Wie herkent dit?

Discussie in 'Flesvoeding' gestart door Imoan, 6 nov 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Imoan

Imoan Actief lid

11 feb 2009
    124
    0
    0
    Gelderland
    Hallo,

Mijn dochter is nu 5+2 weken oud en sinds maandag ben ik overgegaan op volledige flesvoeding. Ze mag 6 x 120-135ml per keer hebben. Nou moest ze in het begin wennen aan de fles, wat begrijpelijk is, en dronk ze geen enkele keer de fles leeg. Nu is ze ondertussen wel aan de fles gewend, maar heeft nog nooit de hele fles leeg gedronken, tot nu toe maar 1 keer 130 ml gedronken. Gemiddeld drinkt ze 100 ml per keer.

Vaak komt ze dan twee uur later weer, maar drinkt dan ook nog maar 40 ml ofzo, en dan weigert ze daarna de fles maar blijft de zoekbeweging maken. M'n pink wil ze dan ook niet. Het lijkt er op dat ze dan aan de borst wil. Komt dit iemand bekent voor?
    Overigens laat ze er 'smiddags en 'savonds vaak wel vier uur tussen zitten zodat ik haar dan weer wakker moet maken. 'snachts komt ze ook vaak rond drie uur.
    Ik snap er nu even helemaal niks meer van en het maakt me ontzettend onzeker. Help!

Groetjes Imoan

2. rensje

rensje Fanatiek lid

30 nov 2008
    2.079
    1
    36
    heey,
    hier precies hetzelfde, ben sinds 2 weken overgegaan op flesvoeding... en begin nu pas een beetje ritme te krijgen. Je kindje is gewoon gewend om op verzoek te eten. En als ze geen honger meer heeft dan stopt ze gewoon, want normaal als ze het aangeeft krijgt ze weer. Dus geef het gewoon tijd en laat het los... (weet makkelijk gezegd).
    Ik moest toevallig maandag naar het CB en heb het daar gevraagd. Een babytje doet er dik een maand over om van volledige borst naar fles te gaan.
    Borst is namelijk op verzoek en fles op tijd en uur!!
    Dus laat je kindje het zelf regelen dan komt het vast wel goed.
    Niet onzeker zijn want volgens mij is het heel normaal, ik herken het!!
    groetjes rensje

3. Imoan

Imoan Actief lid

11 feb 2009
    124
    0
    0
    Gelderland
    Gelukkig, ben blij dat het erbij hoort! Is ze bij jou ook meer aan het huilen dan normaal? Pien heeft 'savonds echt een paar uur dat ze heel jengelig is en pas rustig wordt als ze bij ons ligt. Misschien dat het te maken heeft met dat ze af moet kicken van de bv ofzo?

Bedankt voor je reactie flensje!

4. Miepie74

Miepie74 Fanatiek lid

10 okt 2008
    4.062
    8
    0
    Idd, geef het even de tijd! Het is best een overgang van mama's warme borst naar zo'n nep-tiet dat het flesje is :).

Wel even een misverstandje uit de wereld helpen: flesvoeding hoeft niet op tijd gaan hoor! Wij voeden ons meissie met de fles op verzoek al sinds het begin. En dan is het soms inderdaad een beetje onregelmatig. Ik heb ook ooit een topic geopend omdat ze zo wisselvallig dronk: dan weer het flesje leeg, dan weer de helft laten staan. Inmiddels is dat allang niet meer zo en heeft zij zelf een keurig schema bedacht van overdag elke 4 uur willen drinken en de nacht doorslapen (van 23 tot 6 uur). Het enige dat we wel doen is tussen 22 en 23 uur de laatste fles om het nacht doorslapen er een beetje in te houden. (anders slaapt ze van de fles daarvoor 8 uur en dan moeten we iedere nacht nog op).

Dus: even doorbijten, ze went er vanzelf aan! En voor de avonden: lekker bij je houden en knuffelen, ze moet vast even wennen dat ze niet meer bij elke voeding aan jouw warme borst ligt.

5. rensje

rensje Fanatiek lid

30 nov 2008
    2.079
    1
    36
    heey, nou mijn zoontje is ook voornamelijk sávonds jengelig!! begint meestal rond een uurtje of zes. Verder geef ik wel op verzoek een flesje! want ik ga mijn mannetje geen honger laten lijden. maar er komt meer regelmaat in. Alleen soms zit er maar echt 2 uur tussen en dat is vaak s'morgens verder de hele dag dik 3.5 uur. komt vast goed, ik probeer me niet meer zoveel met regeltjes bezig te houden want ik word er helemaal gek van.
    Zelfde mijn mannetje slaapt s'nachts super goed in zijn bedje, alleen sávond inderdaad vaak bij ons liggen. Nu gaf mijn schoonmoeder aan dat ik hem verwent had!!! nou dan krijg ik helemaal de kriebels. Ik ga toch niet de hele avond met een over de zeik kindje zitten omdat het nog niet in het bedje wil.
    Ik doe vanaf nu wat ik zelf denk wat goed is.... en dat is ook met de fles.
    groetjes rensje

6. Imoan

Imoan Actief lid

11 feb 2009
    124
    0
    0
    Gelderland
    Haha, ik snap helemaal wat je bedoelt rensje! De mensen in mijn omgeving zitten ook vol met goedbedoelde adviezen, waar je uiteindelijk niks aan hebt! Ik probeer ook zoveel mogelijk op m'n gevoel af te gaan. En ik denk maar zo, zolang ze verder wel lekker slaapt in haar bedje als ze er wakker in wordt gelegd. Zal ze heus niet verwend worden als ik haar eruit haal omdat ze huilt, ze heeft dan gewoon behoeft om bij me te liggen. Ze is ook altijd direct stil als ik haar er uit haal.

Pien heeft er 's ochtends ook een handje van om er maar 2 uur tussen te laten zitten!! 's middags slaapt ze super, en dan na de voeding van +/- 19.00 uur begint ze jengelig te worden en slaapt ze wel bij ons op de arm en buik, maar zodra we haar in bed leggen begint het weer van voor af aan. Maar doordat ze 's avonds zo veel wakker is slaapt ze vaak zes uur achter elkaar door. Dat is dan wel weer fijn!

Sorry dat ik onderaan m'n vorige bericht flensje had gezet, heb echt een rommeltje in m'n hoofd door het slaapgebrek, hihi!

En miepie bedankt voor je bericht, ik probeer idd vanaf vandaag te voeden op verzoek, eigenlijk deden we dat al wel, maar ons meisje laat er vaak maar 2 uur tussen zitten en dan ineens weer meer dan 4 uur en ze drinkt dan bijna nooit de fles leeg, vandaar de vraag.

Groetjes!!

Deel Deze Pagina