
    8
    0
    Ik zou even overleggen met het CB als ik jou was. Bij ons zijn ze namelijk niet happig op 4 voedingen voor die jonge kindjes maar misschien kan het wel als ze het goede gewicht heeft... Het kan anders ook zijn dat ze juist te weinig krijgt en daardoor vermoeider wordt en minder energie krijgt.

Kijk het even aan, ik denk dat ze springt... ;)

4. mik

mik Bekend lid

13 aug 2008
    528
    0
    0
    misschien inderdaad last van een sprongetje??
    mijn dochtertje is dinsdag 12 wkn, en drinkt sinds een paar dagen haar flessen ook niet leeg.
    zij zit alleen nog op 5x120 en 1x150, normaal ging dat aardig op, maar nu sinds 3 dagen ook niet....
    voor mij is het dus ook een raadsel
    anders overleg je even met je cb, en wat die er van denken
    succes!

5. Tigger

Tigger Fanatiek lid

1 jun 2006
    2.803
    0
    0
    Thanks, ik laat het inderdaad maar eens helemaal aan haar over.
    Vandaag komen we sowieso op 4 uit. Maar ik vermoed dat het misschien tijdelijk zo is en dat ze straks wel weer beter gaat drinken.
    we zullen zien.

Deel Deze Pagina